Biisissä kritisoidaan sitä että ulkomaalainen, tässä tapauksessa Venäläinen vie Suomalaisen leivän eli työn.
"Ja musta nakin nakertaa"
eli musta ihminenkin vie työn.
Tämä ei ole välttämättä rasismia sillä oikeasti jos Suomeen tulee liikaa ulkomaalaisia niin ne vie terveiden Suomalaisten työt.
Mut se ei saa mennä siihen ettei oteta heitä ollenkaan.
Klamydia-Ryssä mun leipääni syö
7
2223
Vastaukset
- Aks
Tässä on kyllä typeryys noussut sellaiselle levelille edellisellä kirjoittajalla, että jonkun palkinnon ansaitsisi.
Se on MUSTAMÄKI nakertaa, pönttö. Ja biisi kertoo siitä menneestä ajasta, kun Venäjältä ja Virosta roudasivat suomalaiset isänmaanystävät poltettuja cd-levyjä.- Anonyymi
No nyt ne itäblokin halpikset tuhoavat koko maan niin viemällä duunit ja polkemalla palkatkin pohjamutiin, lisäjsi tuivat Suomeen koronaa.
Ahneet firmat ja yrittäjät eivät välitä näistä asioista paskan vertaa. Politiikot ja virkamiehet ovat samaa maata. - Anonyymi
moi aivan oikeessa oot kun kerroit mist on biisisä kyse, mutta silti oon epäileväinen tuon mustamäen suhtteen että se voi olla mustanakin nakertaa eli mustanakin tarkoittaa siis palanutta leipää että se veli venäläinen nakertaa sen leivän palaneena(mustanakin) ja kun kuunnellut sitä kohtaa useita kertoja niin mun mielestä se on mustanakin eikä Mustamäki sillä mä en kuule ollenkaan että Vesku laulaa "mustamäki" että ihan selvä mustanakin kuuluu minusta. Toki voin olla väärässä ja kuulossani voi olla vikaa sillä onhan mulla todettu pikkulapsena hahmotushäiriö aivoissa ja kömpelyyttä jotka aika-ajoin on riesanani arjessa. Hyvää joulua!
- Anonyymi
eli siis palanut leipä = mustanakin sen nakertaa on tietenkin tässä tapauksessa vertauskuva &ovela sanakikkailu jolla vesku &bändi tietenki tarkoittaa työn tekoa eli kun työstä saadaan leipä /elanto ja tässä tapauksessa kuten kerroit että poltetut CD;t eli piratismi tässä tapauksessa kyse.
- Anonyymi
Naapurin läski sai tästä biisistä kiksejä kun luuli sen olevan puhtaasti rasistinen viha biisi..
- Anonyymi
No mitä helvettiä se mustamäki tarkottaa? Vai onko siihen sanoitukseen tullu joku kirjotusvirhe?
- Anonyymi
käyppä googlettamassa niin kyllä se Mustamäki on. Aiheesta lisää löydät jos viitsit etsiä tietoa. Ei ole antaa mulle tähän linkkiä mut perusfiksu jos oot niin löydät tietoa Mustamäestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1471899
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir2821022- 35858
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.78817Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31739Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta11701Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44681- 43660
Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse48656Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos58654