Töitä Tukholmasta?

jippii.u.

Moi

Olen 18 -vuotias lukiolainen ja mua kiinnostaisi lähteä töihin esim. Tukholmaan heti koulujen loputtua. Ajattelin ottaa hyvissä ajoin selville kaikista asioista.
Kuinkakohan helppoa/vaikeata on löytää Tukholmasta ihan hyvin ruotsia puhuvalle, mutta kuitenkin kouluttamattomalle töitä? Kokemuksia?

4

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks suositus

      En suosittele, tämä on kova maa.

      • Toinen suositus

        Entäs Kanada?

        Siellä on kuulemma parempi ilmasto ulkomaalaisille.

        Ja oppisit englantia ja ranskaa.

        Australiaa en suosittele, on liian kuumaa.

        Voisi olla myös Saksa tai Ranska (oppisi saksaa ja ranskaa).

        Näin on Ruotsissa: suomalainen ei saa ihmisarvoa, ruotsinsuomalaiset ovat pesiytyneet omiin kopperoihinsa.

        Vaikka ei saisi syrjäyttää, niin ruotsalaiset syrjivät joka tapauksessa, sillä tavalla "hienosti", niin että sitä ei eds huomaa.


      • Vaksitaksi
        Toinen suositus kirjoitti:

        Entäs Kanada?

        Siellä on kuulemma parempi ilmasto ulkomaalaisille.

        Ja oppisit englantia ja ranskaa.

        Australiaa en suosittele, on liian kuumaa.

        Voisi olla myös Saksa tai Ranska (oppisi saksaa ja ranskaa).

        Näin on Ruotsissa: suomalainen ei saa ihmisarvoa, ruotsinsuomalaiset ovat pesiytyneet omiin kopperoihinsa.

        Vaikka ei saisi syrjäyttää, niin ruotsalaiset syrjivät joka tapauksessa, sillä tavalla "hienosti", niin että sitä ei eds huomaa.

        Taas nuo samat puupäät valittaa tuota iänikuista suomalainen-ei-saa-ihmisarvoa-soopaa. Mistähän ne sen keksii.
        Mutta Tukholmasta löytyy kyllä töitä ja kun osaa molempia kieliä niin tarjontaa on. Viime aikoina on ollut paljon ilmoituksia erilaisista asiakaspalvelijoista, jotka hoitavat nettimyyntiä Suomeen päin. Esim mainitakseni niin Lensway hakee toisinaan just suomenkielisiä tyyppejä hoitamaan nettikauppaa suomeen päin ja niiden toimipiste ja varasto on Tukholmassa. Lisäksi on vastaavanlaisia firmoja monia muitakin, jotka etsii just suomenkielisiä tyyppejä töihin. Nuo löytyy ainakin ams.se sivuilta hakusanalla finsk tms. Että siitä alkuun.


    • tuhansittain töitä

      Googleta www.arbetsformedlingen.se >platsbanken> för arbetssökande> lediga jobb. Oikealla alareunalla voit valita muun muassa jobb utan krav på erfarenhet, sieltä vaan valitset minkä läänin haluat ja näet kaikki työnantajien ilmoitukset joihin ei tarvita kokemusta.
      Jos kuitenkin haluat käyttää suomenkieltäsi töissä niin menet samalle sivustolle hieman alempana löydät "sök med valfritt ord" , kirjoita siihen finska niin näet myös työpaikat joihin etsitään kaksikielistä työvoimaa tai työnantaja firma on suomalainen.

      Sitten vaan hakemukset kuvan ja CV.n kanssa menemään,ei ole pakko kuvaakaan.Kunhan vaan ilmoitat milloin voisit alkaa työn, ja jos tarvit apua asunnon etsinnässä.
      Eikö siellä suomessa työkkärissä auteta koskaan mitenkään työnhaussa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sähköpotkulautaonnettomuus

      Nyt sitten sattui ja pahasti! Uutisen mukaan 3 alle 15-vuotiasta olisi ollut samalla sähköpotkulaudalla liikkeellä. T
      Vantaa
      281
      3724
    2. Nainen, viime yönä ajattelin sinua ja itkin

      On vain niin ikävä, enkä tunteilleni mitään voi. Olisit minun iloni, olisit minun päiväni ja aurinkoni, mutta nyt olet p
      Ikävä
      74
      2459
    3. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      88
      1710
    4. No nainen...

      Mitkä on fiilikset nykyään?
      Ikävä
      114
      1650
    5. Skuuttikakarat itse syypäitä onnettomuuteen - Yle syytti autolijaa

      Tulokulma uutisissa oli se että – vaikkakin peitellysti – autoilija olisi ollut jotenkin yksin syypää tapahtuneeseen onn
      Maailman menoa
      325
      1552
    6. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      408
      1416
    7. Mitä asiaa tai ominaisuutta kaipaat eniten

      Ikäväsi kohteessa?
      Ikävä
      67
      1373
    8. Mitä et sietäisi kumppaniltasi

      Onko jokin asia tai asioita joista et haluaisi joustaa tai riita tulee eli haluat tehdä sen itse tai omia
      Sinkut
      78
      1310
    9. ABC Kuinka monta samaa kirjainta yhteensä

      ..yhteensä teillä on etu ja sukunimissänne? Uskallatko laittaa ne kirjaimet? Hyvä aika tunnistaa ja tavata se oma kaiva
      Ikävä
      99
      1289
    10. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      89
      1208
    Aihe