Voiko verottoman auton tuoda suomeen verottomasti sillä keinoin että asuu vuoden ulkomailla ja ostaa auton ulkomailta suomalaisella eläketulolla?
Veropakolaiseksi eläkkeellä?
2
157
Vastaukset
- 12
Joskus aikonaan riitti vuoden yhtäjaksoinen ulkomailla oleskelu / työskentely voidakseen tuoda auton verovapaasti. En muista liittyikö siihen kriteeriä tulojen alkuperämaasta, sillä muistaakseni opiskelijakin oli oikeutettu verottoman auton tuomaan (?). Lieneekö kriteerit edellen samat ja onko merkitystä sillä, että tulona on suomalainen eläke.
Puhelu tulliin selvittänee asian. Ehkä pelkkä todistetusti vuoden yhtäjaksoinen ulkomailla asuminen riitää. Eihän pelkän verottoman auton vuoksi kannata vuodeksi lähteä, mutta jos se olisi muun suunnitellun projektin kylkiäinen, niin miksipä ei. Millaista autoa harkitsisit? - 14
Opiskelija ei saa tuoda verotonta autoa, mutta muuten ei tuloilla ole käsittääkseni merkitystä. Itse toin verottoman 90-luvulla, jolloin auton hinta piti ansaita ulkomailla (tosin eläketulot olisivat saattaneet kelvata), mutta sitä rajaa ei mielestäni ole enää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161658
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1621236- 1431199
- 521135
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1081095- 571081
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1161076Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46959