http://turkistarhatonsuomi.fi/
Vajaa 13 000 ääntä vielä niin olemme lähempänä turkistarhatonta Suomea! :) Käythän allekirjoittamassa ja kerrothan kaverille!
Nyt ollaan jo todella lähellä!!
30
168
Vastaukset
- en kerro
en todellakaan kerro.
Kiinassa on noilla ketuilla pahemmat oltavat kuin täällä.
Ostan mielummin suomalaista turkista kuin kiinalaista............Ehkä animalia kirjoittelee omiaan??
K5. Jos turkistarhaus kielletään Suomessa, eikö tuotanto silloin siirry maihin, joissa eläinsuojelu on kehittymättömämpää kuin täällä meillä, kuten Kiinaan tai Venäjälle?
Vastaus: Turkiseläinten kasvatusta Suomessa on usein perusteltu argumentilla, että eläinten pito-olosuhteet ovat paremmat Suomessa kuin Kiinassa ja alaa tulisi siksi jatkaa maassamme. Suomalainen turkisala on edistänyt turkistarhausta myös Kiinassa, jonne Suomesta on säännöllisesti kuljetettu siitoseläimiä turkistuotannollisiin tarkoituksiin.
Eläinten pito-olosuhteet Kiinassa ovat pitkälti Suomen tiloja vastaavia. Kiinassa on paljon eläinsuojeluongelmia ja valvonta on suuressa maassa vaikeaa, mutta turkisala pyrkii kehittämään olosuhteita läntisiä vastaaviksi. Turkistarhauksen peruskäytännöt on omaksuttu länsimaista ja esimerkiksi suomalaiset ovat jakaneet turkistarhausoppejaan kiinalaisille. Toisaalta räikeitä eläinten hyvinvoinnin laiminlyöntejä ja pahasti vammautuneita hoitamattomia eläimiä on todettu myös Suomen turkistiloilla.
Suomalainen turkisala toimii jatkuvasti Kiinassa muotialalla turkisten kysynnän kasvattamiseksi ja edistää siten olemassaolollaan osaltaan myös Kiinan turkistarhauksen kasvamista. Turkistarhauskieltojen laajentaminen kattamaan myös Suomen edistää sitä, että turkisten kulutus ja turkiseläinten kasvatus vähentyvät maailmanlaajuisesti.
http://www.animalia.fi/animalia-toimii/toimintakohteet/turkiseläimet/usein-kysyttyä#5power.light kirjoitti:
Ehkä animalia kirjoittelee omiaan??
K5. Jos turkistarhaus kielletään Suomessa, eikö tuotanto silloin siirry maihin, joissa eläinsuojelu on kehittymättömämpää kuin täällä meillä, kuten Kiinaan tai Venäjälle?
Vastaus: Turkiseläinten kasvatusta Suomessa on usein perusteltu argumentilla, että eläinten pito-olosuhteet ovat paremmat Suomessa kuin Kiinassa ja alaa tulisi siksi jatkaa maassamme. Suomalainen turkisala on edistänyt turkistarhausta myös Kiinassa, jonne Suomesta on säännöllisesti kuljetettu siitoseläimiä turkistuotannollisiin tarkoituksiin.
Eläinten pito-olosuhteet Kiinassa ovat pitkälti Suomen tiloja vastaavia. Kiinassa on paljon eläinsuojeluongelmia ja valvonta on suuressa maassa vaikeaa, mutta turkisala pyrkii kehittämään olosuhteita läntisiä vastaaviksi. Turkistarhauksen peruskäytännöt on omaksuttu länsimaista ja esimerkiksi suomalaiset ovat jakaneet turkistarhausoppejaan kiinalaisille. Toisaalta räikeitä eläinten hyvinvoinnin laiminlyöntejä ja pahasti vammautuneita hoitamattomia eläimiä on todettu myös Suomen turkistiloilla.
Suomalainen turkisala toimii jatkuvasti Kiinassa muotialalla turkisten kysynnän kasvattamiseksi ja edistää siten olemassaolollaan osaltaan myös Kiinan turkistarhauksen kasvamista. Turkistarhauskieltojen laajentaminen kattamaan myös Suomen edistää sitä, että turkisten kulutus ja turkiseläinten kasvatus vähentyvät maailmanlaajuisesti.
http://www.animalia.fi/animalia-toimii/toimintakohteet/turkiseläimet/usein-kysyttyä#5Joo,onhan tuo pelkkä vanha klisee,että puolustellaan lopettamista Kiinaan vertaamalla.
Varsinkin,kun Suomellakin on näppinsä mukana nytkin.
Jotenkin vähän samaa luokkaa keksittyjä tekosyitä,kuin että miksi puuttua tähän,kun taas johonkin toiseen ei...
Noh,noin ajatellen,olisi moni asia eettisesti huonommin,jos aina noin olisi ajateltu...
Oli orjatkin aikoinaan elinkeino joillekkin ja kuului elinkeinoon.
Jos siis ajatellaan,miksi pitäisi lopettaa,kun on joidenkin elinkeino ollut/on,niin noin ollen orjuuttakin olisi sitten kait pitänyt jatkaa...- Ei orjuus
molossi kirjoitti:
Joo,onhan tuo pelkkä vanha klisee,että puolustellaan lopettamista Kiinaan vertaamalla.
Jotenkin vähän samaa luokkaa keksittyjä tekosyitä,kuin että miksi puuttua tähän,kun taas johonkin toiseen ei...
Noh,noin ajatellen,olisi moni asia eettisesti huonommin,jos aina noin olisi ajateltu...
Jos siis ajatellaan,miksi pitäisi lopettaa,kun on joidenkin elinkeino ollut/on,niin noin ollen orjuuttakin olisi sitten kait pitänyt jatkaa...ole maailmasta mihinkään loppunut(ei edes suomesta, se on muutanut muotoansa). Ei myöskään turkistarhaus lopu. Turhaa kuvitelmaa kaikki muu.
molossi kirjoitti:
Joo,onhan tuo pelkkä vanha klisee,että puolustellaan lopettamista Kiinaan vertaamalla.
Jos siis ajatellaan,miksi pitäisi lopettaa,kun on joidenkin elinkeino ollut/on,niin noin ollen orjuuttakin olisi sitten kait pitänyt jatkaa...Kuka välittää eläimistä jos emme me ihmiset, eivät eläimet itseänsä ja parempia olojaan osaa puolustaa, me ihmiset joudumme puolustaman eläimien hyvin voinnin suhteen.
- allekirjoittakaa
TÄMÄ ON PALJON TÄRKEÄMPI
http://www.adressit.com/yksikin_8-vuotias_murhanuhri_on_liikaa - Tärkeä tiedote
tässä yksi tärkeimmistä allekirjoitettavista:
http://www.adressit.com/allekirjoitukset/vaadimme_muutosta_susipolitiikkaan_kansalaisaloite/ - arkimedes
Tarkoittako se myöskin lihaton suomi, sillä mä oon joskus aikoinani lihakauppiaan poikana nähnyt eläinten teurastusta sotien jälkeen todella läheltä ja muistan mummini joskus kertoneen, että jos mä meinaan syödä ruokaa, on mun pakko tiedodtaa se, mitä nyt näin.
Turkistarhaus on elinkeino joillekkin ihmisille. Siihen on uhrattu kymmeniätuhansia euroja kuten karjatalouteen yleensäkkin, miks siis siitä pitäis luopua?- HAHHAAAAAAAAAA
Missäs lihakaupassa on 59-60-luvuilla teurastettu lihat takahuoneessa ::)))
Kyllä hatmmilla nyt muisti heittää kuperkeikkaa ::::))))))))) - Yllättävä tieto
HAHHAAAAAAAAAA kirjoitti:
Kyllä hatmmilla nyt muisti heittää kuperkeikkaa ::::)))))))))ehkä sinulle mutta yleensä kun suomessa puhutaan sodan jälkeisestä ajasta, sillä tarkoitetaan vuosiväliä 1945-1955. Ei suinkaan vv 59-60 jolloin taisi raivota korean sota.
- Tässä totuus:
Yllättävä tieto kirjoitti:
ehkä sinulle mutta yleensä kun suomessa puhutaan sodan jälkeisestä ajasta, sillä tarkoitetaan vuosiväliä 1945-1955. Ei suinkaan vv 59-60 jolloin taisi raivota korean sota.
Hmmm, Arkis on kuusissa kymmenissä eli on syntynyt 50-luvun alkupuolella.Ei silloin minkään lihakaupan takapihalla teurastettu muuta kuin korkeintaan rottia.
- 1+1
Yllättävä tieto kirjoitti:
ehkä sinulle mutta yleensä kun suomessa puhutaan sodan jälkeisestä ajasta, sillä tarkoitetaan vuosiväliä 1945-1955. Ei suinkaan vv 59-60 jolloin taisi raivota korean sota.
voi kuule, hatammi on syntynny 1956, ja sitä ennen on ollu vaan kiilto faijansa silmissä :))
- arkimedes
HAHHAAAAAAAAAA kirjoitti:
Kyllä hatmmilla nyt muisti heittää kuperkeikkaa ::::)))))))))Kuka on sanonut että ne elukat teurastettiin takahuneessa? Kyllä ne teurastettiin siellä maatilalla josta ne ostettiinkin ja kuljetettiin palasina kauppaan jossa (johan sen keroo nimikin lihalauppa) myytiin.
- arkimedes
1+1 kirjoitti:
voi kuule, hatammi on syntynny 1956, ja sitä ennen on ollu vaan kiilto faijansa silmissä :))
Voi kuule, ei pidä paikkaansa mutta kiitos kohteliaisuudesta. Mä oonkin nuorempi kun oon arvannukkaan.
- tiedet.ään.
arkimedes kirjoitti:
Voi kuule, ei pidä paikkaansa mutta kiitos kohteliaisuudesta. Mä oonkin nuorempi kun oon arvannukkaan.
HAH HAH, ethän sä mitään tunnusta:(, sä oot 57 vuotta nyt.
- arkimedes
tiedet.ään. kirjoitti:
HAH HAH, ethän sä mitään tunnusta:(, sä oot 57 vuotta nyt.
Voi kuule, jos tietää jonkun henkilön nimen ja ei silti tunnista yhtään mitään niin ku sä nyt, ei pidä lähtee arvauksien tielle=((((((((
- sikanautakanakoira
Sitten vasta voin käydä allekirjoittamassa adressin eläinten puolesta, kun se koskee kaikkea ihmisen tekemää bisnestä eläimillä. Lihan- ja maidon, munien, lemmikkieläinten yms tuotanto on ihan samanarvoista bisnestä kuin turkiseläin tarhaus.
Allekirjottaisin, jos siinä olisi myös kaikkien turkisten maahantuontikielto.
- TarhatonSuomi
Pienin askelin, pienin askelin. Ei koko sotaa kerralla voiteta vaan taistelu kerrallaan! Kovin on ehdottomia nykyajan ihmiset, pitäisi kaikki saada aina kerralla tai sitten ei mitään. Eihän tuollaisella asenteella saa ikinä mitään aikaiseksi!
- työtä kaikille
TarhatonSuomi kirjoitti:
Pienin askelin, pienin askelin. Ei koko sotaa kerralla voiteta vaan taistelu kerrallaan! Kovin on ehdottomia nykyajan ihmiset, pitäisi kaikki saada aina kerralla tai sitten ei mitään. Eihän tuollaisella asenteella saa ikinä mitään aikaiseksi!
En allekirjoita. Osottaa typerää kaataa ihmisen elinkeino. Ensin pitäisi luoda työpaikat pitkäaikaistyöttömille.
- 9
työtä kaikille kirjoitti:
En allekirjoita. Osottaa typerää kaataa ihmisen elinkeino. Ensin pitäisi luoda työpaikat pitkäaikaistyöttömille.
Ei tuollainen eläinrääkkäys turhamaisuuden tähden saa olla kenenkään elinkeino, sinne vaan sossunluukulle jos ei muuten pärjää.
- Et varmaan
9 kirjoitti:
Ei tuollainen eläinrääkkäys turhamaisuuden tähden saa olla kenenkään elinkeino, sinne vaan sossunluukulle jos ei muuten pärjää.
puhusis sinäkään noin jos sulla olisi oma turkistarha? Satanen vetoa ettet...
- 23
Et varmaan kirjoitti:
puhusis sinäkään noin jos sulla olisi oma turkistarha? Satanen vetoa ettet...
Pointtihan on siinä että en ikinä alkaisi turkistarhaajaksi joten ei tarvitse miettiä omalle kohdalle! Itse ovat ammattinsa valinneet, joutuu ihmisiä muutenkin päivittäin työttömäksi..
- Ei tarvita
23 kirjoitti:
Pointtihan on siinä että en ikinä alkaisi turkistarhaajaksi joten ei tarvitse miettiä omalle kohdalle! Itse ovat ammattinsa valinneet, joutuu ihmisiä muutenkin päivittäin työttömäksi..
tässä maassa enää yhtään työtöntä lisää. Niitä on muutenkin jo liikaa ja tukehdumme veroihin. Eikä politiikot tee yhtään mitään asiantilan poistamiseksi. Kiinaan vaan kaikki ja täällä syleksitään kattoon samalla hilaten veroaste sinne. Ja tuo edellisen pointti taas oli että jos SINULLA olisi oma turkistarha...
Väittäisin jopa että JOS sinulla olisi varaa turkiksiin, niin tuskinpa kitisisit että pitäs lopettaa. ELI KÖYHÄN KITINÄÄ TUO SUN POINTTIS!!!! - 1+1
Ei tarvita kirjoitti:
tässä maassa enää yhtään työtöntä lisää. Niitä on muutenkin jo liikaa ja tukehdumme veroihin. Eikä politiikot tee yhtään mitään asiantilan poistamiseksi. Kiinaan vaan kaikki ja täällä syleksitään kattoon samalla hilaten veroaste sinne. Ja tuo edellisen pointti taas oli että jos SINULLA olisi oma turkistarha...
Väittäisin jopa että JOS sinulla olisi varaa turkiksiin, niin tuskinpa kitisisit että pitäs lopettaa. ELI KÖYHÄN KITINÄÄ TUO SUN POINTTIS!!!!Miksi haluat loukata umaa?
- bnnngghjnhgghg
Ei tarvita kirjoitti:
Väittäisin jopa että JOS sinulla olisi varaa turkiksiin, niin tuskinpa kitisisit että pitäs lopettaa. ELI KÖYHÄN KITINÄÄ TUO SUN POINTTIS!!!!"JOS sinulla olisi varaa turkiksiin, niin tuskinpa kitisisit että pitäs lopettaa"
Pakko myös puuttua keskusteluun..Elinkeino on oltava
moraalinen sitä ei pysty tekemään jos se on vastoin omaa moraalikäsitystä. Ja itse en turkistarhaajaksi ryhtyisi mieluummin laitan itse muunlaisen yrityksen pystyyn kuin vain odotan työpaikkoja kuin manulle illallista että muut olisi yrityksen laittanut pystyyn. Asioihin voi ja pitääkin vaikuttaa. Ja elämäntaso on paljon itsestä kiinni pienemmälläkin rahalla tulee toimeen.
Ja jos minulla olisikin varaa turkiksiin johon ei ole niin en ostaisi. En ole edes ostanut autoa ja pärjään ihan ekofillaroimallakin ja työmatkat sujuu näinkin hyvin ja en omaa edes vakkaripaikkaa vaan olen räätälöinyt tuloni kahdesta pätkätyöstä..luovuus se kannattaa työnhaussakin :)
Ihmiset usein puhuu asioista kuin niille ei voisi mitään..
- Myy-Pikkuinen
40 000 nimeä jo kasassa. Hyvä hyvä. =)
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maaseutu/turkistarhausta-vastustaa-jo-40-000-kansalaista-1.23525- Kettu kiittää!
Mahtava homma, harmi vaan kun aika vähenee! Kovin ollaan lähellä, toivotaan parasta! Ja joka tuutista vaan ihmisille tietoa, kyllä sitä parissa kuukaudessa 10 000 ääntä kerätään! :)
- manselainen
Olen jo allekirjoittanut :)
Tampereen runsauden sarvessa kauppakadulla voi allekirjoittaa myös. - Kettu kiittää!
http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/20120915011835868_v0.shtml
Video kestää vain 6 minuuttia ja lopussa on vielä animalian puheenjohtajan haastattelu tästä kansalaisaloitteesta. Itse olen täysin samaa mieltä hänen kanssaan, eläimiä rääkätään ylellisyystuotteen takia joka ei ole millään tavalla ihmisille elintärkeä!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242431Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3472047Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261902Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101723Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581508Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121042Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181029- 55890
- 63875
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2828