Olen ollut muutaman vuoden työpaikassani, eivätkä nykyiset tehtävät enää tunnu tyydyttäviltä, mielelläni siirtyisin haastavampiin, esim. työnjohtotehtäviin.
Mutta miten työpaikoilla yleensä toimitaan ? Kokemuksia ?
-onko korrektia työntekijän itse mennä kertomaan haluistaan johtajalle ?
-vai pitääkö vain tehdä työt hyvin ja odottaa passiivisesti, että josko joskus pomo tarjoaisi jotain parempaa?
-vai laitetaanko yleensä vapautuva esimiespaikka haettavaksi, missä yhteydessä työntekijällä on mahdollisuus ilmaista halukkuutensa ?
miten yleneminen tapahtuu?
5
679
Vastaukset
- btssssssssssssssssss
Jos on iso yritys niin kyllä paikkoja pitäisi vapautua jonkin ajan välein. Jos pomo ajattelee, että sinä sovit siihen niin kyllä hän ottaa asian puheeksi.
Tosin pienissä/keskisuurissa niitä nousumahdollisuuksia harvoin on. Ja vielä tässä nykyisessä työtilanteessa kun kukaan ei uskalla lähteä nykyisestä työstään niin vielä vähemmän mahdollisuuksia nousuun muille.
"vai laitetaanko yleensä vapautuva esimiespaikka haettavaksi, missä yhteydessä työntekijällä on mahdollisuus ilmaista halukkuutensa ? "
Ei. Jos paikkaan soveltuva henkilö löytyy jo talon sisältä niin ei johto lähde kuluttamaan aikaansa muualta etsimiseen. - Ole aktiivinen.
Ensimmäinen asia, mikä pitää tehdä, on kertoa esimiehelle halukkuus vaativimpiin tehtäviin. Ei kukaan voi tietää halujasi, jos niistä et itse kerro.
Ja olennaista on PERUSTELLA, miksi haluat uusiin tehtäviin, ja mitä edellytyksiä sinulla olisi niihin.
Pitää asennoitua asiaan siten kuin se olisi työhaastattelu. Itseään pitää kehua, mutta realistisesti. Sinut, ja sinun työtapasihan jo firmassa tunnetaan.
Ja jos jokin kiinnostava homma tulee sisäiseen hakuun, niin hae. Meillä ainakin (iso IT-alan yritys) laitetaan kaikki paikat ensin sisäiseen hakuun, ja kannustetaan potentialisia henkilöitä hakemaan niitä. Mutta potentialisia henkilöitä ei tiedetä, jos ei jossain vaiheessa ole ilmoittanut kiinnostustaan edetä uralla.- uranousuun
Mää olen jotenkin pitänyt tuota halujen tietämistä aina itsestään selvänä asiana.
Tarkoitan, että jos teen työt viimeisen päälle hyvin, en sairastele, joustan tarvittaessa, en valita jos joskus menee yliajalle, jne. Niin olen kuvitellut pomon tajuavan, että olen kunnianhimoinen ja haluan edetä, ilman että se pitäisi rautalangasta vääntää. - Hei haloo...
uranousuun kirjoitti:
Mää olen jotenkin pitänyt tuota halujen tietämistä aina itsestään selvänä asiana.
Tarkoitan, että jos teen työt viimeisen päälle hyvin, en sairastele, joustan tarvittaessa, en valita jos joskus menee yliajalle, jne. Niin olen kuvitellut pomon tajuavan, että olen kunnianhimoinen ja haluan edetä, ilman että se pitäisi rautalangasta vääntää.No, pomo kyllä tajuaa, että olet hyvä työntekijä, mutta jos et mitenkään kerro halustasi edetä urallasi, niin mistä se pomo voisi tietää siitä????
On paljon hyviä, ja tunnollisia työntekijöitä, jotka viihtyvät nykyisessä asemassa, eivätkä edes halua muihin hommiin.
Ja mikä siinä niin pelottaa kertoa, että haluat haastavampia hommia? Sehän osoittaa vain aktiivisuutta, ja kiinnostusta edetä.
Ei se ole mitään "rautalangasta vääntämistä" jos avaat suusi, ja kerrot pyrkimyksesi. - esimies...
uranousuun kirjoitti:
Tarkoitan, että jos teen työt viimeisen päälle hyvin, en sairastele, joustan tarvittaessa, en valita jos joskus menee yliajalle, jne. Niin olen kuvitellut pomon tajuavan, että olen kunnianhimoinen ja haluan edetä, ilman että se pitäisi rautalangasta vääntää.Samoilla linjoilla kuin "Hei haloo"....itse esimiehenä en edes haluaisi parhaille tyypeille tyrkyttää ylennystä, vaan pyrin pitämään heidät tyytyväisinä nykyisessä työssään palkkaa ja muita etuja parantamalla. Minun näkökulmasta heidän menettäminen ja varsinkin uuden palkkaus kouluttaminen on niin työlästä etten siihen halua ryhtyä....
Ja yleneminen ei luonnollisesti tarkoita välttämättä pomon paikkaa vaan haastavempia työtehtäviä sekä työnkuvan laajentamista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289