Mistä ulkoilupuku..?

karvatonkaneli

Olen kiertänyt paikalliset urheiluliikkeet läpi, mutta ilmeisesti lihavien ei tulisi urheilla, koska mistään en löydä kokoa XXL olevaa pukua. Vielä vaikeutan tilaustani sillä, että olen ihastunut The North Facen asuihin, jotka eivät näytä niin tuulipukumaisilta kuin lapsuuden tuulipuvut.

Miesten osastolta kyllä löytyy isoja kokoja, mutta rinnat kun saa johonkin kokoon tungettua, niin takki lepattaa päällä kuin kaljaasin purje tai sitten rinnat joutuu ahtamaan - ja nekin vain haluaisivat olla ja seikkailla menemään... Sitten tätä ahteriakin on vähän vaikea tunkea miesten housuihin: vyötärö lärpättää ja lahkeet jatkuvat 10 cm yli jalan.

Mä olen varmaan epäsuhtaisin ihminen tällä planeetalla.

Pyöräilen kouluun aika pitkän matkan suuntaansa ja syksyn keleissä olisi kiva jos voisi vaan sujahtaa tuulipukun sen sijaan, että taistelee sadeviitan kanssa tai kastuu. Bussilla ajelu ei paljoa kuntoa kasvata :(

22

2011

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toinen iso

      Lorella myy isoja kokoja. Nettisivulla on kuva Raiski tuulipuvusta. Sivuston mukaan vielä tarjouksessa - 50% . Minulla sama ongelma kokoa on juurikin se XXL ja joissakin tuotteissa XXXL..

    • Gurl89

      Ymmärrän, en ole itsekään löytänyt kunnon liikuntaan sopivia kuteita. Kirpputoreilta on joskus löytynyt minulle (koko 52) sopivia verkkatakkeja, mutta housuja löytyy kyllä vaikka Anttilasta, siis verskoja, trikoohousuja ja leggingseja. Tuulipuvunhousuja ei ole tullut vastaan. Olisi mukava löytää koska mun vartalonmallille (Todella leveä takamus) olisi kiva käydä ulkona liikkumassa kunnon vermeillä.

    • Pitkoliikkuja

      Urheiluvaatteita on tosi hankala löytää! Käytän kokoa 54 ja varsinkin yläosia on todella vaikea löytää. Viimeksi ostin Headin urheiluvaatetta netistä, misurasta. Takkia ei valikoimassa ollut, mutta housuja oli, jotka olivat materiaaliltaan sellaista tuulikankaan tyylistä.

    • -catmandoo-

      Muistaakseni Hobby Hallissa on myös jotain ison koon vaatteita, myös ulkoilupukuja.

    • Minsksk

      Hobby hallissa on Raiskin pukuja muistaakseni 54 vai 56 asti ja oisko net anttilassakin. Erätukussa on myös isoja ulkoilupukuja. Itse oon XL ja tilasin erätukusta XL takin, oli muuten hyvä mut rintojen kohalta ei mennyt kiinni :D

    • Laiskalaardimummo

      Toivotonta on tosiaan saada sopivia ulkoilupukuja. Mulla on yläosa xxl tai xxxl, mutta housut korkeintaan xl. Lisäksi olen pätkä vain 157cm, tilanne toivoton ja harmittaa tosissaan. Viimeksi kun ostin takin ja housut, takki oli muuten ok, mutta hihat noin 15cm liian pitkät, housuilla en tehnyt mitään NE OLIVAT VALTAVAT.
      Meille toitotetaan, että pitää liikkua ja ulkoilla mutta sitten ei ole saatavilla pukuja.

      • tee itse pukus

        Ei kai kenenkään kannata valmistaa noin epäsuhtaisille ihmisille pukuja. Niitähän ei osteta kuin muutama ja hinta nousisi niin kalliiksi ettei sittenkään osteta. Vaatteethan pitää soveltua mahdollisimman monille ja siksi mitous ei voi olla jokaisen henkilökontaisen mallina mukainen. Jos on oikein epäsuhtainen, pitää vaatteet teettää ompelijalla.

        Vaatteiden teko on kallista puuhaa ja tehdasvalmisteille pitää olla koot niin että voi sarjana valmistaa. Silloin tuotetta ostetaan.

        "Meille toitotetaan että pitää liikkua" ..."mutta ei ole pukuja"... Pitää ymmärtää teollisen tuotannon faktat, eikä valittaa tai alkaa itse tekemään vaatteensa aj siinä sivussahan voi valmistaa muillekin epäsuhtaisille pukuja myytäväksi. Sillin selkenee, miks iniitä vaatteita ei oikeasti ole jokaisen mittojen mukaan tehtynä. Pitäsi olla muutama miljoona erilaisin kaavoin valmistettua pukua.

        Vois hiukan ajatella ennekä valittaa. Tai alkaa tosiaan tekemään itse.


      • erikseen

        Kannattaa ostaa housut ja takki erikseen :) Sitten voisi osua vähän paremmin. Ainakin lahjepituuksia on eri mittaisia, mutta jos löytää suunnilleen sopivan, voi suut kiristää tarralla.


      • Puhut asiattomia!
        tee itse pukus kirjoitti:

        Ei kai kenenkään kannata valmistaa noin epäsuhtaisille ihmisille pukuja. Niitähän ei osteta kuin muutama ja hinta nousisi niin kalliiksi ettei sittenkään osteta. Vaatteethan pitää soveltua mahdollisimman monille ja siksi mitous ei voi olla jokaisen henkilökontaisen mallina mukainen. Jos on oikein epäsuhtainen, pitää vaatteet teettää ompelijalla.

        Vaatteiden teko on kallista puuhaa ja tehdasvalmisteille pitää olla koot niin että voi sarjana valmistaa. Silloin tuotetta ostetaan.

        "Meille toitotetaan että pitää liikkua" ..."mutta ei ole pukuja"... Pitää ymmärtää teollisen tuotannon faktat, eikä valittaa tai alkaa itse tekemään vaatteensa aj siinä sivussahan voi valmistaa muillekin epäsuhtaisille pukuja myytäväksi. Sillin selkenee, miks iniitä vaatteita ei oikeasti ole jokaisen mittojen mukaan tehtynä. Pitäsi olla muutama miljoona erilaisin kaavoin valmistettua pukua.

        Vois hiukan ajatella ennekä valittaa. Tai alkaa tosiaan tekemään itse.

        Tee itse pukus- nimimerkille: Puhut itse todella tyhmiä! Melkein puolet Suomen naisista on ylipainoisia ja vaatteet tehdään tosi pieniä. Itse en ole erityisen lihava, mutta jopa minullakin on vaikeuksia löytää vaatteita, jotka mahtuvat päälle. Olisin halunnut mm. villakangastakin itselleni, mutta ei löydy riittävän leveää kokoa. Nyt eletään kuin pahinta pula-aikaa Suomen vaatetusteollisuudessa, joka valmistaa kapeita, pieniä vaatteita nuorisolle, pelkkää PINTAMUOTIA! Materiaalit myös ovat aivan surkeita enimmäkseen, harvemmin ne mitään laatua ovat ja jos ovat ne ovat todella ylihinnoiteltuja ja malleja ei ole kovinkaan paljon. Mistä saisi sopivat vaatteet ja laadukkaat vaatteet esim. yli viisikymppinen nainen? Ostokykyä kyllä on, mutta kun ei ole mitä ostaa!


      • tyhmyys kielletty
        tee itse pukus kirjoitti:

        Ei kai kenenkään kannata valmistaa noin epäsuhtaisille ihmisille pukuja. Niitähän ei osteta kuin muutama ja hinta nousisi niin kalliiksi ettei sittenkään osteta. Vaatteethan pitää soveltua mahdollisimman monille ja siksi mitous ei voi olla jokaisen henkilökontaisen mallina mukainen. Jos on oikein epäsuhtainen, pitää vaatteet teettää ompelijalla.

        Vaatteiden teko on kallista puuhaa ja tehdasvalmisteille pitää olla koot niin että voi sarjana valmistaa. Silloin tuotetta ostetaan.

        "Meille toitotetaan että pitää liikkua" ..."mutta ei ole pukuja"... Pitää ymmärtää teollisen tuotannon faktat, eikä valittaa tai alkaa itse tekemään vaatteensa aj siinä sivussahan voi valmistaa muillekin epäsuhtaisille pukuja myytäväksi. Sillin selkenee, miks iniitä vaatteita ei oikeasti ole jokaisen mittojen mukaan tehtynä. Pitäsi olla muutama miljoona erilaisin kaavoin valmistettua pukua.

        Vois hiukan ajatella ennekä valittaa. Tai alkaa tosiaan tekemään itse.

        TIP: V...n idiootti. Neuvot asiassa, josta sinulta ei edes kysytty ja siinäkin "tiedät markkinoista", vaikka markkinoilla on vaikka kuinka monta teolliseen-tuotantoon-sopimattomien-mittojen-valmistajaa ja myyjää. Hanki elämä ja lakkaa besser-wisseröimästä.
        Kansanterveydellisesti suurin riski olet sinä ja muut laihduttakaa-niin-saatte- vaatteita -sherlokit! Teidän tyhmyytenne (joka epäilemättä ilmenee myös muissa elämän osa-alueissa) rasittaa hermoja, kun joka kerta ei jaksa keskeyttää jumalatonta jorinaanne heti nuppuunsa!


    • .

      Olisko ompelija liian kallis? Tuulipuvut ei niin malliltaan ihmeellisiä ole etteikö sellaista vois itsekkin hyvillä kaavoilla väsätä tai teettää jollain ompelijalla? Ostaa mieluisat kankaat ja sisävuoret yms. ja etsii jonkun opiskelija/ freelaseri ompelijan niin saa sopivat mittaisen ja siistin ulkoiluasun. On tosi että nuo kauppavalmisteet on tehty jossain kiinassa ja kun koko alkaa meneen yli 46 niin pituuskin suurenee samassa suhteessa ja pitäis olla vähintään kaks metrinen silloin.

    • xxs-emäntä

      Ompele resorit

    • Ans

      Itse olen tilannut Cellbesiltä ja Ellokselta ulkoiluvaatteita ja urheiluvaatteita, ja kokoja on löytynyt hyvin (olen kokoa 50-52).
      Lisäksi jos asutte Itä-Suomessa niin Carlson-tavaratalosta olen myös tehnyt hankintoja (Joensuussa Siihtalan Carlsonilta), tuolta olen ostanut parikin ulkoilu/tuulitakkia. Ja kaikki siis ihan naisten mallistoa.

    • Joo suosittelen itsekin tuota Lorellaa.Todella hyvä valikoima

    • Tettiläinen

      Kannattaa käydä partiokaupassa! Nytkin kun oon siellä tetissä niin naistenulkoasuja oli ihan XXL ja pystyy mun mielestä sitten tilaamaan isompiakin maahantuojalta! :)
      Lisäksi ne on tosi tosi kestäviä, että on veden-ja tuulen kestäviä yms.
      Hinta on ehkä hiukan korkea, mutta laatu hyvä! Suosittelen :)

    • tasataina

      Cellbesiltä olen minäkin löytänyt, siellä on aika laajastikin isoja kokoja kaikenlaista ulkoilu- ja urheiluvaatetta. Minulla on tosin se "hyvä" puoli, että lihominen on tasapaksuntanut minua, eli suurin osa ylipainosta on vyötäröllä, joten miestenkin koot sopivat ihan ok. Oman miehen hieman pieneksi jääneistä on löytynyt hyvin vaatteita lihottuani. Miesten takeissa on sekin hyvä puoli, että rinnoille ei ole liikaa tilaa ja käsivarret mahtuvat. Naisten takkeja kun olen pari ostanut, niin tuppaa olemaan rinnoille ihan liikaa tilaa, vaikka käytän e-kuppia. Ja käsivarsista ei mahdu. Onko muilla samoja havaintoja, vai olenko vain erikoisemmin lihonut kuin naiset yleensä?:D

      Sinänsä olen minäkin sitä mieltä, että jos on kovin erikoisen mallinen, pitää tyytyä hieman siihen, että kaikki ei vain istu just presiis hyvin. Ei ne hoikillekaan istu, hoikkana olin päärynävartaloinen pienirintainen, ja enpä edes ajatellut että kaiken pitää sopia sinällään. Ihmisiä on niin erimallisia kuitenkin. Vyöt käyttöön, ompelukoneella vähän saumoista sisään, jos ihan tyköistuvaa haluaa. Ei se nyt meillä ylipainoisilla niin haittaakaan, vaikkei kaikki niin kinnaa kuin normaalipainoisilla. En tarkoita ärsyttää, ja tietysti jos on ihan mallistojen ulkopuolella niin että hihat roikkuu tyhjinä ja muuten kinnaa tms. niin ymmärrän että potuttaa.

    • entinen_xxxxxl

      Kyllä kaikkein paras keino löytää vaatteita on pudottaa painoa. Itse kieriskelin vuosia sairaalloisen ylipainon kanssa etsien vaatteita , jotka sopisivat päälle ja näyttäisivät edes joltakin. Se oli todella vaikeaa. Nykyäään olen normaalipainoinen ja päälle löytyy vaikka mitä ihanaa =)
      Eli suus suppuun niin maailma avautuu monella tapaa ihan erilailla =)

      • huh huh taas

        hei urpo eipä se ylipaino pelkällä syömättämyydellä lähde, varsinkin jos haluaa myös kiinteytyä. ei ne syömättömyydellä- ja liikkumattomuudella painoaan pudottaneet ole kauniita kenenkään mielestä, kun irtonahka heiluu ja persus pomppii kuin kumipallo vaikka pieni oiskin. Terveempää on syödä oikein ja liikkua PALJON, mutta milläs liikut jos kuteet on epämukavia. Mutta onneks tästäkin ketjusta löytyi monia vinkkejä, tilasin itsellenikin Lorellasta puvun ja nyt jo reilussa kuukaudessa 10 kg lähtenyt kun oikein innostuin. :)


    • ÄXÄLLÄÄ

      erätukusta saa tilattua omien mittojen mukaan laadukkaita ja vielä kohtuuhintaisiakin ulkoilupukuja!

      • korvasieniretkelle

        on sillä puotejakin ja aina olen katsonut myös miesten osia.


    • Salla

      Suomen Edustusasusta Tuusulasta löytyy.... Puusepäntie 12.... Kaikkia kokoja ja paljon malleja eikä sen kalliimpia kuin marketeissakaan.....

    • Anni

      Prismassakin voi olla sopivia housuja 48 , ite löysin sieltä Catmandoot. Elloksella on ihan fiksuja tuulipuvuntakkeja, Áhkka-merkkisiä, koot jopa 60 asti.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      188
      1512
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      27
      1237
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      313
      1153
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      1094
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      98
      967
    6. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      105
      950
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      131
      948
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      932
    9. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      61
      910
    10. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      86
      885
    Aihe