Painetta korvissa, poskionteloissa ja päässä

jhkjhjhk

Ei nyt oikein löytynyt sopivaa palstaa kun en osannut arvailla mihin liittyisi. Minulla on usein flunssaan liittymätöntä paineen tunnetta ja särkyä poskionteloissa. Kumarassa asennossa painetta ja kipua esiintyy lisäksi korvissa, otsaonteloissa ja oikeastaan koko pään alueella. Kesällä ajattelin että johtuu katupölystä ja siitepölystä, mutta nyt alkaa niiden aika olla jo ohi. Olen aina välillä huuhdellut sarvikuonolla mutta siitä ei ole suuremmin ollut apua. Flunnssaa on ollut viimeksi elokuun alussa.

4

2324

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LVIS-Huollot

Ei se korvien huuhtelu mitään auta kun neste on tärykalvon toisella puolen. Meni IV-hommiksi! Eli toisin sanoen sulla on röörit tukossa eikä ilma vaihdu. Korviin auttaa se sukeltajan paineentasaus eli puristat nenän kiinni ja samaan aikaan hengität nenän kautta ulos. Jollon paine menee korviin. Tee sitä vaikka kerran tunnissa tai siillon kun muistat mutta kuitenkin joku 10 kertaa päivässä muutaman päivän ajan niin rupee nesteet ja ilma liikkumaan. Eikä mitään nuppipunasen puhaltamista vaan sillein että korvissa tuntuu paine ja se oli siinä. Ja ne röörit ei todellakaan kerrasta aukea. Näin sano korvalääkäri kun oli korvat edelleen tukossa korvatulehduksen jälkeen. Jos ei viikon jälkeen helpota mene lääkäriin. Apteekista kannattaa kysellä duactia joka kuivattaa limaa.

• hfksdhkdsh

Tarkennuksena mainittakoon etten siis ole huuhdellut nenäkannulla korvia vaan nenää. Poskionteloiden punkteeraaminen on ehkä kauheinta mitä tiedän ja tuo puhaltelu kuulostaa siltä kuin yrittäisit kusettaa minua :D No, ainakaan se ei satu eikä maksa mitään joten ei muuta kuin paineita tasaamaan. Vaan Duact on käsittääkseni reseptilääke.

• LVIS-Huollot
        hfksdhkdsh kirjoitti:

Tarkennuksena mainittakoon etten siis ole huuhdellut nenäkannulla korvia vaan nenää. Poskionteloiden punkteeraaminen on ehkä kauheinta mitä tiedän ja tuo puhaltelu kuulostaa siltä kuin yrittäisit kusettaa minua :D No, ainakaan se ei satu eikä maksa mitään joten ei muuta kuin paineita tasaamaan. Vaan Duact on käsittääkseni reseptilääke.

Kuulostaa tyhmältä, mutta se toimi ainakin itellä ja lääkäri tosiaan neuvoi tämän. Jälkeenpäin eräs kaverikin oli saanut tämän käskyn lääkäriltä. Kyllähän tuo järkeen käy kun rupee miettimään, että korvatulehduskin syntyy siitä ettei neste pääse luonnollisia reittejä pois ja samoja röörejä pitkin menee ilma korviin.
        No tuota duactia en ole itseasiassa koskaan itse ostanut tosin käyttänyt kylläkin niin en tiennyt.

• sdfsdf
        LVIS-Huollot kirjoitti:

Kuulostaa tyhmältä, mutta se toimi ainakin itellä ja lääkäri tosiaan neuvoi tämän. Jälkeenpäin eräs kaverikin oli saanut tämän käskyn lääkäriltä. Kyllähän tuo järkeen käy kun rupee miettimään, että korvatulehduskin syntyy siitä ettei neste pääse luonnollisia reittejä pois ja samoja röörejä pitkin menee ilma korviin.
        No tuota duactia en ole itseasiassa koskaan itse ostanut tosin käyttänyt kylläkin niin en tiennyt.

No on mullakin noita duacteja jonkun flunnssan jäljiltä, mut koitetaan tätä puhaltelua nyt ensin. Tänään olen säännöllisesti paineistellut, siitä on tullut jotenkin höpö olo. Jotakin ainakin tuntuu tapahtuvan noissa onteloissa ja korvissa, josko ne töhnät sieltä sit lähtis liikkeelle. Niin että kiitos vaan vinkistä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      258
      2717
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      17
      2197
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      335
      1928
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      105
      1659
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      90
      1576
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      207
      1291
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1210
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1141
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      50
      1103
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      75
      1053
    Aihe