Bestikseni yritetään varastaa

S.Magdalena98

Auttakaa mua. Mitä mä teen?! Mun ystävä yrittää varastaa mun parhaan ystävän. Sekä alitajuisesti että tietoisesti. Ärsyttää hieman. Siksi meillä tuli sitten pientä riitaa aiheesta. Esim matikan tunnilla, kun yritin mennä istumaan (besuni kutsun häntä nyt vaikka Jaanaksi) Jaanan viereen niin (vaikka nyt Sanna) Sanna änkesi hänen viereensä. Lisäksi kun Sannan silmiin oli heitetty kiviä, niin arvatkaas kenet hän otti mukaan terveysasemalle? Sanna kyselee jatkuvasti ajankohtaa milloin Jaana voisi tulla heille . Ja tänään Sanna kertoi minulle kuinka hänellä ei ole ollut parasta ystävää pitkään aikaan. Ja hän myönsi pari päivää sitten haluavansa olla Jaanan paras ystävä. Ja kun tiedustelin, yrittääkö Sanna saada Jaanaa tuntemaan samalla tavalla, niin hän vastasi haluavansa Jaanan ajattelevan samalla tavalla. Lisäksi meillä oli pieni väärinkäsitys tänään, mutta se ei ole se asian pointti. Haluaisin asiallisia neuvoja tilanteeseen, ja miten minun tulisi siihen suhtautua. Tiedän että olen Jaanalle edelleen paras ystävä. Mutta niinkutsutun ystäväni Sannan teot eivät ilahduta. Tänäänkin hän yritti varta vasten mennä Jaanan viereen historian tunnilla, vaikka hänen todellinen paikkansa ei siellä sijainnut, lisäksi saamme valita paikkamme kun katsomme elokuvaa, mutta ärsyttää silti kuinka selvästi hän yrittää erottaa meidät.

16

2036

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • justsadfghjklkjhfd

      jos se "Jaana" on sun oikea ja hyvä ystävä ei se jätä sua, se on sun paras kaveri, enkä usko et se jättää sua vaikka se poiski "saanan" kaveri, voihan jollaki olla montakin parasta kaveria? puhuisit vaikka "saanalle" että tämä vaivaa sua, ja jaanalle kanssa.

    • S.Magdalena98

      Ollaan puhuttu asiasta. Muttaa Sanna vaan toistelee ettei hänellä ole ollut pitkään aikaan parasta ystävää. Ja viimeaikoina tuntuu että jaana on alkanut vältellä minua. Mutta kyllä olen samaa mieltä, että jos minä todella olen hänelle the best friends, niin hän ei jätä minua :)

      • ...

        Tutustelkoot toisiinsa, ehkäpä bestiksesi huomaa ettei tämä toinen tyttö olekaan niin samalla aaltopituudella hänen kanssaan tai ärsyyntyy hänen liiallisesta takertumisestaan. Toivottavasti tämä toinen tyttö ei kuitenkaan puhu sinusta pahaa, ja jos bestiksesi muuttaa käytöstään näiden mahdollisten puheiden perusteella, niin hän ei ole sitten ehkä ihan hyvälaatuinen kaveri. En varmaankaan itse menisi väliin ja ottaisi asiaa puheeksi tai morkkaisi tätä toista tyttöä, koska ystävyyshän on vapaaehtoista. Hommaile enempi omiasi tyytyväisen näköisenä ja anna näille kahdelle tilaa. Voi olla että bestis kuitenkin valitsee sinut siksi läheisimmäksi ystäväkseen. Nuorilla se on vielä vähän sellaista kuin pikkulapsilla, että voidaan olla vain yhden kanssa kerrallaan.


      • 15+4

        "Mutta kyllä olen samaa mieltä, että jos minä todella olen hänelle the best friends, niin hän ei jätä minua :)"

        Ja jos sinä todella välität bestiksestäsi, et halua kahlita häntä itseesi vaan annat hänelle vapauden valita ystävänsä. On tietysti ymmärrettävää, että tahdot olla bestiksellesi paras ystävä ja muutenkin tärkeä, mutta aito ystävyys ei ole itsekästä omaan napaan tuijottamista.


    • ?

      Siis mitä ihmettä? Et kai oikeasti ole sitä mieltä, ettei Sanna saisi hakeutua sen ihmisen seuraan, jossa se viihtyy parhaiten? Jos Sanna ei yritä kääntää Jaanaa sinua vastaan esim. puhumalla paskaa selkäsi takana, sen käytöksessä ei ole mitään paheksuttavaa. Jos Sanna ja Jaana viihtyy hyvin keskenään, niillä on täysi oikeus viettää aikaa yhdessä, vaikka sitten ilman sinua. Ja jos Jaana löytää Sannasta uuden bestiksen, ikävä juttu sinun kannaltasi mutta hieno homma heille. Sellaista elämä on, aina ei voi voittaa.

      • ...

        Eipä oikeata ystävää voi varastaa, kuten ei aviopuolisoakaan. Molemmat valitsevat ihan itse. Ei kannata roikkua sellaisessa, joka ei kunnioita sinua eikä myöskään itseään. Teinien persoonallisuus kehittyy voimakkaasti, joten muutosta ja erilleen kasvamista voi tapahtua senkin myötä. Onko tämä ystäväsi vähän sellainen umpimielinen ja harvakseltaan jutteleva, ainakin isommassa seurassa? Sellaisista ei aina lopultakaan ota selvää, ja heidät voi olla helppo kääntää toisia vastaan pelkällä juoruilulla. Mutta minähän en tietenkään tunne ystävääsi.


      • ...
        ... kirjoitti:

        Eipä oikeata ystävää voi varastaa, kuten ei aviopuolisoakaan. Molemmat valitsevat ihan itse. Ei kannata roikkua sellaisessa, joka ei kunnioita sinua eikä myöskään itseään. Teinien persoonallisuus kehittyy voimakkaasti, joten muutosta ja erilleen kasvamista voi tapahtua senkin myötä. Onko tämä ystäväsi vähän sellainen umpimielinen ja harvakseltaan jutteleva, ainakin isommassa seurassa? Sellaisista ei aina lopultakaan ota selvää, ja heidät voi olla helppo kääntää toisia vastaan pelkällä juoruilulla. Mutta minähän en tietenkään tunne ystävääsi.

        Lisäisin tuohon "umpimielisyyteen" sen, että näiltä ihmisiltä ei tahdo saada suoraa vastausta ainakaan vaativampiin kysymyksiin, jos vaikka kysyisit jotain luottamukseen liittyvää. Pyrkivät mielellään vaikenemaan vaikeat aiheet kuoliaiksi.


      • :
        ... kirjoitti:

        Eipä oikeata ystävää voi varastaa, kuten ei aviopuolisoakaan. Molemmat valitsevat ihan itse. Ei kannata roikkua sellaisessa, joka ei kunnioita sinua eikä myöskään itseään. Teinien persoonallisuus kehittyy voimakkaasti, joten muutosta ja erilleen kasvamista voi tapahtua senkin myötä. Onko tämä ystäväsi vähän sellainen umpimielinen ja harvakseltaan jutteleva, ainakin isommassa seurassa? Sellaisista ei aina lopultakaan ota selvää, ja heidät voi olla helppo kääntää toisia vastaan pelkällä juoruilulla. Mutta minähän en tietenkään tunne ystävääsi.

        "Eipä oikeata ystävää voi varastaa, kuten ei aviopuolisoakaan. Molemmat valitsevat ihan itse."

        Älä nyt vedä mutkia suoriksi: Avioliitto on kahden ihmisen tekemä sopimus, jolle on hankittu yhteiskunnan hyväksyntä. Ainakin perinteisesti avioliitto on tarkoitettu koko loppuelämän kestäväksi lupaukseksi pysyä yhdessä, ja aiemmin vihkikaavaan kuuluikin sanat "kunnes kuolema meidät erottaa". Jos joku menee tahallaan särkemään sellaisen liiton, kyse on ihan eri luokan asiasta kuin jonkun epämääräisen bestissuhteen väliin menemisessä.


    • piupau

      jos ne molemmat haluu olla toistensa parhaista frendejä nii anna niitte olla ne ei oo oikeita ystäviä jos ne noin tekee -,-

      • kysymys:

        Miksei oikea ystävä voisi haluta olla vielä parempia ystäviä jonkun toisen kanssa? Eihän se tarkoita vanhan ystävyyden katkeamista, jos jostain löytyy uusi bestis.


    • trust1

      Hei!

      Hyvin tuttu kuvio minullekin. Minulta ns. varastettiin lukion lopuun asti aina kavereita.
      Ystävyyttäni ei näytetty arvostavan kyseisessä koulussa vaan käytettiin vain hyväksi. Olen samaa mieltä siitä, että jos bestiksesi todella arvostaa ystävyyttäsi, hän ei jätä sinua ystävänä. Tuo kuvio on tosi ikävä, ja voi vaikuttaa myöhemmin luottamukseen ystäväppiirin saamiseen. Parasta varmaan olis ystävyyden todellisen luonteen selville saamiseksi ottaa asia suoraan puheeksi kahden kesken jossain. Ystäväsi voi olla sosiaalisen paineen vuoksi jonkin jengin tai muun suosion vietävissä, vaikka sisimmäsään tietäisikin arvosi ystävänä ja haluaisi olla ystäväsi. Siksi ehdotan, että toimi ennekuin on liian myöhäistä ja osoita oma arvosi hänelle. jos hän ei sitä tajua. Jos hän on todellinen ystäväsi häntä ei voi ns. varastaa. Mutta tosiaan, ei tullut minulle mitenkään yllätyksenä. Tuttu kuvio. Tosi ikävää kuulla, että nuorilla on nykyään vieläkin tuo sama kuvio, jonka itse kohtasin hyvänä pidetyssä koulussa aikoinani.

    • Miksijustmä

      Minulla on sama ongelma :( Eräs kaverini, (vaikka nyt Lila) Lila yrittää tulla minun ja parhaan kaverini väliin. Olen puhunut siitä parhaalle kaverilleni ja hän on samaa mieltä kanssani, mutta en tiedä, miten saisin sanottua sen Lilalle :((

      • Anonyymi

        Mulla on täl hetkel ihan sama!yks tyyppi sanotaa vaikka (minni) yrittää ”varastaa” mun besuu. Se on ollu munki kaveri se minni ja siis on vieläki ja tällei mut se halii vittu koko aika sitä mun besua ja ei oo yhtää tasavertonen kaveri molemmille siis mulle ja sille. Tätä joudun kestää koulus :)


    • etsi_parempi

      Jätä molemmat.

    • Anonyymi

      Sama

      • Anonyymi

        Onks sul enää tätä tilannetta? I mean ois kiva saada jonkun snäppi jolle vois puhuu täst avoimest ja joka ymmärtää tön tilanteen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9045
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      130
      2410
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1267
    Aihe