Vähähiilariset herkut?!

Herkkusuu..

Tietääkö kukaan muita oikein vähähiilarissia herkkuja siis jotain suklaata tai leivonnaisia... Iten oon vaan löytänyt noi karppisen muffinit alle 3g kpl ja atkinsin maapähkinä-suklaa kupit alle 3g
Oiskiva saada jotain hyviä herkkuja aina sillon töllön niin jaksaa karpatakkin pidempään:)

60

17928

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yks karppaaja

Otan joskus palan ja toisenkin tummaa suklaata, jossa 80% kaakaota...

Ja kermarahkat ovat herkkua...

Mutta onhan niitä ohjeita porkkanakakuille ja mantelikakuille! Googlaa. En itse harrasta, joten ei ole ohjetta antaa, maistanut olen ja hyviä ovat.

• Ravintosisältö / 100 g
        energiaa, 501 kcal / 2094 kJ
        proteiinia, 6,8 g
        hiilihydraatteja, 53,0 g
        rasvaa, 29,1 g

Tässä 80% tumman suklaan sisältö. Ei ihme että maistuu. 150 g tätä ja on 70g hh navassa.

• Maarit Pellingistä

Smetanapirtelöä kukkakaalimuussin kera, tekee meinaan GUTAA!

• irti koukusta

Ehkä sinun pitäisi ensin päästä sokerikoukusta eroon?
      Se tapahtuu olemalla illman sokeria ja nopeita hiilihydraatteja. Jos todellakin olet ilman niitä, niin parissa viikossa vapaudut koukusta etkä enää kaipaa hiilihydraattiherkkuja. Pähkinät ovat hyvä karkinkorvike alussa. Myös suolaisen syöminen sokerisen tilalla alkuun... Minä söin vapaasti metvurstia ja kypsytettyjä juustoja alkuun, sillä rakastan niitäkin ja ne veivät napostelunhimon.

• Ruokaympyrä

Kyllä mä vaan pystyn olemaan ilman pullaa, karkkia ja sipsejä, jos haluan. Ei tee ees tiukkaa. Viime viikolla meni pari levyy suklaata, eikä nyt ees tee mieli. Ja vaikka tekis,en osta. Mulla toimii itsehillintä.

• Kysyjä kysyi toista
        Ruokaympyrä kirjoitti:

Kyllä mä vaan pystyn olemaan ilman pullaa, karkkia ja sipsejä, jos haluan. Ei tee ees tiukkaa. Viime viikolla meni pari levyy suklaata, eikä nyt ees tee mieli. Ja vaikka tekis,en osta. Mulla toimii itsehillintä.

No mut kivat sulle!
        Minkä ohjeen antaisit KYSYJÄLLE?

• Ruokaympyrä
        Kysyjä kysyi toista kirjoitti:

No mut kivat sulle!
        Minkä ohjeen antaisit KYSYJÄLLE?

Mä vastasinki tohon "sokerikoukku"-juttuun. Aloittajalle voin antaa sellaisen neuvon, että aina välillä voi syödä sen pullan tai muffinin. Se ei tee hallaa painonpudotukselle. Parempi vaan aina välillä "lepsua" ja antaa itsellensä luvan syödä yhden pulla. Ei sitten herkkupäivän aika tule ahmittua herkkuja kilokaupalla.

• ympyräruoka
        Ruokaympyrä kirjoitti:

Voitko olla ilman leippä tai pastaa?

• Ruokaympyrä kirjoitti:

Mä vastasinki tohon "sokerikoukku"-juttuun. Aloittajalle voin antaa sellaisen neuvon, että aina välillä voi syödä sen pullan tai muffinin. Se ei tee hallaa painonpudotukselle. Parempi vaan aina välillä "lepsua" ja antaa itsellensä luvan syödä yhden pulla. Ei sitten herkkupäivän aika tule ahmittua herkkuja kilokaupalla.

Olen samaa mieltä ruokaympyrän kanssa. HH joukkoon.

• Anskux

Tästäkin on jo ketju tehty muutama päivä sitten...

Mutta oma herkkuni on marjasuklaapähkinävaahto :) Eli tummaa suklaata pari palaa kupin pohjalle, lyhyt mikrotus, että suklaa sulaa. Päälle jotain pähkinärouhetta (itse käytän manteli- ja hasselpähkinää). Sitten kerros marjasosetta, eli sauvasekoittimella mieleisiä marjoja soseeksi, minulla mustikkaa, vadelmaa ja mustaherukkaa. Päällimmäiseksi kermavaahtoa, jota voi halutessaan makeuttaa esimerkiksi stevialla. Ja eiku ääntä kohti :)

• peltorunkku

Minulla ei ole mitään "herkkuja", koska en ole ikinä ollut erityisemmin makean perään. Sipsejä syön joskus viikonloppuna oluen kera, kun katson jotain leffaa.

• Anskux
        peltorunkku kirjoitti:

Minulla ei ole mitään "herkkuja", koska en ole ikinä ollut erityisemmin makean perään. Sipsejä syön joskus viikonloppuna oluen kera, kun katson jotain leffaa.

Ja? Miten se liittyy tuohon mun ohjeeseen?
        Mun herkkuihin kuuluu myös ihan tavallinen uunilohi paksun perunamuusin kanssa. Pidän myös ihan älyttömästti valkosipuliperunoista jotka on haudutettu uunissa, ilman kermaa. Juustoinen kukkakaalimuusi tulisen, pehmeän kana-kermakastikkeen kanssa on aivan älyttömän hyvää. Graavilohi ruisleivän päällä on taivaalllista. Tai sinappisilli hapankorpulla.

Mutta kysyjä halusi tietää vähähiilarisia makeita herkkuja. Annoitko sellaisen? No et.

• ÄxLäski

Minä teen kahvileivät itse mantelijauhosta sekä muista VHH yhteensopivista aineksista. Moni kahville tullut ystävä ei edes erota että leivonnaiseni olisi jotenkin "erikoisia". VHHlla ei tarvitse luopua juurikaan mistään vaihtaa vain RHH tuotteet VHH yhteensopiviksi ja niissäkin huomioi myös vähäkalorisuuden, niin hoikkana ja terveenä pysyy..

• Näin on

Me olemme myös tehneet kahvileivän mantelijauhoista. Sitten siihen vähän voita pääle, niin jopa on hyvää.
        Eilen teimme rahkakakkua; Rahkaa, kanamunia ja kermaa. Me käytämme vispikermaa.
        Tarjoiltaessa marjoja pääle, niin ei sen parenpaa ole. Makeuttajana käytimme steviaa.
        Me, kun emme syö perunaa,muttta usein valmistamme kesäkurpitsasa paistoksen.
        Kurpitsa viipaloidaan ja pikkasen käytetään pannulla sitten ladotaan vuokaan juuston kera ja mausteita maun mukaan. Minun makuun se on aivan erinomaista.
        Usein syömme sitä kanan kanssa.
        Tietysti sekaan voi laittaa vaikka jauhelihaa

• .....
        Näin on kirjoitti:

Me olemme myös tehneet kahvileivän mantelijauhoista. Sitten siihen vähän voita pääle, niin jopa on hyvää.
        Eilen teimme rahkakakkua; Rahkaa, kanamunia ja kermaa. Me käytämme vispikermaa.
        Tarjoiltaessa marjoja pääle, niin ei sen parenpaa ole. Makeuttajana käytimme steviaa.
        Me, kun emme syö perunaa,muttta usein valmistamme kesäkurpitsasa paistoksen.
        Kurpitsa viipaloidaan ja pikkasen käytetään pannulla sitten ladotaan vuokaan juuston kera ja mausteita maun mukaan. Minun makuun se on aivan erinomaista.
        Usein syömme sitä kanan kanssa.
        Tietysti sekaan voi laittaa vaikka jauhelihaa

Minkä paksuisia siivuja leikkaatte? Mun kesäkurpitsasta tulee aina inhottavan lötköä...

• ..... kirjoitti:

Minkä paksuisia siivuja leikkaatte? Mun kesäkurpitsasta tulee aina inhottavan lötköä...

Toivotonta.
        Tiukalla VHH:lla ei tervejärkistä ruokaa näe. Totu siihen. Se on sitä rasvaa ja rasvaa ja rasvaa. Katso vaikka näitä "herkkureseptejä" tässä yllä. Jokainen tervejärkinen kaurapuuro on hirveä lankeamus. Kuka mistäkin tykkää. Suosittelen, että syöt ne marjat, jotka siis kyllä vastaavat appelssiinia koostumukseltaan, mutta se onkin jo sitten kielletty herkku.
        Ääliötä touhua. Olen tullut siihen johtopäätökseen.

• Äxläski. Vieraasi ovat kohteliaita. Sinä huomioit vähäkalorisuuden, eli et ole VHH:lla. Katso näitä rasvareseptejä täällä!!!

• Anskux
        boxi kirjoitti:

Toivotonta.
        Tiukalla VHH:lla ei tervejärkistä ruokaa näe. Totu siihen. Se on sitä rasvaa ja rasvaa ja rasvaa. Katso vaikka näitä "herkkureseptejä" tässä yllä. Jokainen tervejärkinen kaurapuuro on hirveä lankeamus. Kuka mistäkin tykkää. Suosittelen, että syöt ne marjat, jotka siis kyllä vastaavat appelssiinia koostumukseltaan, mutta se onkin jo sitten kielletty herkku.

Mikä vika on kesäkurpitsavuoassa? En varsinaisesti karppaa, mutta pidän MONIPUOLISESTA ruokavaliosta ja kokeilen mielelläni uusia ruokia. Kesäkurpitsagratiini jauhelihalla on hyvää ruokaa siinä missä lasagnekin. Italiassa tuntuvat tekevän munankoiso-tomaattivuokaa runsaalla oliiviöljyllä ja mozzarellalla. Mutta se vissiin onkin ok, kun he eivät ole vhh:lla...

Ja mikä vika esim. tuossa marja-suklaa-pähkinävaahdossa on? Ei lisättyä sokeria, marjoja ja hyvää rasvaa pähkinöistä. Ainoastaan kermavaahto on vt-ruokavalion mukaan "epäterveellistä", mutta taidat itsekin syödä sitä sillon tällöin kermakakussa? Ja vielä sokerilla terästettynä.

• Anskux kirjoitti:

Mikä vika on kesäkurpitsavuoassa? En varsinaisesti karppaa, mutta pidän MONIPUOLISESTA ruokavaliosta ja kokeilen mielelläni uusia ruokia. Kesäkurpitsagratiini jauhelihalla on hyvää ruokaa siinä missä lasagnekin. Italiassa tuntuvat tekevän munankoiso-tomaattivuokaa runsaalla oliiviöljyllä ja mozzarellalla. Mutta se vissiin onkin ok, kun he eivät ole vhh:lla...

Ja mikä vika esim. tuossa marja-suklaa-pähkinävaahdossa on? Ei lisättyä sokeria, marjoja ja hyvää rasvaa pähkinöistä. Ainoastaan kermavaahto on vt-ruokavalion mukaan "epäterveellistä", mutta taidat itsekin syödä sitä sillon tällöin kermakakussa? Ja vielä sokerilla terästettynä.

Marja-suklaa-pähkinä-kerma-pläjäys on ihan liian rasvainen ihan siis maultaan. Marjaa, kermaa ja kakkupohja onkin jo todella hyvää. Ja sokeria siis myös!! Jos mausta puhutan, niin karppiruuat ova huomattavasti kamalamman makuisia kuin mikään muu ruoka. Kasvisruoka on hyvää, samoin vähärasvainen ruoka. Karppirasvaus on kyllä pahan makuista. Hyvä, että joku kestää. Mattilakin vetelee kahdeksatta vuotta siankylki-kaali-munia.....Öh tuota.

• näin on
        ..... kirjoitti:

-------Minkä paksuisia siivuja leikkaatte? Mun kesäkurpitsasta tulee aina inhottavan lötköä..
        ________________________________________________________________.
        2-3 milliä paksuja siivuja.
        Käytä ensin siivuja pannulla ja sitten ladot ne vuokaan.
        Juusto maunmukaa mausteita Tocotta juusto antaa myös ukavan maun.
        Tässä on kuva kesäkurpitsan tekeleestä
        http://sdrv.ms/LE6Dks

• näin on
        boxi kirjoitti:

Toivotonta.

VHH ruokavalio on paljon maistuvampaa kuin sinun potut kastikkeinesi.
        VHH ruokavaliota noudattavat ihmiset ovat tutustuneet laajalti eri kasviksiin, mitä monessakaan suomalaisessa ruokapöydässä ei edes näe.
        Erilaisista kasiviksista saa hienoja herkkuja, mitä monet eivät yksinkertaisesti tajua. Selitetään niitä omia tottumuksia, jotka eivät ole välttämättä edes minkään makuisia, mutta tottumus on puoli ruokahalua.
        Tunnen paljon ihmisiä, jotka ostaa valmis ruokia, joiden maku on nyt mitä on.
        Kyseiset henkilöt eivät tykkää tavallisesta kotiruuasta, koska eivät ole tottuneet niihin. Niin että asioista voidaan olla monta mieltä.
        Jos pelkästää ruuan maun vuoksi pitäisi muuttaa takaisin vanhaan järjestelmää eli irti VHH:sta niin en muuta, niin paljon maukkaampaa on kunnon aineista valmistetut sapuskat.
        Yksin kukkakaalista tehty muusi on maukkaanpaa kuin perinteinen pottu muusi. Tee joskus ja maista. Höyrytät kukkakaalin sekoitat sauvsekoitimella mausteita pippuria ja suolaa ja lisäät voita. Myöskin ricotta juusto antaa mukavan maun.
        Kuten sanoin, kokemuksen kautta oppii.

• Ruokaympyrä
        näin on kirjoitti:

VHH ruokavalio on paljon maistuvampaa kuin sinun potut kastikkeinesi.
        VHH ruokavaliota noudattavat ihmiset ovat tutustuneet laajalti eri kasviksiin, mitä monessakaan suomalaisessa ruokapöydässä ei edes näe.
        Erilaisista kasiviksista saa hienoja herkkuja, mitä monet eivät yksinkertaisesti tajua. Selitetään niitä omia tottumuksia, jotka eivät ole välttämättä edes minkään makuisia, mutta tottumus on puoli ruokahalua.
        Tunnen paljon ihmisiä, jotka ostaa valmis ruokia, joiden maku on nyt mitä on.
        Kyseiset henkilöt eivät tykkää tavallisesta kotiruuasta, koska eivät ole tottuneet niihin. Niin että asioista voidaan olla monta mieltä.
        Jos pelkästää ruuan maun vuoksi pitäisi muuttaa takaisin vanhaan järjestelmää eli irti VHH:sta niin en muuta, niin paljon maukkaampaa on kunnon aineista valmistetut sapuskat.
        Yksin kukkakaalista tehty muusi on maukkaanpaa kuin perinteinen pottu muusi. Tee joskus ja maista. Höyrytät kukkakaalin sekoitat sauvsekoitimella mausteita pippuria ja suolaa ja lisäät voita. Myöskin ricotta juusto antaa mukavan maun.
        Kuten sanoin, kokemuksen kautta oppii.

Erilaisia kasviksia, juureksia ja hedelmiä ei voi käyttää ellei ole vhh:lla?? Säälittää tuollaiset ihmiset, kun kokevat ahaa-elämyksen jostain dietiistä, kun eivät ennen osanneet tehdä omaa ruokaansa kunnon raaka-aineista.

• Anskux
        boxi kirjoitti:

Marja-suklaa-pähkinä-kerma-pläjäys on ihan liian rasvainen ihan siis maultaan. Marjaa, kermaa ja kakkupohja onkin jo todella hyvää. Ja sokeria siis myös!! Jos mausta puhutan, niin karppiruuat ova huomattavasti kamalamman makuisia kuin mikään muu ruoka. Kasvisruoka on hyvää, samoin vähärasvainen ruoka. Karppirasvaus on kyllä pahan makuista. Hyvä, että joku kestää. Mattilakin vetelee kahdeksatta vuotta siankylki-kaali-munia.....Öh tuota.

Miten niin rasvainen? Marjoissa, joista annos pääasiassa koostuu, ei ole yhtään rasvaa, suklaata (70% kaakaota) 2 palaa yhdessä annoksessa, pähkinärouhetta ruokalusikallinen, kermavaahtoa ehkä 4rkl. Ei tuota(kaan) ole ämpärikaupalla tarkoitettu syötäväksi. Ja siinä kakkupohjassako ei muka ole yhtään rasvaa? Vai onko se kakkupohjan muna-sokerivaahto sitten parempi vaihtoehto?

• .....
        boxi kirjoitti:

Karppirasvaus? Itse käytän rasvaa kyllä ihan samalla tavalla kuin ennenkin, eli salaatinkastikkeeksi oliiviöljyä, jauhelihan ruskistukseen teelusikallinen voita tai öljyä, kalan paistan edelleenkin yleensä uunissa ilman rasvaa. Juon kevytmaitoa ja syön rasvatonta maitorahkaa. Kastikkeeseen tai keittoon saatan lisätä mauksi lorauksen kermaa, en koko purkkia vaan loraus. Ainoa "rasvainen" lisä ruokavalioon tulee pähkinöistä, täysrasvaisista juustoista ja turkkilaisesta jugurtista.

• llllahj
        boxi kirjoitti:

On parempi olla selittämättä asioita, jos itsellä ei niistä ole tietoa.
        Kasvis ruuat ovat hyvää, siinä olet oikeassa.
        Minä syön samanlaista ruokaa kuin sinäkin. Mutta en perunoita, leipää enkä pastaa. Koska ne sisältää hiilihydraateja, eli sokeria mikä lihottaa.
        Enkä myöskään syö mitään teollisuus (margariin, rypsiöljy) rasvoja, jotka ovat ällön makuisia. käytän ainoastaan luonon rasvoja. (voi ja oliiviöljy.)
        Ajattele nyt kalakin, mikä ero on maussa, jos paistaa tolla moottoriöljyllä, jota rypsi öljyksi kutsuttaan tai jos sen paistaa voissa, Niiden maku poikkeaa toisistaan niin paljon ettei voi samana päivänä edes keskustella.
        Niin, että ei minun ruuan maussa ole mitään vikaa, vaikka yrität palstalla todistella muuta.

• Anskux kirjoitti:

Miten niin rasvainen? Marjoissa, joista annos pääasiassa koostuu, ei ole yhtään rasvaa, suklaata (70% kaakaota) 2 palaa yhdessä annoksessa, pähkinärouhetta ruokalusikallinen, kermavaahtoa ehkä 4rkl. Ei tuota(kaan) ole ämpärikaupalla tarkoitettu syötäväksi. Ja siinä kakkupohjassako ei muka ole yhtään rasvaa? Vai onko se kakkupohjan muna-sokerivaahto sitten parempi vaihtoehto?

Kakkupohjaan tulee jauhoa,sokeria ja munia. Maistuu hyvältä, ei rasvaa. Suklaassa on tarpeeksi rasvaa, samoin pähkinässä ja kermassa. En pidä tällaisista rasvapläjäyksistä-. Marjat ovat hyviä.

• juu--ahj
        boxi kirjoitti:

Kakkupohjaan tulee jauhoa,sokeria ja munia. Maistuu hyvältä, ei rasvaa. Suklaassa on tarpeeksi rasvaa, samoin pähkinässä ja kermassa. En pidä tällaisista rasvapläjäyksistä-. Marjat ovat hyviä.

Kakkupohjaan tulee jauhoa,sokeria ja munia. Maistuu hyvältä, ei rasvaa
        Ja terveydelle erinomaista.

• Anskux
        boxi kirjoitti:

No, mikä kenenkin makuhermoja kutkuttaa. Omasta mielestäni esimerkiksi suklaa tai pähkinät eivät maistu erityisen rasvaisella, vaikka sitä sisältävätkin.

• peltoklenkku

Hyi hemmetti noita korvikeruokia, joita vhh:laiset joutuvat tekemään. Itse nautin elämästä täysin siemauksin, vailla rajoituksia. =)

• Puusilmiä kaikki

Ei kukaan JOUDU tekemään yhtään nitään.

Minä esimerkiksi en käytä kermankorvikkeita kuten sinä. Käytän kermaa.
        Enkä käytä voinkorvikkeita kuten sinä. Käytän voita.
        Enkä käytä sokerinkorvikkeitakaan kuten sinä. En käytä makeutusaineita, olen päässyt niistä eroon.
        Enkä käytä maitoakaan, josta on poistettu kaikki rasva.

"Itse nautin elämästä täysin siemauksin, vailla rajoituksia. =) "

hehehee. Voiko joku omia hyvän elämänkin itselleen?
        Sanoisin kuitenkin, että sinulla on kalorirajoitus.

Kummallsita kirjoittelua.
        "Meidän ruoka onkin parempaa kuin teidän ruoka!" "Meidän isi osaakin paremmin kuin teidän isi!"

• näin on
        Puusilmiä kaikki kirjoitti:

Enkä käytä sokerinkorvikkeitakaan kuten sinä. En käytä makeutusaineita, olen päässyt niistä eroon.

"Meidän ruoka onkin parempaa kuin teidän ruoka!" "Meidän isi osaakin paremmin kuin teidän isi!"

Näin kirjoitta henkilö kenellä ei ole edes alkeelista käsitystä hyvästä ruuasta. Pottuja ja kastiketta siinä sinun menusi.

• näin on
        Puusilmiä kaikki kirjoitti:

Nimimerkki "Puusilmiä kaikki" kirjoittaa asiaa. Mutta te jotka olette tottuneet syömään perunoita nakkikastikkeella, niin ettehän te voi ymmärtää millaiselta ruoka maistuu, kun siihen käytetään kunnon raaka-aineita. Ette uskalla edes kokeilla kuleman pelossa, koska Puska on pelotellut teidät jo valmiiksi puolikuoleeksi.

Me syömme ihan samaa ruokaa kuin tekin, mutta emme perunaa emmekä jauhotuotteita. Näiden tilalle paljon maukkaanpia ja ravintorikkaanpia kasviksia.
        Kaloreita ei ole tarvinnut laskea,kos en syö hiilareita.
        Peruna on vain turhaa mahan täytettä, joka ei sisällä mitään muuta kuin tärkkelystä.

• Ruokaympyrä
        näin on kirjoitti:

Nimimerkki "Puusilmiä kaikki" kirjoittaa asiaa. Mutta te jotka olette tottuneet syömään perunoita nakkikastikkeella, niin ettehän te voi ymmärtää millaiselta ruoka maistuu, kun siihen käytetään kunnon raaka-aineita. Ette uskalla edes kokeilla kuleman pelossa, koska Puska on pelotellut teidät jo valmiiksi puolikuoleeksi.

Me syömme ihan samaa ruokaa kuin tekin, mutta emme perunaa emmekä jauhotuotteita. Näiden tilalle paljon maukkaanpia ja ravintorikkaanpia kasviksia.
        Peruna on vain turhaa mahan täytettä, joka ei sisällä mitään muuta kuin tärkkelystä.

Jaa, kyllä meikäläisen keitosta löytyy perunan lisäksi kaikkea parsakaalista ja kukkakaalista lähtien. Mitä kaupassa nyt sattuu olemaan ja kunnossa.

Tänään tarttee pitkästä aikaa hakee lihakaupasta nakei ja tehä muussia. Nam. Enkä minäkään laske mitään kaloreita. En vaan syö hehtaarilautasellista ruokaa kerralla.

• .....

Mitä korvikeruokia? Mitä tuossa korvataan ja millä?

• näin on
        Ruokaympyrä kirjoitti:

Jaa, kyllä meikäläisen keitosta löytyy perunan lisäksi kaikkea parsakaalista ja kukkakaalista lähtien. Mitä kaupassa nyt sattuu olemaan ja kunnossa.

Tänään tarttee pitkästä aikaa hakee lihakaupasta nakei ja tehä muussia. Nam. Enkä minäkään laske mitään kaloreita. En vaan syö hehtaarilautasellista ruokaa kerralla.

Meil oli lammas-jauhelihaa ja kaalia. Oikei maukas sapuska eikä sisällä yhtää hiilihyraatteja.
        Muusin teemme kukakaalista. Siinä on enemän vitmiineja, mutta ei hiilihydraatteja

• minäminäminäahj
        näin on kirjoitti:

TE ette ymmärrä...TE ette tiedä........
        MINÄ sensijaan tiedän. Tiedän kaiken elämästä ja ruuasta!
        Maailman köyhät ja aliravitut eivät myöskään tiedä mitään. Tyhmiä ihmisiä.
        VHH-valaisee ja antaa MINULLE tietoa. Minun tietoni ja kokemukseni on koko maailma. Mikä sopii minulle, sopii kaikille!
        En kuuntele muita. Minä, minä................

• peltoklonkku

Hyi saakeli noita karppaajien korvikeruokia.

• 17+11

Niin, mitä korvataan ja millä?

• Maarit Heikkilä
        17+11 kirjoitti:

Niin, mitä korvataan ja millä?

Vhh-ruokavalio on kyllä melkoista elämän rajoittamista.

• 3+8
        Maarit Heikkilä kirjoitti:

Vhh-ruokavalio on kyllä melkoista elämän rajoittamista.

Miten? En ymmärrä.

• Ruokaympyrä
        3+8 kirjoitti:

Miten? En ymmärrä.

Ei voi syödä voissa paistettuja röstiperunoita paistetun lohen kanssa. NAM!

• 3+8
        Ruokaympyrä kirjoitti:

Ei voi syödä voissa paistettuja röstiperunoita paistetun lohen kanssa. NAM!

Itse syön kasvisgratiinia tai keitettyä parsaa ja hollandaisekastiketta lohen kanssa. Nam.

Paitsi, että syön kyllä joskus perunoita. Ehkä kerran kahdessa viikossa. Varsinkin uusia, voikastikkeella.

• ___________________,

yksinkertaista: yli kilo vihanneksia ja kasviksia päivässä. paistamiseen voita ja oliviöljyä. lohi paistetaan uunissa, voithan lisätä kasviksia saman astiaan. jos ei rasvaa tule kalasta lisää kermaa loppuvaiheessa. mausteena suola. jokainen lisätköön mausteita omalle lautaselleen,

leipää ja perunaa syökööt ne joille maistuu, samoin margariinia.

• 1kertaa2

Se on niin yksinkertaista, että hiilihytraatti on myrkky ja insuliini kanssa.
      Siksi en uskalla syödä kuin voita ja sikaa ja kananmunia lisäksi.

• Maarit Heikkilä

Kyllähän tosiasia on, että nuo VHH:lla syövävät korvikeruuat ovat niin ällöjä, että ihmekös siinä laihtuu, kun ei moista voi paljoa syödä.

• rikollistako?

Miksi varastaat jonkun tunnetun ihmisen nimen nimimerkiksesi? Varsinkin sellaisen, joka ei itse kirjoittele tällä palstalla, joten ei voi edes tietää sinun varastaneen hänen henkilöllisyytensä. Liikut koko ajan lain ja rikoksen rajamailla.

Toisena henkilönä esiintyminen ei kai ole rikos, mutta se on, että yrittää valheilla mustamaalata toista ja heikentää siten hänen talouttaan.

• pahakarppi1
        rikollistako? kirjoitti:

Miksi varastaat jonkun tunnetun ihmisen nimen nimimerkiksesi? Varsinkin sellaisen, joka ei itse kirjoittele tällä palstalla, joten ei voi edes tietää sinun varastaneen hänen henkilöllisyytensä. Liikut koko ajan lain ja rikoksen rajamailla.

Toisena henkilönä esiintyminen ei kai ole rikos, mutta se on, että yrittää valheilla mustamaalata toista ja heikentää siten hänen talouttaan.

"Miksi varastaat jonkun tunnetun ihmisen nimen nimimerkiksesi? Varsinkin sellaisen, joka ei itse kirjoittele tällä palstalla, joten ei voi edes tietää sinun varastaneen hänen henkilöllisyytensä. Liikut koko ajan lain ja rikoksen rajamailla."

Aivan tosihan se on, että Heikkilän pariskunta tekee isot rahat karppibisneksellään. Tulee vielä rahat yritustuloina, niin verotkin jää vähäiseksi. Koska Heikkilät on sitoneet persoonansa niin vahvasti tähän liiketoimintaan niin kyllähän kaikenlaisen pikku keljuilun voi kuvitella heikentävän bisneksiä. Nimi Maarit Heikkilä ei nyt kuiteskaan ole mitenkään suojattu niin etteikö toisilla olisi oikeutta käyttää samaa nimeä vaikka ihan vaan nimimerkkinä. On niitä muitakin Maarit Heikkilöitä maailmalla sitäpaitsi.

• ___________________,

VHH.lla kyllä laihtuu se on tosiasia. lisäksi VHH ruuat ovat terveellisiä ja lisäksi hyvänmakuisia.

ei ihmisen maha ole perunavarasto. mahaan on saatava monipuolisia ravinteikkaita ruokia joiden sisältönä on myös hivenaineita ja vitamiineja.

perunahan on pääosin tärkkelystä johon verrattuna hedelmäsokeri on hidasta hiilihydraattia, vaikka sekin on terveydelle vahingollista suurina pitoisuuksina.

• Mitenkäs-olis

Ei kukaan halua keskustella terveellisyydestä. Tämä on tosiasia.
      On kaikenkarvaisia ilmiantajia sun muita vähemmän ajantasalla olevia ja kun tähän lisätään vielä koulupoijat, joilla elämästä ei ole mitään ymmärtämystä. Syövät mitä äiti antaa tai koulun mössö ruokaa.

• Lihava_hoitaja_Hanna

Minä olen lihava koska söin mitä junttimaiset vanhempani antoivat eli VHH-ruokaa.

• VHH_ruokaa

Minä ole Pekka ja olen idiootti.

• Arto-Heikki

Terve Pekka myös minä olen idiootti ja se on VHH:n aivoja köyhdyttävän ruokavalion ansiota.

• Arto-Heikki
        Arto-Heikki kirjoitti:

Terve Pekka myös minä olen idiootti ja se on VHH:n aivoja köyhdyttävän ruokavalion ansiota.

Lopeta jo. Tuo tuolainen ei ole terveen ihmisen touhua.

• veijoääliö

VHH HERKKUNA YKKÖNEN ON kookosöljy ! KAKKOSENA lasten kahluuallas ja KOLMOSENA b-rappu

• Anonyymi

Syön pelkkiä eläinkunnan tuotteita. Energiaa riittää ja veriarvot parantuneet. Kaikki "elintapa" lääkkeet saanut jättää pois 😏

Ihmiset on erilaisia, kaikki ei käy kaikille, mutta joillekkin tämä ruokavalio on pelastus.

Lisää tietoa löytyy googlesta carvivore.

• Anonyymi

Se että olet päässyt elintapalääkkeistäsi eroon, johtunee vain laihtumisesta. Näen carnivoredieetissä ongelmana kuidun saannin. Myös vitamiineista ja kivennäisaineista tulee takuuvarmasti puutetta, jollei käytä lisäravinteita. Toki myös vegaaneille tulee helposti vajausta ravintoaineista, ellei ole tarkka.

”Ei ole kliinistä näyttöä siitä, että lihansyöjädieetti tarjoaisi terveyshyötyjä.[3][14][15] Ravitsemusterapeutit hylkäävät lihansyöjädieetin äärimmäisenä villitysruokavaliona,[3][4] joka on herättänyt kritiikkiä ravitsemusterapeuttien ja lääkäreiden taholta, koska se on mahdollisesti vaarallinen terveydelle (ks. Liha § Terveys).[12][14][15].
        Se nostaa myös LDL-kolesterolipitoisuutta, mikä lisää sydän- ja verisuonitautien riskiä.[4] Vaikka lihansyöjäruokavaliosta jätetään pois hedelmät ja vihannekset, jotka toimittavat mikroravintoaineita, siinä on myös vähän ravintokuitua, mikä mahdollisesti aiheuttaa ummetusta.[4][7][5] Runsaasti punaista lihaa sisältävä lihansyöjäruokavalio lisää paksusuolen syövän ja kihdin riskiä.[7][21][22] Lihansyöjäruokavalion runsas proteiinin saanti voi johtaa munuaisten toiminnan heikkenemiseen.[23]”

Translated with DeepL.com (free version)

https://en.wikipedia.org/wiki/Carnivore_diet

• Anonyymi kirjoitti:

Se että olet päässyt elintapalääkkeistäsi eroon, johtunee vain laihtumisesta. Näen carnivoredieetissä ongelmana kuidun saannin. Myös vitamiineista ja kivennäisaineista tulee takuuvarmasti puutetta, jollei käytä lisäravinteita. Toki myös vegaaneille tulee helposti vajausta ravintoaineista, ellei ole tarkka.

”Ei ole kliinistä näyttöä siitä, että lihansyöjädieetti tarjoaisi terveyshyötyjä.[3][14][15] Ravitsemusterapeutit hylkäävät lihansyöjädieetin äärimmäisenä villitysruokavaliona,[3][4] joka on herättänyt kritiikkiä ravitsemusterapeuttien ja lääkäreiden taholta, koska se on mahdollisesti vaarallinen terveydelle (ks. Liha § Terveys).[12][14][15].
        Se nostaa myös LDL-kolesterolipitoisuutta, mikä lisää sydän- ja verisuonitautien riskiä.[4] Vaikka lihansyöjäruokavaliosta jätetään pois hedelmät ja vihannekset, jotka toimittavat mikroravintoaineita, siinä on myös vähän ravintokuitua, mikä mahdollisesti aiheuttaa ummetusta.[4][7][5] Runsaasti punaista lihaa sisältävä lihansyöjäruokavalio lisää paksusuolen syövän ja kihdin riskiä.[7][21][22] Lihansyöjäruokavalion runsas proteiinin saanti voi johtaa munuaisten toiminnan heikkenemiseen.[23]”

Translated with DeepL.com (free version)

https://en.wikipedia.org/wiki/Carnivore_diet

Lisäksi tuollainen lihadieetti kuluttaa valtavasti luonnon resursseja. Ehkä jotain 2-3 kertaa enemmän kuin tavallinenkin tallaaja, ruuan osalta siis kulutus noin 10-kertaista.

Laihtuminen parantaa veriarvoja. Terveyden kannalta suositeltuja dieettejä ovat esimerkiksi Välimeren dieetti ja DASH.

• Anonyymi

Minä imeskelen Hermesetasta. Ei yhtään kaloreita mutta on makeaa. 20-30 herkkua menee päivässä.

• Anonyymi

Vältä myös makeutusaineita. Olen lueskellut The obesity code -kirjaa ja luin että myös makeutusaineet (mm. aspartaami) nostavat insuliinia joka johtaa lihomiseen. Myös WHO on samoilla linjoilla: https://www.is.fi/terveys/art-2000009591111.html

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      129
      3597
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1855
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1651
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1362
    5. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      114
      1203
    6. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      91
      1202
    7. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1079
    8. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      65
      964
    9. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      28
      962
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      98
      942
    Aihe