Laiha vs naisellisen muodokas? +ylipainoiset

näkemys naisvartaloi

Laihat:

http://glcmajoramodule.files.wordpress.com/2011/10/skinny_models_10.jpg

http://earthreview.eu/wp-content/uploads/2012/02/orig-90472.jpg

http://www.freelancecopywritersblog.com/wp-content/uploads/2009/09/293.model.catwalk.090407.jpg

http://www.flickr.com/photos/19966172@N00/350865366

http://www.diet-weight-lose.com/celebrity/celebrity-picture/kate-moss.jpg

naisellisen muodokkaat:

http://stylecheckup.com/wp-content/uploads/2011/09/Jennifer-Lopez-red-dress.jpg

http://2.bp.blogspot.com/-6e_Ou08pfxc/T4RZiNuBbII/AAAAAAAAAhE/NnEAfjoqa20/s1600/Jennifer%2BLopez%2B1196811844169.jpg

http://2.bp.blogspot.com/-FduHK2H9Mfk/T_aDfHQW6JI/AAAAAAAAAv8/anenYcuUBlo/s1600/_C9Z0338.jpg

http://2.bp.blogspot.com/-6pD435qzhA8/T0KF2EOwOSI/AAAAAAAAB-Q/Ijv_36MGRWU/s1600/Norkys Batista 1.jpg

http://sosueme.ie/wp-content/uploads/marilyn-monroe.jpg

lihavat:

http://thesituationist.files.wordpress.com/2007/10/dove-model.jpg

http://www.gocitygirl.com/FashionImages/1_AA.jpg

http://www.wunderweib.de/media/redaktionell/wunderweib/starsfreizeit/peoplebilder/intouch_4/plussizemodels_1/jill-scott-h.JPG

http://scrapetv.com/News/News Pages/Business/images/mcdonalds-fat-women.jpg

Näkemykseni tämä näistä käsitteistä: Laiha; naisellisen muodokas ja lihava.
itse kannatan tuota naisellisen muodokasta ryhmää parhaimmaksi

30

1261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keskipainoinen mies

Heitänpä vastakysymyksiä: miksi tällaisissa ketjuissa jo jaottelussa yritetään ohjata vastaajien mielipiteitä? Miksei voi vaihtoehdot olla laiha, keskiverto, lihava? Miksi tätä keskikastia pitää glamorisoida adjektiiveilla, joilla yritetään saada vastaajien mielipidettä tiettyyn suuntaan tai ainakin tuntemaan häpeää, jos valitsee toisin?

Laita ensi kerralla vaihtoehdot laiha - keskiverto - lihava tai edes kuvaile kaikkia kolmea/kahta samoin tavoin, esim. hellyttävän hoikka - muodokkaan keskiverto - pehmeän lihava. Silloin ehkä saisitkin vastauksia, joista voi johtopäätöksiä rehellisesti vetää.

• aloittaja jatkaa

Naisellisen muodokas tarkoittaa vartalotyyppiä mitä ihailen mutta ei liian laihaa painoa tai liikaa ylipainoa. vartalo tyyppi jota ihailen on tiimalasi ja päärynä normaali painoisena. Eli että on kurvia. on rintaa ja peppua ja kapea lantio.

JA MIELIPIDE ASIOISTA EI TUNNETUSTI VOI KIISTELLÄ. JOKAISELLA OMA MAKU.

Noi yllä olevat ovat suuremmaksi osaksi silmämääräisen arvioini mukaan H vartalon omaavia naisia/tyttöjä..

se H-vartalo on toisilta nimityksiltään.. poikamainen ja tasapaksu. Siihen on omat mittaukset miten se arvioidaan, Mutta pointti on se että yläkroppa,vyötärö ja lantio on aikas tasapaksuja.. ei siis isoja eroja cm tasolla. netistä löytää ne cm väli erot minkä mukaan mikäkin naisen vartalotyyppi mitataan ja arvioidaan.

itse en siis pidä poikamaisen H-naisvartalotyypistä.

ps: ja mä olen ihan nainen/ei mies varmaan tällaisia osaisi tietää. ja itse omaan juurikin H-vartalon ja sanon silti näin.. koska haluan ihan toisenlaisen kropan kuin mikä nyt mulla on

• omena ei kauas putoa

"vartalo tyyppi jota ihailen on tiimalasi ja päärynä normaali painoisena. Eli että on kurvia. on rintaa ja peppua ja kapea lantio. "

Kapea lantio?? Eikös sekä päärynällä että tiimalasilla ole suht muodokas lantio. Kävin tuolla calculator.net sivulla -tylsyyttäni- ja siellä luki tiimalasista, että lantio ja rinta suht saman mittaiset ja vyötärö kapeempi. Olin kuvitellut olevani omena, mutta tuon calculatorin laskelmien mukaan olenkin tiimalasi - epäilen kyllä vahvasti.

• Tits rules!

Makunsa kullakin. Jokaisessa vartalotyypissä on jotakin hyvää. Onko sinulla kauniit sääret tai hyvänmuotoinen takamus tai ehkäpä isohkot rinnat? Älä vaivu synkkyyteen; nimittäin tyytyväisyys itseensä ja itsensä hyväksyminen saa naisen kuin naisen näyttämään hyvältä.

• 7+7
        Tits rules! kirjoitti:

Makunsa kullakin. Jokaisessa vartalotyypissä on jotakin hyvää. Onko sinulla kauniit sääret tai hyvänmuotoinen takamus tai ehkäpä isohkot rinnat? Älä vaivu synkkyyteen; nimittäin tyytyväisyys itseensä ja itsensä hyväksyminen saa naisen kuin naisen näyttämään hyvältä.

"tyytyväisyys itseensä ja itsensä hyväksyminen saa naisen kuin naisen näyttämään hyvältä. "

Terveisin naistenlehdet. Totuuden voit sitten katsoa miestenlehdistä.

• 14+19
        omena ei kauas putoa kirjoitti:

"vartalo tyyppi jota ihailen on tiimalasi ja päärynä normaali painoisena. Eli että on kurvia. on rintaa ja peppua ja kapea lantio. "

Kapea lantio?? Eikös sekä päärynällä että tiimalasilla ole suht muodokas lantio. Kävin tuolla calculator.net sivulla -tylsyyttäni- ja siellä luki tiimalasista, että lantio ja rinta suht saman mittaiset ja vyötärö kapeempi. Olin kuvitellut olevani omena, mutta tuon calculatorin laskelmien mukaan olenkin tiimalasi - epäilen kyllä vahvasti.

Varmaan tarkoitettiin vyötäröä.

Miten voit luulla olevasi omena, jos olet tiimalasi? Tiimalasivartalossa vyötärö on min. 20 cm kapeampi kuin lantio/rinta eli luulisi sen olevan aika selvää kaikille. Ellei sitten oma kehonkuva ole jotenkin vääristynyt.

• kauniit ovat ihania

Miehenä luonnollisesti ihannoin naisellisen muodokkaita kauniita naisia :)))

• sdh578jk,

Sun lihavat ei oikeastaan ole edes lihavia, viimeistä kuvaa lukuunottamatta. Mutta mun mieleen on siis tuo sun luokittelema lihavien ryhmä.

• totta tuokin

Lihavat naiset tuntuvat uskottelevan, että vain ne lihavan läskimakkarat ja tasapaksu vartalo on kurvikkuutta ja kaikki hoikat normaalipainoiset kurvikkaat naiset, joilla on kurvit oikeissa kohdissa vartaloa, ovat automaattisesti lihavien NAISTEN mielestä anorektisia luukasoja. Muutenkin lihavilta naisilta huomaa monesti vihamielistä suhtautumista ja puhetta hoikkia naisia kohtaan.

• mikä kukakin on

Normaalipainon rajat ovat naisen pituudesta riippuen niinkin laajat kuin 15-20kg. Esim. jos nainen painaa 55-70kg hän on tietyssä pituudessa normaalipainoinen joka painossa näiden kilomäärien rajoissa. Hoikka kyseinen nainen on kumminkin vasta painorajan alapäässä max plus 5-6kg. Normaali hän on kuitenkin myös yläpäässä tai keskivaiheilla. Kyllä, lihavat ovat kateellisia normaaleille tai hoikille ja siitä vihamielisyys. Lihavakin voi siltikin olla kropanmalliltaa x-mallin kurvikas, mutta hän on lihavan kurvikas. Hoikalla x-mallin kurvikkaalla naisella ei kurvit ole ylimääräistä rasvamakkaraa vaan ylimääräinen rasva 'vääristä paikoista' kroppaa puuttuu. Kannattaa siten kysyy vaikka naiselta suoraa, että ootko hoikan kurvikas vai normaalin kurvikas vai lihavan kurvikas. Kukaan normaali tai lihava, nimittäin ei taatusti kehtaa väittää itseään hoikaksi. Korkeintaan normaaliksi kehtaa.

• parempaan päin

Kaunis, kurvikas, hoikka, pitkähiuksinen heleä-ääninen nuori nainen
      lievästi lihaksikas, komea, uljas, hyväkäytöksinen hyvin varustettu nuori mies.
      Kyllä tuommoiselle parille toivoisi PALJON lapsia ja onnellista pitkää parisuhdetta.

• enemmän vaihtoehtoja

Miksi tästä keskustelusta puuttuu vaihtoehtoja? 'laiha, naisellisen muodokas, ylipainoinen'.

Onhan paljon enemmän vaihtoehtoja.

Laiha: bmi alle 18.5
      Hoikka: bmi 18,5-20
      Normaalin hoikka: bmi 21-22
      Normaali: bmi 23-24
      Hieman pyöreä: bmi 25-27
      Lihava: bmi 28-30
      Merkittavän lihava: bmi 31-35
      Sairaanloisen lihava: bmi yli 36

Sitten kropan malli kuten naisellisen muodokas voi olla melkein missä vain (ei näy anorektisen laihoissa) painoluokassa, jos kropan luontainen malli x-mallinen.

• aloittaja jatkaa

Aloittaja. Vastasin jo tuonne alkuun. Kelaappa neljänteen kommenttiin. "normaali painoinen tiimalasi tai päärynä on mun suosikki" Ei luiseva tiimalasi tai läski tiimalasi.. VAAAN NORMAALI PAINOINEN. sen näköinen että ihminen on terve ja voi hyvin. ei näännytä itseään nälkään ja ole neuroottinen painonsa suhteen. eikä sellainen joka syö ja ahmii ja kärsii näin ollen myöskin jonkinlaisesta syömisjäiriöstä. usein kyseessa anoreksia nervosa ja ahmimishäiriö BED.

terveen näköinen NAINEN. ei myöskään teini.. (ja teinikroppa nyt on aikas helposti tuonne 20 ikä vuoteen saakka ja sen jälkeen hormonitoiminta naisella muuttuu ja muodot muuttuvat kunnolla naisellisimmiksi. Siksi monet 17-20 v tytöt ovat äärettömän hoikkia.. mutta lihovat nopeasti 20-25v iän välissä.)

• aloittaja jatkaa

ja korostan puhun tosiaan NAISEN KROPASTA. Teinityttöjen kropat on sitten asia erikseen ja kuuluu sitten tuonne nuoriso puolen keskustelupalstalle. (ja nämä teinit tyttö kropat rankaan raa asti juuriki hormonaalitoiminnan mukaan. eli koska hormonaalitoiminnanllisesti tullaan naiseksi. eli teinejä on siis minusta kaikki 12-20 v ikäiset. ja heidän kroppansa on vielä kehitys vaiheessa vaikka laki sanookin 18 v ikäistä aikuiseksi/täysi ikäiseksi niin eipä se niitä kropan hormonaalisia muutoksia nopeuta.)

Itse ja suurin osa kavereista sai kunnon rinnat ja lantion vasta 22-23 vuotiaana. E-pillerit alkoivat eri tavalla toimia siinä 22 vuotiaana minulla. ihmettelin asiaa jo gynekologi sanoi hormonitoiminnan muuttuneen sillä kohti pois teinityttö ajasta ja päästiin siihen "normaaliin" aikuisen mun toimintaa. 18 v on lain silmissä aikuinen mutta eipä vielä kehon kehitykseltä ole täysin valmis. monet sanookin että rinnat ja pituuskasvu sekä lantio voi olla kehittymässä tuonne 21 vuotiaaksi asti.

SIKSI.. en siiis ota huomioon mitään vartaloita enkä kuvia niistä jotka ovat otettu alle 20 vuotiaasta vielä kehittymässä olevasta nuoresta naisesta.

• Asstastic
        aloittaja jatkaa kirjoitti:

ja korostan puhun tosiaan NAISEN KROPASTA. Teinityttöjen kropat on sitten asia erikseen ja kuuluu sitten tuonne nuoriso puolen keskustelupalstalle. (ja nämä teinit tyttö kropat rankaan raa asti juuriki hormonaalitoiminnan mukaan. eli koska hormonaalitoiminnanllisesti tullaan naiseksi. eli teinejä on siis minusta kaikki 12-20 v ikäiset. ja heidän kroppansa on vielä kehitys vaiheessa vaikka laki sanookin 18 v ikäistä aikuiseksi/täysi ikäiseksi niin eipä se niitä kropan hormonaalisia muutoksia nopeuta.)

Itse ja suurin osa kavereista sai kunnon rinnat ja lantion vasta 22-23 vuotiaana. E-pillerit alkoivat eri tavalla toimia siinä 22 vuotiaana minulla. ihmettelin asiaa jo gynekologi sanoi hormonitoiminnan muuttuneen sillä kohti pois teinityttö ajasta ja päästiin siihen "normaaliin" aikuisen mun toimintaa. 18 v on lain silmissä aikuinen mutta eipä vielä kehon kehitykseltä ole täysin valmis. monet sanookin että rinnat ja pituuskasvu sekä lantio voi olla kehittymässä tuonne 21 vuotiaaksi asti.

SIKSI.. en siiis ota huomioon mitään vartaloita enkä kuvia niistä jotka ovat otettu alle 20 vuotiaasta vielä kehittymässä olevasta nuoresta naisesta.

Muuta en sano kuin että käsityksesi ihmisen kehityksestä on täyttä tuubaa. Jonkun perse voi levitä vielä 60-vuotiaanakin, mutta sitä ei kutsuta kehittymiseksi. 20 vuotiaat naiset lihovat koska muuttavat pois kotoaan, seurustelevat vakavasti, saavat enemmän rahaa käyttöönsä työn kautta, käyvät trendikkäästi kahvilla ja ravintoloissa sinkkukavereidensa kanssa, juovat makeata siideriä jne.

• aloittaja vastaa
        Asstastic kirjoitti:

Muuta en sano kuin että käsityksesi ihmisen kehityksestä on täyttä tuubaa. Jonkun perse voi levitä vielä 60-vuotiaanakin, mutta sitä ei kutsuta kehittymiseksi. 20 vuotiaat naiset lihovat koska muuttavat pois kotoaan, seurustelevat vakavasti, saavat enemmän rahaa käyttöönsä työn kautta, käyvät trendikkäästi kahvilla ja ravintoloissa sinkkukavereidensa kanssa, juovat makeata siideriä jne.

Gynenkologin kanssa voit tuosta väitellä.

• gememähäärj

Hohhoijaa.. Mun mielestä noi laihat eivät enää ole edes laihoja vaan anorektikon näköisiä. Noin luisevia naisia on harvassa. Missä ovat listasta tavalliset ja hoikahkot naiset? Myös hoikka nainen voi olla kuitenkin suhteellisen muodokas ja tiimalasvartaloinen. No joo, tästä ryhmästä noi naiselliset olivat parhaita, mutta hekin ovat tunnetusti näyttäviä ja maailman seksikkäimmiksi valittuja naisia. Mun mielestä tämä lista syrjii nimeomaan noita laihoja, joista tuohon on valittu todella luurankomaisia ja ei nättejä naisia. Lihavissa puolestaan oli normaalia huomattavasti suuririntaisempia naisia. No joo.. Mun mielipide tämä vain..

• aloittaja vastaa

Miksi vänkäät mielipide asiasta. Kyse oli MINUN MIELIPITEESTÄ. sulla on omas.. ei mun mielipiteestä tarvi suuttua. VARSINKIN KUN OLEN NAINEN ENKÄ SOVINISTISIKA MIES JOKA TÄÄLLÄ DISSAIS JOTAIN NAISIA PROVOKSI.

olen tavallinen H-vartalon omaava tasapaksu normaali painoinen nainen.
        Ja mielipiteeni on että nuo aloitukseen laittamani katekoriat on ne miten miellän asiat jos joku sanoo mulle sanan "laiha" tai "naisellisen kurvikas" tai "lihava"

Kun ne sanat sanotaan minulle.. näin edessäni aloituksessa sitä sanaa vastaavan naisen kropan kuvan. Täällä kun on käsite eroja siitä miten kukakin laihan tai muodokkaan tai lihavan mieltää niin toin esille asian että miten itse ne miellän. en kysyny kenenkään mielipidettä.. vain kerroin näkemykseni niistä käsittestä mitä täällä pyörii paljon aloituksissa ja viesti ketjuissa.

Minä en ole täydellisen kropan omaava. haluaisin kuten jo sanoin olla se tiimalasi tai päärynä vartaloinen.. mutta en ole.. mun painoindeksi on 23 ja olen normaali painossa oleva H-vartalo..ei kurvia ei rintaa.. mitenkään erityisesti. mutta näköjään et taida kestää eriäviä mielipiteitä kanssasi. tai olet ymmärtänyt aloituksen tarkoituksen täysin väärin.

kysymys nyt oli vain mielipiteestäni ja käsitteistä mitä täällä käytetään.. selvennystä siihen miten itse koen nuos käsitteet. Jos aletaan puhuun eripaino luokista käsitteiden alipaino, normi paino ja ylipaino puolella niin sitten meni kuvien etsiminen vaikeaksi sillä pitäisi tietää tasan tarkkaan jokaisen kuvan henkilön ihan OIKEA painoindeksi ja lokeroida jokainen painoindeksi ja jokainen vartalotyyppi omaksi kuvakseen.. ja silloin kommentti olis todella pitkä ja työtä erittäin paljon. ja pointti nyt ei ollu siinä että laitan tänne jonku bmi 19 omena, tiimalasi, H-vartalo, sporttisen bmi 20 omena tiimalasi, H-vartalo,sporttinen, bmi21 omena tiimalasi h-vartalo..bmi 22 omena tiimalasi.. jne.. se ei ole pointtini.

• bmi 19

Aloittaja oletko kuullut että on naisia jotka ovat hoikkia ? Ei ole vain laihoja, ja lihavia. Kaikkein naurettavin kategoriasi on tuo naisellisen muodokkaat, minä olen naisellinen vaikka hoikka olenkin, en siis laiha

• aloittaja jatkaa

Oletko sä kuullut mielipide asioista, OOT mies. joten älä jaksa laittaa typerää provoa. kysymys on mielipiteestä ja sulla on omas. olet ihan ok sellaisena kuin olet. ei sun tarvi itsetuntoas romahduttaa siksi että joku on erimieltä sun kans. olet kaunis/komea juuri sellaisena kuin olet. (epäilen sua mieheksi edelleen joka haluaa vain provota ku on tylsää)

• ........

Tästä provostahan puuttuu ihan mielettömästi vaihtoehtoja välistä. Sama kuin kysyisit, pidätö eniten sairaalloisen alipainoisista, normaalipainoisista vai sairaalloisen ylipainoisista naisista. Eiköhän suurin osa silloin valitse sen normaalipainoisen ..

Se vaan että antamiesi esimerkkien välille mahtuu vaikka kuinka monta vartalotyyppiä. Määrittelemäsi laihan ja "naisellisen muodokkaan" välillä on olemassa välimuotoja kuin myös naisellisen muodokkaan ja lihavan välillä.

• normaali

Laihan ja naisellisen muodokkaan välillä on se keskiverto nainen, eli normaalin hoikka bmi 20-22.

• tell me baby?
        normaali kirjoitti:

Laihan ja naisellisen muodokkaan välillä on se keskiverto nainen, eli normaalin hoikka bmi 20-22.

minä olen naisellisen muodokas ja bmi 22. Miten mahdollista??

• täh?
        normaali kirjoitti:

http://thingirly.myblog.de/thingirly/page/1831886/BMI-der-STARS

jennifer lopez on sekä naisellisen muodokas ja bmi 19,3 kun taas esim. kate moss on rankattu laihoihin ja sen Bmi on 16,4

mites nyt suu pannaan

• lisää

• Sikssakki

No minulle tuo ainakin laski banaanin, vaikka lantio rinnanympärys on täsmälleen samat ja vyötärön ympärys -20cm kummastakin :D Että en ihan ymmärtänyt laskutulosta.

• 1+11

Nuo naisellisen kurvikkaat eivät edusta kylläkään sitä todellista normaaliutta vaan keskivertoa kurvikkaampaa.

Tuon laihan ja kurvikkaan välille mahtuu myös monen moista vartaloa, samoin kuin muodokkaan ja pukkukan väliin.

Vartalot jaetaan myös tasaisesti kurvikkaisiin (tiimalasi), eläpainotteiseen (rintava) ja päärynämalliseen (pyöreä peppu, mutta pienet rinnat). Pelkka paino tai sen puute ei takaa muodokkuutta.

• friikki.one

Jos lukisitte aloittajan tekstejä niin huomaistte että sitä hänkin noissa sanoo. ymmärrän aloittajan pointin. hän selvitti sitä tuolla muutama komentti ylempänä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      351
      2093
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      48
      1665
    3. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      154
      1331
    4. Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!

Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      87
      1199
    5. 143
      1178
    6. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      502
      1161
    7. Olimmeko molemmat

ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.
      Ikävä
      85
      1082
    8. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      1057
    9. Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen

Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1028
    10. Mun on ikävä sua J ,

Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan
      Ikävä
      48
      982
    Aihe