Biisissä kritisoidaan sitä että ulkomaalainen, tässä tapauksessa Venäläinen vie Suomalaisen leivän eli työn.
"Ja musta nakin nakertaa"
eli musta ihminenkin vie työn.
Tämä ei ole välttämättä rasismia sillä oikeasti jos Suomeen tulee liikaa ulkomaalaisia niin ne vie terveiden Suomalaisten työt.
Mut se ei saa mennä siihen ettei oteta heitä ollenkaan.
Klamydia-Ryssä mun leipääni syö
5
2090
Vastaukset
- Aks
Tässä on kyllä typeryys noussut sellaiselle levelille edellisellä kirjoittajalla, että jonkun palkinnon ansaitsisi.
Se on MUSTAMÄKI nakertaa, pönttö. Ja biisi kertoo siitä menneestä ajasta, kun Venäjältä ja Virosta roudasivat suomalaiset isänmaanystävät poltettuja cd-levyjä.- Anonyymi
No nyt ne itäblokin halpikset tuhoavat koko maan niin viemällä duunit ja polkemalla palkatkin pohjamutiin, lisäjsi tuivat Suomeen koronaa.
Ahneet firmat ja yrittäjät eivät välitä näistä asioista paskan vertaa. Politiikot ja virkamiehet ovat samaa maata. - Anonyymi
moi aivan oikeessa oot kun kerroit mist on biisisä kyse, mutta silti oon epäileväinen tuon mustamäen suhtteen että se voi olla mustanakin nakertaa eli mustanakin tarkoittaa siis palanutta leipää että se veli venäläinen nakertaa sen leivän palaneena(mustanakin) ja kun kuunnellut sitä kohtaa useita kertoja niin mun mielestä se on mustanakin eikä Mustamäki sillä mä en kuule ollenkaan että Vesku laulaa "mustamäki" että ihan selvä mustanakin kuuluu minusta. Toki voin olla väärässä ja kuulossani voi olla vikaa sillä onhan mulla todettu pikkulapsena hahmotushäiriö aivoissa ja kömpelyyttä jotka aika-ajoin on riesanani arjessa. Hyvää joulua!
- Anonyymi
eli siis palanut leipä = mustanakin sen nakertaa on tietenkin tässä tapauksessa vertauskuva &ovela sanakikkailu jolla vesku &bändi tietenki tarkoittaa työn tekoa eli kun työstä saadaan leipä /elanto ja tässä tapauksessa kuten kerroit että poltetut CD;t eli piratismi tässä tapauksessa kyse.
- Anonyymi
Naapurin läski sai tästä biisistä kiksejä kun luuli sen olevan puhtaasti rasistinen viha biisi..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.764026- 1613513
- 533129
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä1911905- 271737
- 441736
- 231734
- 571684
- 191587
- 181571