Olen töissä vaatteiden parissa ja alkaa pikkuhijlaa tympiä, kun suomalaiset aikuiset naiset eivät osaa pukeutua. Ulkoilutakki, t-paita ja farkut eivät ole pukeutumista, sellaiset sopii koti-oloihin, mutta ulos lähtiessä voisi edes vähän yrittää panostaa ulkonäköön. Menkää sitten vaikka sinne Viroon ostamaan niitä vaatteita, mutta älkää pistäkö ylikireetä t-paitaa enää päälleenne (tai sitten sitä telttamallia). Muoti muuttuu, muuttuisitte tekin. Ajattelisitte joskus miestännekin, sekin tykkäsin varmaan paljon mielellään katsella naista jonka mahamakkarat ovat oikein piilotettu. Kaupat on täynnä mekkoja, hameita ja tunikoita (myös isossa koossa). Ottakaa ruotsalaisista mallia, siellä naiset näyttääkin naisilta. Seksikkyyttä peliin naiset ja makkarat piilloon! Niin ja legginsien kanssa ei kuulu peppu näkyä.
Panostakaa pukeutumiseen naiset!
39
1823
Vastaukset
siis vaatteet pitäs hankkia Virosta ja kuitenki pitäs ottaa mallia ruotsalaisista..?
tottahan se ruoho on vihreempää aidan toisella puolen
ja naiset kauniimpia toisessa maassa, mut yrittäisit nyt edes päättää missä maassa. vai käykö ruotsalaiset vaateostoksilla Virossa?
"Muoti muuttuu, muuttuisitte tekin."
-panostaisin ennemmin tyylikkyyten ku muodikkuuteen, muoti tosiaan muuttuu
mut mielestäni aika tyhmää juosta joka muodinoikun perässä.
niin ja eikös ne haukkumasi "telttamalliset" eli ylisuuret t-paidat vast'ikään olleet muodissa, elleivät jopa edelleen..
legginsseistä olen kuitenkin samaa mieltä, ne eivät käy päällyshousuista
mur- justiinsajuuuu
On totta, että ruotsalaiset ja virolaiset naiset ovat kauniita. Baltian maissa naisilla on aivan erilainen vartalotyyppi kuin suomalaisilla naisilla. Suomalaisilla rasvaa kerääntyy eri tavalla reisiin ja pakaroihin, oikeastaan vähän jokaisessa maassa on oma vartalotyyppinsä. Sama koskee myös miehiä, suomalaiset ovat niitä käveleviä appelsiineja isoine kaljamahoineen ja ryhdyttömine hartioineen. Suomessa miehet eivät edes harjaa hiuksiaan.
Mutta eivät naiset Virossa tai Ruotsissa sen paremmin pukeudu kuin suomalaisetkaan naiset! Se on vaan se vaatekauppojen anti tällaista köyhää. Italian pitäisi olla suuri muodin keskus, mutten löytänyt sieltä kuin yhdet kengät.
Miesmäisen maun nyt kauniista pukeutumisesta tietää, pitäisi pukeutua kuin ilotyttö! Nyt talvella tahdon pukeutua lämpimästi! Vai eivät farkut ole pukeutumista? Sinustako pitäisi naisten talvipakkasilla pistää hameet päälle vain näyttääkseen seksikkäältä jonkun pinnallisen äijän silmissä? Kesällä on toki mukavaa pitää mekkoja ja hameita, mutta illalla täällä saa pelätä kaikenmaailman raiskaajia ja hulluja.. Legginssit päällihousuina ovat mauttomat, mutta mauttomuuden huippu on valkoisen paidan alta pilkoittavat neonväriset alusvaatteet- YÖK!
Tuomitset isot paidat, mutta kuitenkin pitäisi pistää läskit piiloon.. HAHAHA!
- vaatefriikki
asiaa puhutte. ruotsalaisnaisist tulee heti mieleen blondi vanha nainen :D joka käyttäytää ja pukeutuu ku teini. ei niin. eiks joku sarja tullub ku ruotsalaiset miljonääri äidit? :D hahaa
totta on että ihmiset pois pukeutuu kivammin. miettikääpämnihan vaikka ruotsin laivaa. joskus siel oikee panostettiin pukeutumiseen. nyt kaikil on perus rättivaatteet pääl. näkyään ostan laadukkaampii ja näyttävämpii vaatteita. tykkään myös leffinseist mut ei persevilkku. kauheen näköstä. kiva ku on muotia tuo pitkät paidat niin ei myöskään perse näy! :) - annakaikkikestää
Miks ei vain voitais palata ajassa taaksepäin sinne ajalle missä ei ollu vittuakaan väliä miten pukeutu ellei ollu joku hemmetin prinsessa! Oikeesti kaikille ei sovi nämä 'ihanat' muotivaatteet ja joillekki (esim minä..) on todella vaikea löytää vaatteita jotka näyttäisi hyvältä päällä koska olen niin laiha ja muodoton että näytän anorektiselta tikulta! joten mieluummin verkkarit sitten jalkaan kuin tiukat legginssit joissa näytän siltä kuin jalkoja ei olisi ollenkaa
- geömömöhömöö
Vai Ruotsissa naiset tyylikkäämpiä pukeutujia? Eivät muuten tasan ole! Ihan yhtä juntisti pukeutuvat kuin suomalaisetkin. Ei kai se ole naisten vika, jos vaateanti kaupoissa on mitä on. Hennesit, Ginatricoot, Seppälät yms. ovat täynnä vaateanniltaan samanlaista puuvillamuotia.. Mikäli haluat jotain tyylikästä ja katumuodista poikkeavaa joudut maksamaan siitä itsesi kipeäksi...
- Valjunhalju
Silkissä, sametissa, säkissä, silkissä, sametissa, säkissä...
Mieluiten siinä säkissä. Ihan vaikka vaan kiusaksi. Miksi sinua laittautumattomuus häiritsee? Voit varmasti kohdistaa katseesi jonnekin muualle. Ala opiskella vaikka arkkitehtuuria, niin ei katsominen heti lopu.
Ihan vain hieman skeptikkona: Miksi vaatemyyjä haluaa vaatettaa ihmisiä vapaa-ajallakin? Tuskin suomi24 varmistaa sinulle elinkeinoa eläkeikään saakka. Sairaanhoitajakaan ei jatka hoitamista vapaalla, vaan lähtee vaikka lenkille sen sijaan. - towardthebrightlight
Mikäs farkuissa on vikana? Ostin just vähän aikaa sitten parit tosi hienot farkut enkä todellakaan ajattele että ne olisivat "kotivaatteita".
Enkä minä nyt muutenkaan viitsi erityisesti pukeutua jos lähden esim. käymään ruokakaupassa. Jos lähden keskustaan niin sitten saatan katsoa jotain vähän parempaa päälleni. Mutta jos sataa kaatamalla niin sori vaan, se on sitten se ruma ulkoilutakki joka sattuu olemaan myös sateenkestävä.
Se on kyllä totta että joidenkin ihmisten pitäisi miettiä tarkemmin vartalonmalliaan pukeutuessaan. En mielelläni katsele lihavia ihmisiä jotka ovat änkeytyneet ihonmyötäiseen naruolkaintoppiin. Mutta kai se kuitenkin on tärkeintä että ihminen itse tuntee olonsa hyväksi vaatteissaan. - vaimonen
Aloittajan kirjoituksessa on pointtiakin. Olen tosin eri mieltä siitä, että trendejä pitäisi seurata. Trendit on tyylittömille. Nuoret usein näyttää toistensa kopiolta, ja Ruotsissa, etenkin Tukholmassa kaikki pukeutuu samalla tavalla. Ehkä trendikästä, mutta melko tylsää. Ruotsissa on muutama muotibloggari, esim Ebba von Sydow, Elin Kling ja Kenza, jotka kertovat massalle miten milloinkin pitää pukeutua. Ruotsi onkin halpisketjujen luvattu maa. En jaksa hyväksyä kertakäyttökulttuuria, missä joka sesonki ostetaan halvalla ne huonolaatuiset kauden muotireleet, jotka heitetään sitten kaapin perukoille tai roskikseen kun sesonki vaihtuu. Vanha sanonta pitää paikkansa: köyhän ei kannata ostaa halpaa.
Tärkeämpää kuin muodin seuraaminen on mielestäni oma tyyli ja vartalotyypin mukaan pukeutuminen. Suomalaiset voisivat myös käyttää enemmän värejä ja etsiä juuri itselleen sopivat värisävyt. Esimerkiksi vitivalkoinen ja pikimusta sopivat vain harvoille suomalaisille, mutta onneksi valkoista ja mustaakin saa eri sävyissä. Ja yks hyvä vinkki on ostaa pelkästään lempivaatteita!- ,,,
Olen aina pukeutunut yksinkertaisiin vaatteisiin, joskus on kiva pukea joku nätti pusero.
Laatu on tärkeää.
Jollei yhtään välitä ulkonäöstään vaikuttaa pahantuuliselta.
Luonnonläheisiä värejä on mukava katsella.
- HÄ
Mitä se on joltain muulta pois, jos joku haluaa verhoutua vaikka jätesäkkiin ja paskavaippoihin?
- No tota...
Toihan oli joku vaatekaupan myyjä joka aloitti tän ketjun.. So, ehkä se halus lisätä myyntiä tolla purkautumisellaan... Heh ;)
- myyjävaate
Juuri näin! Kuljetaan kaikki persoonattomasti muodin oikkujen mukana, miettimättä yhtään mikä itsestä tuntuu mukavalta. Tottakai jokaisen vastaantulevan silmää pitää miellyttää.
- Järkikäteen!
Omasta mielestäni panostaminen pukeutumiseen ei tarkoita sitä, että pitäisi ostella muodin viimeisimmät villitykset GT:sta tai H&M:ltä. Panostaminen pukeutumiseen on itselleni sitä klassista tyyliä; jo monen vuoden vanhaa Burberryn trenssiä, joka ei petä koskaan, kaksi vuotta sitten hankittua ihanaa ylellistä silkkipaitaa, hyvin istuvia mustia farkkuja. Kauniita, ajattomia mekkoja. Niissä sitä naisellisuutta on! En myöskään ole sitä mieltä, että naisten pitäisi aina pukeutua niihin todella arkisiin vaatteisiin. Monet ihmiset tykkäävät pukeutua rennommin ollessaan ostoksilla. Mitä järkeä on riuhtoa pois päältä monimutkaisia vaateviritelmiä? Itselleen on velkaa sen, että antaa pukeutua rennosti, mutta myös virkistää omaa mieltään pukeutumalla joskus antaen parastaan. Ottakaa myös huomioon se, että me olemme erilaisia. Minun kuvani panostavasta pukeutumisesta voi olla eri kuin toisen. Joten hyvä neuvo on: huolehtikaamme vain omasta pukeutumisestamme. Annetaan jonkun ihmisen kävellä kadulla niissä vaatteissa kuin hän tahtoo. Eikä se miehen rakkaus naista kohtaan varmasti vähene, jos hän ei nyt heti ryntää ostamaan viimeisimmät muotivillitykset!
- ,,,
Hyvä, laatua ja klassisuutta.
- Huoliteltu mies
Pakko kirjoittaa näin miehenä, että en paljon muuta enään toivoisi kuin että vaimoni panostaisi pukeutumiseensa kuten ennen..
Myönnän vaatefetissini. Tuntuu kuitenkin typerältä että nainen jonka kanssa aikoinaan aloin seurustelemaan ja johon rakastuin, oli ulkoisesti jotain aivan muuta kuin nykyään. En tiedä kuinka asian voisi ottaa puheeksi. - päivää ja näkemiin
Huoliteltu mies kirjoitti:
Pakko kirjoittaa näin miehenä, että en paljon muuta enään toivoisi kuin että vaimoni panostaisi pukeutumiseensa kuten ennen..
Myönnän vaatefetissini. Tuntuu kuitenkin typerältä että nainen jonka kanssa aikoinaan aloin seurustelemaan ja johon rakastuin, oli ulkoisesti jotain aivan muuta kuin nykyään. En tiedä kuinka asian voisi ottaa puheeksi.Otappa kuule vaikka ero sitten, jos eivät vaatteet miellytä. Sisimmästähän
ei niin väliä.
- Ei ihanne asiakas
Eihän sinne vaatekauppaan uskalla mennä ostamaan niitä kivoja vaatteita, kun siellä nyrpeä viimeisen päälle laitettu tympiintynyt myyjä katsoo nenän vartta pitkin, jos asiakas ei ole oikein pukeutunut. Ja monet vaatekaupta on täynnä samanlaisia rättejä, jotka ei ole yhtään omaan makuun. Joten siksi tyytyy niin vanhoihin vaatteisiinsa. Itse suuntaisin vaikka Lontooseen vaatekaupoille, mutta on turhan pitkä matka.
- Stylady
"Eihän sinne vaatekauppaan uskalla mennä ostamaan niitä kivoja vaatteita, kun siellä nyrpeä viimeisen päälle laitettu tympiintynyt myyjä katsoo nenän vartta pitkin, jos asiakas ei ole oikein pukeutunut. Ja monet vaatekaupta on täynnä samanlaisia rättejä, jotka ei ole yhtään omaan makuun. Joten siksi tyytyy niin vanhoihin vaatteisiinsa. Itse suuntaisin vaikka Lontooseen vaatekaupoille, mutta on turhan pitkä matka."
Ja vaikka itse olenkin vaatemyyjä niin en ole tälläytynyt - vaan normi vaatteissa (tosin tietty oman kaupan merkeissä) ja taatusti en ole tympiintynyt enkä katsele tai arvostele toisten pukeutumista. Tosin jos asiakas sovittaa sellaista vaatetta mikä EI sovi hänelle mallin tai värin puolesta niin sen sanon suoraan asiakkaalle!
- Mikä tyylikästä?
Ikinä ei oo hyvä, jos laittaudut niin on joku naapurin mamma motkottamassa, kuin oot liika tälläytynyt tai jos pukeudut seksikkäästi, joku mussuttaa, että oot tyrkky tai näytät h..sulta. Jos et pukeudu seksikkäästi valitetaan, että ottakaa mallia Virosta missä naiset pukeutuu seksikkäästi.
Annapa vaatekaupan myyjä joku nettisivuston osoite, että missä niitä hyvännäköisiä laadukkaita vaatteita olisi ja mistä uskaltaa tilata (eli vaatteet tulee perille jne.)? Kun en viitsisi sinne Viroon tai Ruotsiin lähteä.
Mulla on esim. ollut mielessä muutama vaatekappale millaisen haluaisin, mutta en löydä etsimääni sitten millään. - Oma asia
Kauneus on katoavaista,oli minkämaalainen hyvänsä.Jokaisella on oikeus pukeutua
miten itse tykkää,on tottunut ja mikä tuntuu hyvältä päällä.Mikäs vika niissä ulkotakki,t-paita ja farkut yhdistelmässä okein on? Mielestäni se on erinomainen työasu yhdistelmä,eikä välttämättä kotiasu.Juhliin ja muihin erikoistilaisuuksiin voikin
sitten panostaa enemmän pukeutumiseen. - milena3
Oon jo nuoresta asti miettiny hyvin tarkasti mitä puen päälleni. No nykyään oon siinä pisteessä että mikään ei kelpaa helpolla. Pukeudun ihan liikaa muodin mukaan joskus alan miettimään että jos vois hetkinki olla ajattelematta sitä.
. Täytin tosiaan just 22 vuotta ja muutin miesystävänk anssa yhteen. Joskus
mua alkaa ahistamaan että mun mies pukeutuu niin muodikkaasti. En haluais jäädä sen varjoon. Hän tuntuu kehuvan mun vaatteita paljon mutta sitten ite
on niin näyttävän näkönen. Kaverit yleensä kehuu mun vaatteita aina.
Sitten oon alkanu olettaa että jos kerran joku ei kehu jotain mun uutta takkia
että se on niiden mielestä ihan hirveä. Äääh minkä takia haluan miellyttää
muita mun ulkonäöllä. Siks sanonki kaikille että älkää miettikö liikoja
pukeutumistanne niinku allekirjoittanut ! - hahahhahhahaha
Suomessa nainen näyttää tältä:
maskuliiniset merimiesten pitämät UGG kengät jalassa, collegehousut ja iso takki. Siitä on suomalainen nainen tehty. :) Aika miehekäs pukeutuminen sanoisinko! - Nainen on nainen
Miesmäisen maun nyt kauniista pukeutumisesta tietää, pitäisi pukeutua kuin ilotyttö!
- Mitähän tuokin tarkoitti? Tarkoittiko se sitä että jos pukeutuu naisellisesti niin on heti kuin ilotyttö?
Siinä tapauksessa minä pukeudun mieluummin kuin ilotyttö koska haluan pukeutua naisellisesti ja korostaen hyviä ominaisuuksiani. Ja se ei todellakaan tarkoita ylikireitä vaatteita. Näin teen itseni vuoksi, en miesten mutta eihän sekään haittaa jos miehetkin tykkää ;-)
Ja korseteilla saa kyllä vähän niitä läskejä piiloon jos ei jaksa kuntoilla. - kylanmies
Ajatuksia pukeutumisesta ja ihmissuhteista:
http://kaikentakanaonnainen.blogspot.fi/ - akat housuissa
naiset on akkahousuja.
- N48v
Minä tilaan tältä myyjältä mekkoja, eBay-sivulta. Tosin arkivaatteita en ole vielä tilannut, koska itselläni on ihan tarpeksi niitä.
http://www.ebay.co.uk/sch/Dresses-/63861/i.html?item=181058425292&ssPageName=ADME:B:FSEL:GB:1123&_ssn=glamourempireuk&_clu=2&_fcid=70&_localstpos&_stpos&gbr=1
Pikkujoulussa sain kehuja, miehiltä ja naisilta. - N48v
Tässä kaikki tuotteet
http://www.ebay.co.uk/sch/glamourempireuk/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&_ipg=&_trksid=p3686- N48v
Valitettavasti en muistanut klikkaa Buy it now-välilehteä, joten tuo näyttää huutokaupan hinnat.
- Tarkasteleva mies
Vai ei muka tavalliset vaatteet kuten farkut ja t-paita näytä naisten päällä hyvältä? HAH! Minä olen mies ja silti pidän seksikkäinä naisia jotka pukeutuvat ihan tavallisiinkin vaatteisiin kuten farkut. Tiukat farkut yhdistettynä vaikkapa valkoiseen t-paitaan tai hihattomaan tuovat mukavasti esiin muotoja. Ei siihen tarvita mitään korsetteja ja minihameita yms. Tosin mainitsemani vaatekombo ei näytä seksikkäältä kaikkien päällä. Yli 80kg painavan naisen päällä se ei enää näytä hyvältä. Sitten taas joillekkin sopii kokonaan valkoinen asu kuten valkoiset kengät, housut, paita ja sitten joku takki missä vaikka karvakaulus.
Kaikki riippuu ihmisen ruumiinrakenteesta näyttääkö vaate hänen päällään hyvältä vai ei. Mutta tärkein mielestäni on asenne. Pukeutukoot joku vaikka kuinka ''naisellisesti'' niin jos asenne on suoraan syvältä helvetistä tai epävarma ja ryhditön niin sinne kaikkoaa kaikki seksikkyys. Anteeksi jos loukkasin jotakuta, mutta tämä on minun mielipiteeni eikä se muutu. - asiakas70
turha yleistää,tyylikkäitä naisia on paljon,kaikenikäisiä
- janni921
- stylady
Samaa mieltä! Ja ehkä siihen hyvin istuvaan vaatteeseen kannattaisi panostaa pari euroa enemmän - toki paikallisesta halpamarketista saa jotain samantyylistä alle kympillä mutta istuvuus voi sitten olla toinen juttu (tai laatu ...)
nimimerkillä toinen vaatemyyjä.... - rättien luvattu maa
Ei suomalainen vartalotyyppi juuri eroa ruotsalaisesta, virolaisesta tai venäläisestäkään, mutta meillä monet antavat itsensä lösähtää veltoiksi säkeiksi pian teini-iän jälkeen. Eivät nämä ihmiset ole juuri kiinnostuneita pukeutumisesta, joten kunnon vaatekaupat eivät pärjää. Meille riittävät markettien loppumattomat harmaiden ja ruskeiden ulkoiluvaatteiden valikomat.
- ::::
Kyllä ainakin se risoo kun nuori ihminen pukeutuu tylsästi, miksei nuorena voisi korostaa kauneuttaan, joskus sanoinkin tuttavalle kun hän kerrankin pukeutui mekkoon ja laittoi huulipunaa, oletpas naisellinen.
Kaduin möläytystäni jälkeenpäin hän hiukan loukkaantui ettei ikinä ole miettinyt mitä pukee päälleen.
Saa sanoa mielestäni.- Ei ulkonäkö tärkein
Mielestäni liika panostaminen ja laittautuminen,on turhan pinnallista.
Muut asiat pitää olla tärkeämpiä kuin ulkonäkö,esim. terveys ja työ.
Huono juttu olla noin pinnallinen ja ajatella liikaa ulkonäköä.
Meikittä voi olla vallan mainiosti töissä ja muutenkin vapaa-ajalla,
ihmettelen jos ei voi olla.Ei se meikkaaminen,naaman maalaaminen
pitäisi olla aina niin tärkeää.Juhliin ja muihin erikoistilaisuuksiin on
on eri asia meikata ja panostaa ulkonäköään.Pukeutumisesta sen
verran että tärkempää on että vaatteet on ehjät ja puhtaat,sekä niistä
tykkää ja että ne tuntuu ja näyttää omasta mielestä hyvältä päällä.
Muiden sanomisista ei kannata välittää,ottaa minkäälaista ongelmaa.
Mulle jos myyjä erehtyykin sanomaan mikä ei sovi värin tai mallin
puolesta,niin minä marssin kaupasta ulos sanomatta sanaakaan,
koska minä tiedän itsekin mikä mulle sopii ja mikä ei,liekö stylistin
vikaa.
- riuttala76
Kyllä minusta ainakin "ylikireä" paita on tosi hyvä jos naisella vähänkin rintoja, tiukat farkut menettelee mutta kyllä minusta paljon hienompaa on nähdä nainen vaikka minihameessa, stay-up sukissa ja seksikkäissä korkokengissä. Siihen päälle kun vielä laittaa naamaan kunnon sotamaalauksen niin mä ainakin oon ihan myyty mies.
- Riippuu miten tykkää
Minusta asiallisempi pukeutuminen on kivempi,jotku rennot ja mukavat
kolitsit,verkkarit,farkut,tuulipuku,lenkkarit,tennarit,ballerinat yms.
Nuo ylikireät paidat,tiukat farkut,minihameet,stay-up sukat ja
seksikkäät korkokengät ja kunnon sotamaalaukset menettelee,
riippuen kuka mitenkin tykkää ja tottunut.Itse en hirveesti välitä
tuollaisista,kun tykkään että oma tyylini on asiallinen,rento ja
mukava ja olen tottunut siihen.
- mustaa synkkyyttä
katukuvassa näkee vaan naisia mustissa ja harmaissa tylsissä vetimissä, jotkut jopa kulahtaneenkin näköisiä. Mustia hahmoja vaan kulkemassa kuka minnekin, eihän noista erota enää onko miehiä vai naisia. Vuoden pimeimpänä aikanakin mustaa vaatetusta ja vielä ilman heijastintakin että ei näkyisi edes auton valoissa suojatiellä...
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723113
- 602854
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322405- 802236
- 602053
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171577Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301420Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408