Otetaan huutoäänestys heti alkuun: kuinka moni teistä menee lauantai-iltana tanssiravintolaan huonoimmissa vaatteissa mitä kaapista löytyy ja yhtään laittautumatta? Aika harva arvatenkin.
Entäpä kuinka moni teistä kirjoittaa netin treffisivustolle huonon/surkean/ala-arvoisen profiilitekstin täynnä kirjoitusvirheitä?
Aika moni ikävä kyllä.
Mitä yhteistä em. asioilla on? Molemmissa tilanteissa meillä voi olla tavoitteena löytää itsellemme puoliso - ja näin VÄHÄN panostamme sen mahdollisen tulevan parisuhteen löytämisen eteen!
Mietitäänpä hetki sitä ravintolareissua. Siellä ensimmäisenä huomio kiinnittyy ulkonäköön eli siihen kannattaa panostaa. Moni suhde alkaakin puhtaasti "ulkoisten" seikkojen perusteella ja osa kestää ihan hyvin.
Netissä asia on kääntynyt toisinpäin. Toki kuvallisella profiililla on kova painoarvo ja kuvalla saa paljon yhteydenottoja mutta etenkin (kauniille) naiselle kuva voi olla kirous, saatujen yhteydenottojen sisältä voi olla vaikea löytää sitä oikeaa ja järkevää yhteydenottajaa. Ja voipa joku jopa pelästyä "liian" kaunista naista.
Eli jos profiilissasi ei ole kuvaa niin seuraavaksi katsotaan profiilitekstiä. Ja valitettavasti liian monessa profiilitekstissä on yksi tai kaksi lausetta ja nekin täynnä kirjoitusvirheitä.
Kunnon profiiliteksti ei synny kerralla, se pitää kirjoittaa useamman kerran uusiksi!
Miksi nähdä moinen vaiva voisi joku kenties ajatella? Noh, jos ylimääräisen kymmenen minuuttia käytettyään saisikin viestin siltä maailman ihanimmalta ihmiseltä ja jos se johtaisikin yhteiseen elämään niin ei se niin huonosti käytettyä aikaa ole...
Mistä sitten löytää apua/vinkkejä profiilitekstiin?
1) Lue muiden profiilitekstejä
2) Kerro itsestäsi
3) Kerro mitä etsit
4) Lue profiilitekstisi useaan kertaan läpi ja korjaa virheet
5) Pyydä jotakuta (kaveri, deittisivuston ylläpito, joku deittaaja) lukemaan profiilitekstisi läpi
Kirjoittelemisiin :)
ps. kirjoittaja ei ota vastuuta viestin mahdollisista kirjoitusvirheistä ;)
Hyvä profiiliteksti on elintärkeä!
20
1144
Vastaukset
- hjjghjghjg
Vedä kätees
- miehistä kokemusta
Niiin,kyllä oma kokemus on se että kuva on PALJON tärkeämpi netissäkin kuin profiiliteksti.Se on ihan sama mitenkä syvällistä,aikuista tekstiä kerrot tai kuvailet etsimääsi jollei pärstä siinä kuvassa ole miellyttävä.Ja se kynnys on netissä erittäin korkea.Olen tämän saanut itse henk.kohtaisesti todistaa.
Lisäksi pitää ottaa huomioon että 1 naista kohde on 2 miestä,ainakin joten nainen pääsee valitsemaan,jopa saa odotella pelkästään yhteydenottoja koska miehet toimivat aktiivisemmin koska on pakko.
Nettideitti on mielestäni erittäin pinnallista touhua ja monet asennoituvat että saavat olla tylyjäkin,jos niikseen haluavat.Se on luvattoman helppoa ensin vaihtaa pari viestiä ja sitten hävitä,antaa toisen itse ymmärtää että sitä ei kiinnostanut.
Ja suurin osa käyttää tätä vaihtoehtoa.En käsitä vain miksi,koska on se on ihan luonnolllinen asia ettei kiinostakaan joten miksi ei voisi kertoa tätä toiselle.Minä ainakin kerron. Hei
Kuva on tärkeä, siitä ei ole epäilystäkään mutta tässä haetaankin enemmän sitä ensivaikutelmaa, yhteyden muodostamista.
Tärkeintä on saada toinen osapuoli kiinnostumaan sinusta. Ja etenkin miehenä helpoin tapa erottua muista on kirjoittaa hyvä profiiliteksti.
Kun toiseen osapuoleen on sitten saatu yhteys ja muutama viesti vaihdettu, voidaan pohtia onko toinen edelleen kiinnostava. Jos on, vaihdetaan kuvat. Tähän tarkoitukseen suljettu kuvagalleria on hyvä eli voit antaa vastapuolelle "avaimen" kuviisi.
Jos kuvien vaihdon jälkeenkin molemmat osapuolet ovat kiinnostuneita tutustumaan toisiinsa, on syytä tavata kasvokkain. Vaikka profiiliteksti olisi kuinka ihana tahansa, viestit mahtavia ja kuvassa toinen näyttää ihanalta, kasvokkain tapaaminen kertoo sitten loppujen lopuksi sen, onko pariskunnan välillä sitä "jotain". Joskus on, joskus ei.
Tuo mainitsemasi yhteydenpidon lopettaminen mitään kertomatta on vain huonoa käytöstä - haluaisitko elää huonokäytöksisen ihmisen kanssa yhdessä? Eli nettideittailussakin on syytä muistaa hyvät käytöstavat.- miehistä kokemusta
"Kun toiseen osapuoleen on sitten saatu yhteys ja muutama viesti vaihdettu, voidaan pohtia onko toinen edelleen kiinnostava. Jos on, vaihdetaan kuvat. "
"Kuva on tärkeä, siitä ei ole epäilystäkään "
Niin,anteeksi vain kun lyttään tämänkin yrityksesi mutta fakta on se että vaikka tekisit kuinka suuren vaikutuksen avoimilla,ihanilla viesteillä mutta jos naama ei vain toista miellytä niin se ei miellytä.Se on julmaa peliä eikä siitä pääse mihinkään.
Toisekseen,tännekin voi luoda kuvattomia profiileja eivätkä ne ole sitä varten suuren yleisön suosiossa koska hyvin moni haluaa nähdä lärvin ennen kuin alkaa keskustelee.Taiii,ainakin ensimäisenä kysytään kuvaa.Ja toisaalta,ymmärrän sen,koska jos toinen ei miellyttäkään niin miksi tuhlaisit aikaasi sellaiseen.
Kolmantena,chattailyhän on periaatteessa myös eräänälainen nettideitti vaikka sitä ei suoraan siksi mielletäkään.Toisen kanssa voidaan jutella pitemmän aikaan kunnes siirrytään meseen taikka kysytään kuvaa,siinäkin tapauksesssa vaikka toinen olisikin tehnyt vaikutuksen sanomisillaan niin vääränlainen kuva tuohoaa tämänkin.
Ja en ole pessimisti,vaan reallisti nettideittien ja seuran löytämisen suhteen netistä.2 vuotta olen tätä erittäin aktiivisesti harrastanut,parhaimillaan 4 eri sivustolla vetämällä melkein vesiperän.On tullut vaihettua moneen kertaan kuvat aina tuoreeseen ja profiilitekstit kirjoitettu uudestaan.Voin vielä todeta että en ole se kömpelöin itseni esittelijä koska kirjoittaminen sujuu minulta luonnostaan.Joten,kokemus puhuu,anteeksi vain.
- Viesti+kuva>profiili
Miehellä profiiliteksti on tärkeä jos eletään sellaisessa maailmassa, jossa naiset tekevät aktiivisesti aloitteita. Myöntäkää pois, se ei ole lähellekään niin yleistä kuin miehen aloitteet.
Miehen joutuessa tehdä aloitteen, profiilitekstin merkitys laskee reilusti. Tärkempää on kuva ja ensimmäisen viestin sisältö. Ensimmäisen viestin sisältökin on aivan arpapeliä, jotkut haluavat pidemmän pätkän ja jotkut vain jonkin lyhyen nasevan viestin johon on helppo vastata. Se, että onnistut tekemään lyhyen nasevan viestin onkin taas arpapeliä, koska et tunne naista profiilitekstin lisäksi yhtään, eli et voi tietää pitääkö hän millaisesta aloituksesta. Joku saattaa tykätä vähän vihjailevasta tekstistä ja joku vetää virtuaalisesti avokämmenellä jos sanot yhden väärän sanan.
Jos kuva ei miellytä suuremmin niin ensimmäinen viestikään ei todennäköisesti saa hyvää vastaanottoa. Monien naisten lyyiden profiilitekstien perusteella on vaikea edes lähtä rakentamaan mitään mielenkiintoista sanottavaa vaan pitää oikeasti tyytyvä siihen "moi, mitä kuuluu?" tyyppiseen viestiin. Tietysti jos naisen profiilissa on enemmän tietoa niin voi rittää ottaa sieltä jotain jutun juurta.- Viesti+kuva>profiili
Ja ennen kuin kukaan tulee avautumaan. En tarkoittanut etteikö profiilitekstillä olisi mitään väliä. Ei siis kannata laittaa näitä "Moi" tai naisten yleistä "Ota selvää" pelkästään. Tarkoitan, että kunhan profiilissa on asiat suunnilleen kunnossa ja rehellisesti kerrottuna niin sen pitäisi riittää. Perustiedot itsestäsi ja pikaisesti se mitä teet ja miten vietät vapaa-aikaa kertoo jo jonkun verran oletko yhtään samanlainen henkilö kuin se lukija. Ellet sitten ole paikkakunnalla missä on niitä aktiivisia naisia. Muuten on melko merkityksetöntä tehdä mitään luovaa profiilia kun pääpaino on kuitenkin siinä kuvassa ja siinä mitä sanot ensimmäisessä viestissä.
- ....................
Viesti+kuva>profiili kirjoitti:
Ja ennen kuin kukaan tulee avautumaan. En tarkoittanut etteikö profiilitekstillä olisi mitään väliä. Ei siis kannata laittaa näitä "Moi" tai naisten yleistä "Ota selvää" pelkästään. Tarkoitan, että kunhan profiilissa on asiat suunnilleen kunnossa ja rehellisesti kerrottuna niin sen pitäisi riittää. Perustiedot itsestäsi ja pikaisesti se mitä teet ja miten vietät vapaa-aikaa kertoo jo jonkun verran oletko yhtään samanlainen henkilö kuin se lukija. Ellet sitten ole paikkakunnalla missä on niitä aktiivisia naisia. Muuten on melko merkityksetöntä tehdä mitään luovaa profiilia kun pääpaino on kuitenkin siinä kuvassa ja siinä mitä sanot ensimmäisessä viestissä.
Miten siis selität sen, että kuvattomat saavat myös vastauksia, eikä pelkästään sellaisia, joissa kuvaa kinutaan. :) Tässä tapauksessa ei ainakaan ole muuta vaihtoehtoa kuin tehdä vaikutus tekstillä. Toki parikymppisellä mustavalkoisen kaikkitietävällä ja vähän vanhemmalla, elämää nähneellä ja viisaammalla on tässä suhteessa varmasti vissi ero.
- 111-222
Itselläni tämä menee suurin piirtein näin:
- valokuvassa todella komea mies teksti mitäänsanomaton -> ei kiinnosta
- teksti mielenkiintoinen kuvassa sen näköinen mies, jonka kanssa en voisi kuvitella seurustelevani -> ei kiinnosta
- teksti puhutteleva ulkonäkö neutraali/keskiverto -> riittää todennäköiseti haluun tietää enemmän/tutustua
- teksti koskettava kuvassa hyvännäköinen mies ( itse sovin hakukriteereihin) -> hihkuisin innostuksesta (tämä konditionaalissa, koska ei ole tällaista tullut toistaiseksi vastaan)
Valitettavasti suurin osa profiileista on tyyppiä vaatimaton kuva vaatimaton teksti. Ei mitään mikä voisi herättää edes aavistuksen mielenkiintoa. - Viesti+kuva>profiili
.................... kirjoitti:
Miten siis selität sen, että kuvattomat saavat myös vastauksia, eikä pelkästään sellaisia, joissa kuvaa kinutaan. :) Tässä tapauksessa ei ainakaan ole muuta vaihtoehtoa kuin tehdä vaikutus tekstillä. Toki parikymppisellä mustavalkoisen kaikkitietävällä ja vähän vanhemmalla, elämää nähneellä ja viisaammalla on tässä suhteessa varmasti vissi ero.
Ajattelin lähinnä miehen näkökulmasta. Kyllähän naiset saavat varmasti viestejä ilman kuvaakin. Itsekin olen lähetellyt kuvattomille varmaankin jopa enemmän viestejä kuin kuvallisille.
Ja tosiaan varmasti naisetkin tekevät aloitteita mutta ainakin täällä 20-30 vuotiaiden joukossa se on melko marginaalinen osa ja täytyy todennäköisesti olla jonkinlainen adonis kuvassa, että niitä viestejä tulee enemmänkin. Itselleni on lähetetty tasan yksi viesti omatoimisesti naisen toimesta. - Viesti+kuva>profiili
111-222 kirjoitti:
Itselläni tämä menee suurin piirtein näin:
- valokuvassa todella komea mies teksti mitäänsanomaton -> ei kiinnosta
- teksti mielenkiintoinen kuvassa sen näköinen mies, jonka kanssa en voisi kuvitella seurustelevani -> ei kiinnosta
- teksti puhutteleva ulkonäkö neutraali/keskiverto -> riittää todennäköiseti haluun tietää enemmän/tutustua
- teksti koskettava kuvassa hyvännäköinen mies ( itse sovin hakukriteereihin) -> hihkuisin innostuksesta (tämä konditionaalissa, koska ei ole tällaista tullut toistaiseksi vastaan)
Valitettavasti suurin osa profiileista on tyyppiä vaatimaton kuva vaatimaton teksti. Ei mitään mikä voisi herättää edes aavistuksen mielenkiintoa.Mitä sanoisit profiilista missä on keskiverto näköinen mies kuvassa ja profiilitekstissä.. sanotaan vaikka asiallisesti selostettuna tärkeimmät. Ei mitään turhaa yritystä keksiä pyörää uudestaan. Eli siis periaatteessa sama kuin kolmas vaihtoehtosi mutta teksti ei vain puhuttelisi suuresti, ellei sitten ole vaikkapa jokin yhteinen harrastus tms. Tämä mies lähettäisi sinulle suht normaalin viestin (normaali tässä tapauksessa ei ole seksinvonkausta tai moi mitä kuuluu). Vastaisitko? Vai pitääkö mielestäsi joko tekstin tai kuvan olla jollain tapaa puhutteleva (neutraalia parempi), että edes vastaisit viestiin?
- ..................
Ajattelin lähinnä miehen näkökulmasta. Kyllähän naiset saavat varmasti viestejä ilman kuvaakin. Itsekin olen lähetellyt kuvattomille varmaankin jopa enemmän viestejä kuin kuvallisille.
Ja tosiaan varmasti naisetkin tekevät aloitteita mutta ainakin täällä 20-30 vuotiaiden joukossa se on melko marginaalinen osa ja täytyy todennäköisesti olla jonkinlainen adonis kuvassa, että niitä viestejä tulee enemmänkin. Itselleni on lähetetty tasan yksi viesti omatoimisesti naisen toimesta.Olen kyllä ihan mies kun viimeksi tarkistin ja olen saanut reilusti sekä viestejä että vastauksia omiini ilman kuvaa. :) Ehkä kohderyhmä on hieman toisenlainen, kun omien kokemusten perusteella voisi sanoa, ettei kuva naisille ei ole niin elintärkeä ennen kuin itse tapaaminen tulee ajankohtaiseksi. Tosin on joukossa muutama täysin tyhjällä omalla profiililla kysynyt pelkkää kuvaa, mutta sellaiset olen jättänyt omaan arvoonsa.
- 111-222
Mitä sanoisit profiilista missä on keskiverto näköinen mies kuvassa ja profiilitekstissä.. sanotaan vaikka asiallisesti selostettuna tärkeimmät. Ei mitään turhaa yritystä keksiä pyörää uudestaan. Eli siis periaatteessa sama kuin kolmas vaihtoehtosi mutta teksti ei vain puhuttelisi suuresti, ellei sitten ole vaikkapa jokin yhteinen harrastus tms. Tämä mies lähettäisi sinulle suht normaalin viestin (normaali tässä tapauksessa ei ole seksinvonkausta tai moi mitä kuuluu). Vastaisitko? Vai pitääkö mielestäsi joko tekstin tai kuvan olla jollain tapaa puhutteleva (neutraalia parempi), että edes vastaisit viestiin?
Vastaan kaikkiin asiallisiin viesteihin ja joskus jopa niihin epäasiallisiin ja moi, mitä kuuluu –viesteihin. En suhtaudu tähän niin ryppyotsaisesti ja tosikkomaisesti. :)
Mutta toisaalta tiedän varsin tarkkaan, mitä haluan ja tarvitsen, joten en tuhlaa aikaani ja energiaani kovin paljon sellaisiin ihmisiin, jotka eivät ole ollenkaan sitä mitä olen hakemassa.
Yleensä on niin, että jos miehen profiilissa ei ole mitään mikä itseäni kiehtoo, niin ei hänen viesteissäänkään ole – eikä myöskään miehessä itsessään. Harvat poikkeukset tietysti vahvistavat säännön tässäkin.
- tärkeä elin: aivo?
Ai elintärkeä vai? Meinaako se sitä, että jos on huono profiili niin ei elä enää kauan vai miten se on niin ELINTÄRKEÄ?
Kukaan ei ole koskaan osoittanut kiinnostusta vaatteiden perusteella (tai muutenkaan), vaikka olen niihin panostanut. Miksi kukaan kiinnostuisi profiilitekstin perusteellakaan?
Profiilitekstillä sen paremmin kuin kuvallakaan ei ole yhtään mitään merkitystä, jos sopivia kumppaneita ei ole. Kun tein hakuja omilla kriteereilläni, "haaviin" jäi parhaimmillaan muistaakseni toistakymmentä miestä. Kun näiden profiilit kävin yksitellen läpi niin itse mahduin heistä korkeintaan parin-kolmen kriteereihin. Siinä vaiheessa tekstistä oli jo käynyt ilmi asioita, joiden perusteella oli ihan turha edes ottaa yhteyttä (enkä tarkoita kirjoitusvirheitä vaan esimerkiksi täysin erilaiset harrastukset tai odotukset elämältä). Ne yksittäiset miehet, joille vastasin, eivät koskaan vastanneet takaisin.
Antaisin itse kaikille nettideittailijoille sen ohjeen, että vaikka sitä profiilia roikottaisittekin niin kannattaa kuitenkin panostaa ennen kaikkea live-elämään. Muuten saattaa mennä elämä ohi odotellessa.- huohplääh
no jaa.. olin hetken tuolla yhteen.fi saitilla ja kuvani oli jopa katsotuin naisen kuva jonkun aikaa kunnes suljin profiilini sieltä kokonaan. Syistä, että sain tasan yhden yhteydenoton ja siinäkin oli kyse muiden kuvien katseluluvasta. Kyselyn teki profiili jossa ei ollut ikää mainittu, ei tekstiä eikä kuvaa.
Tuota oli muutenkin hankala käyttää ja se ns. katsotuin kuva ärsytti kun ihan kuin olisi joku mainos tai jotain...ja maksuluettelo tuntui melko sekavalta. Haut olivat aina tyhjänä, ellei hakenut noin viis vuotta vanhempaa tai nuorempaa jos yleensäkkään koko systeemi toimi
Profiiliteksteistä olen huomannut sen, että kahdella eri tyylillä olen kokeillut. Huumorinräiskettä ja tylsempi ja asiallinen versio. Ensimmäiseen tarttui kaikki kahelit ja jälkimmäiseen vähän fiksummat. Sopivaa etsin yhä.
että sellainen tapaus... - joopasijoo
Eipä sillä profiilitekstillä juuri taida väliä olla jos nainen on ulkonäöltään suunnilleen Mervi Tapola ja toisin päin. Ja tuskin noita novellin pituisia liirumlaarum-tekstejä, joissa itseään ja elämäänsä vaan lähinnä kehutaan jaksaa monikaan edes lukea. Sitäpaitsi ne vaan ärsyttävät.
Lisäksi, noiden tekstien perusteella saa usein väärän kuvan ihmisestä, siis mitä hän livenä oikeasti on.
Simasuu on ihan oikeassa että kannattaa sitä kumppania etsiä live-elämästä, vaikka kyllähän se jo esim. 40-vuotiaalle voi olla vähän hankalaa sekin.- hyufvtrsxedrzawe
Tuo toteamus taitaa kertoa enemmän kirjoittajasta kuin nettideittimaailmasta kokonaisuutena. Jos joku vaikuttuu estottomista itsekehuista, niin varmaan juuri sellaisia tyyppejä sitten kerää ympärilleen. Joku toinen puolestaan voi valehtelijoiden sijaan vetää pinnallisia tyhjäpäitä puoleensa ja kolmas vaikkapa sitoutumiskammoisia. Joka tapauksessa syy löytyy kaikissa tapauksissa ensisijassa peilistä.
- Ei-muotin-mukaan
Miksi mun pitäisi alkaa pohtimaan näitä asioita ja kuluttamaan aikaa jokin nyyhkytarinan kirjoittamiseen jota kutsutaan profiiliksi?
Ite olen päinvastoin juuri heittänyt koko profiilini pois enkä aio uutta tehdä.
Mitä etua: ensinnäkin se v*tutus joka tuli monien naishenkilöiden ylimielisyydestä ei enää ole olemassa. En enää surffaile netissä deittisivustoilla vapaa-aikanani. Samalla kun potutus ja tympiminen loppui työnteko on tehostunut merkittävästi. Pystyn keskittymään hankaliin asioihin huomattavasti paremmin.
Ja lopuksi: saan käydä matseissa, soittaa skittaa ja tehdä ihan mitä haluan.
En ole mikään parikymppinen "jannu" vaan kokeneempi mies.
Ja tälläisenä haluan pysyä. - ggscc
Ite oon kerran päässy treffeille suomi24treffien kautta, ja seurustelin sen tytön kaa noin vuoden. Kaks asiaa mikä selittää onnistumisen: sain kohtalaisen helposti tytön meseosotteen ja meillä synkkas poikkeuksellisen hyvin. Kummallakaan ei ollu profiilissa kuvaa eikä paria riviä enempää tekstiä.
Mietin että jos naisella ei ole meseä tai ei voi tulla jutteleen suomi24 chattiin, niin minkä takia vaivautuu tekemään edes mitään profiilia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241546- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691217- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18952Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855