Tarkoitan prosentuaalisesti väestöstä, ja kuinka moni heistä tunnustaa Jeesuksen Kristusken vapauttaneen itsensä synnin vallasta?
Jääkö tähän väliin isokin tilastollinen haarukka?
Haarukointia: kuinka moni ihminen on Suomessa vauvana kastettu
23
73
Vastaukset
- Totuus sattuu.
Jää n. 84% kastetaan vauvana ja Jeesuksen Kristuksen sanoo pelastajakseen omalla suullaan tunnustaen vain n. 7% väestöstä.
- tarkempi tieto
Hieman tarkempaa tietoa kastetuista löytyy tuolta, vaikka ei täsmällisillä numeroilla niin väliä ole. Parina viime vuonna ei kastettujen määrä ole yltänyt 80 % syntyneistä.
http://sakasti.evl.fi/sakasti.nsf/sp?open&cid=Content3D45B8 - tilastot kertovat
Suomalaisista noin 1/3 uskoo kristinuskon ytimen, eli siis sovituksen ja Jeesuksen Jumalan Pojaksi. Sitten kun lasketaan mukaan heikkouskoiset, jotka eivän täysin kiellä päästään puoleen luterilaiseen kirkkoon kuuluvista. Nyt kuitenkin alkukysymyksen esitti Balttis, joten hän tarkoittaa nyt varmaan kuinka moni uskoo itsensä nyt synnittömäksi. Hän edustaa jotain outoa lahkoa, jossa luullaan tulleen synnittömiksi täydellisesti jo täällä. Voimaa toki Jumala voi antaa joistain pahimmista irtautumiseen, en sitä kiellä, mutta kyllä eri yksilöt ovat kuka missäkin vaiheessa. Luterilaisena tietysti pidän itseäni - harvinainen luterilainen kun olen - sekä syntisenä/vanhurskaana/armahdettuna - useimmat kirkkoon kuuluvat eivät nyt tiedä perusjuttujakaan luterilaisuudesta, joten liekö tällä mitään merkitystä. Tai sillä, että saadaanko Balttiksen lahko vallitsevaksi, mikä se sitten lieneekin.
- tilastot kertovat
tilastot kertovat kirjoitti:
Suomalaisista noin 1/3 uskoo kristinuskon ytimen, eli siis sovituksen ja Jeesuksen Jumalan Pojaksi. Sitten kun lasketaan mukaan heikkouskoiset, jotka eivän täysin kiellä päästään puoleen luterilaiseen kirkkoon kuuluvista. Nyt kuitenkin alkukysymyksen esitti Balttis, joten hän tarkoittaa nyt varmaan kuinka moni uskoo itsensä nyt synnittömäksi. Hän edustaa jotain outoa lahkoa, jossa luullaan tulleen synnittömiksi täydellisesti jo täällä. Voimaa toki Jumala voi antaa joistain pahimmista irtautumiseen, en sitä kiellä, mutta kyllä eri yksilöt ovat kuka missäkin vaiheessa. Luterilaisena tietysti pidän itseäni - harvinainen luterilainen kun olen - sekä syntisenä/vanhurskaana/armahdettuna - useimmat kirkkoon kuuluvat eivät nyt tiedä perusjuttujakaan luterilaisuudesta, joten liekö tällä mitään merkitystä. Tai sillä, että saadaanko Balttiksen lahko vallitsevaksi, mikä se sitten lieneekin.
Itseäni onkin aina kiinnostanut Jumalan suuret suunnitelmat näissä eri kirkoissa ja uskonsuunnissa, joissa hän näyttää pitävän kalastusverkkojaan ja saa saaliiksi yllättävän paljonkin kaloja. Ehkä hänellä onkin ajatuksena, että pelkästään Balttiksen outoa lahkoa käyttämällä hyvin harvat joutuisivat edes siihen kalastusverkkoon, joten ihailen suuresti hänen suunnitelmiaan.
Näistäkin vielä on vaikea sanoa, kuka ylipäätään uskoo ja missä vaiheessa Jumala alkaa vetämään, emmekä tiedä edes, onko peräti mahdollista, että rajan tuolla puolenkin on mahdollisuus. Toki kannattaa tässä elämässä jo hiukan suuntautua sinnepäin, koska tällöinhän kotiinpaluumme helpottuu huomattavasti kun käytämme tätä Kristus-ovea. Siksi olisi toki hyvä, jos rakas luterilainen kirkkomme pitäisi vielä Kristus-ovea auki eikä täysin ääriliberaaliteologialla ja muulla hylkäisi tätä, koska silloinhan kukaan ei kuulisi enää missään vaiheessa Kristus-ovesta. - Balttis osiottaa
Raamattu ei vain tunnusta tai tunne kuvaamaasi arveluttavaa "syntistenpyhien" tappajalahkoa, tai ainkaan tunnsuta sitä kristilliseksi yhteisöksi, kuten tätä johon se mainitsemasi Balttis kuuluu:
>> te oletti käyneet Siionin vuoren tykö ja elävän Jumalan kaupungin tykö, taivaallisen Jerusalemin tykö, ja kymmenientuhansien enkeleiden tykö, taivaissa kirjoitttujen esikoisten juhlajoukon tykö, ja seurakunnan tykö ja tuomarin tykö, joka on kaikkien Jumala, ja täydelliseksi tulleitten henkien tykö, ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.
- Balttis täsmentää
Ja heistäkin noin 5% tunnustaa olevansa vielä synnnin orjiia, ja väittää siksi kaikkia muitakein, iteesä katsoen syntisiksi.
- Baltasar ei kirj.
Jeesus sanoi että niinkuin oli Nooan päivinä ja Sodoman sekä Gomorran tuhon aikaan, - niin on olevan myös Ihmien Pojan tulemuksen aikaan, - ja näistä kaupungeistahan, ei Aabrahamin luuloista huolimatte löytynyt edes niitä kymmentä vanhurskasta, joiden takia nämä lopuajankin ennusmerkkiinä toimineet kultuurit olisivat säästyneet, vaan ne tuhottiin tulessa ja tulikivessä, - varoitavana esimerkkinä jumalattomasta ahneudesta ja elämästä yltäkylläisyyden keskellä, sekä luonnonvastaisten irstauksien hyväksynnästä.
- tilastot kertovat
Balttis, turhaan hyökkäät luterilaista kirkkoa vastaan. Nyt on mielestäni aika, jolloin ihmiset alkavat ikään kuin erkaantumaan Jumalasta, ja se on eräänlainen yleissuuntaus, eikä johdu mistään tietystä kirkosta tai sen tekemistä virheistä tai vastaavista.
Esimerkiksi muutama vuosikymmen sitten vastaukseen uskooko kuten kirkko opettaa prosenttiosuus oli paljon paljon suurempi. On siis kyse yleiskehityksestä, eikä jostain tietystä kirkosta ja länsimaissa tämä kehitys nyt on kiihtyvä, eikä sillä edes voi mitään, ellei Jumala itse puutu tilanteeseen. Sen sijaanhan esim. kolmannessa maailmassa kristinusko leviää vauhdilla. Nyt on vain niin kuin heidän vuoronsa. Vähän siihen tyyliin, kun ensin oli juutalaisten vuoro (Jumala ilmoitti = yksi Jumala ja sitten osa otti vastaan Kristuksen, sitten pakanoiden (me), sitten kolmannen maailman. Viimeksi juutalaiset kääntyvät kristinuskoon.
Yritä katsoa vähän enemmän yleislinjauksia. On ymmärrettävää, että Jumala on siirtynyt nyt länsimaista kolmanteen maailmaan verkkoineen, aivan kuten oli käännyttävä aikoinaan pakanoiden (joka nyt on siis jo kristillisyydestä pikkuhiljaa luopuva länsi, mutta pitkään täällä on kristinusko ollutkin) puoleen, kun kaikki juutalaiset eivät ottaneet vastaan. Eli siis nyt lännessä ei oteta vastaan, tottakai Jumala siirtyy verkkoineen muualle. En usko silti, että kolmannesta maailmasta tulevat käännyttävät uudelleen länsimaat kristinuskoon. Vaikka loppunäytös varmaan käydäänkin akselilla Lähi-Itä, Eurooppa, juutalaiset, vielä kristityt, islamilaiset. - tilastot kertovat
Balttis, turhaan hyökkäät luterilaista kirkkoa vastaan. Nyt on mielestäni aika, jolloin ihmiset alkavat ikään kuin erkaantumaan Jumalasta, ja se on eräänlainen yleissuuntaus, eikä johdu mistään tietystä kirkosta tai sen tekemistä virheistä tai vastaavista.
Esimerkiksi muutama vuosikymmen sitten vastaukseen uskooko kuten kirkko opettaa prosenttiosuus oli paljon paljon suurempi. On siis kyse yleiskehityksestä, eikä jostain tietystä kirkosta ja länsimaissa tämä kehitys nyt on kiihtyvä, eikä sillä edes voi mitään, ellei Jumala itse puutu tilanteeseen. Sen sijaanhan esim. kolmannessa maailmassa kristinusko leviää vauhdilla. Nyt on vain niin kuin heidän vuoronsa. Vähän siihen tyyliin, kun ensin oli juutalaisten vuoro (Jumala ilmoitti = yksi Jumala ja sitten osa otti vastaan Kristuksen, sitten pakanoiden (me), sitten kolmannen maailman. Viimeksi juutalaiset kääntyvät kristinuskoon.
Yritä katsoa vähän enemmän yleislinjauksia. On ymmärrettävää, että Jumala on siirtynyt nyt länsimaista kolmanteen maailmaan verkkoineen, aivan kuten oli käännyttävä aikoinaan pakanoiden (joka nyt on siis jo kristillisyydestä pikkuhiljaa luopuva länsi, mutta pitkään täällä on kristinusko ollutkin) puoleen, kun kaikki juutalaiset eivät ottaneet vastaan. Eli siis nyt lännessä ei oteta vastaan, tottakai Jumala siirtyy verkkoineen muualle. En usko silti, että kolmannesta maailmasta tulevat käännyttävät uudelleen länsimaat kristinuskoon. Vaikka loppunäytös varmaan käydäänkin akselilla Lähi-Itä, Eurooppa, juutalaiset, vielä kristityt, islamilaiset.Se on muuten mielenkiintoista, että se aina meneekin tätä rataa. Tulee se alue, jonne kristinusko leviää, pikkuhiljaa se alkaa aiheuttamaan kaikenlaista hyvää ja vaurautta ja lopulta käy niin, että ollaan kuin Salomo ja langetaan siellä kaikenlaisessa hyvinvoinnissa ja vauraudessa. Ihminen aina kääntyy Jumalaa vastaan lopulta ja tulee itseriittoiseksi.
- Balttis vastaa
Yritä katsoa vähän enemmän yleislinjauksia. On ymmärrettävää, että Jumala on siirtynyt nyt länsimaista kolmanteen maailmaan verkkoineen, aivan kuten oli käännyttävä aikoinaan pakanoiden (joka nyt on siis jo kristillisyydestä pikkuhiljaa luopuva länsi, mutta pitkään täällä on kristinusko ollutkin) puoleen, kun kaikki juutalaiset eivät ottaneet vastaan. Eli siis nyt lännessä ei oteta vastaan, tottakai Jumala siirtyy verkkoineen muualle. En usko silti, että kolmannesta maailmasta tulevat käännyttävät uudelleen länsimaat kristinuskoon. Vaikka loppunäytös varmaan käydäänkin akselilla Lähi-Itä, Eurooppa, juutalaiset, vielä kristityt, islamilaiset.Kyllä minä näen profeettain kirjoituksista missä mennään, ja sikäli olen myös itse "näkijä". Eivät Euroopan pakanalliset kultuurit nimikristillistäneet kirkot, vakivaltaisena antikristillisenä pimeydessä haliltisevina valtoina ja voimina, sen enemää kuin valtiokirkolliset reformoidutkaan tappajakirkot tai ns. niiden kanssa vallasta taistelevat "protestantit", ole mitään krsitittyjä, - Raamatun tarkoittamassa mielsessä, vaan heidän tuhoojiaan - ja sikäli voidaan sanoa että: Afrikan tai vaikkapa Aasian pimein kolkka, on helpompi kohde evankeloitavaksi, kuin teurastuksella nimikristillistettu uskontofasistinen Eurooppa, - kaikkinaiseen pakanuuden syntiin syvälle vajonneena. Mieluimmin kohtaisin Woo-doo papin kuin yrittäisin kertoa natsitaustaiselle Rooman paaville, joka taikoo alati Kirsusta uhrattaksi kirkkonsa alttaerille, ja luterilaisuudessa vielä syötäväksi ja juotavaksi, - aitoa Kristuksen evankeliumin, kun uskoisin en menevän perille näille kyykäärmeiden sikiölle jotka ovat täynnänsä noiuttaa ja käärmeen myrkkyä kietensä alla, - olen joukkotuhoojina alkuisin isästään per´keleestä, - kuten isoveljeni Jeesus asian ilmaisee.
- tilastot kertovat
Balttis vastaa kirjoitti:
Kyllä minä näen profeettain kirjoituksista missä mennään, ja sikäli olen myös itse "näkijä". Eivät Euroopan pakanalliset kultuurit nimikristillistäneet kirkot, vakivaltaisena antikristillisenä pimeydessä haliltisevina valtoina ja voimina, sen enemää kuin valtiokirkolliset reformoidutkaan tappajakirkot tai ns. niiden kanssa vallasta taistelevat "protestantit", ole mitään krsitittyjä, - Raamatun tarkoittamassa mielsessä, vaan heidän tuhoojiaan - ja sikäli voidaan sanoa että: Afrikan tai vaikkapa Aasian pimein kolkka, on helpompi kohde evankeloitavaksi, kuin teurastuksella nimikristillistettu uskontofasistinen Eurooppa, - kaikkinaiseen pakanuuden syntiin syvälle vajonneena. Mieluimmin kohtaisin Woo-doo papin kuin yrittäisin kertoa natsitaustaiselle Rooman paaville, joka taikoo alati Kirsusta uhrattaksi kirkkonsa alttaerille, ja luterilaisuudessa vielä syötäväksi ja juotavaksi, - aitoa Kristuksen evankeliumin, kun uskoisin en menevän perille näille kyykäärmeiden sikiölle jotka ovat täynnänsä noiuttaa ja käärmeen myrkkyä kietensä alla, - olen joukkotuhoojina alkuisin isästään per´keleestä, - kuten isoveljeni Jeesus asian ilmaisee.
Kyllä tämä varmaan niin menee lopulta, että kun täällä on kourallinen kristittyjä jäljellä, he riitelevät jostain keskenään, eivätkä huomaa ulkopuolista maailmaa ollenkaan. Jää sinä ihan rauhassa Balttis riitelemään omassa mahdottomuudessasi. Olet varmaan tehokas kristinuskon hävittäjä myös.
- Balttis tilastoille
Ensin pitää alottaa kitkeminen, vai kylvätkö sinä hyviä siemeniä kitkemättömään ja muokkaamattomaan peltoon, josta ei ole revitty juurineen pois sitä mitä ihmisen nukkuessa hengellisesti paha on sinne kylvänyt, eikä taivaallinen isämme?
Katsohan näitä istutuksia, Herran armotaloudenhoitoa:
>> Herran, Herren Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille (uskontojen uhreille) vapautusta ja kahlituille (pakko- ja nimikristillistetyille) kirvoitusta, julistamaa Herran otollista vuotta ja meidän Jumalamme (tulevaa) kostonpäivää, lohduttamaan murheellisia, panemaan Siionin murheellisten päähän - antamaan helle - juhlapäähineen tuhkan sijaan, ylistyksen vaipan masentuneen hengen sijaan; ja heidän nimensä on oleva "vanhurskauden temmet" (eikä siis suinkaan: "syntiset pyhät"), "Herran istutus" HÄNEN KIRKKAUTENASA ILMOITUKSEKSI.- tilastot kertovat
Voi Balttis-raasu. Ei sinun päälläsi ole mitään Herran Henkeä, sen minä tunnistan jo kaukaa.
En minä tunne vastenmielisyyttä Jumalan Henkeä kohtaan.
Toivoisin, että jättäisit kokonaan nuo minulle rakkaan Raamatun siteraamisen. Hirvittävää tämä sinun käytöksesi. Melkein yhtä pahaa kuin ateistien Raamatun raiskaus. - tilastot kertovat
Ihan neuvoksi, pysy vaikka siinä Lutherin haukkumisessa, mutta älä raiskaa Raamattua.
- tilastot kertovat
Ihan neuvoksi, pysy vaikka siinä Lutherin haukkumisessa, mutta älä raiskaa Raamattua.
Se on niin irvokasta, kun tällainen henkilö kun sinä käyttää Raamatun lauseita. Herra sinua armahtakoon.
Voi Balttis-raasu. Ei sinun päälläsi ole mitään Herran Henkeä, sen minä tunnistan jo kaukaa.
En minä tunne vastenmielisyyttä Jumalan Henkeä kohtaan.
Toivoisin, että jättäisit kokonaan nuo minulle rakkaan Raamatun siteraamisen. Hirvittävää tämä sinun käytöksesi. Melkein yhtä pahaa kuin ateistien Raamatun raiskaus.Turhaan raasuttelet; sillä:
>> Kiitos olekoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi hänen tuntemisensa tuoksun! Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumallle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa: näille tosin kuoleman haju kuolemaksi, mutta toisille elämän tuoksu elämäksi. Ja kuka on tällaiseen kevollinen? Sillä me emme niinkuin nuo monet, jotka myyskentelevät Jumalan sanaa; vaan PUHTAASTA MIELESTÄ, niinkuin Jumalan vaikutuksesta, Jumalan edessä, me Kristuksessa puhumme.
Riippuu keneltä kysytään. Kysytään VL-lestadiolaisilta. Tulos on laiha vaikka tietenkään kaikki heistä eivät allekirjoita liikkeen pelastusoppia. He eivät tosin väitä vapautuneensa synnistä mutta anteeksianto on opissa tärkeällä sijalla. Eivät kuulu joukkoon.
Kysytään avopuolisoltani sillä hän uskoo Jumalan olemassaoloon. Väärin ja vajavaisesti toki :D mutta uskoo kuitenkin mutta ei todellakaan usko olevansa synnitön. Hän edustanee aika tavanomaista näkemystä Jumalaan uskovien keskuudessa liberaaleine raamatuntulkintoineen ilman harhaluuloja omasta täydellisyydestään tai oikeaoppisuudestaan kun oppikysymykset ovat yhdentekeviä.
Kysytään vapaista suunnista. Vain uudestisyntyneet ovat taivaskelpoisia eikä heitä ole VL-lestadiolaisia enempää. Mutta laihaksi jää edelleen varsinkin kun vain pieni osa heistäkään ylläpitää harhaluuloa omasta synnittömyydestään mutta tästä joukosta kai löytyvät lähes kaikki synnittömät.
Mitä jää jäljelle? Aika vähän veikkaan.Josko tämä: Luuk. 12:32, 34; >> Älä pelkää sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan... Siellä missä teidän aarteenne on, silllä on myös teidän sydämenne. > JOS TE siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, JOSSA KRISTUS ON ( eikä siis kirkkojen alttareilta, jossa hän ei ole, eikä tule olemaan koskaan) ISTUEN JUMLAN OIKEALLA PUOLELLA (Psami 110; Jes.66:1, 2.)
Olkoon MIELENNNE SIIHEN, MIKÄ YLHÄÄLLÄ ON, älköönkä siihen, mikä on maan päällä (antikristillisillä alttareille).
Sillä te olettte kuolleet, ja teidän ELÄMÄNNE ON KÄTKETTYNÄ KRISTUKSEN KANSSA JUMALASSA; KUN KRISTUS MEIDÄN ELÄMÄMME ILMESTYY, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkaudessa.- tilastot kertovat
No antaa Balttis-raasun luulla mitä luulee ja vielä rassukka luulee olevansa ainoa pelastunut. No, näkeepä rajan tuolla puolen. Ja kaiken vahingon minkä on saanut aikaan. Tekisi vain vieläkin mieli hiukan varoitella, ettei hänen sitten tarvitse hävetä siellä. Sen verran aina tunnen kuitenkin myötätuntoakin näitä rassukoita kohtaan, jopa silloinkin kun ovat tuollaisia kamalia henkilöinä kuin hän. Ihminen näyttää olevan tällä tavalla kuitenkin erehtyväinen. Eikä hän todellakaan ainoa musta-valkoisen maailmankuvan omaava ole ollenkaan tällä palstalla, ehkä vain rasittavin tuossa jankkaamisessaan. Ja hyvä jos pitäisi vähän enemmän näitä varsinaisia nimimerkkejään Baltasar/Balttis esillä, että voisi sitten ohitella mukavasti nämä hänen houreensa.
- Balttis tuulitukalle
Kuules nyt "tilastot kertovat" joka et näytä lainkaan ymmärtävän Jumalan sanaa ja ilmoiusta: vaikka minun edessäni seisoisi 3 000 baabien profeettaa huutamassa täyttä kurkkua, "pois tuommoinen maanpäältä ei tuommoinen saa elää", ei se hetkauttaisi minua tippaakaan sillä minun elämin on Kristus, ja kätkettynä sekä talletettuna hänessä, hänen ylösnousemuksena seurauksena taivaallisiin, turmeltumattomana ja saastumattoman ja katoamattomana peritonä, joka Isä Jumalan on minulle, ja kaikille Jumalan valitulle antanut, jo ennen maaiman perutamista Hänessä: Ef.1:4; 1 Piet.1:2-5; kol.1:4,5.
Sinun tuulenpieksemät juttusi eivät minua hetkautua vaikka kiunka suutas pieksisit, mutta toki sääliksi käy, sillä ei usko ole jokamiehen eikä naisenkaan osa.- tilastot kertovat
Ai luulet, että että usko ei ole osani. No luule rauhassa. Eiköhän rakastettu Kristukseni tiedä asian, voit siis luulla ihan mitä luulet. Minun on kuitenkin valittaen todettava sinulle, että olen niin hyväosainen, että uskon. Että älä sitten kovasti raivostu siellä rajan tuolla puolen, jos Jumalamme kumminkin on se joka päättää taivasosani ja muut. Ja onneksi Hän, eikä sinä. Taitaisi tulla vähän virhearviointi sinulta noin niin kuin erehtyväisenä ja minua näkemättömänä ihmisenä. Toki myönsin että vastasin vähän raakaan tyyliin tuolla sinulle aiemmin ja pyydän liiallista raakuuttani anteeksi. Ei pidä provosoitua, vaikka sinä olisitkin asiaton välillä eikä liioin pidä : niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan ja alentua lähtemään tällaiseen. Voi! Nyt taas kauhistuttava sääli iski, kun luin tuon ....kaikille Jumalan valituille antanut, jo ennen maailman luomista. Nyt minun käy niin paljon sääli, että melkein itken. Ei siinä sinänsä että ajattelisi olevansa pelastettu, vaan että luulee olevansa jotain valittujen kärkijoukkoa, ja sen sinun pettymyksesi sitten siellä.....ja sen kauhistuttavan toteamuksen, että siellä on paljon niitä, joita olit ikäsi haukkunut....ja käyttänyt energiaasi tällaiseen, sanoisinko tuhotyöhön....Todellakin arvelet näemmä olevasi siellä hierarkiassa todella korkealla, ehkäpä jo Jumalasta seuraava....Voi ihmisparka.
- 7 + 3
No totta Mooses Jeesus vapautti itsensä synnin vallasta - miten voit muuta visertää?
- Balttis Titta här:
Sinulla tilastot kertovat on vielä nuo selvät rajat kuin minullakin ennenvanhaan, mutta ei sen jälkeen kun Jeesus tuli liittämään itsessään yhdeksi, kaikki mitä on taivaassa ja maanpäällä: Ef.1:10.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282577- 1272263
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1111941- 1281926
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.121653Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161461220Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901095Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu261085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891051Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno36999