Skodan historia löytyy AUTOSOVIET- sivulta

skodasovjet

Skodan vaiheet löytyvät muiden itäautojen tapaan itämaiselta Autosoviet-sivulta, kannattaa tutustua.

176

2965

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anti-soviet sites
      • sovjet

        Itäblokin kaikki tunnetut itäautot näkyvät olevan autosoviet sivustossa skodan kanssa kuin samaa perhettä vaan. Mutta niinhän ne ovatkin, saman henkisiä pioneerejä.


      • Luksusmerkki

        Iltasanomien artkkeli kannattaa lukea.


      • skeida_rulaa

        tuo AvtoSoviet-sivu on paljon informatiivisempi, nimittäin jos totuuttaa meinaa hakea.


      • Made in Kiina

        "Vai itämaiselta? Itämainen tarkoittaa jotain Aasia, Kauko-Itää, kuten Intia, Kiina tms. Et varmaankaan tarkoittanut sitä?"

        Kyllä tarkoitin.. Skodaahan valmistetaan kyseisissä maissa, Ukrainasta puhumattakaan..


    • Kävin tutustumassa:.

      .

      Ja siellä kerrottiin Skodan historia laadukkaita ja hyvin asennettuja vaunuja ennen Neuvostomiehitystä ja Neuvostomiehityksen loputtua jälleen pelkkää laatua

      Koska Skodan historia poikkeaa noista muista jyrkästi

      Kannattais lukea sunkin niin viisastuisit

      .

    • länsiautoilija

      Todetaan taas kerran että itäblokin luksus on kaukana länsimaisesta luksuksesta.

    • warre.

      Olisi muitakin itäautoja nykyaikaistettu mikäli joku länsimainen yhtiö olisi laajentamassa autotuotantoaan. Kumma ettei Wartburgia ole nykyaikaistettu kuten Skodaa, oli sentään saksalainen merkki.

      • totta maar

        Warren viimeisissä malleissa käytettiin Volkkarin 4 tahti konetta.. kait kaksi samanlaista autoa olisi ollut liikaa konsernille ..


        There are three models of Wartburg 353 - Limousine (sedan), Tourist (combi) and Trans (pickup). The 353W modification had a new, round-shaped dashboard and black-coloured grille. It was also fitted with disc brakes on the front axle. The 353S modification featured new rectangular headlights integrated into the grille of a new shape. Moreover, the radiator was moved from behind the engine (353, 353W) to the classic position behind the grille. The engine of the car is two stroke with 50-57 horsepower (depending on the carburettor type). This model has the top speed of 150 km/h but some modified versions can reach 210 km/h (Melkus RS 1000).

        In 1988 the new model Wartburg 1.3 replaced the old model 353S, featuring the reliable engine from the Volkswagen Golf.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Wartburg_(car)


    • Hah ja pyh

      Ainakin tuo minun löytämäni Autosoviet-sivusto on jonkun italialaisen jannun tekemä saitti jota ei edes ole päivitetty vuoden 2003 jälkeen. En pitäisi sitä minkäänlaisena referenssinä.

    • Skoda on Auto

      warre.25.9.2012 21:38
      "Olisi muitakin itäautoja nykyaikaistettu mikäli joku länsimainen yhtiö olisi laajentamassa autotuotantoaan. Kumma ettei Wartburgia ole nykyaikaistettu kuten Skodaa, oli sentään saksalainen merkki."

      Ei yhtään kumma
      Mikä tuo Wartburg on ?
      Kommunistisessa Itä-Saksassa BMW- tehtaan rauniolla
      valmistettu savustuspönttö jolle annettiin tehtaan sijainti kaupungin
      Eisenachin liepeillä olevan linnan nimi, Wartburg.
      Wartburg ei ollut, eikä tullut, eikä koskaan tule olemaan saksalaisen
      autoteollisuuden ylpeys.

      Sitä vastoin Skoda oli ja on tänäänkin tsekkiläisen auto- ja koneteollisuuden
      kurkiauran kärkikurki.

    • skooda-voittaa

      joo, ihan kuin skoodakin

    • itäautoluokka

      Kuuluuko autosi itäauto-luokkaan? Kyllä jos Autosi on Skoda tai Dacia.

      • Länsi-auto

        Älä kuule tänne tule mistään Daatsiasta provoilemaan.


      • tuttu tv:stä

        Dacia on selvästi skodaa parempi niinkuin televisiomainoskin antaa ymmärtää.


      • francess
        Länsi-auto kirjoitti:

        Älä kuule tänne tule mistään Daatsiasta provoilemaan.

        Dacia on paljon parempi, onhan tekniikkapuolella taustalla Renault.


      • se parempi itäauto
        francess kirjoitti:

        Dacia on paljon parempi, onhan tekniikkapuolella taustalla Renault.

        Uudessa Dacia mainoksessa ei enää mainita nimeä skoda, tämä lohduttaa kaikkia skoda tovereita.


    • jormaa-ja-skeidaa

      nii, nyt puhutaan skeidoista!

    • Parempaa tietoa

      Eipä tuo jonkun italialaisen pojan väsäämä sivusto kovin tyhjentävä ole. Kannattaa kaivaa mielummin esiin viralliset sivustot tai niiden puutteessa vaikkapa wikipedia.

      • Tosiasiaa

        Sama se kuka on väsännyt, ainakin pitää paikkansa tiedot. Voi ne tarkistaa muualtakin jollei usko. Hyvä katsaus itäblokin ajoneuvoista.
        Mahtaako kukaan suomalainen edes pystyä tekemään noin kattavaa sivustoa?


    • skôôdâ

      Tosi hyvä sivusto. Tuossa tulee hyvin esille ne seikat miksi skoodat tuntuvat edelleenkin niin ankeilta ja vähän vanhanaikaisilta. Tietty kultturiperimä pysyy lujassa.

      • hyvin koottu

        Autosoviet on hyvä sivusto itäautoista, en ole löytänyt toista yhtä kattavaa selvitystä kaikista itäblokin merkeistä, osa on aivan outojakin, skoda nyt on tuttu kaikille.


      • Anonyymi
        hyvin koottu kirjoitti:

        Autosoviet on hyvä sivusto itäautoista, en ole löytänyt toista yhtä kattavaa selvitystä kaikista itäblokin merkeistä, osa on aivan outojakin, skoda nyt on tuttu kaikille.

        Miksi keskustelet yksinäsi täällä?


    • Skoda rulez

      No mitä siitä historiasta enää jauhamaan...

      Nyky-Skoda on tätä päivää ja kova kanto provopettereiden kaskessa.

      (tero voi katsoa sanakirjasta mikä on kanto ja mikä on kaski).

      • oppi

        Skodan itäauto historia pitää ottaa aina huomioon, nykyään kun on paljon tietämätöntä sukupolvea autokaupoilla joille on helppo huijata skoda kertomatta ollenkaan merkin kommunsti menneisyydestä.
        Jokaisen vastuunsa tuntevan automyyjän pitäisi kertoa ostajalle tämä synkkä tausta.


      • Juu kyllä
        oppi kirjoitti:

        Skodan itäauto historia pitää ottaa aina huomioon, nykyään kun on paljon tietämätöntä sukupolvea autokaupoilla joille on helppo huijata skoda kertomatta ollenkaan merkin kommunsti menneisyydestä.
        Jokaisen vastuunsa tuntevan automyyjän pitäisi kertoa ostajalle tämä synkkä tausta.

        meidänkin naapurin vanha sokolooda syttyi autotallissa palamaan
        ja tallikin paloi samantien palokunta sammutti. Sokolooda vietiin
        kaatikselle ja rakennettiin uusi talli. Et semmonen tapaus.


      • Rajoittunut näkö?
        oppi kirjoitti:

        Skodan itäauto historia pitää ottaa aina huomioon, nykyään kun on paljon tietämätöntä sukupolvea autokaupoilla joille on helppo huijata skoda kertomatta ollenkaan merkin kommunsti menneisyydestä.
        Jokaisen vastuunsa tuntevan automyyjän pitäisi kertoa ostajalle tämä synkkä tausta.

        No miksi sitten vähätellään Skodan AIKAISEMPAA historiaa, siis ennen "kommunistiaikaa". Silloin Skoda tuotti erittäin laadukkaita autoja. Minkäpä sen aikainen Tsekkoslovakia sille mahtoi, että joutui ryssien miehityksen kohteeksi.


      • fakta
        Rajoittunut näkö? kirjoitti:

        No miksi sitten vähätellään Skodan AIKAISEMPAA historiaa, siis ennen "kommunistiaikaa". Silloin Skoda tuotti erittäin laadukkaita autoja. Minkäpä sen aikainen Tsekkoslovakia sille mahtoi, että joutui ryssien miehityksen kohteeksi.

        Aikaisemmalla ajalla ei ole mitään merkitystä, koska autoja oli vielä todella vähän. Silloin ei suomessa autoiltu yleisesti vaan kuljettiin hevosilla ja konepyörillä ja muutenkin harvoin nähtiin automobiilejä. Suomi autoistui vasta 1960-luvulla. Juuri -60-luvulta lähtien skoda opittiin tuntemaan onnettoman huonona itäautona.


      • Skoda ei
        Rajoittunut näkö? kirjoitti:

        No miksi sitten vähätellään Skodan AIKAISEMPAA historiaa, siis ennen "kommunistiaikaa". Silloin Skoda tuotti erittäin laadukkaita autoja. Minkäpä sen aikainen Tsekkoslovakia sille mahtoi, että joutui ryssien miehityksen kohteeksi.

        ollut mikään Neuvostoliiton suuri saavutus. Merkki
        tunnettiin jo paljon ennen Toista maailman sotaa.
        Enemmänkin köyhän kansan kulkineena on aina ollut
        Konkurssi olisi ollut ainoa vaihtoehto ellei Vag olisi
        pelastanut. Nyt se on köyhän miehen volkkari
        terästettynä itäauto skoda mausteella.
        ei seeprakaan pääse raidoistaan eroon.
        Onhan se suuri lahja vanhoille Lada ja Warre
        miehille,kun ei aatteen takia tarvinnut siirtyä kokonaan
        kapitalistien kulkineisiin vaan voidaan nauttia ikäänkuin
        pehmeästä laskusta ja totuttautua kaikessa rauhassa
        uuteen maailmaan.


      • Lässyn lässyn
        Skoda ei kirjoitti:

        ollut mikään Neuvostoliiton suuri saavutus. Merkki
        tunnettiin jo paljon ennen Toista maailman sotaa.
        Enemmänkin köyhän kansan kulkineena on aina ollut
        Konkurssi olisi ollut ainoa vaihtoehto ellei Vag olisi
        pelastanut. Nyt se on köyhän miehen volkkari
        terästettynä itäauto skoda mausteella.
        ei seeprakaan pääse raidoistaan eroon.
        Onhan se suuri lahja vanhoille Lada ja Warre
        miehille,kun ei aatteen takia tarvinnut siirtyä kokonaan
        kapitalistien kulkineisiin vaan voidaan nauttia ikäänkuin
        pehmeästä laskusta ja totuttautua kaikessa rauhassa
        uuteen maailmaan.

        Kysyä voidaan, minkälainen voimamerkki Skoda olisi nyt, ellei suuri ja mahtava Neuvostoliitto olisi sotkenut Tsekkoslovakian kuvioita. Skodahan oli mahtava autonvalmistaja ennen kuin ryssät ottivat komennon.

        Nämä antiskodistit aina vetävät Ladan tähän keskusteluun. Provoillakseen tietysti.

        Totuus on, että Skodan omistajissa on suurin osa sellaisia, jotka eivät koskaan ole välttämättä edes istuneet Ladan kyydissä, saati sitten omistaneet sellaista. Suuri osa nuorista perheistä ovat saaneet ajokorttinsa vasta sen jälkeen, kun viimeisetkin Ladat on roudattu takaisin itärajan taakse.


      • valistusta
        Lässyn lässyn kirjoitti:

        Kysyä voidaan, minkälainen voimamerkki Skoda olisi nyt, ellei suuri ja mahtava Neuvostoliitto olisi sotkenut Tsekkoslovakian kuvioita. Skodahan oli mahtava autonvalmistaja ennen kuin ryssät ottivat komennon.

        Nämä antiskodistit aina vetävät Ladan tähän keskusteluun. Provoillakseen tietysti.

        Totuus on, että Skodan omistajissa on suurin osa sellaisia, jotka eivät koskaan ole välttämättä edes istuneet Ladan kyydissä, saati sitten omistaneet sellaista. Suuri osa nuorista perheistä ovat saaneet ajokorttinsa vasta sen jälkeen, kun viimeisetkin Ladat on roudattu takaisin itärajan taakse.

        Juuri tästä tietämättömyydestä pitäisi kansalaisia valaista kuten aiemminkin kirjoitettiin, pitää tietämättömälle sukupolvelle kertoa skodan kommunsti menneisyydestä.
        Vastuu tästä jää viimekädessä automyyjille, mutta tuskinpa he kertovat tätä synkkää taustaa peläten omaa lopputiliään.


    • pari

      skoda ja sovjet union paljon yhteistä vuosien saatossa.

      • jyrki k.

        Hyvä Uutta Vuotta 2013 Autosoviet!


    • occu.

      Skoda on aito itäblokin ajopeli, aito itäauto.

      • skodablok

        Blok blok blog, itäblog, itäblokin skoda ja muut kolhoosiajoneuvot.


    • Työnorja456

      Skooda tsekistä. Kukonheltta, tehtaan vihreä.

    • sidi-gou

      joo, tuossa pn hyvä tarina uudesta rapitista, kantsii lukea

      • lapidus?

        Ocktaavian nykymallit ovat perineet aika paljon piirteitä noista malleista.


      • työkaluvaltiosta sko
        lapidus? kirjoitti:

        Ocktaavian nykymallit ovat perineet aika paljon piirteitä noista malleista.

        kehittymätöntä pysähtyneisyyttä skoda edustaa.


      • åke
        työkaluvaltiosta sko kirjoitti:

        kehittymätöntä pysähtyneisyyttä skoda edustaa.

        kerran itäauto, aina itäauto, näin se vaan on


      • rapit
        åke kirjoitti:

        kerran itäauto, aina itäauto, näin se vaan on

        Itäauto ansaitsee suomensa...


      • toveriautossa
        rapit kirjoitti:

        Itäauto ansaitsee suomensa...

        Uskomatonta, käyttävät 2010-luvulla jäykkää taka-akseliakin skodassa.


      • huopahattu
        toveriautossa kirjoitti:

        Uskomatonta, käyttävät 2010-luvulla jäykkää taka-akseliakin skodassa.

        No mikä ettei; itäblokki kukoistaa yhä, ainakin autoilun osalta.


      • skoda itäblokista
        huopahattu kirjoitti:

        No mikä ettei; itäblokki kukoistaa yhä, ainakin autoilun osalta.

        Skodasta näin paljon kirjoitettua itäauto historiaa ja sitten jotkut "tampiot" kivenkovaa väittävät ettei skoda ole itäauto.
        Todella tietämätöntä väkeä.


      • jorma-keijo
        skoda itäblokista kirjoitti:

        Skodasta näin paljon kirjoitettua itäauto historiaa ja sitten jotkut "tampiot" kivenkovaa väittävät ettei skoda ole itäauto.
        Todella tietämätöntä väkeä.

        Mutta kun lukee enemmän niin myös tietää paremmin, Skooda on näistä itäblokin autoista se ykkönen, ainakin testien perusteella.


      • XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
        jorma-keijo kirjoitti:

        Mutta kun lukee enemmän niin myös tietää paremmin, Skooda on näistä itäblokin autoista se ykkönen, ainakin testien perusteella.

        22 miljoonan auton valmistusmäärän perusteella Lada on itäautojen ykkönen.


      • 19+1
        jorma-keijo kirjoitti:

        Mutta kun lukee enemmän niin myös tietää paremmin, Skooda on näistä itäblokin autoista se ykkönen, ainakin testien perusteella.

        Oleppas poju koulussa hereillä, itäblokkia ei ole vuosikausiin enään ollut.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Itäblokki


      • soviet skoda
        19+1 kirjoitti:

        Oleppas poju koulussa hereillä, itäblokkia ei ole vuosikausiin enään ollut.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Itäblokki

        Itäblokki elää mielessämme ainaisesti, niin hyvää aikaa ei voi unohtaa, kaikilla oli töitä ja toimeentulo turvattu.
        Itäautoilla huristeltiin, skoda vielä nykyään muistuttaa vanhoista hyvistä ajoista silloin kun kolhoosit ja sovhoosit kukoistivat.


      • 1 + 19
        19+1 kirjoitti:

        Oleppas poju koulussa hereillä, itäblokkia ei ole vuosikausiin enään ollut.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Itäblokki

        Itä-Euroopassa tehdään itäeurooppalaisia autoja kuten Skeida, Dacia ja Lada.


      • 6+7
        1 + 19 kirjoitti:

        Itä-Euroopassa tehdään itäeurooppalaisia autoja kuten Skeida, Dacia ja Lada.

        Dacia ja Lada ovat kyllä automerkkejä, skeida ei ole automerkki.


      • 6+7
        soviet skoda kirjoitti:

        Itäblokki elää mielessämme ainaisesti, niin hyvää aikaa ei voi unohtaa, kaikilla oli töitä ja toimeentulo turvattu.
        Itäautoilla huristeltiin, skoda vielä nykyään muistuttaa vanhoista hyvistä ajoista silloin kun kolhoosit ja sovhoosit kukoistivat.

        Ei se voi elää mielessäsi, se loppui jo syntymääsi edellisellä vuosituhannella.


      • skeida rabit
        6+7 kirjoitti:

        Dacia ja Lada ovat kyllä automerkkejä, skeida ei ole automerkki.

        Onhan se, esim skeida ocktaavia on todella suosittu Bulgariassa. Lue, niin tiedät


      • albaaniskoda
        skeida rabit kirjoitti:

        Onhan se, esim skeida ocktaavia on todella suosittu Bulgariassa. Lue, niin tiedät

        Albaniassa skoda on suosittu.
        Albaanit saavat Skodansa Bosnia-Hertsegovinan Skoda-tehtaalta.


      • skoodan-väännän
        albaaniskoda kirjoitti:

        Albaniassa skoda on suosittu.
        Albaanit saavat Skodansa Bosnia-Hertsegovinan Skoda-tehtaalta.

        Joten itäautojen ykkönen skooda on edelleen, historialleen uskollinen.


      • alb.skoda
        skoodan-väännän kirjoitti:

        Joten itäautojen ykkönen skooda on edelleen, historialleen uskollinen.

        Albaanien suosikkiauto on suomessakin eläkeläisten suosikki.


      • Enver H
        alb.skoda kirjoitti:

        Albaanien suosikkiauto on suomessakin eläkeläisten suosikki.

        Käykääs katsoo mikä on rekisteritilaston ykkönen! http://www.tiranatimes.com/
        Ja uusi Ocktaavia tekee huiput parin viikon sisällä. Kuka vielä kehtaa sanoa että itäautot on historiaa.


      • itäblokista itään
        Enver H kirjoitti:

        Käykääs katsoo mikä on rekisteritilaston ykkönen! http://www.tiranatimes.com/
        Ja uusi Ocktaavia tekee huiput parin viikon sisällä. Kuka vielä kehtaa sanoa että itäautot on historiaa.

        Näillä palstoilla on yksi henkilö joka jatkuvasti väittää että skoda ei ole itäauto ja vaatii kaikenlaisia perusteluja asiasta.
        Skoda on itäauto, lännessä sitä ei valmisteta.


      • kysympä vaan
        itäblokista itään kirjoitti:

        Näillä palstoilla on yksi henkilö joka jatkuvasti väittää että skoda ei ole itäauto ja vaatii kaikenlaisia perusteluja asiasta.
        Skoda on itäauto, lännessä sitä ei valmisteta.

        Mitä sitten?


      • ämpä-vaan
        kysympä vaan kirjoitti:

        Mitä sitten?

        Sitä vaan, että on tuolle palstalle eksynyt nykyaikaakin historian lisäksi; mm hyvä artikkeli uudesta skooda rapitista.


      • vastaampa vaan
        ämpä-vaan kirjoitti:

        Sitä vaan, että on tuolle palstalle eksynyt nykyaikaakin historian lisäksi; mm hyvä artikkeli uudesta skooda rapitista.

        Mitä sitte?
        Sitä että Skoda on itäauto.
        Ja myös nykyajan Venäjäauto.


      • hilppa_10
        6+7 kirjoitti:

        Dacia ja Lada ovat kyllä automerkkejä, skeida ei ole automerkki.

        Aivan; skeida onkin itäauto-merkki.


      • hihihaaaaaaaaaaaa
        vastaampa vaan kirjoitti:

        Mitä sitte?
        Sitä että Skoda on itäauto.
        Ja myös nykyajan Venäjäauto.

        Hihihiiiiiiiii


    • ke-20 rules

      mä repesin... nii itäjuttua niin itäjuttua, mutta toki sopiii auton imagoon

      • Mutta kuitenkin

        ...historia on historiaa ja nykyaika on nykyaikaa.


      • skodat itäblokista
        Mutta kuitenkin kirjoitti:

        ...historia on historiaa ja nykyaika on nykyaikaa.

        Mutta historiaa et pääse pakoon, nykyaika on nopeasti ohikiitävä hetki.


    • vuonna 2013

      Kirjoitusten paljosta määrästä päätellen historia kiinnostaa skidejä. Ja varmaan myös seniileitä senioreita.

      • ra-pitti

        Eipä nyt varsinaisesti, itäautoistahan esim skoodista tässä vaan keskustellaan.


      • Ocu.
        ra-pitti kirjoitti:

        Eipä nyt varsinaisesti, itäautoistahan esim skoodista tässä vaan keskustellaan.

        No keskustellaan sitten..Skoda on hinta-/laatusuhteeltaan paras VAG-tuote. Maailman historiaa on turha sotkea mukaan keskusteluun, jossa objekti on niinkin mitätön kuin henkilöauto.


      • skoda venäjältä
        Ocu. kirjoitti:

        No keskustellaan sitten..Skoda on hinta-/laatusuhteeltaan paras VAG-tuote. Maailman historiaa on turha sotkea mukaan keskusteluun, jossa objekti on niinkin mitätön kuin henkilöauto.

        Skodan historia kuuluu merkille, se ei häviä minnekään.
        Skoda on kaikista huonoin VAG- tuote, etkö sitä tiedä?


      • TojoTimo
        skoda venäjältä kirjoitti:

        Skodan historia kuuluu merkille, se ei häviä minnekään.
        Skoda on kaikista huonoin VAG- tuote, etkö sitä tiedä?

        Kun kuulen Skoda sanan tulee mieleen se 60 luvun vaalee vihreä takatuuppari. Se on oikea Skoda. Se pitää jokaisen Skoda kuskin muistaa.


      • oksu-jore
        TojoTimo kirjoitti:

        Kun kuulen Skoda sanan tulee mieleen se 60 luvun vaalee vihreä takatuuppari. Se on oikea Skoda. Se pitää jokaisen Skoda kuskin muistaa.

        Ja nämä nykyiset itäblokissa tehdyt skoodat kantaa hyvin itäauto perinteitä; äänekkäitä, nuhjuisia, vanhahtavia jne


      • Ocu.
        TojoTimo kirjoitti:

        Kun kuulen Skoda sanan tulee mieleen se 60 luvun vaalee vihreä takatuuppari. Se on oikea Skoda. Se pitää jokaisen Skoda kuskin muistaa.

        Tässä tämän näkee selvästi; vanhat jäärät eivät ikinä pääse eroon päähän-pinttymistään..hei nouskaa jo sieltä juoksuhaudasta..


      • totta joka sana
        Ocu. kirjoitti:

        Tässä tämän näkee selvästi; vanhat jäärät eivät ikinä pääse eroon päähän-pinttymistään..hei nouskaa jo sieltä juoksuhaudasta..

        itäauto Skoda on kun sitä venäjällä valmistetaan, se ei ole päähänpinttymä vaan tämänpäivän realismia.


      • Ocu.
        totta joka sana kirjoitti:

        itäauto Skoda on kun sitä venäjällä valmistetaan, se ei ole päähänpinttymä vaan tämänpäivän realismia.

        Takatuuppari-Skodaa ei varmaan ikinä valmistettu Venäjällä..oli miten oli..en jaksa muistella niin vanhoja.

        Tämän päivän realismia on se, että kaikki autonvalmistajat pyrkivät kasvattamaan markkinaosuuttaan, ja se onnistuu parhaiten kehittyvillä markkinoilla, joissa talouskasvu on vähän eri luokkaa kuin täällä läntisissä super-velkaantuneissa valtioissa.


      • 2013 vuonna
        Ocu. kirjoitti:

        Takatuuppari-Skodaa ei varmaan ikinä valmistettu Venäjällä..oli miten oli..en jaksa muistella niin vanhoja.

        Tämän päivän realismia on se, että kaikki autonvalmistajat pyrkivät kasvattamaan markkinaosuuttaan, ja se onnistuu parhaiten kehittyvillä markkinoilla, joissa talouskasvu on vähän eri luokkaa kuin täällä läntisissä super-velkaantuneissa valtioissa.

        Tänä päivänä Skodaa valmistetaan Venäjällä siinä kuin Ladaakin.
        Molemmat ovat meluisia itäautoja.


      • Tirana-girl
        2013 vuonna kirjoitti:

        Tänä päivänä Skodaa valmistetaan Venäjällä siinä kuin Ladaakin.
        Molemmat ovat meluisia itäautoja.

        Niin, pointtihan on siinä, että itäblokin auton pitääkin olla meluisa.


      • Vapa Vjenäjä
        2013 vuonna kirjoitti:

        Tänä päivänä Skodaa valmistetaan Venäjällä siinä kuin Ladaakin.
        Molemmat ovat meluisia itäautoja.

        Tänä päivänä Nokian renkaita valmistetaan Venäjällä. Ovat Nokian renkaat meluisia. Ei Venäjän markkinoille pääse ilman melua. Joudutaan Audeistakin poistamaan eristeet, että kauppa käy.

        Joko meluisat vapuviinat on haettu Venäjän Viipurista? Jos saa metanolia pullossa, loppuu melu lopullisesti...


    • No huh huh

      Aika naivia kuvitella, että tuollaiset itäblokki jutut jotenkin muutaisivat ihmisten asenteita Skodaan. Ehkä se saattaa joidenkin mielenrauhaa järkyttää, mutta samapa se ja parempi niin. Skodaahan ei tunnetusti ole tarkoitettu sonnan kuljettamiseen.

    • julle salo

      Skoda on ainakin aito itäblokin auto.

      • Julle Mulkero Salo?

        "Ainakin aito itäblokin auto" Mitäs muuta se on? Annas kuin arvaan: laadukas, tyylikäs, taloudellinen, tilava ja suorastaan niin ihana, että junderoita heterojulleja harmittaa. Ei ota enää eteen, vaikka jatkeena olis ysäri Bimmeri juuri Saksasta uitettuna. :) : )

        Älä huoli. Uskomme kyllä, että olet vittumainen ja ilkeä ihminen. Ja ajat länsiautolla.


    • valikoiva muistiko?

      Aika puutteellinen propagandasivusto; esim. mielenkiintoiset vaiheet Hispano-Suizan valmistajana näyttäisivät puuttuvan tykkänään.

    • autiii
    • ceeppari

      Kiitti vinkistä!. Täytyypä tutustua juttuihin.

      • late j

        Oletko jo tutustunut juttuun?


      • ceeppari
        late j kirjoitti:

        Oletko jo tutustunut juttuun?

        Kelasin läpi. Fantastinen läpileikkaus skoodan ja muidenkin itäblokin autojen kehityksestä! Suosittelen, ihan yleissivistyksen puitteissa :-))


      • skôåda
        ceeppari kirjoitti:

        Kelasin läpi. Fantastinen läpileikkaus skoodan ja muidenkin itäblokin autojen kehityksestä! Suosittelen, ihan yleissivistyksen puitteissa :-))

        Niin varmaan, mutta sen verran on itsetuntoa, että skoodat suosiolla kauppaan.


      • Skoda tai renki?
        skôåda kirjoitti:

        Niin varmaan, mutta sen verran on itsetuntoa, että skoodat suosiolla kauppaan.

        On sen verran itsetuntoa, että on varaa yleissivistykseen.


      • näin on
        Skoda tai renki? kirjoitti:

        On sen verran itsetuntoa, että on varaa yleissivistykseen.

        ja yleissivistystä on ajaa länsiautolla eikä millään itäblokin vehkeellä, bua-aa-a!!


      • Onhan se näin
        näin on kirjoitti:

        ja yleissivistystä on ajaa länsiautolla eikä millään itäblokin vehkeellä, bua-aa-a!!

        Yleissivistystä olisi tietää, mitä sana"itäblokki" tarkoittaa. Näitä veijareita viedään kuin sitä kuuluisaa pässiä narussa, kun yleissivistys ja käyttäytymisnormit puuttuu. Ilmankos ääriliikkeille on kysyntää.

        Ajokortin saa ilman yleissivistystä. Selvä se.


    • Skoda Habsburg

      Skoda on perinteisesti ollut laadukas paremman luokan auto, jonka historia juontaa juurensa aivan jostain muualta kuin tuo aloittaja yrittää uskotella. Skoda syntyi aikoja sitten parhaassa osassa Keski-Eurooppaa, Itävalta-Unkarin Kaksoismonarkiaan kuuluvalla alueella. Upea historia, hienot perinteet! Siinä on monella merkillä syytä olla suorastaan kateellinen.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Itävalta-Unkari

    • uudempi historia

      Kannattaa muistaa tosiseikka, ilman Volkswagenin pelastavaa kättä skoda olisi ollut aikaa päiviä sitten kuollut ja kuopattu merkki.
      Skoda, merkki joka tunnettiin uudistumattomuudestaan ja vanhoillisuudesta.
      Vanhahtava skoda vieläkin on.

      • 130cab

        Olet oikeassa tuossa volkkarin osuudessa, mutta tuohon toiseen väittämääsi kaipaisin hiukan enemmän perusteluja.


    • jopander

      Selailet tuota linkkiä vähän, niin sieltä ne perustelut jopa hyppivät silmään!!

    • VolkkariSkoda

      Psykologisesti mielenkiintoinen palsta. Mielessäni ihmettelen, miten jotkut ovat ottaneet elämäntehtäväkseen toisten autojen haukkumisen valheellisin solvauksin. Onneksi suurin osa suomalaisista kuitenkin ymmärtää antaa arvon toisillekin. Sekä tammikuun että helmikuun myyntitilastossa oli taas Volkswagenin komea kaksoisvoitto samaan saksalaiseen tekniikkaan rakennetuilla Skoda Octavia/Volkswagen Golf kaksikolla. Mukavaa kevään jatkoa kaikille tv. onnellinen Skodan omistaja.

      • Jååre

        Ei tällä ole mitään psykologian kanssa tekemista. Esim tässä keskustelussa tuodaan hienolla tavalla faktoja pöytään. Ja samalla voidaan todeta, että skoodalla on hieno perinne kannettavana itäblokin autojen joukossa.


      • tilasto itäbloki
        Jååre kirjoitti:

        Ei tällä ole mitään psykologian kanssa tekemista. Esim tässä keskustelussa tuodaan hienolla tavalla faktoja pöytään. Ja samalla voidaan todeta, että skoodalla on hieno perinne kannettavana itäblokin autojen joukossa.

        Silkkaa automyyjän hölötystä myyntitilastovoitot, ketään skodan käyttäjää ei moiset tilastot hetkauta.
        Käyttäjät eivät jatkuvasti osta autoja, he ajavat autollaan.


      • autot itäblokista
        tilasto itäbloki kirjoitti:

        Silkkaa automyyjän hölötystä myyntitilastovoitot, ketään skodan käyttäjää ei moiset tilastot hetkauta.
        Käyttäjät eivät jatkuvasti osta autoja, he ajavat autollaan.

        Izh, Zaz ja Skoda ovat saman tason autoja autosoviet sivulla.
        Ja monet muutkin itäautot.


      • skåådåå
        tilasto itäbloki kirjoitti:

        Silkkaa automyyjän hölötystä myyntitilastovoitot, ketään skodan käyttäjää ei moiset tilastot hetkauta.
        Käyttäjät eivät jatkuvasti osta autoja, he ajavat autollaan.

        Ja voihan skoodalla ajaa, jos kerran itäblokin autoista tykkää. Melua tosin on hieman liikaa.


      • Blok-aten
        skåådåå kirjoitti:

        Ja voihan skoodalla ajaa, jos kerran itäblokin autoista tykkää. Melua tosin on hieman liikaa.

        Hyvä nettiosoite! Hienoa, että kaiken tuuban seasta löytyy myös informatiivista luettavaa, esim skoodan hieno historia!


      • Neiti S
        Blok-aten kirjoitti:

        Hyvä nettiosoite! Hienoa, että kaiken tuuban seasta löytyy myös informatiivista luettavaa, esim skoodan hieno historia!

        Hattua pitää nostaa. Nyt vasta ymmärrän tuon skooda tarinan.


      • herra_47
        Neiti S kirjoitti:

        Hattua pitää nostaa. Nyt vasta ymmärrän tuon skooda tarinan.

        Tarkoitat varmaan että maailmankuvasi avartui. Juuri teitä varten tuo sivusto onkinn luotu.


      • jore-täs-moi
        herra_47 kirjoitti:

        Tarkoitat varmaan että maailmankuvasi avartui. Juuri teitä varten tuo sivusto onkinn luotu.

        Voi ziisus! Onpa mahtava saitti. Mä repesin! Käykää jormat nyt kipinkapin lukemassa vähän perinnetietoa.


    • lue säkin

      Autosoviet sivusto selkiyttää selvästi skoda kuvaa, siinäpä vasta tosi itäauto.

      • Tulituli

        Mahtava itäauto sivusto!!


      • aSSER_v
        Tulituli kirjoitti:

        Mahtava itäauto sivusto!!

        Tuota Albania osuutta en ihan ymmärtänyt, mutta eikös sekin ole näitä itäblokin maita.


    • skoda history
      • skoda autosoviet

        Autosoviet sivuun saataneen pian uusi päivitys jossa näkyvät skodan uudet mallit.


      • oke-a
        skoda autosoviet kirjoitti:

        Autosoviet sivuun saataneen pian uusi päivitys jossa näkyvät skodan uudet mallit.

        No, sitä odotelessa. Pitäskö tämä keskustelu linkittää myös itäauto palstalle?


      • Hra S
        oke-a kirjoitti:

        No, sitä odotelessa. Pitäskö tämä keskustelu linkittää myös itäauto palstalle?

        Mahtava sivu! Kannatta tutustua.Nämä itäblokin skoodat nykyisin on hieno pala autohistoriaa.


      • aito itäauto
        Hra S kirjoitti:

        Mahtava sivu! Kannatta tutustua.Nämä itäblokin skoodat nykyisin on hieno pala autohistoriaa.

        Autosoviet on paras kuvaus skodasta muiden kaltaistensa sisarustensa kanssa.


    • autosoviet

      Hyvä sivu Autosoviet, Skodat löytyvät tietoineen sieltä ja kaikki muutkin itäblokin autot.

    • skodalla

      Joulua on mukava viettää autosoviet sivustoa lueskellen.

      • rajotavähä

        Siis miksi on mukavaa lueskella tuollaista typeryksen tekemää juttua, joiden vastauksista suurin osa on poistettu sääntöjen vastaisina?
        Kuten aikaisemminkin on ilmiannettu, alkuperäinen aloitus, SIIS VIIDEN VUODEN TAKAA, oli jonkun italialaisen kakaran sepustus, jolla ei ollut mitään tekemistä minkäänlaisten itäautojen kanssa!
        Miksi tämäkin arvoton sepustus piti nostaa sieltä viiden vuoden takaa, koko juttu lie täysin typerä ja idioottimainen, olisi joutanut unholaan.


      • kasinolkasi

        jotta muistaisimme nämä kivat itäblokin perinteet, joista nämä nykyiset skoodat ovat ehta todiste.


      • p-urija

        Olipa kiva lueskella noita sivuja, iso käsi tekijälle. Skoodahan on se itäblokin autojen ykkönen.


    • Veteli-

      Tässä yhdistyy mahtavalla tavalla sekä mennyt aika että nykyisyys. Uudet ja vanhemmat itäbokin autot.

      • näinseontodettu

        Ja on mukava huomata, miten paljon nykyisen Skodan luetettavuutta ja korkeaa laatua arvostetaan noilla sivuilla.
        " now the Skoda are among the most reliable cars on the automotive market!"


      • Veteli-
        näinseontodettu kirjoitti:

        Ja on mukava huomata, miten paljon nykyisen Skodan luetettavuutta ja korkeaa laatua arvostetaan noilla sivuilla.
        " now the Skoda are among the most reliable cars on the automotive market!"

        Just noin, skooda on ihan oikeastikin itäblokin autojen parhaimistoa ellei paras.


      • nykyaikaa

        Ja nykyisin myös länsiautojen parhaimmistoa.


      • Veteli-

        Eipä taida. mutta kokeilepa mennä kirjoittamaan tuo länsiauto palstalle, katsos, täällä puhutaan itäblokin autoista esim skoodista :-))


      • Länttäeinäy
        Veteli- kirjoitti:

        Eipä taida. mutta kokeilepa mennä kirjoittamaan tuo länsiauto palstalle, katsos, täällä puhutaan itäblokin autoista esim skoodista :-))

        Vanhakantaista ajattelua "itäblokki" heh...
        Missä muuten on länsiauto palsta?


      • Veteli-

        Tämä on itäauto palsta, mikä tässä on taas niin vaikeata... Ja nyky skooda (ja miksei vanhemmatkin) ovat itäblokin autojen aatelia. Mitä vanhaa tuossakin muka on; on vuosi 2017?


      • jåre-moi

        joo, nii onkin, sori


    • Tattis-palat

      Mahtava sivusto! Kiitti. Skooda on nykyistä itäblokin autoista paras.

    • M.Ahorkka

      Tälläiset sivut on ihan kiva nyanssi itäblokin autojen perinteen jatkumisesta vielä nykyisinkin. Oktaaviahan valmistetaan edelleen.

    • S-Eparaattori

      Nyt oli tullut päivitys; löytyy esmes uusi Skooda Garok!!!

    • hobbot

      Skooda rokkaa!! Ei mulla muuta.

    • itäautotuntija

      pitäisi poistaa asiattomana

    • Taiko-na

      Kävin jo kurkkaamassa, kiitos vinkistä! Tosi upea sivusto. Eilisen historia onkin nykypäivää; skoodaahan valmistetaan vieläkin.

      • Uskomatontasoopaa

        Eihän tollasta sivua olekaan! Ja muka joku on käynyt katsomassa. Melko noloa trollausta.
        Laita seuraavaksi linkki.


    • skoota

      Kyllä on! Eikö ala-asteella vielä opeteta netin käyttöä...?

      • eipälöydy

        Ko. sivu on poistettu aikoja sitten. Laita linkki jos olet eri mieltä.


      • tsägät
        eipälöydy kirjoitti:

        Ko. sivu on poistettu aikoja sitten. Laita linkki jos olet eri mieltä.

        Toimii, edelleen!


    • OssieAuto

      Kyllä löytyy guuglamalla! Hyvä juttu että joku tekee näin arvokasta itäisen kulttuurihistorian dokumentointia. Sivustoa ei valitettavasti ole kuitenkaan päivitetty niin että eesmerkiksi tämän vuoden karokit ja kodiakit olisi esitelty. Omia suosikkejani nuo skootan citikanit meinaan.

      • vehnis

        Isot peukut!!


    • Keppikana

      Niin, totuus ei pala tulessakaan.

    • Mattiteppo

      Upea sivusto!!! Piti ihan kahlata läpi kerralla.

    • skodawcw

      Tuli tänä vuonnakin katsottua autosoviet sivusto.

    • awinkawink

      Autosovietista ollaan puuhaamassa skodan uutta kotisivua, huhu kertoo näin.

      • Godiac

        Ei ole huhu. Tuosta näemmä mainitaan jo skoodan kotisivuilla. Kaikki on ilmeisesti siitä kiinni saako skooda sinne oman vihreän helttalogonsa. Katsellaan.


      • historioitsija
        Godiac kirjoitti:

        Ei ole huhu. Tuosta näemmä mainitaan jo skoodan kotisivuilla. Kaikki on ilmeisesti siitä kiinni saako skooda sinne oman vihreän helttalogonsa. Katsellaan.

        Tosta onkin ollut arvuuttelua mitä toi skoodan logo kuvaa. Kanan helttaa tai räpylää se todellakin muistuttaa. En tiedä sitten kumpi oli tarkoitus kun logoa tehtiin.


    • Dekis

      Pienen puutteen löysin. Tuolla sivulla ei vielä mainita uutta sähkö skoodaa. Muuten aika mahtava!

    • Anonyymi

      Isot propsit ylläpitäjälle! Kyllä meidän kelpaa nykyisilläkin itäautoilla ajella, vaikkapa tuolla skoodalla.

    • Anonyymi

      Skoda sponsoroi näköjään Venäjän formula 1 gp:tä. Ongelmana vaan on että venäläiset ostaa nykyään mieluummin länsiautoja, jos vaan kahisevaa riittää.

    • Anonyymi

      Kiva, että joku päivittää näitäkin sivuja. Nyt tullut maininta sähköskoodasta. Katotaan uudelleen kun pääsevät testaamaan.

    • Anonyymi

      Aivan eli kuka nyt enää kykenee edes väittämään, että itäblokin autoja ei ole nykyisin olemassa. Skooda elää ja kehittyy.

    • Anonyymi

      Uusi koppanen superpee bongattu sivistolla! Samalla ennustavat skooda gamigin täys-töpseli versiota.

    • Anonyymi

      Eipä ole vielä laitetettu mitään uudesta Skooda Skaalasta... Aika jännä juttu, koska nämä muut itäblokin uutuudet on jo tuolla. Itse asiassa päivitykset ovat tapahtuneet aika nopeasti.

      • Anonyymi

        Nyt tarkkuutta! On se siellä jo, selaat vaan hiukka alaspäin, siinä heti Kodiakin vieressä on artikkeli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tarkkuutta! On se siellä jo, selaat vaan hiukka alaspäin, siinä heti Kodiakin vieressä on artikkeli.

        Entä uusi Skoda Octavia RS ladattava hybridi? Onko uutuuden tekniset tiedot ja kuvat jo tällä sivustolla? Kiinnostaa....
        Kiitos joka tapauksessa sivuston pitäjälle ansiokkaasta itäautokulttuurin dokumentoimisesta.


    • Anonyymi

      Todella hieno sivusto. Kiitos vinkistä.

    • Anonyymi

      Tämähän on melkoinen sivusto. Itäblokin autojen osalta Skooda on saanut melkoisen määrän palstatilaa, mikäs siinä, suosittuhan tuo on edelleen. Suomessakin rekisteröinti määrissä kärkisijoilla.

    • Anonyymi

      Hyvät sivut. Ei päivä riitä kun lähtee kahlaamaan läpi. Tietoa ihan tajuton määrä.

    • Anonyymi

      Joko on lisätty plug-in mallit? Hienoa itäautojen kulttuurihistoriaa.

    • Anonyymi

      Kaipaisi vähän päivitystä. Ei vielä löytynyt hybridi malleja.

    • Anonyymi

      Löytyykö tuolta sivustolta täyssähkö-Skodia? En löytänyt, mutta muuten on kyllä kattavin Skoda-malliston ja historian esittely.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Upeaa itäautojen kulttuurihistoriaa. Kiitos Skodalle että yhä on itäautoja avtokaupoissa.

    • Anonyymi

      Hienoa itäautojen kulttuuriperinnön dokumentointia. Spashiba!

    • Anonyymi

      Kannattaa tutustua kaikki itäautoharrastajat, etenkin skodistit ja ladailijat.

    • Anonyymi

      Arvokasta itäautojen kulttuurihistorian dokumentointia! Kiitos!

    • Anonyymi

      Historia kertoo nykypäivästä. Skoda on elävä itäautolegenda.

    • Anonyymi

      kaikki tutkimaan autosoviet-sivustoja ja skodan mallistoa

    • Anonyymi

      Hienot sivut.

    • Anonyymi

      upeaa mahtavaa Skoda,

    • Anonyymi

      AUTOSOVIET on tärkeä Skoda-sivusto.

    • Anonyymi

      Juuri näiltä sivuilta löytyy hyvin Skodan historiaa.

    • Anonyymi

      Tärkeää kulttuurihistoriaa itäautoista dokumentoituna.

    • Anonyymi

      Arvokas sivusto. Laittakaa favoritteihin googlesta.

    • Anonyymi

      Näille sivuille pääsee vain parhaat itäautot kuten Škoda!

    • Anonyymi

      Luonnollisesti löytyy Skodan historia noilta sivustoilta.

    • Anonyymi

      AUTOSOVIET on hyvä sivusto. Kannattaa vierailla.

    • Anonyymi

      Eläköön SKODA ja AVTOSOVIEZ-sivusto.

      • Anonyymi

        Höpö löysi mielestään hauska vanhan jutun ja ei kun päivittäiset nostot jne...
        Muista vielä politrukin hymy ja kiristyspihtivalot. Varmasti kun oikein kaivat vanhaa Suolta, niin löydät muita yhtä kivoja juttuja.


    • Anonyymi

      Sinne vaan sitten AUTOSOVIET-sivustolle Skodia ihailemaan!!

    • Anonyymi

      Laittakaapa talteen tuo Skodan kannalta tärkeä sivusto.

    Ketjusta on poistettu 214 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2718
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1341
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      1006
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1000
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      298
      893
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe