Sain vauvana jäykkäkouristusrokotteen ja katselin rokote.fi:stä, että se pitäisi uusia 10v välein. Olen nyt 20v eikä minua tietääkseni ole rokotettu uudelleen. Matkustelen tosi paljon ja aloin miettiä, että tarvisin tuon suojan. Mutta outoa, että uusimisväli on 10v ja minua ei olisi edes peruskoulussa rokotettu? Vai voiko se olla mahdollista?Kun ei vaan jaksa muistaa eikä ole enää rokotuskorttiakaan niiltä ajoilta. Ja koulut ja kunnat on vaihdelleet niin paljon, ettei tiedä mistä voi lähteä kyselemään. Eli kannattaako mun käydä nyt piakkoin ottamassa se jäykkis kun tosiaan matkaan kaikkialla niin paljon?
Jäykkäkouristusrokote
3
245
Vastaukset
- .th
No totta kai kannattaa ottaa, tosin sinut on siellä koulussa rokotettu.......olet saanut vauvaiän jälkeen tetanuksen...
- ed.
siis tetanusrokotteen
- piikkipakko
Kyllä kaikki lapset rokotetaan siinä 4luokan aikana ellei ole erillistä estettä rokotukselle.
Nyt vaan haet rokotteesi terveyskeskukseta. Ja kuitenikin jos sait sen viimeksi kymmenen vuotiaana nyt 20 vee se on ajankohtainen.
Miehet saavat sen rokotuksen jo 18 vuotiaana armeijassa. Itse hoksasin tarvitsevani rokotetta 11vuotta koulurokoiteesta. Eli 21 vuotiaana, No sairaanhoitaja kertoi että välillä hänen luona käy 50 vee miehiä jotka ovat miiksi rokotettu armeijassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1956808- 1592006
- 1131668
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551218Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢481074Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991045Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6967Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41909