Nimimerkki Mohikaani_27 eräässä viestissään kertoo evankelioinnin maailman kansoille alkavan vasta tempauksen jälkeen ja silloin voi tulla uskoon ja pelastua.
Kuvitteleeko Mohikaani_27 sitten kuuluvansa jo johonkin ennalta valittuun kansaan, joka sekään ei ole Raamatun mukaista.
Raamatussa lähetyskäskyssä jo käsketään lähteä evankelioiman muita kansoja niin Raamatun mukaankin jo tehtiin.
Kyllä suomalaiset kuuluvat noihin muihin maailman kansoihin, kun Raamatussa ei meitä sanallakaan mainita, eikä olla se Jumalan valittu juutalainen kansa.
Kyllä Raamatun mukaan tuomiopäivänä jaetaan ihmiset kahteen paikkaan eikä lähdetä sitten vasta evankelioimaan.
"Evankelionti alkaa vasta tempauksen jälkeen"
9
168
Vastaukset 9
- Joosefin poika
Joh. 6:42 ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika, jonka isän ja äidin me tunnemme? Kuinka hän sitten sanoo: 'Minä olen tullut alas taivaasta'?"
- Jochanan Buchanan
Mohikaani_27 on pahasti eksynyt, jos hän sellaista opettaa. Jeesus ei tule takaisin, ennen kuin evankeliumi on saarnattuu kaikkeen maailmaan:
"Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu." (Matt.24:14) Ylöstempaus onkin varsin myöhäisempää tuotantoa kuin mitä Raamattu antaa ymmärtää.
"Nykymuotoinen, protestanttisissa kirkoissa yleisesti viljelty oppi ylöstempauksesta on varsin nuori käsite kristinuskossa.
John Nelson Darbyn uskotaan esitelleen sen 1830-luvulla tessalonikalaiskirjeen perusteella.[1][2] Sen juuret ovat kuitenkin Raamatun ajan alkuseurakunnassa, joka odotti innokkaasti Jeesuksen paluuta.[3" Wikipedia
"Darbyn oppi ei aluksi meinannut mennä kaupaksi, koska se oli uutuusoppi dogmihistoriassa.
Klassinen kristinusko tunnustaa yksivaiheisen Kristuksen paluun.
Meni vielä melkein 50 vuotta kunnes Darby saavutti kuulijakuntansa. Oppi olisi ehkä jäänyt pienen Plymouth Bretherin seurakunnan oikuksi Brittien saarella ellei Darby olisi tehnyt lukuisia evankelistan matkoja Yhdysvaltoihin vuosien 1859 ja 1877 välillä.
Historialliset olosuhteet Yhdysvalloissa auttoivat opin leviämiseen, sillä Darbyn matkat ajoittuivat sisällissodan alkua edeltäviin hetkiin, sodan aikaan ja aikaan sodan jälkeen.
Oppia oli helppo markkinoida, koska sodan runtelemille amerikan kristityille eskapistinen teologia kuulosti lupaavalle: heidän enää ei tarvitsisi mennä lävitse vaivanaikaa."
http://pastoriesa.com/2012/08/28/mita-en-usko-lopunajoista-ylostempaus-nakyja-vai-raamatuntulkintaa/
Ovatko helluntailaiset (liikkeen synty Yhdysvallat) omineet Derbyn Ylöstampausopin?Tuo on mielenkiintoista tietoa.
Ylöstempaus Raamatussa onkin siis vain väärin käännetty sana ja joidenkin kristittyjen opiksi se on otettu vasta 1800-luvulla.
Samalla tavalla vääriin tulkintoihin perustuu suurin osa Raamatusta.Pe.ku kirjoitti:
Tuo on mielenkiintoista tietoa.
Ylöstempaus Raamatussa onkin siis vain väärin käännetty sana ja joidenkin kristittyjen opiksi se on otettu vasta 1800-luvulla.
Samalla tavalla vääriin tulkintoihin perustuu suurin osa Raamatusta."... vääriin tulkintoihin..."
ja vertauskuviin ja suorastaan väärin käännettyihin sanoihin kuten "puimareki"
Jumala ei ahdistunut puimareestä vaan kärrystä sanellessaan tekstia (Aamos)
"Aamoksen kirjan uuteen suomennokseen on pantu: "Sen sotaväki on murskannut Gileadin niin kuin rautainen puimareki.""
"Tässä ei ole kysymyksessä mikään puimajyrä vaan "agala" eli kärryt. Eikä alkuperäisessä tekstissä ole sanaa "rusennan". Oikea käännös kuuluu: "Minä, Herra, olen ahdistettu teidän takianne niin kuin kärryt..."
http://tuomasjasuvi.jesusanswers.com/kosyvanto.htm
Ja mihin kaikkeen päässemekään ennen kuin madonlaki päässämme kasvaa.pakis__ kirjoitti:
"... vääriin tulkintoihin..."
ja vertauskuviin ja suorastaan väärin käännettyihin sanoihin kuten "puimareki"
Jumala ei ahdistunut puimareestä vaan kärrystä sanellessaan tekstia (Aamos)
"Aamoksen kirjan uuteen suomennokseen on pantu: "Sen sotaväki on murskannut Gileadin niin kuin rautainen puimareki.""
"Tässä ei ole kysymyksessä mikään puimajyrä vaan "agala" eli kärryt. Eikä alkuperäisessä tekstissä ole sanaa "rusennan". Oikea käännös kuuluu: "Minä, Herra, olen ahdistettu teidän takianne niin kuin kärryt..."
http://tuomasjasuvi.jesusanswers.com/kosyvanto.htm
Ja mihin kaikkeen päässemekään ennen kuin madonlaki päässämme kasvaa."Ja mihin kaikkeen päässemekään ennen kuin madonlaki päässämme kasvaa."
Puimareestä tullee seuraavassa käännösessä paalainkäärin ja Raamattu Kansalle-käännöksessä kottikärryt.
- ????????
" "Minä, Herra, olen ahdistettu teidän takianne niin kuin kärryt..."
Miten kärryt voi olla ahdistettu?
Ymmärrän jos kärryt on ahdettu täyteen jotakin, mutta ahdistettu?????? Vain helluntailaiset temmataan salaisesti, muut jäävät maan päälle odottelemaan Jeesuksen tulemusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta
https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen301609- 791301
Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔841251Elämäni biisi -paljastus: Tänä lauantaina 26.9. nämä julkkikset istahtavat sinisille sohville!
Katsotko Elämäni biisiä? Elämäni biisi on monen suomalaisen suosikki. Vieraslista lauantaina 26.9. tarjoilee vieraita m101094Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t1291055- 74949
Mihin Asiakirjat ovat voineet kunnasta kadota???
LUE kuinka verorahoja haaskattiin Yle: Ähtärin pandalaskelmat salattiin ja hukattiin - Satakunnan Kansa https://share.92917Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok144753Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast52732Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.86697- 146624
Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää54623Suomen 4. seksikkäin mies Miika Nousiaisen tilalle - Pitääkö olla huolissaan palaa tv:seen
Suosittu keskusteluohjelma tekee paluun. Tällä kertaa panelistina ei jatka enää Miika Nousiainen, vaan hänen tilalleen t13609- 28608
Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä23601- 50599
- 41590
Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua91587Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.94576- 46553