Heippa, etsin seuraa matkalle kohti terveempää elämää. Tarkoituksena parantaa ruokailua ja liikkua enemmän. Tahtoisin jonkun/jotkut kenen kanssa pohtia onnistumisia ja epäonnistumisia yhdessä. Itse olen 24 v nuori nainen Helsingistä ja tavoitteena olisi pudottaa useampi kymmenen kiloa. Suuresta pudotuksesta johtuen toivoisin, että sinullakin olisi enemmän pudotettavaa ja että olisit matkasi alkutaipaleella. Muita toiveita ei ole.
Itse olen pikkuhiljaa lisännyt liikuntaa ja seuraavaksi käyn ruokavalion kimppuun.
Yhteinen painonpudotus?
56
655
Vastaukset
- kesäkuntoonko2013?
Itsekkin aloitin tänään uuden elämän....Ylipainoa on myös kymmeniä kiloja ja tarkoitus olisi ensi vuoden kesäkuun alussa ettei painoa olisi kovinkaan paljoa yli 100 kilon..kaiken järjen mukaan pitäisi lähteä reilusti painoa jos edes 0.5 kiloa tippuu viikossa painoa...saas nähdä taas...
- panda_nalle_94
Hei kesäkuntoon2013
!!
0.5 kiloa voi laihtua päivässä.
Suolaa pois ruuista, ja lisää veden juontia parilla litralla vitamiinejä kehiin.
Ja HYPPYNARUA.
itse painan 93 kiloa, ja jos hypin n. 60 min päivässä hyppynarua niin poltan silloin N. 982 kaloria.
KÄYTTÄKÄÄ KALORI LASKUREITA, NIIN TIEDÄTTE KUINKA PALJON OLETTE KULUTTANEET.
ESIMERKIKSI MINÄ ALOITAN NYTTEN HYPPIMISEN AION PARIN KUUKAUDEN SISÄÄN JOULUUN MENNESSÄ PUDOTTAA 20KILOA. AION HYPPIÄ KAHDEN KUUKAUDEN SISÄÄN 2700 MINUUTTIA ELI N. 45 MINUUTTIA PÄIVÄSSÄ JOLLOIN KULUTAN N. 4400,00 KALORIA ELI N. 40 KILOA JA SYÖN MITÄ HALUAN ! MUTTA PIENIÄ ANNOKSIA JA VÄHENNÄN SUOLAA JA LISÄÄN VETTÄ JA VITAMIINEJÄ. ANANASTA SITRUUNA VETTÄ NE OVAT PARHAIMMAT. ! ! VITAMIINEISTÄ PIDÄ HUOLI ETTEI IHOSI HIUKSESI JA KYNTESI KÄRSI =)
http://www.ruokajajuoma.net/kalorilaskuri.php
LAIHDUTUS ON MATEMATIIKKAA KUN OSAAT LASKEA ASIOITA NIIN VARMASTI LAIHDUT =)
ONNEA KAIKILLE
- Carrot
Onnea molemmille uuden elämän aloitukseen!
Mä aloin kirjoitella tonne "115kg--->70kg, TSEMPPAAJIA! :))"-ketjuun, kun nämä uudet ketjut aika huonosti jaksaa pysyä toiminnassa kun jengi vaihtuu - yks lopettaa ja toinen aloittaa.
Sinne vaan mukaan pölisemään ajatuksiaan ja kommentoimaan! Onhan täs yhdellä sun toisella ollu pitkä pitkä reissu, aloituskilomäärä ja nykypaino ei niin paljon merkkaa, vaan se, että kaikilla on jonkun sortin projektivaihe- joko aluillaan, menossa tai loppusuoralla tai tasapainolla. Tasni vois vaikka kertoilla, miten aikoo ruokavaliotaan rassata, ja kesäkuntoonko että mitä uuteen elämään sisältyy :). - kesäkuntoonko2013?
No sokeri ja makeiset eivät ole tähänkään asti olleet ongelma, kun ei tule juurikaan syötyä. Oma ongelmani on rakkaus ruokaan. Tuntuu että se peruna ja kastikekkin uppoaa liian hyvin. Eli ongelmani ei ole suinkaan ruuan laatu vaan määrät, joten siitä ajattelin lähteä karsimaan. En ole mikään liikkuja, joten en aloita lenkkeilyä, koska se ei ole minulle luontevaa siis kävely kävelyn vuoksi. Toki kävelen päivittäin n.45 minuuttia kun kuljen töihin ja takaisin...Myös alkoholin käyttöä ajattelin vähentää, koska normaali oloissa pystyn pysymään kurissa, mutta krapulassa tulee sitten syötyä kuin SIKA! Eli noita ruoka-annosteen määrää ja laatua ajattelin katsoa tarkemmin, sekä kiinnittää huomio kalorimääriin. Aloituspainoa en ole mitannut kun ajattelin olla 2 viikkoa aika tiukalla ruualla, että ns. "helpot kilot" lähtevät...eli nesteet ja sun muut...Eikä sillä ole minulle mitään merkitystä tärkeintä olisi mitä se vaaka näyttää sitten ensi kevään loputtua...
- Carrot
Samaa settiä täällä; makeat hommelit ei ole probleema, ja roskaruoka on lähinnä kynnyskysymys morning after-päivinä :P - mutta se arkiRUOKA. Sitä on vaan tullu syötyä liikaa kulutukseen nähden. Baarikeikkailut on pitäny jättää vähemmälle, samoin ruokaviinit, ja jättää kaikki parmesaanipasta/risotto-aurajuusto-kerma hommelit harvemmaksi herkuksi. Saahan ne määrätkin olla melkolailla suuria, kunhan lautasella ei ole energiatiheää mättöä.
Tässä on hyvin matkaa kevääseen, varmasti jo noilla muutoksilla onnistut näyttämään hyvinkin erilaiselta ensi keväänä! :) - kesäkuntoonko2013?
Toivottavasti tai no itsestähän se on kiinni :) Yksi paheista jäi mainitsematta nimittäin iltasyöminen, se on ollut aikaisemminkin yksi vaikeimmista koetin kivistä. Vaikka kuinka koitat "sortumisen" myötä järsiä vain porkkanaa tai kuivaa näkkileipää....Vuosi sitten onnistuin tiputtamaan 15 kiloa mutta niistä on ainakin osa tullut takaisin joten kyllä taito on hallussa miten paino putoaa, mutta juurikin nuo krapula päivät ja siitä seuraavat parin päivän syömingit ovat se ongelma...Onneksi kesäkausi meni eikä tule grillailtua niin usein joten eipä ole siitäkään huolta...
- Potra poika
Voisi alkaa tämän talven aikana ottamaan ylipaino pois. 104kg--> 84kg tai tuonne 90kg asti vapuksi olisi hieno saavutus.
Maiton kittaamista aatelin vähentää ja suklaa ymm pois. Viinaa aion juoda joka perjantai.
Maito ollut monesti minulla avain laihtumiseen / lihomiseen. Ellen rajoita maidon juontia menee sitä 1-2 litraa päivässä.- kesäkuntoonko2013?
Ei muuta kun tsemppiä. Kylläkai se viina on varmaan jonkun sokerittoman mehun kanssa parempi vaihtoehto kuin oluen kittaaminen....
- Carrot
Iltasyöminen - se vanha laihduttajien kompastuskivi :). Mä olen kahta eri tapaa käyttänyt päästäkseni tuosta pulmaattisesta asiasta eroon. Siis tämä ei ole mikään neuvo, kunhan omaa kokemusta lätisen.
Jokus jätän vaan riittävästi varaa syömisiin iltaa kohti, että voi vetäistä mietityn tuhdimman annoksen, esim. paistettu ohut broilerleike ja salaattia/raastettua porkkanaa kermaviilikastikkeella ja vieläpä vaikka n. 80 kcal jugurtti ja appelsiini. Siinä on sen verran jo syötävää - suolasta ja makeaa - että syömisvimma helpottuu, protskuakin tulee. Energiaa kuitenkin vain about 250-300 kcal.
Mutta jos tekee sen virheen, että ei oo varannu kaappiin mitään järkevää syötävää, niin siitähän sitä sit riemu repee. Kolistelee niit kaappeja useampaan otteeseen ("ei tää nyt kyl vielä riittäny") ja lopulta vetelee erilaista turhaa höttöä kuten leipää päällisineen vähintään 400 kcal edestä :/.
Toinen tapa on yksinkertaisesti se, että otan sellaisen alkoholistimaisen "päivä kerrallaan"-ajatuksen, että just tänään en nyt syö tän enempää, huominen on sit päivä uus mut se ei oo tänään enkä mieti sitä. Mietin omaa tavoitetta - että kumpi on tärkeämpää mulle, syödä just nyt vai laihtua. Yleensä toi jälkimmäinen voittaa; siinä vaiheessa kun on totaalisen kyllästyny läskeihinsä, on lopulta aika yksinkertaisen valinnan edessä.
Toi maitopojan juttu on mullekin tuttua, tykkään juoda maitoa :D. Vaikka kalsium on hyvästä, niin lopulta kahvin kanssa ja ruokajuomana tulee yllättävän paljo energiaa. Jos päivässä menee 1.5 litraa rasvatonta maitoa, se on kuitenkin huomaamatta jo liki 500 kcal juotuna - se on hirvee siivu pois oikeasta safkasta, jos esim. 1200 kcal/päivässä olis tavoite.- kesäkuntoonko2013?
Kyllä itselläkin on aikaisemmin ja nyt pitänyt linja ettei viiden jälkeen illalla paria juusto siivua enempää ja paljon vettä päälle niin ei ole ollut nälkäkään. Tästäkin on tutkimuksia puolesta ja vastaan, että lihottaako iltasyöminen enemmän vai ratkaiseeko kumminkin koko päivän kalorit? En sitten tiedä mikä on oikea vastaus, mutta olen yrittänyt välttää tuota ilta syömistä. Tällä kertaa tuntuu olevan oikea klikkaus päällä pääkopassa eli motivaatiota tarpeeksi. Onhan se mukava ajatella, että jos tästä kevääseen pitää huolta että paino tippuu edes vähän joka viikko niin on ihan eri näköinen ensi kesän valokuvissa. Olen aikaisemmin laihduttanut parhaimmillaan 30 kiloa joskus 8 vuotta sitten mutta suurin ongelma on sen painon pitäminen alhaalla. Kilot tulivat takaisin korkoineen. Se on helppo sanoa, että pitää tulla muutos loppuelämäksi, mutta kun se ei ainakaan minulta käy luonnostaan. Täytyy varmaan tulevaisuudessa jos onnistuu niin käydä kerran kuussa vaa'alla ja tiputtaa heti ne tulleet kilot pois ettei tarvitsisi enää ikinä ryhtyä tälläiseen urakkaan.
- Paksu Jussi.
Mukana ollaan, nyt 101.7 rapiat pariviikkoa tässä harjoiteltu elämän tapa muutosta, mitään varsinaista laihdutuskuuria en aloita koska paino tippuu kunhan syö terveellisemmin, eli salaattia lisää pastaa, leipää ja perunaa vähemmän. Maidon kittaamisen lopetin ja mahakin toiminut huomattavasti paremmin. vettä noin 2L päivässä. Tarkoitus myös päästä samoihin lukemiin kuin Potra poika eli noin 85kg ilman mitään kauheaa laihdutus rallia 2kg kuukaudessa tavoite.
Temppiä kaikille. - kesäkuntoonko2013?
Taas koetellaan kun on ilta :) Tuoreet karjalanpiirakat, munavoin kanssa huutaisivat jääkaapissa, mutta antaapa olla....."hetken hurmasta" tulee vain huono omatunto...Mukavampi herätä voittajana taas aamulla :)
- Carrot
Kk, mahtava karjalanpiirakkaselätys! :) One moment on your lips, forever on your hips, indeed!
Täsmälleen samaa mieltä tuosta, että kannattaa vaakailla vähintään kerran kuussa koko loppu elämän. En omaa stooria tähän tarkemmin, mun aikaisemmasta 40 kg pudotuksesta on tos toisessa ketjussa lyhyesti, käy lurkkaamassa! Tosiaan kannattaa tarttua noususuhdanteeseen ennenkuin on taas sairaalloisen ylipainoinen. Hyvä draivi sulla päällä nyt!! :)
Iltasyömisestä - eiköhän tuo ole jo varsin perustellusti useaan kertaan todistettu, ettei iltasyöminen itsellään lihota. Oleellista on saatu kokonaisenergiamäärä päivässä ja hiilarien suhde liikkuvuuteen/työn kuormittavuuteen.
Mä kyllä näkisin iltasyömisestä kokonaan kieltäytymisen vähän pulmaattisena. Siinä voi joutua negatiiviseen ja rajoittavaankin ajatusmalliin siitä, milloin saa ja ei saa syödä, ja oman kehon kuunteleminen ei toteudu kovin hyvin, lisäksi ateriavälit venyvät pitkäksi, ja laihduttamisen fyysinen siedettävyys voi merkittävästikin heikentyä samalla kuin henkinen kuormittavuus lisääntyy.
Mä pidän enemmän siitä, että opettelee oikeaa iltasyömistä ja tekee kertausharjoituksia jos ja kun lähtee lipsumaan. Ensiksikin päätin, että iltapala on iltapala - se syödään kerran eikä pitkin iltaa, eikä isoa annosta, vaan se on on fiksun välipalan kokoinen.
Se on tietenkin fakta, että kovin hiilaripitoista sapuskaa ei tulisi iltaisin vedellä - yöllä kun ei kuluteta juurikaan hiilihydraattia. Hiilarimätöt ovat onneksi pääosin ruokia, jotka eivät muutenkaan laihduttajalle/painonhallitsijalle sovellu arkiruokailuun (leipäkasat, murot, pullat, einekset kuten piirakat, pitsat, siiderit...heeh jne.)
Ja minusta tämmöinen tuhdimpi tavislaihduttaja voi todellakin joustaa, ei tää oo kilpaurheilua - ei ne iltahiilarit laihtumista kaada. Jos iltapala ei oo maalaisjärjellä ajatellen liian "raskasta syötävää" yötä vasten, ja tietää syöneensä päivällä about oikein, laihtuu kyllä terveellisesti vaikka nauttis hiilarisemmankin kevyen iltapalan. On se aina parempi kuin kebab kioskilta tai vaikka 3 niitä karjalanpiirakoita munavoilla! :D
Mut kukin tavallaan, mä olen kokenut tuon iltapalarutiini-tavan paremmaksi kuin sen skippaamisen, ja pyrin siihen, et suurin osa iltapaloista ei olis liian hiilaripainotteisia. Rahkaa, sokeroimatonta jugurttia makeutusaineripauksella kera marjojen/hedelmien, protskupitoinen salaatti. Jos oikein väsyttää ja ei jaksa mitään ees pilkkoa, niin sitten vaikka lämmin kuppi-keitto ja valion sokeroimatonta mansikkakeittoa ( n. 110 kcal yht.)
Tsemppiä myös Paksu Jussille!!
Huhuu, missä ap Tasni?? - kesäkuntoonko2013?
Voittajana herättiin. Kahvin kanssa meni sitten aamupalaksi yksi piirakka :) siinäkin tuli taas ainakin se 250 kcal, mutta kevyemmin taas sitten päivällä......Minun tapauksessanihan kulutus on varmaan aika lähelle 3000 kcal/vrk, mutta olen nyt pitänyt sitä n. 1000 kcal/vrk rajana syömisten suhteen. Turvotusta on lähtenyt selvästi näkyy peilistä...Mutta niinkuin aluksi totesin niin puntarille en vielä mene kun nämä ovat niitä "helppoja kiloja" joilla ei varsinaisen laihduttamisen kanssa ole mitään tekemistä....Tässä katselin kuvia ennen edellistä n. 15 kilon laihdutusta...silloin oli painoa n. 150 kg, viime kesän kuvissa onneksi on jo vähän pienemmässä kunnossa....Onneksi ei ole todettuja sairauksia tullut vielä eli veren painetta tai diabetestä, mutta jo terveydenkin takia tätä laihdutusta ettei puhkeakkaan mikään sairaus...
- tasni
Hei! Täällähän minä! Jotenkin ajattelin, että ei tänne tulisi näin paljon viestejä, jonka takia en ole ahkerasti käynyt katsomassa mitä tapahtuu. Olin aivan äimistynyt, että sain näinkin monta kaveria.
Ruokavaliossa täytyisi korjata juuri noita annoskokoka. Tuppaan syömään liikaa kerralla ja yleensä vain kerran päivässä. Mikä johtaa kauheaan määrään välipaloja. Toinen ongelma on se, että kun menee töistä suoraan partioon, jota harrastan, meinaa jäädä päivällinen väliin ja korvaan sen jättimäisellä iltapalalla. Ei kauheen hyvä. Eli annoskoot ja rytmi kuntoon.
Olen nyt liikunnassa hurahtanut vesijumppaan, uintiin ja Zumbaan. Ja aika ahkerasti olenkin siellä käynyt. Haluaisin pystyä juoksemaan 5 km lenkin, jota varten täytyisi alkaa käydä lenkillä. Se on seuraava tavoitte. - tasni
tasni kirjoitti:
Hei! Täällähän minä! Jotenkin ajattelin, että ei tänne tulisi näin paljon viestejä, jonka takia en ole ahkerasti käynyt katsomassa mitä tapahtuu. Olin aivan äimistynyt, että sain näinkin monta kaveria.
Ruokavaliossa täytyisi korjata juuri noita annoskokoka. Tuppaan syömään liikaa kerralla ja yleensä vain kerran päivässä. Mikä johtaa kauheaan määrään välipaloja. Toinen ongelma on se, että kun menee töistä suoraan partioon, jota harrastan, meinaa jäädä päivällinen väliin ja korvaan sen jättimäisellä iltapalalla. Ei kauheen hyvä. Eli annoskoot ja rytmi kuntoon.
Olen nyt liikunnassa hurahtanut vesijumppaan, uintiin ja Zumbaan. Ja aika ahkerasti olenkin siellä käynyt. Haluaisin pystyä juoksemaan 5 km lenkin, jota varten täytyisi alkaa käydä lenkillä. Se on seuraava tavoitte.Kesäkuntoon, Paksujussi ja Potrapoika, hyvältä kuulostaa. Unohdin mainita, että aloitetaan maanantaina herkkulakko yhdessä työkavereiden kanssa. Herkkujen suhteen mulle ainakin pahin paikka on työpaikan kahvihuone.
Janscu, Mellunmäki sopisi kyllä mulle! Eli voitaisiin kyllä treenata yhdessä.
- kesäkuntoonko2013?
Itselle taas nuo viikonloput ovat rankinpia. Tekisi mieli lähteä ulos, mutta aluksi paljon kaloreita alkoholista ja sitten parin päivän krapula syömingit päälle...Että tällä painonpudotuksella on myös vaikutuksia sosiaaliseen elämään, kun viikolla kaikilla on omat kiireensä ja viikonloppuisin rentoudutaan.
- Carrot
Hyvä tasni :)!!! Tsemppiä sinne! Tosi hieno liikuntatavoite sulla. Ateriarytmin päivittäminen kuulostaa tuos vaiheessa todella fiksulta :).
Kk - viikonlopuista. Mä oon ajatellu, että koska hummailu ja ulkonakäyminen on osa mun elämäntapaa, se on sovitettava siihen myös laihduttaessa ja jatkossa tasapainoillessa jotenkin päin. Eihän siitä mitään pidemmän päälle tuu, että joutuu kökkimään kotona kun kaverit on liikkeellä :/.
Toi 2 pvän mässysetti on aika jäätävä kyllä. Ei kai voi krapula kestää noin kauan, tai toivottavasti ei :P.
Funtsin, et jos ens kerraksi varaisi valmiiksi jääkaappiin seuraavalle päivälle syötävää joka maistuu mutta ei oo ihan hirveetä kalorisoosia. Ajattelin kypsentää valmiiksi 2 soija-chilimarinoitua broilerfilettä ja paistan ne jo etukäteen, ne sit kahden paahdetun ruisleivän väliin, sipulia, tomaattia,salaattia, chilikastiketta & kermaviilikastiketta. Ikäänkuin astetta terveellisemmät hampurilaiset. Light popcorneja hätävaraksi. Ja paljon sokeritonta limua. Jotain tollasta. En tiedä toimisko etukäteissuunnittelu sulla, mutta mä aion koittaa. Niin ja olen koittanut baarissakin muistanut painonhallinan, en juo mitään sokeriliemidrinkkejä tai kermaliköörejä tms. vaan kossua light limsalla, light siideriä ja kuivaa valkkaria tai sitten punkkua. Pääasia on mulla se, että kun lähtee, ei murehdi kuitenkaan liikoja siitä onko tämä sallittua vai ei - kyllä laikkari kestää hummaamisetkin kun jälkimätöt saa edes jotenkin järkeistettyä. Hummaa ne hoikatkin! :)
Mites ens viikonloppu, jäätkö kotiin vai lähetkö liikenteeseen? :) - kesäkuntoonko2013?
No kyllä ne on yleensä kestänyt sen pari päivää kun tulee otettua sitten perjantaina ja lauantaina....Ja jää sellainen "suolaisen nälkä" päälle...En osaa vielä sanoa täytyy varmaan juoda kirkasta viinaa vissyn kanssa ja jättää oluen juonti vain baariin...Mutta joo täytyy sitten vaan unohtaa sen pitsakuskin numero sunnuntaina ettei tilaa täyttä satsia eli pitsaa, kebabbia ja limua päälle....
- Carrot
Aaa, okei. Mä nyt en mikään moraalipoliisi ole, itsekin ravintola-alan ihmisiä - mutta olishan tossa ehkä paikka kokonaisvaltaisemmallekin, terveellisemmälle elämäntapamuutokselle. Brenkun vetäminen aiheuttaa mulla ainakin kaikenlaista kremppaa, väsymystä ja välinpitämättömyyttä, ja ko. viikonloppu menee aina enemmän tai vähemmän pelastusarmeijalle eikä saa mitään tehdyksi.
Mä sain niin hyvän tuloksen nyt 2 vkon ajalle (-2.3 kg), että sen kunniaksi meen uimaan, jatkan haravointia jota tein eilen 1.5 h (alleille kyytiä), ja lupasin itselleni että ens viikonloppuna sit vieraita ja pieni baaripörähdys :).
Tsemppiä sulle ja hyvää viikonloppua!
- kesäkuntoonko2013?
En minäkään joka viikonloppu ota, mutta sitten kun otan niin menee se pari päivää. No tänään ei ainakaan tule lähdettyä ulos, ehkä sitten huomenna. Täytyy katsoa mikä on fiilis :) Hyvää viiikonloppua sinnekkin!
- potra poika
Nyt on 107kg-->102kg tullut paino oikeaan suuntaan.
Niin kun ottaa viinaksia ei se niin lihota, kun jättää kerma dipatut sipsit ja makkarat syömättä.
Syö mukavan lounaan lihapitoista ennen juomista ei iske nälkä ja olo muutenkin vahva.
Joskus laihduttaessani jätin kahvin pois ja sillä lähti hetkessä 2kg pois. Jätän kahvin pois kokonaan, kunnes pääsee säätämään mahaa pieneksi. Nyt menee kuppi päivässä eli ei paljoa mutta silti sekin sotkee insuliinia ja kerryttää jotenkin läskiä. En muista mistä luin, mutta kun jätin kokonaan joskus kahvin lähti 2,5kg 2 viikossa.
Tuli mieleen miten paino keikkuu yleensä itselläni 5kg haitarilla pienessä ajassa. Näkee kehossa muutoksen eri kohtaa missä ylipaino vaiheessa sattuu olemaan.
ylipainoa alle 6kg vatsassa muutos
ylipainoa 6-12kg kyljissä muutos
ylipainoa 12-18kg selässä muutos
ylipainoa 18-23kg kasvoissa muutos
ylipainoa yli 23--kg tisseissä muutos
Nyt olen päässyt onneksi miesläski tisseistä eroon mikä on henkisesti helpottavaa.
Nyt pääsee tarkkailemaan miten kasvot kapenee. Toivottavasti kapenee :D
Tsemppiä kaikille nyt onnistutaan ja jos joskus repsahtaa ahmimaan ei syyllistetä itseämme vaan nautitaan siitä ähkyyn syödystä olosta ja jaksetaan taas olla herkuttelematta. Jos alkaa ruoskia itseään munkkien syömisen jälkeen menee voimat siihen ja syö huomennakin enemmän niitä munkkeja. Rennosti vaan.- Paksu Jussi.
Samassa vauhdissa Potran pojan kanssa ehkä puoli askelta edellä. Nuo muutokset kropassa, minulla vain vyötärö ja kasvot nyt kasvot kaventuneet selkeästi.
Syön synttäreillä kaakkua jos tarjolla mutta, vain vähän. juon pullakahvit jos joku tarjoaa, kylläkin perus pulla. lisännyt salaatin syöntiä ruokailun yhteydessä, ja pyrkinyt pienentämään raskaan ruuvan määrää, myös vähentänyt hiilareita ja lisännyt proteenipitoista ruokaa, tai pikenninkin muuttanut niiden suhdetta.
Vettä pyrkinyt juomaan vähintään 2L pöivässä, ns. kusen läskit pois.
- kesäkuntoonko2013?
Taas uuteen viikkoon...Tuli oltua juhlimassa, mutta ei tullut vedettyä övereitä tuon krapula syömisen kanssa...Tästä se taas lähtee...
- Carrot
Hyvä KK2013!! Käyn seurailemassa sun tilannetta ja olen hengessä mukana!
- kesäkuntoonko2013?
Dietti jatkuu...Ei ole enää niin pahoja taisteluita iltaisin itsensä kanssa...Päätin vielä lykätä puntarilla käyntiä ensi viikon jälkeen....Itseasiassa unen tarvekkin on vähentynyt kun on keventänyt syömistä, joten on tullut tavallaan lisätunteja vuorokauteen...Mitenkäs muilla on mennyt?
- letsrupatellaa:)
Heimoi! Mullakin laihdutus urakka edessä, tosin 3kk jo takana ja painoa lähtenyt 12kg. Ilman mitään erikoisempia kikka konsteja :)
Kumppanini kanssa laihdutetaan yhdessä, lähtöpainot tosin hieman erilaiset.
Itseni paino oli 3kk sitten huimat 112,2kg ja olen siis tyttö. Että näin. Olen ennenkin laihduttanut, max 5kg laihdutus kerta. Yhdessä vaiheessa lihoin sitten kaikki takaisin, ja menin ensimmäistä kertaa yli 110kg. Sit välähti ja kelasin että tätä en enää kato :) 3kk mennyt nopee, joten jos ja kun jatkan tätä samaa rataa niin seuraavat 3kk menee yhtä nopee ja laihdutus jo paaaaljon pidemmällä.
Mulle motivoivana asiana on se, että keväällä kun paino on pudonnut niin lähden kumppanini kanssa kylpylään viikonlopuksi uudella kropalla :)
Ja tosiaan uusien ihmisten kanssa on aina mukava höpistä näistä asioista!
Mielelläni itse juttelen muualla kuin suomi24:ssä tämä kun aina jää vähän vajaaksi käymisen suhteen.
Mulle saa s.postia lähetellä ja vastailen joka päivä koska se on käytössäni joka päivä :)
Olen siis 21v helsingistä. Ja kiva olisi jutella ihmisten kanssa jotka käy samaa tilannetta läpi mitä itse käyn.
[email protected] on osoite ja sinne vaan postia laittelee jos mielii jutella enemmänkin kun kerran :) - kesäkuntoonko2013?
Elossa ollaan...meinaa olla vanhat tavat, että lautanen täyteen sitten puolivälissä nälkä onkin lähtenyt....taitaa olla aika ruveta ottamaan vain puolilautasellista...mutta ei vieläkään aloituspainoa...ensi viikon jälkeen sitten..
Hei!
Tulisin nyt mukaan,jos vain käy:)?
Aloitin painon pudotuksen toukokuun alkupuolella ja nyt on pois 22.5kg pois :) Olen vasta 17-vuotias ja senpä vuoksi pudotus olisi valtavan tärkeää ja jos vain saisin teistä/teiltä tukea olisi se mahtavaa :) huhhuh.. uskaisikohan sitä edes kertoa,tuota aloituspainoa nimitäin... hävettää todella... se oli 155.5 :OO.. nyt paino133.0kg!! hyvä pudotus,juu, mutta hirveä alkupaino,hyi että oikein hävettää :(..
kirjoitelkaa jos huolitte mukaan laihdutusprojektiinne :D- kesäkuntoonko2013?
Kyllä tämä on ihan avoin ketju että mukaan vaan..
- Iloo
Heipä hei! Täällä olisi 24v nainen Helsingistä ja ikuinen laihduttaja oon.. Painoa on noin 90kg ja pituutta 165cm. . Viime syksynä onnistuin laihduttamaan 6kg mutta kesällä tuli kaikki takasin :( Nyt on kurjaa kun "uusi" villakangastakki ei mahdu päälle. Joka viikko aloitan laihdutuksen ja joka viikko sorrun ja lopetan. Turhauttavaa.. En tiedä olisiko tästä vertaistukiryhmästä apua, mutta kokeillaan..
Ongelmani on se että syön kalorillisesti liikaa ja olen perso makealle. Haimani tuottaa liikaa insuliinia joka aiheuttaa jatkuvan näläntunteen. Aivan sama mitä syön ja kuinka paljon, silti nälkä tulee 15min-tunti syömisestä. TODELLA turhauttavaa! Onko kellään vastaavaa, jatkuvaa nälkää?
Nimim. tahtoo mahtua upeaan takkiinsa :( :D - kesäkuntoonko2013?
Niin eipä tässä liene itselläkään oikoteitä. Itsellä 3 viikko lähti käyntiin. Kaitpa se vaatii sitten vain tahdonvoimaa tarpeeksi. Ei tässä urakassa oikein halu riitä, pitää olla tahtoa. Tsemppiä kuitenkin samassa veneessä tässä ollaan...
- potra poika
102-->101,3 kg viikossa kuitenkin yli puoli kiloa oikeaan suuntaan.
Katsotaan Paksu Jussi päästäänkö jouluksi lähelle 90kg.
Jos olisi tammikuussa vain 15kg ylipainoa maksimissaan siitä pääsisi kesäksi jo ihan normipainoiseksi. Mutta unohdettava se kesäpainoajattelu. Olisihan se aika ainakin itselläni olla ei ylipainoinen yli kymmenen vuoden jälkeen vaikka talvellakin. Aina juuttunut laihdutus johonkin sairauteen tai suruun. Täytyisi reagoida ongelmiin muuten kuin syömällä kuin sika. :D
Mutta kaikille potkua eteenpäin. Nyt onnistuu kaikki. Jokainen gramma pois on eteenpäin ja viikko ilman painon nousuakin on mielestäni hyvä saavutus. - kesäkuntoonko2013?
Taas tiukkaa linjaa syömisen suhteen. Viikonloppuna pieni notkahdus krapulapäivänä, mutta alle kulutuksen on menty. silloinkin...Itsellä on ainakin auttanut tuo runsas veden juonti ja sitten puuhastelu. Ettei koko ajan käy kurkistelemassa jääkaappia jne... Toivottavasti muillakin mennyt hyvin? Muistakaa vaan ettei mikään tapahdu nopeasti, ei ne kilotkaan tulleet parissa viikossa, vaan pitkässä ajassa. Itsellä tosiaan tähtäimenä tuo ensi toukokuun loppu, sen verran on pudotettavaa ja rauhallisella tahdilla, ei mitään 2 viikkoa ja 10 kiloa...Mielenkiinnolla odotan ensi viikon maanantai aamua kun käyn ensimmäistä kertaa puntarilla varmaan 4 kuukauteen, eli olen ollut dietillä silloin 3 viikkoa, joten nopeat nesteet sun muut ovat lähteneet....siitä sitten eteenpäin 1-2 kertaa viikossa puntarilla...
- kesäkuntoonko2012
Urakka jatkuu, ei mitään erikoista raportoitavaa. Ei mitään notkahduksia tai mässy kohtauksia....kalorit 800-1500 kcal/vrk kulutus kalorilaskuri sivun mukaan 3500-4000 kcal vrk....
- potra poika
Tuli liikuttua viikolla pizzerioiden ja hampurilaispaikkojen lähellä. Napsahti 2,5kg tällä viikolla. :D
No sitä sattuu. Uusi viikko alkaa ja herkkulakko jatkuu. - kesäkuntoonko2013?
Tuli juotua ja samalla syötyä hyvin viikonloppuna...paluu arkeen...
viikonloppuna tuli syötyä älyttömästi enkä heti päässyt kiinni normaaliin arkeen.. Paino eilen aamuna oli 138.1 ja tänään 137.0 hyvä pudotus päivässä, mutta suolaista olikin juoman lisäksi suurin osa, joten ne lähtevät helposti :) herkkulakko jatkuu kahden pienemmän sisaruksen kanssa :)
- kesäkuntoonko2013?
Itselläkin meni penkin alle viikonloppuna, mutta tästä se on taas lähtenyt. Jotenkin tuntuu, että jos tästä joskus pääsee tavoitteeseen niin kilot on takaisin hetkessä. En ymmärrä miten voi lihoa niin helposti. En syö sokeria melkein ollenkaan. Enkä pitsaa tms.. usein...kyllä tämä välillä syö miestä laihduttaa, mutta pakkohan tässä on...tsemppiä vaan kaikille jotka ovat vielä mukana...
- potra poika
Tuli syötyä taas pizzoja ja kebabbeja 0,5kg.
Jännää kun lihoni vaikken muuta syönyt. Siis en mitään muuta ruuaksi kuin näitä aterioita. ei suklaita ymm.. Täytyy alkaa grillamaan kanaa ja lopetettava pizzat ja kebabit. - Carrot
Nyt vaan uskoa peliin :). Täytyy olla itselleen armollinen ja etenkin realistinen - uuden elämäntavan ja syömistapojen opettelu ei käy hetkessä. Siihen menee aikaa, tapahtuu mokia, korjausliikkeitä, onnistumisia ja uusia virheitä - mutta jos ei luovuta, vähitellen alkaa huomata, että paino pitkällä tähtäimellä laskee ja eteenpäin mennään.
Tsemppiä teille!! - Ei ole tervettä
Tarkoitat ehkä deja vu-käytävää.
- En usko, että painonpudotus yhdessä on siksi mahdollinen.
Aamulla minulla oli kylmä, minulla kuulluu olla illalla ennen nukkumaan menoa kylmä.
- Entä miksi näytän ylipainoisena paskaiselta?
Haluatko osallistua syrjintään?
Haluatko suoraan syrjiä ihmisiä? - potra poika
Nyt loppui pizzat ja kebabit. Broilerin koipea vaan uuniin ja perunoita kohtuudella tai ei ollenkaan.
Vaaka jäi nyt katsomatta, mutta viikon kuluttua tippunut paino.
Itse opin, jos repeää syömään ei kannata ajatella taas laihiksen menneen pieleen ja luovuttaa koko touhun. Jatkaa vain siitä taas. Ruokahimo on pahinta "huumetta", koska syötävä on. Muita aineita esim tupakkaa ilman voi olla kokonaan. Ei tarvitse taiteilla 3 savukkeen päivä tahdilla kuten ruuan kanssa on yhtä kieltäytymistä ylisyömisen kanssa. Voi olla, että tupakointi sotki hermostoa siten, että kaamea ruokahalu vieläkin vaikka tupakatta yli 10v ollut jo. Laihduttaisin tupakalla, jos keuhkot kestäisivät.
Juu tsemppiä kaikille ja palstalle ripittäytymään epäonnistumiset ja kehumaan onnistumiset. :D - potra poika
On tainnut yhteinen painon pudotus ketju hyytyä.
Puntti ohjelmaa itse aloin tekemään kevyesti, mutta joka toinen päivä.
Kohta loppuu suklaat kaapista alkaa sitten varmaan tuloksia tulemaan. Kunto ainakin noussut jo viikon kuntoilun kautta. Tsemppiä vaan jos muita vielä mukana. - potra poika
104 kg. Paino alkaa tippua, kun suklaat loppuivat kaapista.
Viinankin jätin pois. Jaksaa liikkuakin enempi. - Vimmatus
Joo, saako tulla vielä mukaan? (: jouluaatto on, ja minä yritän täällä vastustaa kamalasti karkkia, jota sain lahjaksi...tarkoitukseni ei olisi kamalasti enää pudottaa painoa, olenhan normaalipainoinen nyt, kiinteyttää lähinnä(olen sellainen vähän laihaläski). Mitat tällä hetkellä 157/56. Kävin tuossa äsken kävelemässä/hölkkäämässä vähän vajaan kymmenen kilometrin edestä (:
- potra poika
Hiljaista täällä on. Hyvä jos kirjoittelet niin muutkin varmaan innostuvat lisää. Tuollein muuten kannattaa pitääkin itsensä kunnossa niin pääsee tosi helpolla siihen nähden, että antaa itsensä lihoa. Kannattaisi juuri reagoida kuten itsekin ennen laihdutin heti jos tuli 2-3kg ylipainoa. Sitten tuli ylipainoa 10kg ja jotenkin jojo liike vahvistui huomaamattaan.
No mä vedin jouluna suklaata ja kroppa tuntuu kuin perunalta. :DD
Alettava vaan taas treenaamaan. Pakkanenkin tippuu pääsee hyvin ulkoilemaan.
Kiinteytys mielestäni tehokkainta painoja nostelemalla ja venyttelemällä. Lihavakin kroppa kiinteytyy parista puntin nosto treenistä ja venyttely kätevää telkkaria katsellessa. Nuorena kun olin läskitön punnersin ohi mennen punnerruksia, kun siihen oli sopiva tilaisuus.
- Vimmatus
Itseäni vaivaa nyt vaan jatkuva nälkä. Urheilen paljon päivittäin(eilen 12 km verran lenkkiä, tänään yritin pitää lepopäivää ja kappas tulihan sitä käytyä se 6-7 kilometriä silti..), ja oikeasti syönkin. Aamupalakin on aina täysin kunnollinen, tänäänkin se sisälti jogurttia, marjoja ja puuroa. Lisäksi välipalana leipää(paahtoleipää ensimmäistä kertaa varmaan neljään kuukauteen, äitini teki tyrnihyytelöä joka on lapsuudenherkku ja sen kanssa tuli sitten vedettyä kolme viipaletta), ja viimeiset muutama suklaakarkki tuli syötyä. Silti. Minua palelee koko ajan, olo on heikko ja väsynyt ja lihaksia särkee. Nytkin söin jo toisen annoksen ruokaa ja salaattia, ja minua alkaa kamalasti ahdistaa kun tiedän että syön yli kulutukseni ja reippaasti.
- potra poika
Ettei vaan olisi sulla se "ylikunto"?? Googleta täsmääkö oireet.
Pidä lepopäiviä vaikka venytellen. Ei tule huonoa omatuntoa ettet olisi kuntoillut, kun venyttelet rennosti. Kroppa voi varmasti paremmin venyttely päiviä ollessa välillä kuin että juoksisi joka päivä.
Toinen mitä epäilen on syötkö lihaa ollenkaan? Nälkä pukkaa päälle kokoajan ellei syö lihaa tai jotain soijia ymm proteiini pitoista.
Juu en ole mikään asiantuntija, mutta tuli tuollaisia asioita mieleen.
Mä aloitin kuntoilun kesää kohti ja ihan näin rapakuntoisena pieniä hyppelyjä ja venyttelyjä pihalla 40min.
- Vimmatus
Ylikunto saattoi ollakin, on ollut ennenkin...äiti on entinen urheilija, joten totesi että kärsin siitä jälleen kerran. No, nyt on lepäilty, ja olo on taas oikein mukava (:
En kovin lihasta pidä, joten sitä en oikeastaan kuin pakon edestä syökään. Mutta muuten syön paljon proteiinia, päivittäin paljon maitotuotteita kuten raejuustoa ja maitoa ihan pelkistäänkin, sekä proteeiinipitoisia kasviksia.
Sairastelua on taas ollut, joten on pitänyt ottaa vähän rennommin. Nyt pitää vain olla tarkkana, että pysyykin kohtuullisena vauhti. Vatsalihaksia lähinnä teen, tänään kävin varmaan ensimmäistä kertaa viikkoon kunnon lenkillä : D
Olen muuten tuota ruokapäiväkirjaa alkanut pitämään, tosin siinä tarkoituksessa, että syön tarpeeksi. On tullut joskus vammailtua niin etten ole syönyt moneen päivään mitään, ja sehän ei ole pidemmän päälle ollenkaan terveellistä...tavoitteena ainakin neljä ateriaa päivässä, jotka nyt ainakin ovat tuntuneet menevän hyvin alas (:
Miten muilla sujuu?- kyllästynyt 20w
Aattelin nyt kirjoittaa jos täällä vielä joku on mukana. Eli alotin itse kaksi viikkoa sitten elämäntapa muutoksen, koska raskaudesta jäi vähän kiloja.. Eli oon 176/91 ja nyt oon laihtunut neljä kiloa. 20kg olisi tarkoitus tiputtaa. Syön aamuin illoin puuroa ja päivällä salaattia ja lihaa. Vettä juon 2l päivässä. Välipaloina toimii hedelmät,keitetty porkkana, marjat,raejuusto ja ananas. Joka päivä käyn tunnin kävelyllä lapsen kanssa. Jos jollain on hyviä vinkkejä niin otan mielelläni vastaan:)
- lilypadlady
Hei, kyllästynyt 20w! Täällä ollaan samassa tilanteessa: painoa n. 90kg ja tiputettavaa olisi myös 20kg. En kuitenkaan omalta kohdaltani tuijota puntaria: En pidä itseäni epäonnistujana jos saan pudotettua vaikkapa 18kg ja tunnen sen kokoisena oloni hyväksi. Hyvän neuvon kuulin myös, että ei niitä puntarin numeroita tarvitse tuijotella vaan vaatekoon pienentyminen vasta kertoo laihtumisesta. :)
Tsemppiä sinulle (ja minulle!) ja kaikille muille kanssalaihduttajille! - potra poika
Kuntoilu jatkuu, mutta ruoka maistuu vielä liikaa. Homma etenee.
- Vimmatus
Itse olisi päässyt siihen tilanteeseen, että pitäisi vaan oikeasti vetää kunnon treeniä..keskivartalo on minulle se kaikkein suurin ongelma. Ihan sopusuhtainen olen, mutta omaan sellaisen oikein kivan pömppiksen xD Siitäpä pitäisi sitten päästä eroon..vaikeuttaa vain se, että olen aivan älyttömän ujo, enkä todellakaan uskalla mihinkään kuntosaleille mennä kun en tiedä yhtään mitä pitäisi tehdä, eikä minulla oikein ole 16-vuotiaana edes varaa mihinkään ohjaajaan...kotona sitten tehdään vatsalihaksia ja nostellaan painoja.
Kasvissyöjäksikin olen viimein ryhtynyt, inho lihaa kohtaan kasvoi viimein kolmen vuoden odottelun jälkeen ylitsepääsemättömäksi.
Miten sujuu? Itse tosiaan tällä hetkellä 157/54, toivon mukaan edes osa siitä on lihasta (: - potra poika
Kuntoilua ihan ok, mutta ruoka maistuu kahta paremmin hiihtämisen perään.
Olisi vielä viimeiset hetket alkaa vaikka kaalikeitto diettiä pitäisi joka kolmannen viikon tai ainakin aluksi yrittäisi 3 päivää.
Vimmatus jos pystyy nielemään proteiinijauhetta olisi kait hyvä. Siitä saisi lihaksille vahvistusta ja itselläni ainakin kasvoi tukka ja kynnet vahvistui älyttömästi herajauhetta käyttäessäni. Ei viiti sitä enää käyttää, kun on laktoosi intoleranssi juttu niin pierua tuli ihan niin paljon, että alkoi etenkin salilla ollessa ihan hävettämään.
Youtubessahan on kaiken maailman kuntoilu liikkeitä ja ohjeita.
täältäkin löytyy ohjeita http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/53396-aloittelija-lue-taemae/
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006404
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303833törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283210Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701736- 331398
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46979Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11966Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11890- 42869