Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Hyvää ohjelmaa musiikin tekoon?

JuuhElikkäs

Olisiko kellään tiedossa ohjelmaa, jolla saisi kätevästi tehtyä useamman eri instrumentin raidat kerralla lisättyä omaa materiaalia? (materiaali pääosin wav-tiedostoina) Pitäs saada kappaleisiin taustamusikit tehtyä...

15

348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ableton Live

      Ehdottomasti Ableton Live sillä saat noi kaikki toteutettua sillä voi tehdä mitä musiikki lajia tahansa...

    • Houseexpertti

      Suosittelen Fl studio 10 produa. Ilmainen ja todella suosittu. Fl studioo käyttää mm. Skrillex, Avicii, Basshunter, Feed me, Deadmau5.... Suosittelen!!

      • Ableton

        Edelleen skrillex sekä deadmau5 käyttävät ableton liveä sanoneet molemmat ihan itse haastatteluissa ... Googlaileppa paremmin ennenkun lähet levittää.


      • Aloitteleva muusikko

        Onko kokoversio siis ilmainen?


      • juupijoo

        Tällaiset ihmiset tällä foorumilla on vitun säälittäviä... Luulevat tietävänsä kaikesta kaiken. Hyviä ohjelmia: Reaper, Cubase, Pro tools, Logic, Ableton live, Sonar, Reason, Fl studio...

        Noista halvin ja helpoin ehkäpä tuo Reaper. Käytän sitä itse (tällä hetkellä) drum and bass musiikin tekoon


      • Ableton
        juupijoo kirjoitti:

        Tällaiset ihmiset tällä foorumilla on vitun säälittäviä... Luulevat tietävänsä kaikesta kaiken. Hyviä ohjelmia: Reaper, Cubase, Pro tools, Logic, Ableton live, Sonar, Reason, Fl studio...

        Noista halvin ja helpoin ehkäpä tuo Reaper. Käytän sitä itse (tällä hetkellä) drum and bass musiikin tekoon

        Agreed. Paitsi pro toolsia en ite lähtis kokeilee.


      • Kalakkuna
        Aloitteleva muusikko kirjoitti:

        Onko kokoversio siis ilmainen?

        Ei ole ja maksaa montasataa euroa, on sitten ainut ja paras nimenomaan teknoon ym. konemusaan.


    • Reaper..
    • Aloitteleva muusikko

      Ableton Liveä suosittelen ehdottomasti ja sen rinnalle Novation launchpad. Itse olen käyttänyt kyseistä softaa n.1vuoden ja aivan loistava. Maksoi kyllä aivan törkeesti mutta hinta oli sen arvoinen. Ohjelman käyttö vaatii aluksi aika kovaa opettelua että tietää mistä löytyy mitäkin mutta pikku hiljaa sen oppii, ja onneks pakkauksessa ohjekirja. Ja FLStudio myös, jos siis on ilmainen en ole varma.

      • Ableton

        Samaa mieltä ! ;) itekki hankin tos just launchpadin ja täytäyy sanoa että mahtava laite se kyl on...


      • Aloitteleva muusikko
        Ableton kirjoitti:

        Samaa mieltä ! ;) itekki hankin tos just launchpadin ja täytäyy sanoa että mahtava laite se kyl on...

        Osaatko neuvoa miten noita launchpadin nappuloiden valoja vois säätää, että esim ne syttyis kun niitä painais, siis mistä löytyy ne asetukset


      • Ableton
        Aloitteleva muusikko kirjoitti:

        Osaatko neuvoa miten noita launchpadin nappuloiden valoja vois säätää, että esim ne syttyis kun niitä painais, siis mistä löytyy ne asetukset

        Vähän vaikea neuvoa tässä mut meet ytubee ja hakuun M4SONIC niin meet sen channelille ja sielt löydät.


    • 4t34

      FL studio ei ole ilmainen, joten kauppaan vaan laillista versiota hankkimaan

    • kekkeriäijä

      Ableton live ainoa vaihtoehto.
      FL-Studio on jumalattoman raskas, eikä niillä vakioplugareilla tee oikein mitään.

    • musiikkiluokan käyny

      Unohda koko juttu. Se, että osaa painella nappeja ja väännellä nuppeja ei tarkoita sitä, että olisi musikaalinen ja pystyisi tekemään oikeaa musiikkia. Musiikin opiskelu kannattaa aloittaa ihan perusteista, kuten eri instrumenttien opiskelusta, musiikkiteorista (nuotit, sävelasteikot, duuri, molli yms) ja hyvän pohjan saa kun opettelee vaikka soittamaan rumpuja ja pianoa.

      Se, että aloittaa räpeltämään joidenkin tietokoneohjelmien kanssa musiikintekomielessä johtaa yleensä katastrofiin ja "tuotos" on yleensä aivan järkkyä skeidaa, joka kuulostaa hyvältä vain omasta mielestä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2277
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1384
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe