Olen ollut muutaman vuoden työpaikassani, eivätkä nykyiset tehtävät enää tunnu tyydyttäviltä, mielelläni siirtyisin haastavampiin, esim. työnjohtotehtäviin.
Mutta miten työpaikoilla yleensä toimitaan ? Kokemuksia ?
-onko korrektia työntekijän itse mennä kertomaan haluistaan johtajalle ?
-vai pitääkö vain tehdä työt hyvin ja odottaa passiivisesti, että josko joskus pomo tarjoaisi jotain parempaa?
-vai laitetaanko yleensä vapautuva esimiespaikka haettavaksi, missä yhteydessä työntekijällä on mahdollisuus ilmaista halukkuutensa ?
miten yleneminen tapahtuu?
5
966
Vastaukset 5
- btssssssssssssssssss
Jos on iso yritys niin kyllä paikkoja pitäisi vapautua jonkin ajan välein. Jos pomo ajattelee, että sinä sovit siihen niin kyllä hän ottaa asian puheeksi.
Tosin pienissä/keskisuurissa niitä nousumahdollisuuksia harvoin on. Ja vielä tässä nykyisessä työtilanteessa kun kukaan ei uskalla lähteä nykyisestä työstään niin vielä vähemmän mahdollisuuksia nousuun muille.
"vai laitetaanko yleensä vapautuva esimiespaikka haettavaksi, missä yhteydessä työntekijällä on mahdollisuus ilmaista halukkuutensa ? "
Ei. Jos paikkaan soveltuva henkilö löytyy jo talon sisältä niin ei johto lähde kuluttamaan aikaansa muualta etsimiseen. - Ole aktiivinen.
Ensimmäinen asia, mikä pitää tehdä, on kertoa esimiehelle halukkuus vaativimpiin tehtäviin. Ei kukaan voi tietää halujasi, jos niistä et itse kerro.
Ja olennaista on PERUSTELLA, miksi haluat uusiin tehtäviin, ja mitä edellytyksiä sinulla olisi niihin.
Pitää asennoitua asiaan siten kuin se olisi työhaastattelu. Itseään pitää kehua, mutta realistisesti. Sinut, ja sinun työtapasihan jo firmassa tunnetaan.
Ja jos jokin kiinnostava homma tulee sisäiseen hakuun, niin hae. Meillä ainakin (iso IT-alan yritys) laitetaan kaikki paikat ensin sisäiseen hakuun, ja kannustetaan potentialisia henkilöitä hakemaan niitä. Mutta potentialisia henkilöitä ei tiedetä, jos ei jossain vaiheessa ole ilmoittanut kiinnostustaan edetä uralla.- uranousuun
Mää olen jotenkin pitänyt tuota halujen tietämistä aina itsestään selvänä asiana.
Tarkoitan, että jos teen työt viimeisen päälle hyvin, en sairastele, joustan tarvittaessa, en valita jos joskus menee yliajalle, jne. Niin olen kuvitellut pomon tajuavan, että olen kunnianhimoinen ja haluan edetä, ilman että se pitäisi rautalangasta vääntää. - Hei haloo...
uranousuun kirjoitti:
Mää olen jotenkin pitänyt tuota halujen tietämistä aina itsestään selvänä asiana.
Tarkoitan, että jos teen työt viimeisen päälle hyvin, en sairastele, joustan tarvittaessa, en valita jos joskus menee yliajalle, jne. Niin olen kuvitellut pomon tajuavan, että olen kunnianhimoinen ja haluan edetä, ilman että se pitäisi rautalangasta vääntää.No, pomo kyllä tajuaa, että olet hyvä työntekijä, mutta jos et mitenkään kerro halustasi edetä urallasi, niin mistä se pomo voisi tietää siitä????
On paljon hyviä, ja tunnollisia työntekijöitä, jotka viihtyvät nykyisessä asemassa, eivätkä edes halua muihin hommiin.
Ja mikä siinä niin pelottaa kertoa, että haluat haastavampia hommia? Sehän osoittaa vain aktiivisuutta, ja kiinnostusta edetä.
Ei se ole mitään "rautalangasta vääntämistä" jos avaat suusi, ja kerrot pyrkimyksesi. - esimies...
uranousuun kirjoitti:
Tarkoitan, että jos teen työt viimeisen päälle hyvin, en sairastele, joustan tarvittaessa, en valita jos joskus menee yliajalle, jne. Niin olen kuvitellut pomon tajuavan, että olen kunnianhimoinen ja haluan edetä, ilman että se pitäisi rautalangasta vääntää.Samoilla linjoilla kuin "Hei haloo"....itse esimiehenä en edes haluaisi parhaille tyypeille tyrkyttää ylennystä, vaan pyrin pitämään heidät tyytyväisinä nykyisessä työssään palkkaa ja muita etuja parantamalla. Minun näkökulmasta heidän menettäminen ja varsinkin uuden palkkaus kouluttaminen on niin työlästä etten siihen halua ryhtyä....
Ja yleneminen ei luonnollisesti tarkoita välttämättä pomon paikkaa vaan haastavempia työtehtäviä sekä työnkuvan laajentamista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei211371- 711359
- 1081265
Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää1331261Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.671059- 1091009
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.94967Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev182933- 89896
- 45881
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66811Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50706- 43676
- 58663
- 70646
- 98638
Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15087628Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r123622- 67596
- 53587