Nimimerkki Mohikaani_27 eräässä viestissään kertoo evankelioinnin maailman kansoille alkavan vasta tempauksen jälkeen ja silloin voi tulla uskoon ja pelastua.
Kuvitteleeko Mohikaani_27 sitten kuuluvansa jo johonkin ennalta valittuun kansaan, joka sekään ei ole Raamatun mukaista.
Raamatussa lähetyskäskyssä jo käsketään lähteä evankelioiman muita kansoja niin Raamatun mukaankin jo tehtiin.
Kyllä suomalaiset kuuluvat noihin muihin maailman kansoihin, kun Raamatussa ei meitä sanallakaan mainita, eikä olla se Jumalan valittu juutalainen kansa.
Kyllä Raamatun mukaan tuomiopäivänä jaetaan ihmiset kahteen paikkaan eikä lähdetä sitten vasta evankelioimaan.
"Evankelionti alkaa vasta tempauksen jälkeen"
9
168
Vastaukset 9
- Joosefin poika
Joh. 6:42 ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika, jonka isän ja äidin me tunnemme? Kuinka hän sitten sanoo: 'Minä olen tullut alas taivaasta'?"
- Jochanan Buchanan
Mohikaani_27 on pahasti eksynyt, jos hän sellaista opettaa. Jeesus ei tule takaisin, ennen kuin evankeliumi on saarnattuu kaikkeen maailmaan:
"Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu." (Matt.24:14) Ylöstempaus onkin varsin myöhäisempää tuotantoa kuin mitä Raamattu antaa ymmärtää.
"Nykymuotoinen, protestanttisissa kirkoissa yleisesti viljelty oppi ylöstempauksesta on varsin nuori käsite kristinuskossa.
John Nelson Darbyn uskotaan esitelleen sen 1830-luvulla tessalonikalaiskirjeen perusteella.[1][2] Sen juuret ovat kuitenkin Raamatun ajan alkuseurakunnassa, joka odotti innokkaasti Jeesuksen paluuta.[3" Wikipedia
"Darbyn oppi ei aluksi meinannut mennä kaupaksi, koska se oli uutuusoppi dogmihistoriassa.
Klassinen kristinusko tunnustaa yksivaiheisen Kristuksen paluun.
Meni vielä melkein 50 vuotta kunnes Darby saavutti kuulijakuntansa. Oppi olisi ehkä jäänyt pienen Plymouth Bretherin seurakunnan oikuksi Brittien saarella ellei Darby olisi tehnyt lukuisia evankelistan matkoja Yhdysvaltoihin vuosien 1859 ja 1877 välillä.
Historialliset olosuhteet Yhdysvalloissa auttoivat opin leviämiseen, sillä Darbyn matkat ajoittuivat sisällissodan alkua edeltäviin hetkiin, sodan aikaan ja aikaan sodan jälkeen.
Oppia oli helppo markkinoida, koska sodan runtelemille amerikan kristityille eskapistinen teologia kuulosti lupaavalle: heidän enää ei tarvitsisi mennä lävitse vaivanaikaa."
http://pastoriesa.com/2012/08/28/mita-en-usko-lopunajoista-ylostempaus-nakyja-vai-raamatuntulkintaa/
Ovatko helluntailaiset (liikkeen synty Yhdysvallat) omineet Derbyn Ylöstampausopin?Tuo on mielenkiintoista tietoa.
Ylöstempaus Raamatussa onkin siis vain väärin käännetty sana ja joidenkin kristittyjen opiksi se on otettu vasta 1800-luvulla.
Samalla tavalla vääriin tulkintoihin perustuu suurin osa Raamatusta.Pe.ku kirjoitti:
Tuo on mielenkiintoista tietoa.
Ylöstempaus Raamatussa onkin siis vain väärin käännetty sana ja joidenkin kristittyjen opiksi se on otettu vasta 1800-luvulla.
Samalla tavalla vääriin tulkintoihin perustuu suurin osa Raamatusta."... vääriin tulkintoihin..."
ja vertauskuviin ja suorastaan väärin käännettyihin sanoihin kuten "puimareki"
Jumala ei ahdistunut puimareestä vaan kärrystä sanellessaan tekstia (Aamos)
"Aamoksen kirjan uuteen suomennokseen on pantu: "Sen sotaväki on murskannut Gileadin niin kuin rautainen puimareki.""
"Tässä ei ole kysymyksessä mikään puimajyrä vaan "agala" eli kärryt. Eikä alkuperäisessä tekstissä ole sanaa "rusennan". Oikea käännös kuuluu: "Minä, Herra, olen ahdistettu teidän takianne niin kuin kärryt..."
http://tuomasjasuvi.jesusanswers.com/kosyvanto.htm
Ja mihin kaikkeen päässemekään ennen kuin madonlaki päässämme kasvaa.pakis__ kirjoitti:
"... vääriin tulkintoihin..."
ja vertauskuviin ja suorastaan väärin käännettyihin sanoihin kuten "puimareki"
Jumala ei ahdistunut puimareestä vaan kärrystä sanellessaan tekstia (Aamos)
"Aamoksen kirjan uuteen suomennokseen on pantu: "Sen sotaväki on murskannut Gileadin niin kuin rautainen puimareki.""
"Tässä ei ole kysymyksessä mikään puimajyrä vaan "agala" eli kärryt. Eikä alkuperäisessä tekstissä ole sanaa "rusennan". Oikea käännös kuuluu: "Minä, Herra, olen ahdistettu teidän takianne niin kuin kärryt..."
http://tuomasjasuvi.jesusanswers.com/kosyvanto.htm
Ja mihin kaikkeen päässemekään ennen kuin madonlaki päässämme kasvaa."Ja mihin kaikkeen päässemekään ennen kuin madonlaki päässämme kasvaa."
Puimareestä tullee seuraavassa käännösessä paalainkäärin ja Raamattu Kansalle-käännöksessä kottikärryt.
- ????????
" "Minä, Herra, olen ahdistettu teidän takianne niin kuin kärryt..."
Miten kärryt voi olla ahdistettu?
Ymmärrän jos kärryt on ahdettu täyteen jotakin, mutta ahdistettu?????? Vain helluntailaiset temmataan salaisesti, muut jäävät maan päälle odottelemaan Jeesuksen tulemusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei211371- 681330
Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää1331261- 1081245
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.671059- 1091009
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.94967Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev182933- 89886
- 45871
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66801Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50696- 43666
- 58663
- 70646
- 98638
Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15087628Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r123612- 67586
- 52574