Liuskoittuvat kynnet - APUA!

nail polish

Eli viime keväänä huomasin melko pitkän kynsienlakkausjakson jälkeen, että kynteni alkavat liuskoittua normaalia enemmän. Suunnilleen jokaisesta kynnesta oli irronnut varmaan 3 milliä päällimmäistä kerrosta! Yritin pitkään miettiä, mistä se johtuisi. Käytin asetonitonta kynsilakanpoistoainetta, joten siitä se ei varmaan johtunut. Olisikohan liuskoittuminen voinut johtua kynsien lakkauksesta? Kynsilakoissahan on varmasti ties mitä alkoholeja. Ja ne varmaankin kuivattavat kynsiä pitkässä käytössä, mutta miksi sellaisten ihmisten, jotka lakkaavat päivittäin kynsiään, kynnet eivät liuskoitu? No, sitten tuli kesä ja jätin kynsilakat vähäksi aikaa. Kynteni tulivat taas kuntoon, ja aloin lakkailla niitä. Nyt syksyllä, kun koulut alkoivat, kynteni ovat taas alkaneet liuskoittumaan! En voi kuin vain haaveilla ihanista hyväkuntoisista, lakatuista kynsistä, koska lakka ei vain pysy liuskoittuneella kynnellä. Onko kohtalontovereita tai vinkkejä jolla saisin liuskoittumisen pois?

12

1179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+10

      Kesällä kynnet ovat paremmassa kunnossa, johtuen auringon D-vitamiinista ja ilman kosteudesta. Nyt vaan kynsinauhaöljy, käsirasva, ja kynttä vahvistava (ei kovettava) aluslakka käyttöön.
      Uskallan väittää, että kynsilakka ei vahingoita kynttä, koska se kuitenkin suojaa.

      • nail polish

        Kiitos vastauksesta! Täytyy alkaa rasvaamaan käsiä ihan kunnolla.


    • M.

      Olen samaa mieltä edellisen vastaajan kanssa, kannattaa ostaa jotakin vahvistavaa aluslakkaa, jota laitat aina normaalin lakan alle :) Muistaakseni ainakin Mavala- merkillä on ihan liuskottuneille kynsille tarkoitettuja hoitavia lakkoja :)

      • nail polish

        kiitos tästäkin vastauksesta, olen itse asiassa ostanut vahvistavan aluslakan juuri tämän ongelmani takia ja se on tuntunut auttavan ainakin vähän :)


    • nail polish

      Vähän päivitystä tilanteeseen: eli pidin sitten loppusyksystä kunnollisen kynsienhoitokuurin, rasvasin niitä joka päivä yms. ja ne olivatkin pitkään hyvässä kunnossa. Aloin taas lakkailemaan normaalisti kynsiä. Nyt vuodenvaihteen jälkeen kynteni taas ovat alkaneet liuskoittua ihan urakalla, kuivalla ilmalla varmasti on osuutta asiassa, mutta olen koittanut rasvailla käsiäni päivittäin. Ihmettelen vaan, että johtuukohan tämä liuskoittumisen uudelleen alkaminen siitä, että olen nyt pitänyt taukoa kynsilakasta ja kynnet ovat olleet paljaina parisen viikkoa.

      • Xzx

        Mä suosittelisin kokeileen Trind Nail Balsamia.uutaman päivän kuurina, välillä voi lakata kynnet ja sitten kun poistaa lakat niin taas muutaman päivän kuuri.


    • 7 14

      Eipä mitään supervastausta ole tulossa, mutta itse teen näin;
      Poistan vanhat lakat ja lakkaan uudelleen kerran viikossa ajoittaen sen viikonloppuun (ei siis aikaista ja kiireistä aamua)
      Viilaan ensin kynnet ja sitten poistan lakat (illalla), pesen kädet, rasvaan hyvin, myös siis kynnet ja kynsinauhat ja painelen kynsinauhat.
      Aamulla pesen kädet saippualla, ja lakkaan huolellisesti (aluslakka, värilakka 2 kerrosta, päälilakka) Jokaisen lakkakerroksen välissä pitkä kuivatusaika.
      Lakka pysyy hyvin viikon, ehkä kauemminin, mutta viikossa alkaa jo kynnen kasvuraja tulla esiin.

      jaa, ja muuten käytän ihan puhdasta asetonia. Lakka irtoaa nopeasti turhia hankaamatta ja liottelematta. Huuhtelemaan ja rasvaamaan sen jälkeen.

    • Kokemusta on

      Mulla liuskottui kynnet ennen jatkuvasti ja nyt kynsiharrastuksen myötä olen alkanut hoitaa kynsiäni muutenkin enemmän, mutta päätin ostaa jonkun ihan aineen korjaamaan tilanteen ja päädyin Mavala Scientifique -kynnenvahvistajaan (ehkä siksi kun kicksissä käydessäni siinä luki kyljessä liuskottuville kynsille ja maksoi vain jtn 5e). Aloin huvikseni käyttämään kyseistä ainetta ja johan toimi! vaikutus alkoi näkyä kylläkin vastan jonkun kuukauden päästä ekasta käyttökerrasta. Jos nykykään jokin kohta kynnestä repeää tai vaurioittuu, se on reuna. Eli suosittelen tuota ainetta, minulla ainakin toimi ja käytän sitä edelleen että vaikutus pysyy! (:

    • nail polish

      kiitos kaikille vastauksista! :-) lisää vinkkejä liuskottumisen estämiseen saa laittaa!

    • bio-oilia

      Itse olen löytänyt avun erittäin kuiviin ja kärsineisiin kynsinauhoihin sekä kynsien liuskottumiseen Hopottajilta kokeiluun saamastani Bio-Oil -öljystä. Sain öljyn kokeiluun ihan muuhun tarkoitukseen, mutta huomasin sen auttavan todella hyvin myös kynsien ongelmiin. Voi olla, että sinun ongelmasi takana on eri syy kuin minulla, mutta itse olen tähän tulokseen tyytyväinen. Eipä taida saada varmuutta kuin itse kokeilemalla. Suosittelen lämpimästi!

      lisää tuotteesta; http://www.hopottajat.fi/bio-oil/

    • suosittelen

      Älä leikkaa kynsiä, viilaa ne aina reunalta keskelle. Leikkaaminen ei tee hyvää kynsille. Aluslakkaa aina lakan alle. Muista kosteuttaa kynsiä.

      Minulle auttoi Sally Hansenin Maximum Growth, siitä on olemassa Diamond Streght versiokin, joka on käsittääkseni sellainen, että se sitoo kynnen kerrokset yhteen. Kannattaa kokeilla.

    • miss k

      Hei!

      Itselläni liuskottui kynnet n. 3 vuoden ajan, ennen ei ollut mitään vastaavaa tapahtunut. Kokeilin kaiken maailman kynsien vahvistajia niin pillereistä lakkoihin ja lakoista voiteisiin ja öljyihin. Lopulta kyllästyin yrittämiseen ja kun annoin kynsieni vain olla n. 3 kk, niin sen jälkeen ne ovat kasvaneet vahvempina kuin koskaan =) Nyt joudun leikkaamaan ja viilaamaan kynsiä sen takia, koska ne kasvavat niin nopeasti! Harmi vain etten voi enää käyttää kynsilakkoja, mutta ainakin on vahvat ja hyväkuntoiset kynnet :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      946
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      843
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      840
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      737
    5. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      731
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      682
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      620
    Aihe