Miksi jotkut miehet ei kestä naisia jotka on pätevämpiä ja älykkäämpiä kuin he itse? Moni nainen antaa miesten päteä oli siihen tarvetta tai ei ja miehet on tyytyväisiä. Arkipäivän teatteria ..jota en itse harrasta..jos ei kestä niin olkoon minusta ja mököttäköön. ..Tai rehellisyyden nimissä häiritsee se haluan tasaveroista keskustelua..ilman teatteria ja valtakuvioita. :)
Mitä mieltä olette?
kukot
57
192
Vastaukset
- niin se menee
tunnustan harrastaneeni tuota teatteria.
Velloo (paha olo) vieläkin ajatus siitä, että minut kasvatettiin siihen ja toteutin sitä niinkin pitkään. Ihminen alentaa itsensä. Kunnes mittari täyttyi.
Vanhan kansan naiset tyrkyttää sitä ajatusmaailmaa paniikissa vieläkin kanssasisarilleen. Ikäänkuin miestä pitäisi pelätä, kumartaa ja antaa olla se valtavampi. "älä ny viitti, anna olla". Katsokaa miten vanha Rouva kulkee pää kumarassa puolisonsa perässä. Ei ole ajokorttia eikä uskallusta. Ja kun puoliso kuolee, niin emäntä opettelee monet asiat uudelleen.
Se on se vanha maailma, joka on parhaillaan muuttumassa.
Kaupunkilaiselle tuo on jo vanhanaikaista. Maaseudulla se on vasta meneillään. En tiiä, ehkä joillain miehillä on se maailmankuva sellainen, että miessukupuolta pitää naista kehittyneempänä? Jossain määrin sovinistinen ajatusmaailma. Naista vähättelevä asenne. Heikko miehinen itsetunto ei kestä olla naista huonompi ns. älyllisyyttä vaativissa jutuissa.
Huomaa jo naisia yleistävistä jutuista mikä miehen asenne on. Niputetaan kaikki naiset yhteen ja puhutaan naisista massana yksilön sijaan.Esimerkkinä nyt yksi tapaus. Rekkaa kuljettava nuori nainen. Miehet hirnui ja ennakkoon jo vähätteli naisen ajokykyjä ja osaamista toimia autonratissa. Eihän naiset osaa, mitä ne tänne äijien töihin tulee.
Tyttöpä pisti vaihteen silmään, otti ajokkiaan (täyspitkä rekka) eteenpäin ja nappasi pakin silmään ja peruutti ensimmäisellä kerralla suoraan laituriin, niin nätisti ettei ne pojat pystyneet yhtään parempaan suoritukseen. Kymppi suoritus laakista. Ei kaikki edes siihin ensi kertaa kokeilemalla, vaan piti oikaista moneen kertaan että sai auton laituriin ees jotenkin suoraan sen ajokin siihin laiturille.
Tää on monesti yleistä miehille, ei naiset osaa autoa ajaa. Ei naiset tajua sitä eikä tätä.- älykana
voopotin kirjoitti:
Esimerkkinä nyt yksi tapaus. Rekkaa kuljettava nuori nainen. Miehet hirnui ja ennakkoon jo vähätteli naisen ajokykyjä ja osaamista toimia autonratissa. Eihän naiset osaa, mitä ne tänne äijien töihin tulee.
Tyttöpä pisti vaihteen silmään, otti ajokkiaan (täyspitkä rekka) eteenpäin ja nappasi pakin silmään ja peruutti ensimmäisellä kerralla suoraan laituriin, niin nätisti ettei ne pojat pystyneet yhtään parempaan suoritukseen. Kymppi suoritus laakista. Ei kaikki edes siihin ensi kertaa kokeilemalla, vaan piti oikaista moneen kertaan että sai auton laituriin ees jotenkin suoraan sen ajokin siihin laiturille.
Tää on monesti yleistä miehille, ei naiset osaa autoa ajaa. Ei naiset tajua sitä eikä tätä.Samanlaisesti oli meidänkin työmaalla nainen kolaroi työsyhdeautoa (takakulma osui pylvääseen) ja kommentit oli nainen ratissa tietäähän sen ei ne osaa ajaa..mutta kului pieni tovi ja sama kömmähdys tapahtui miehelle..niin kommentit oli ihan erilaisia hyvä jätkä sä sitten menit ja laitoit firman auton rullalle- meinaatko että saadaan uusi tilalle..;) ja hartioille läimästiin ystävän elkein.
Se että miehet on roolissaan kukkoina mutta vielä enemmän risoo jos sanot jotain kokouksessa ja kukaan ei noteeraa mutta auta armias jos mies sanoo sen omana asianaan niin kaikki nyökyttelee heti..grr varsinkin toisinaan naiset tarvii miehen joka sanoo sen että on vakuuttavampaa.
Ja nyt möhläsin viimeksi olin älykkäämpi kuin miespomoni ja saan asiasta kärsiä työkiusaamisena eli saan ne pöttymäisimmät hommat..eli pistetään ruotuun..onko kellään näin käynyt? Pomoja pitäisi aina lipoa..hemmetti pitäisi oppia tämä teatteri ja valtapeli..itse otan asioista selvää ja keskustelen laajasti kehitysasioissa mutta astuin pahasti varpaille huomaamattani :(
Tiedän pomolle pitää vinkata varoavasti anteeksi olen nyt varmaan hakoteillä voisiko millään olla mahdollista että kyseinen asia johtuu siitä ja siitä..enhän minä mitään tiedä mutta tuli nyt mieleen....ja sitten pomo voi ottaa asian esille omanaan.grrr
onko kellään tästä kokemuksia? älykana kirjoitti:
Samanlaisesti oli meidänkin työmaalla nainen kolaroi työsyhdeautoa (takakulma osui pylvääseen) ja kommentit oli nainen ratissa tietäähän sen ei ne osaa ajaa..mutta kului pieni tovi ja sama kömmähdys tapahtui miehelle..niin kommentit oli ihan erilaisia hyvä jätkä sä sitten menit ja laitoit firman auton rullalle- meinaatko että saadaan uusi tilalle..;) ja hartioille läimästiin ystävän elkein.
Se että miehet on roolissaan kukkoina mutta vielä enemmän risoo jos sanot jotain kokouksessa ja kukaan ei noteeraa mutta auta armias jos mies sanoo sen omana asianaan niin kaikki nyökyttelee heti..grr varsinkin toisinaan naiset tarvii miehen joka sanoo sen että on vakuuttavampaa.
Ja nyt möhläsin viimeksi olin älykkäämpi kuin miespomoni ja saan asiasta kärsiä työkiusaamisena eli saan ne pöttymäisimmät hommat..eli pistetään ruotuun..onko kellään näin käynyt? Pomoja pitäisi aina lipoa..hemmetti pitäisi oppia tämä teatteri ja valtapeli..itse otan asioista selvää ja keskustelen laajasti kehitysasioissa mutta astuin pahasti varpaille huomaamattani :(
Tiedän pomolle pitää vinkata varoavasti anteeksi olen nyt varmaan hakoteillä voisiko millään olla mahdollista että kyseinen asia johtuu siitä ja siitä..enhän minä mitään tiedä mutta tuli nyt mieleen....ja sitten pomo voi ottaa asian esille omanaan.grrr
onko kellään tästä kokemuksia?Mullei kyllä oo tollasia kokemuksia, johtuen varmaan siitäkin ettei mulla koko elämäni aikana ole koskaan ollut miestä pomona. Siis esimiehenä. Aina vain naisia. :)
Taino oli penskana herneenpoimijana, kun olin. Silloin oli mies esimiehenä. Sen ainoan kerran.
Mutta joo osa miehistä ihan tosissaan uskoo ettei naiset kykene tiettyihin juttuihin ja osa vaan laukoo karrikoidusti kuluneita latteuksia joukon jatkona. Hahaaa, pitäs naurattaa vissiin poikia ollakseen hyvä jätkä. "Naiset ei osaa ajaa tjms. hahahaa." Niiku näin. Wooo pässit hurraa kuorossa. Esimerkki.
Oon huomannut pätemisen olevan sivuoire huonosta itsetunnosta tai sen alueesta. Ni ei jaksa välittää, siinäpä pätee, voin kuunnella, mut ei mulla mitään sanottavaa välttämättä ole sen enempää. Ei jaksa kinastella ja sellasen ihmisen kans ei pääse mihinkään lopputulemaan sen lisäksi että siitä jää kaikille vaan paha mieli.
Yleensä ne ketkä pitää vähiten sitä meteliä asioista on niitä viisaimpia, eikä vain siksi, että heidän "ei tarvitse" argumentoida asioita ;P Elämäs on tärkeämpiäki asioita kun olla jatkuvasti toista parempi. Sitäpaitsi ei sellasen ihmisen seurassa viihdytä kovin pitkään ellei oo tossu tai samanlainen ite.- älykana
Itse asiassa tuo pitää paikkansa ne joiden kanssa olen ollut törmäyskurssilla omaavat erittäin huonon itsetunnon eikä kestä normaalia asioiden hoitoa ilman valtapeliä luulevat että kaikki on kyse vallasta (pätemistä)...eikä vain puhtaasti työasioiden hoitoa.
- vallaton episodi
Johan on naisella ongelma, ellei kestä itseään älyttömämpää miestä, tai mikäli elämästä pitää tehdä pätemisnäyttämö.
Alkoi tehdä mieli teatteriin :)- älykana
Heh tykkään teatterista myös mutten pelleistä ;)
Soukki soukki.Työareenalla ei vain jaksa juuri pätemisiä vaan haluaa hoitaa työnsä parhaimmalla tavalla ilman valtapeliä rehdisti ja suoraan ja ilman teatteria ja lipomisia enkä tarkoita sitä mitä luulet ainakin yleensä netissä lipominen on houkutteleva sana johon ne keskenkasvuiset ottaa kiinni ;)
Ja kestän älyttömämpiä miehiä; kotonakin on kaksi pientä miehen alkua. ;)
- Niin no,
minä annan mielelläni toisten päteä, jos niin haluavat. Niin miesten kuin naistenkin. Minusta on hyvä kun ihminen saa olla sellainen kuin haluaa olla.
- älykana
Niin minäkin kunhan päteminen on oikeanlaista eli puhtaasti ammattitaidon esille tuomista ja siitä keskustelua eikä muiden vähättelyä mollaamista ja sillä tavalla itsensä korottamista.
En inhoa valtaakaan vaan vallan väärinkäyttämistä. :)
Vallassa ei saisi olla huonon itsetunnon omaavat, oman egonsa korottajat vaan vastuunsa ymmärtävät alaisiaan kunnioittavat ja ammattitaitoiset ihmiset. - älykana igen
älykana kirjoitti:
Niin minäkin kunhan päteminen on oikeanlaista eli puhtaasti ammattitaidon esille tuomista ja siitä keskustelua eikä muiden vähättelyä mollaamista ja sillä tavalla itsensä korottamista.
En inhoa valtaakaan vaan vallan väärinkäyttämistä. :)
Vallassa ei saisi olla huonon itsetunnon omaavat, oman egonsa korottajat vaan vastuunsa ymmärtävät alaisiaan kunnioittavat ja ammattitaitoiset ihmiset.lisään vielä..sori meni pahasti alkuasiasta työhyvinvoinnin puolelle mutta meillä on niin iiiihana miespomo että avot..sarkasmia siis ja siitä tämä tilitykseni.. :)
- Joo kyl mut:.!1%#?+
älykana igen kirjoitti:
lisään vielä..sori meni pahasti alkuasiasta työhyvinvoinnin puolelle mutta meillä on niin iiiihana miespomo että avot..sarkasmia siis ja siitä tämä tilitykseni.. :)
.
"Tuleeko telkusta mitää??????"
.
...onhan naiset paljon pätevimpiä monessa asiassa kuin miehet.. siis.... leipominen...ompeleminen....jne.... =)))))))))
relaxed_eyes kirjoitti:
komppaan
...no prkl, osaahan ne pestä pyykkiäkin paremmin.... =)
- cs
oho yksi mies sentään ketjussa--ihmettelin, että olenko naisten logiikkapalsta, ku ämmät kehuvat toinen toisiaan
iivar-runoilija kirjoitti:
...no prkl, osaahan ne pestä pyykkiäkin paremmin.... =)
Joo, ja varsinki viikata ne kaappiin(itse käyttäisin suoraan narulta tai tätänykyä kuivausrummusta).
Ja puhumattakaan pölyjen pyyhkimisestä ja kukkien kastelemisesta yms. tärkeästä, naiset on kollektiivisesti miehiä pätevämpiä.cs kirjoitti:
oho yksi mies sentään ketjussa--ihmettelin, että olenko naisten logiikkapalsta, ku ämmät kehuvat toinen toisiaan
kröh... oommäki miäs...
- älykana
relaxed_eyes kirjoitti:
Joo, ja varsinki viikata ne kaappiin(itse käyttäisin suoraan narulta tai tätänykyä kuivausrummusta).
Ja puhumattakaan pölyjen pyyhkimisestä ja kukkien kastelemisesta yms. tärkeästä, naiset on kollektiivisesti miehiä pätevämpiä.Niinpä samaa mieltä ollaanhan me päteviä me naiset niin työssä kuin arjen askareissakin meitä kun ei kukaan passaa. ;)
Minäkin rakensin huushollia viisi vuotta sitten, koolasin seiniä ja tasoittelin lattiaa ja maalasin etc, kunnostan tuolia parhaillani, teen pronssivaluja, vaihdan kumit pyörään, poimin marjat, ompelen, leivon, trimmaan koirani jne..normaalin työni lisäksi monitaitoinen kun olen mutta sen verran syntinen nainen olen että inhoan pyykkejä, ruuan tekemistä ja siivoamista..ja se onkin retuperällä. :)
Syön nimittäin salaatteja ja muuta vegaanimoskaa jota avokkini ei syö..niin tekee itselleen omat pöperöt. Ja siivoominen on fifty fifty. Pyykit pesemme molemmat omamme(ennen oli yhteiset pyykit mutta kuulemma minä en venuttele sukkia riittäviin ennen kuin laitan narulle ja en käännä farkkuja nurinpäin :)) ja tiskit fifty fifty. Ai niin ainoastaan pöytäliinan silitän.
Siivoaminen välttämätön pakko mutta ei se mikään intohimo ole ;) Ja jos joku alkaa puhumaan siivoamisesta niin hitsi että alkaa tympii. Ihan kuin maailmassa ei olisi muuta kuin siivous...sori mutta aikas moni kanssasisareni tekee näin ja olisi hauskaa kuulla samaa miestenkin suusta. ;) Tosin hämmästyin lasten pihaleikkejä kun naapurin poika sanoi että leikitäänkö siivousta vielä..ajat muuttuu kuomaset. :) Olkaa onnellisia että moni nainen on vielä vanhan aikainen. Minun huushollissa teille kävisi huonosti ;)
Mie kun en passaa ketään muita kuin lapsiani ja niitäkin vain siihen asti kun eivät kykene itse hoitamaan.
Kuri ja tasaarvo se on oltava nukketalossakin ;) - älykana
relaxed_eyes kirjoitti:
kröh... oommäki miäs...
ja minä olen nainen en ämmä myöskään. :)
- zisel
No en tiedä mutta yksi vastenmielisimmistä piirteistä miehessä on se että se on tyhmempi kuin minä.
Ja toinen on että se on lapsellinen. Siis negatiivisella tavalla lapsellinen. - gaugama
> Miksi jotkut miehet ei kestä naisia jotka on pätevämpiä ja älykkäämpiä
Jotkut ehkä kokevat naisten olevan vallan kahvassa tai etulyöntiasemassa jo muilla sektoreilla (tunteet, verbaaliset avut jne.) eivätkä pidä jos asia- ja tekemissektoreillakin jäävät toiseksi. Huono itsetunto, kotoa opitut tavat, väärin kohdistettu tapa purkaa yleistä pettymystä omiin naissuhteisiin jne.
Tuommoisia varmasti löytyy. Yleisesti tietenkään kaikki toiseen sukupuoleen, ikäryhmään tms. kohdistuvat tölväykset eivät johdu siitä että tölväisijällä olisi tietoinen tai tiedostamaton rasistinen asenne. Hän voi olla muuten vain k-pää (tasapuolisesti kaikille joille voi) ja joskun harvoin toinen osapuoli voi itse olla k-pää, mutta pistää asian syrjinnän piikkiin.- älykana
Hyvin tiivistettyä asiaa noinhan se pitkälti on :)
Itse vain joudun törmäyskursseille kun en mene annettuun rooliini eli ole hiljaa ja anna muiden vain kukkoilla vaan otan kantaa myös varsinkin jos näen puutteen jossain työjutussa. Inhoan hierarkiaa missä asiat pitää sanoa yhdelle portaalle ja siitä sitten toiselle ja sitten toiselle..paljon sujuvampaa kun sanoo samantien oikealle henkilölle olitko huomannut sen..ilman suurempia numeroita.
Ja ei tämä aina kosketa pelkkiä miehiäkään.
- Snee.
Olen sitä mieltä että mies on kategorisesti naista erinomaisempi joten kyseessä on oikeutettu närkästys.
Sivistyneinä ihmisinä nämä miehet harvemmin käyvät kuitenkaan naiseen käsiksi ja näyttåvät naisen todellisen paikan, joten lopputulos saattaa naisesta välillä vaikuttaa siltä että mies "antautuu". Oikeasti mies tuolloin suojelee naista itseltää, valitettavasti jättäen myös naiselle harhan itsen erinomaisuudesta kytemään. - Nasdaq
Minusta ihannemaailma olisi sellainen jossa naiset toimisivat vetureina ja miehet (niin kuin minä) löhöilisivät ja kirjoittelisivat esim. nettiin otteita ilmaiselämästään.
Naiset ovat kuin luotuja johtamaan. Suomen viisi parhaiten viime vuonne tuottanutta yritystä oli palkannut liiderikseen naisen.
(aamukikatusta)- compus sui
No, eivät kaikki naiset onneksi samanlaisia ole
ku tuli mieleen yx episodi: kun olin 22vuotiaana alaan jo koulutettu
esimies yhdelle naiselle, joka oli vain kantapäiden kautta oppinut työnsä--ämmä teki yhden homman aina väärin ja puutuin asiaan
kun äämä oli taas aikeissa tehdä sen homman, otin yhden apupojan ja sen kanssa näytin miten homma tehdään.
äämä alkoi narisemaan että , älä sä poika tuu opettamamaan , mää olen jo 30 vuotta tehnyt tätä----totesin vaan, ettet ole sitten 30 vuodessa paljoakaan oppinut - älykana
compus sui kirjoitti:
No, eivät kaikki naiset onneksi samanlaisia ole
ku tuli mieleen yx episodi: kun olin 22vuotiaana alaan jo koulutettu
esimies yhdelle naiselle, joka oli vain kantapäiden kautta oppinut työnsä--ämmä teki yhden homman aina väärin ja puutuin asiaan
kun äämä oli taas aikeissa tehdä sen homman, otin yhden apupojan ja sen kanssa näytin miten homma tehdään.
äämä alkoi narisemaan että , älä sä poika tuu opettamamaan , mää olen jo 30 vuotta tehnyt tätä----totesin vaan, ettet ole sitten 30 vuodessa paljoakaan oppinutHauskasti ja nasevasti kommentoitu vaikkakin keskenkasvuisestikin oliko siitä vuosi sitten? ;)
Ei vaiska totta se on että joissakin työpaikoissa on jämähtäneet tavat toimia ja kehityskeskusteluita toimintamalleista ei ole saati ihan luotettaisin jokaisen omaankin arvostelukykyyn. Itsekin olen samaan törmännyt varsinkin hierarkisissa laitoksissa tähän usein mennään oli syytä tai ei. Mutta joskus ne vanhatkin tavat on hyviä eli ei uudistuksiakaan ilman todellista syytä.
Aina on hyvä korjata toimintaa jos siihen on syy. - Nasdaq
älykana kirjoitti:
Hauskasti ja nasevasti kommentoitu vaikkakin keskenkasvuisestikin oliko siitä vuosi sitten? ;)
Ei vaiska totta se on että joissakin työpaikoissa on jämähtäneet tavat toimia ja kehityskeskusteluita toimintamalleista ei ole saati ihan luotettaisin jokaisen omaankin arvostelukykyyn. Itsekin olen samaan törmännyt varsinkin hierarkisissa laitoksissa tähän usein mennään oli syytä tai ei. Mutta joskus ne vanhatkin tavat on hyviä eli ei uudistuksiakaan ilman todellista syytä.
Aina on hyvä korjata toimintaa jos siihen on syy.No tämähän on aivan pakkotila, koska olosuhteet muuttuvat jatkuvasti. Siksi organismin on oltava kevyt ja nokkela, aina askeleen edellä itseään.
(orgastista naurua) - älykana
Nasdaq kirjoitti:
No tämähän on aivan pakkotila, koska olosuhteet muuttuvat jatkuvasti. Siksi organismin on oltava kevyt ja nokkela, aina askeleen edellä itseään.
(orgastista naurua)Nykyään tosiaan vaaditaan muuntautumiskykyä/tietojen taitojen päivittämistä huomattavasti enemmän kuin ennen.
(kummallisista asioista immeiset lämpiää ;) sarkastinen hymy) - Nasdaq
älykana kirjoitti:
Nykyään tosiaan vaaditaan muuntautumiskykyä/tietojen taitojen päivittämistä huomattavasti enemmän kuin ennen.
(kummallisista asioista immeiset lämpiää ;) sarkastinen hymy)Muuntautumiskyky on ok, mutta päivitys ei. Päivitys tarkoittaa samalle tasolle vajoamista kuin muu porukka.
(kameleonttimaista naurua) - älykana
Nasdaq kirjoitti:
Muuntautumiskyky on ok, mutta päivitys ei. Päivitys tarkoittaa samalle tasolle vajoamista kuin muu porukka.
(kameleonttimaista naurua)No tuosta asioiden päivittämisestä olen eri mieltä mutta toki riippuu myös alasta paljon.
(stabiilisen sosialisoinnin induktiivinen hymy) - NAsdaq
älykana kirjoitti:
No tuosta asioiden päivittämisestä olen eri mieltä mutta toki riippuu myös alasta paljon.
(stabiilisen sosialisoinnin induktiivinen hymy)Sanonta "whats up" oli aikoinaan päivityksen esihistoriallinen versio. Eli siis taho joka ei tiedä missä mennään haluaa mennä siinä missä muutkin menevät.
Ei tämän ymmärtämiseksi tarvita kovinkaan suurta sosiaalista infraa.
(ei pöllömpää naurua) - älykana
NAsdaq kirjoitti:
Sanonta "whats up" oli aikoinaan päivityksen esihistoriallinen versio. Eli siis taho joka ei tiedä missä mennään haluaa mennä siinä missä muutkin menevät.
Ei tämän ymmärtämiseksi tarvita kovinkaan suurta sosiaalista infraa.
(ei pöllömpää naurua)Taidamme käsittää päivittämisen hieman erilailla..minä tarkoitan tietojen/alan päivittämistä en asioiden matkimista ja kopiointia. Tekniikka ja tieto kehittyy kuomaseni ja joskus on hyvä tarkastella toimintatapoja :)
(ornitologi kiittää ja hymyilee) - kylä näi o
NAsdaq kirjoitti:
Sanonta "whats up" oli aikoinaan päivityksen esihistoriallinen versio. Eli siis taho joka ei tiedä missä mennään haluaa mennä siinä missä muutkin menevät.
Ei tämän ymmärtämiseksi tarvita kovinkaan suurta sosiaalista infraa.
(ei pöllömpää naurua).
"What's up Doc" oli tämän päivityksen vielä päivitetympi versio
Har!
.
- se on...
Hyvässä tiimissä on molempia. Siinä missä nainen luo runsautta, niin mies karsii ja luo sillä selkeyttä. Miehen kyky keskittyä yhteen asiaan.
Hyvään lopputulokseen vaaditaan ainakin se, että molemmat jättävät pois oman ylistämis-alistamis asetelman. Tuovat oman panoksensa puolueettomasti yhteisen rakentamiseksi.
Ideointitiimissä huomaa miehen ja naisen ajattelutavan eron ja toisaalta eri ikäpolvien valtavan eron. Nuoremmat osallistuvat ihan eri tavalla. Tietysti ykilöissäkin on eroja ja vireystasossa.
Tollanen "naiset tiskaa peremmin" on ihan kreikkalaista teatteria. Jos ihminen on sittenkin perustuksiltaan noin ilkeä, niin mihin muuhun se on valmis? Se tulee esille hädän hetkellä, kun ihmisestä katoaa sivistys ja reagoidaan vaistolla. Ehdoton porttikielto sellaiselle.- älykana
"Hyvässä tiimissä on molempia. Siinä missä nainen luo runsautta, niin mies karsii ja luo sillä selkeyttä. Miehen kyky keskittyä yhteen asiaan"
Paljolti olen samaa mieltä kanssasi mutta aloituksesi kuulostaa hieman huonolta ja oletusarvoiselta. Itse juuri pyrin selkeyttämään asioita ja karsimaan turhaa työllistävää hierarkiaa. Sekä vahvistamaan ihmisten osaamisen esilletuomista. Hyvässä tiimissä ei ole naisia tai miehiä vaan ammattiihmisiä jossa kaikilla on omat vahvudet joita voidaan tuoda esille ja ammattiihmisiin pitää voida luottaa ja antaa heille mahdollisuus kukoistaa ja vahvistua(joskus ja useinkin alaiset tietää paremmin oman alueensa kuin johtohenkilöt).
Ja ideariiheen kuuluu kaikkien ottaa osaa eli tuomaan sitä runsautta ajatusvirtaa josta yhdessä tehdään toimiva kokonaisuus.
Hiukan oli Niinistömäisyyttä mutta menköön ;)
Jos aloittaa teatterilla, päättyy se tragediaan. Ei jokainen jaksa läpi elämänsä esittää itseään tyhmempää mitä oikeasti on. Ja jos miehellä on huono itsetunto, tietää eroa.
- älykana
Eräs miesnäyttelijä sanoi että ihmissuhteet on jollain tapaa aina näyttelemistä ja miellyttäminen osin manipuloimistakin ja niin se pitkälti on niin työelämässä kuin arjessakin..
aina emme voi olla aitoja vaan joskus on päästettävä valkoisia valheita jotta asiat sujuu. Jo ensimmäinen työhaastattelu on teatteria puhtaimmillaan ;) - älykana
älykana kirjoitti:
Eräs miesnäyttelijä sanoi että ihmissuhteet on jollain tapaa aina näyttelemistä ja miellyttäminen osin manipuloimistakin ja niin se pitkälti on niin työelämässä kuin arjessakin..
aina emme voi olla aitoja vaan joskus on päästettävä valkoisia valheita jotta asiat sujuu. Jo ensimmäinen työhaastattelu on teatteria puhtaimmillaan ;)Lisään vielä että samaa mieltä kanssasi varsinkin parisuhteet hajoaa jos on huono itsetunto ja työpaikoilla saattaa puolestaan olla että sinut ns.savustetaan ulos. Näin kävi meidänkin työpaikalla toiselle työntekijälle :(
älykana kirjoitti:
Eräs miesnäyttelijä sanoi että ihmissuhteet on jollain tapaa aina näyttelemistä ja miellyttäminen osin manipuloimistakin ja niin se pitkälti on niin työelämässä kuin arjessakin..
aina emme voi olla aitoja vaan joskus on päästettävä valkoisia valheita jotta asiat sujuu. Jo ensimmäinen työhaastattelu on teatteria puhtaimmillaan ;)Jatkuva draama on hieman eri asia mitä valkoiset valheet. Parisuhde on monasti kompromissien sävyttämä, jos ne kompromissit on näyttelypohjaisia voi liitto jossain vaiheessa pahoin.
Se kyllä selittäisi, miksi teoreettisesti 75 % miehistä juoksee vieraissa ja 50 % naisista.
Turha ostaa perheen ainoaksi autoksi kaksipaikkaista, jos lapsi on tulossa.- älykana
runontaja kirjoitti:
Jatkuva draama on hieman eri asia mitä valkoiset valheet. Parisuhde on monasti kompromissien sävyttämä, jos ne kompromissit on näyttelypohjaisia voi liitto jossain vaiheessa pahoin.
Se kyllä selittäisi, miksi teoreettisesti 75 % miehistä juoksee vieraissa ja 50 % naisista.
Turha ostaa perheen ainoaksi autoksi kaksipaikkaista, jos lapsi on tulossa.Draamat on tosiaan eri asia ne on minusta suunnattoman ärsyttäviä ja näitä draaman hallitsijoita työkavereina on jo painajainen..varsinkin kiiredraamattaret jotka pelaa peliään tärkeinä olematta edes kiireisiä. Kunhan saa itsensä näyttämään tärkeiltä..
toki Sosiaalisuus vaatii joskus pintapuolisesti näyttelemistä mutta syvimmillään ei tietenkään suhdetta vie pitkälle jos ei ole avoin ja pysty sanomaan asioista mitä mieltä on ...sama työilmapiiri on parempi kun homma pelaa avoimesti. Työpahoinvoinnit tulee usein ei avoimissa työpaikoissa missä on muodostunut omia kuppikuntia :)
- älykukko
Esim. sihteeri on nopea kirjoittamaan koneella ja mies antaa siihen tekstiin järjen ääliökana voisi soveltaa vinkkiä
- Maa Jussi
Ei tasapainoista miestä pitäisi mitenkään haitata jos nainen on jossai asiassa älykkäämpi, pätevämpi tai taitavampi. Niin se vaan elämässä menee että toinen on toistaan parempi jossain. Itse arvosta fiksuja ihmisiä ja mielelläni kuuntelen kun toinen neuvoo tai sitten keskustelen ihmisen kanssa että mikä olisi fiksuinta milloin missäkin.
Nyky-yhteiskunnassa ainakin suurkaupungeissa hehkutetaan ihan liikaa muka älykkyyttä ja pätevyyttä. Maaseudulla tähän pointittomaan hypeen ei onneksi olla lähdetty. Muutos tulee kaupunkeihinkin, mutta hitaasti :) Moni on ajatusmaailmassaan liian usein tai aina älykkäämpi ja pätevämpi kuin joku muu. Miksi tarvisi ajatella noin suppeasti. Kaikilla on omat vahvuutensa ja heikkoutensa yhteen hiileen puhaltaminen kannattaa.- compus sui
ääliökana voisi tulla treffeille ja todistaa älynsä ja taitonsa.
tarjoan puurot ja annan taxirahat aamulla. - älykana
compus sui kirjoitti:
ääliökana voisi tulla treffeille ja todistaa älynsä ja taitonsa.
tarjoan puurot ja annan taxirahat aamulla.Kiitos tarjouksesta
mulla oiskin tällä hetkellä puolukkaa puuroon. ;) - compus sui
älykana kirjoitti:
Kiitos tarjouksesta
mulla oiskin tällä hetkellä puolukkaa puuroon. ;)Äälikana muruseni:-)
Älä puolukkaviikolla tule sentään:( buukataan ovulaation aikaan treffit - älykana
compus sui kirjoitti:
Äälikana muruseni:-)
Älä puolukkaviikolla tule sentään:( buukataan ovulaation aikaan treffitEtkö sinä tykkääkään puolukasta ruispuurossa, poimin niitä muutama viikko sitten metsästä. No oisit sitten saanut viipaleen piirakkaa mutta jos ei kelpaa niin ei sitten. ;)
Ja nyt iski blondius mikä on äälikana? onko siinä ö-virhe vai puuttuuko siitä s niinkuin lauantaina saamasi säälikana ;)
- FMeklefmlkwefwefwef
Jos olet älykkäämpi se olet sinä jolla on vastuu mukautua ja uusiutua, koska oletettavasti typerämpi ei niin tee.
Typerykselle ei voi jättää yksipuolista vastuuta itsehavainnoinista eikä myöskään olettaa että hän pystyy käsittelemään asiaa metaforan tai retoriikan kautta.
Jos olet älykäs toimi kuten älykäs ihminen toimii. Jos pystyt vain havaitsemaan toisen typeryyden muttet toimia itse älykkästi ja tilanteen sanelemin ehdoin ... oletko sittenkään älykäs?
Vai voiko olla niin ettet tavoita omaa typeryyttäsi mutta näet toisen typeryyden ja siksi oletat että itse olet parempi?- compus sui
Monien tutkimusten ja testien jälkeen olen
9, 999999999999999% varmuudella useimmilla osa alueilla älykkäämpi, kuin ääliökana-älykyyttä on mahdotonta määritellä
vain yhdellä ÄO pisteluvulla, kuten Mensa--siinäkin on korkea ÄÖ
Sen vuoksi olenkin ollut monessa vaativassa esimiestehtävässä
että valvon ja opastan heikkolahjaisempia tekemään asiat oikein - älykana igen
Ihan hyvää pohdintaa ja noin itsekin ajattelen pitkälti ja olen ajoissa väistänyt tilanteen missä ylempi olisi joutunut ikävään altavastaajan asemaan. Eli ylemmällä tasolla varsinkin olevalle joutuu menemään hieman alemmas ettei hänen itsetuntonsa ja arvovaltansa kärsi työasioissa. (mikä minusta on vanhanaikaista työmeininkiä)
Mutta nyt on ollut hällä väliä minulla on oikeus sanoa työasiasta suoraan ja rehdisti ilman saamarin moista pelleilyä niin johan nappasi..työilmapiiri romahti samantien ja minut laitettiin "ruotuun" eli asenteella älä sinä plikka tuu sanomaan korkeammalle taholle miten asioita kuuluu hoitaa..ggggrrr
siitä tämä tilitys lähinnä..jossain olen välkympi ja tietorikkaampi mutta en kaikessa ja sekin on ihme oletusarvo että jos tiedät jotain ja haluat kehittää asioita jo pelkästä motivoituneisuudesta ja mielenkiinnosta johtuen niin
luullaan että yrität asettaa itsesi muiden yläpuolelle. Ei asioista keskusteleminen ole minusta vittumaisuutta.. tai ylimielisyyttä. Mutta aliarvostaminen on ja sellainen joka pyrkii kehittämään asioita niin ei se sano asioita aliarvioidakseen muita..menipäs sekavaksi tekstiksi :) - Fewkefmklfweef
älykana igen kirjoitti:
Ihan hyvää pohdintaa ja noin itsekin ajattelen pitkälti ja olen ajoissa väistänyt tilanteen missä ylempi olisi joutunut ikävään altavastaajan asemaan. Eli ylemmällä tasolla varsinkin olevalle joutuu menemään hieman alemmas ettei hänen itsetuntonsa ja arvovaltansa kärsi työasioissa. (mikä minusta on vanhanaikaista työmeininkiä)
Mutta nyt on ollut hällä väliä minulla on oikeus sanoa työasiasta suoraan ja rehdisti ilman saamarin moista pelleilyä niin johan nappasi..työilmapiiri romahti samantien ja minut laitettiin "ruotuun" eli asenteella älä sinä plikka tuu sanomaan korkeammalle taholle miten asioita kuuluu hoitaa..ggggrrr
siitä tämä tilitys lähinnä..jossain olen välkympi ja tietorikkaampi mutta en kaikessa ja sekin on ihme oletusarvo että jos tiedät jotain ja haluat kehittää asioita jo pelkästä motivoituneisuudesta ja mielenkiinnosta johtuen niin
luullaan että yrität asettaa itsesi muiden yläpuolelle. Ei asioista keskusteleminen ole minusta vittumaisuutta.. tai ylimielisyyttä. Mutta aliarvostaminen on ja sellainen joka pyrkii kehittämään asioita niin ei se sano asioita aliarvioidakseen muita..menipäs sekavaksi tekstiksi :)Kannat älykkyyden takkaa - eikä se ole kevyt.
Auttaako narina? Jos auttaa on se oikeutettua. - älykana
Fewkefmklfweef kirjoitti:
Kannat älykkyyden takkaa - eikä se ole kevyt.
Auttaako narina? Jos auttaa on se oikeutettua...en taida olla narinan kannalla ennemmin asioihin puuttumisen. Ja minusta ihan mielenkiintoinen keskusteluaihekin. :)
- compus sui
älykana kirjoitti:
..en taida olla narinan kannalla ennemmin asioihin puuttumisen. Ja minusta ihan mielenkiintoinen keskusteluaihekin. :)
PAH kanamainen femakkoisku, eikä keskustelu
kikkeli framille äälökana, jos olet isäntä - älykana
compus sui kirjoitti:
PAH kanamainen femakkoisku, eikä keskustelu
kikkeli framille äälökana, jos olet isäntäToi oli hyvä; hauskaa tekstiä. ;)
Minkähän ikäinen olet? kikkeli frami äälökana. - compus sui
älykana kirjoitti:
Toi oli hyvä; hauskaa tekstiä. ;)
Minkähän ikäinen olet? kikkeli frami äälökana.Ikinuori lapsinero mielessäni, ei kronologia vaikuta suureen neroon, varsinkaan näin vaatimattoman luonteen omaavaan, ett ollaan vaikkapa 8v kun opin lukemaan 3-4 vuotiaana ja ekaluokalla, kun muut lukivata aappiskukkoa sai opelta luvan lueskella ydinfysiikkaa.
Kikkelistän tulee mieleen kun yksivuotiaana jäi esinahka sepluksen vetoketjuun jumiin tuskallisesti, tuli tahatätu Jaan auttamaan ja pyrtyi, kun näki 30cm kikulin
- voi ***
voi oksetus. Tää olikin voopotin ja mä vastasin tähän. (kakomista)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1641551
- 104921
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16595ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40527Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45478Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412