Olen kuullut, että Kirkkonummen Torikadulla oleva Mamman Tupa ottaa myyntiin ikääntyvän väestön kutomia käsitöitä, ja käyttää heitä kurssien vetäjinä maksamatta työstä ja tavarasta sovittua rahallista korvausta.
Oletteko kuulleet lisää moisia tilanteita tämän yrityksen kohdalla? Onko kyseessä ikärasismi vai ilmeeneekö epäselvyyksiä kaikissa ikäryhmissä?
Pettääkö Mamman Tupa ikääntyviä ihmisiä
16
4288
Vastaukset
- jfjfjfjfjfjfjfjfjf
Jos kerran tällaista huomaat ja olet ikäihmisten puolella, niin mikset kysy sieltä suoraan? Mummot ei varmaan mitään tymiä ole itsekään. Taitaa olla nyt vain tahallista mustamaalausta yritystä kohtaan.
- Ikäihmisten puolella
Ikäihmisten rahallista hyväksikäyttöä tapahtuu tutkimusten mukaan useammalle kuin muutamalle sadasta, ja jos minä olen nyt saanut tiedon kahdesta, jolle näin on käynyt tämän yrityksen kohdalla, niin voi olla että useampiakin löytyy.
Mahdollisen systemaattisen hyväksikäytön ja kaltoinkohtelun osoittamiseksi tarvitaan näyttöä.
Kun ikäihmiset hyväntahtoisesti yrittävät myydä osaamistaan paikallisten yritysten kautta, on saatava aikaiseksi selvät pelisäännöt ja toimintamallit. Jos hyväksikäyttöä ja ikärasismia esiintyy, on valtion ikääntymispolitiikan tavoitteisiin lisättävä ikäihmisten etujenvalvonnan tukipaketti. Parempi on tietenkin yrittää puhua järkeä paikallisyrityksille.
Edelleen siis toivon kommentteja tästä aiheesta. - oldoldold
Taitaa olla kiviä kengässä, Tiedän, että kyseinen liike ainakin palvelee ikäihmisiä muista 'asiakkaista' poikkeavasti - ei veloita ihan täyttä hintaa palveluistaan. Noista käsitöistä en tiedä, mutta lienee yrittäjä hyvää hyvyyttään ottanut ikäihmisten tuotteita myyntiin. Arveluni perustuu siis tuohon edelliseen kannanottooni.
Tuo 'mustamaalaus'-kommentti voi siis olla hyvinkin osuva, vaikka onkin yöllä kirjoitettu.
- Joppe joutomies
Oletko perustamassa kilpailevaa firmaa nimimerkki "Ikäihmisten puolella" ??
- Ikäihmisten puolella
Jos tiedätte jonkun, joka on vienyt käsitöitään Mamman Tupaan myyntiin, eikä ole saanut niistä sovittua hintaa, eikä käsitöitään takaisin, niin pyytääkää ottamaan yhteys paikalliseen poliisiin ja verottajaan. Kun ilmoituksia tulee riittävästi, niin saadaan vilpillinen toiminta loppumaan.
Hyvää hyvyyttäänkään ei saa myydä toisen omaa ilman korvausta. - käsityöt
Minkä ihmeen kurssin/kurssien vetäjinä? Ja miten sitten joku korvaus on sovittu? Saat tuoda kutomasi tumput myyntiin kun olet ohjaajana tällä virkkauskurssilla?
Ja minkähän ikäisiä ne "ikä ihmiset" sitten ovat olleet jotka ovat pystyneet vielä kurssittajana toimimaan? Kahdeksankymppisiä? Yhdeksänkymppisiä? Ikäihmiset sana viittaa lähinnä sellaisiin, jotka enemminkin tarvitsevat itse apua kuin, että pystyvät muita auttamaan? "Olen kuullut, että Kirkkonummen Torikadulla oleva Mamman Tupa ottaa myyntiin ikääntyvän väestön kutomia käsitöitä, ja käyttää heitä kurssien vetäjinä maksamatta työstä ja tavarasta sovittua rahallista korvausta. "
Kukahan tällaista "tietoa" levittää? Voin kertoa,että tämä asia ei pidä paikkaansa. Olisi ihan hyvä lyödä faktaa tiskiin ennen tällaisia väitöksiä. Kyllä on varmasti jokaikinen ihminen saanut juuri sen korvauksen kun on sovittu. Se, että jos kurssin vetäjä kieltäytyy antamasta verokorttiaan ja tilinumeroaan muita palkanmaksuun tarvittavia tietoja, jotta palkka voitaisiin maksaa (edes sillä 60% ennakonpidätyksellä), ei liene työnantajan vika. Vai? Enpä tiedä, vaikka ko hlö olisitkin juuri Sinä "Ikäihmisten puolella", joka puskista huutelet.
"Kun ikäihmiset hyväntahtoisesti yrittävät myydä osaamistaan paikallisten yritysten kautta, on saatava aikaiseksi selvät pelisäännöt ja toimintamallit."
"Jos tiedätte jonkun, joka on vienyt käsitöitään Mamman Tupaan myyntiin, eikä ole saanut niistä sovittua hintaa, eikä käsitöitään takaisin"
Olen TÄYSIN varma, että kaikki pelisäännöt ovat heille selviä. Jos Mamman Tupa sisäänostaa jotain tiettyä tuotetta, olkoot nyt sitten vaikka ne vanttuut, niin ulosmyyntihintaan tottakai lisätään alvit ja muut kulut. Ei kai kenenkään voi olettaa myyvän tappiolla toisten tekemiä tuotteita? Yritys kun joutuu ne alvit yms maksamaan ulosmyyntituotteistaan, ihan sama, että onko ne tehnyt naapurin mummo tai joku suurempi tehdas. Ja aivan varmasti tämä on jokaikiselle ihmiselle väännetty ratakiskosta. Jokaikisestä myyntiin otetusta tuotteesta on myyjälle maksettu nimenomaan sovittu hinta.
Kummallista mustamaalamista tämmöinen. Taitaa tosiaan niitä kiviä olla useampikin siellä kengässä, kuten on jo aiemmin todettu.
Sinun, hyvä "Ikäihmisten puolella", kannattaa varmaan myös tehdä vaikkapa rikosilmoitus jostain "henkkamaukasta", jotka ostavat naurettavaan hintaan tuotteita jostain kolmannen maailman maasta,jossa lapset sokeutuvat niitä tehdessään ja myyvät ko tuotteet sitten ulos järjettömällä voitolla. Toisin kuin esim Mamman Tupa.- vaarin muru
Tosi tylsää kuulopuheita ( juoruja )kirjoitella julkisesti!
Olen lukenut paikallislehdestä uusien tilojen käyttömahdollisuuksista, tosi hieno juttuhan se on. Liike-elämän lait koskevat mummoja ja vaarejakin.
Käsitöiden harrastajana olen tosi tyytyväinen kun saimme tasokkaan liikkeen kotikulmille. Ihania kankaita, hyvä palvelu, kohtuuhinnat.
Ompelen paljon. Täällä ei tarvitse kierrellä hehtaarihalleja vaan asiat hoituvat nopsaan ja asiantuntemuksella. Suosittelen muillekin. - Ikäihmisten puolella
Kirjoittakaahan lisää kommentteja. Ikäihmisten etujenvalvojaa odotellessamme on vain saatava riittävä määrä näyttöä niin että hyväksikäyttö ja kaltoinkohtelu saadaan loppumaan.
- Kirkkonummelainen
Mamman tupa on hieno liike, sieltä saa aina nopeaa ja ystävällistä palvelua. Korjautan aina itseni ja lasteni vaatteet siellä. Vakioasikas. Suosittelen edullinen korjaus!!!!!
- puolueeton1
Minulle mamma on välillä törkeä... Mamman tupa on kyllä hieno liike mutta asiakaspalvelua voisi parantaa. En usko että he käyttävät ikäihmisiä hyväksi. Vaikka ikäihmiset olisivat vanhoja eivät he silti ole tyhmiä, joten luulen että he olisivat tehneet rikosilmoituksen, mikäli tämä huhu olisi totta. Mutta koska kyseessä on huhu, kukaan ei ole varma onko koko asia vain keksittyä hömpötystä. Sinuna "ikäihmisten puolella" ottaisin ensin selvää koko asiasta, menemällä vaikka suoraan puhumaan mamman tuvan henkilökunnalle tai kysymällä huhun levittäjältä.
- kundi3
Olen saanut hyvää ompelupalvelua tästä yrityksestä. Housujen pituus kohdilleen ja takin napit. Pikku juttuja mut hommat hoitui kyllä asiallisesti.
- vaarin muru
Siis panettelu on kateutta, jonka tarkoitus on vahingoittaa yrittäjää.
Tosi ikävää, sillä kateus vie ennen pitkää meiltä kaikilta tyytyväisiltä palvelut, torin laita on muutenkin kolkko ja ankea, vailla mitään elämää.
Kannattaisi sen sijaan keskustella miten saisimme säilytettyä tämän osaavan ja ahkeran yrittäjän kotikulmilla. En ymmärrä nimetöntä haukkumista, se tekee ilmapiiristä ankean, sillä eihän käsityönharrastajat ole oikeasti "ankeuttajia", vaan innostuneita ja iloisia ihmisiä, jotka haluavat nauttia tasokkaan liikkeen tarjoamista palveluista.
Toivottavasti "mamma" jaksaa vastustaa pahanmielen ja -kielen luojien ankeuttavaa häjyilyä ja pitää puotinsa yhtä tasokkaana kuin tähänkin asti. - ompelijatar
Tyytyväinen olen minäkin mamman palveluihin ollut. Ikääkin on jo, mutta ei minua ole huijattu. Hyvä kun on kangaskauppa täällä, eikä tarvitse lähteä kauemmas, nimittäin ennustan käsitöiden kiinnostukselle kasvua.
- Anonyymi00014
Huhuja
- Anonyymi00015
Emt mut Espoosl on Mummontupa baari. vitsin kova baari
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1121681Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181