Paljon saan lomakorvauksia ?

Daisy Duck <3

olin 4 kk kunnalla töissä (KV-TES), palkka 1700 eur /kk.

en pitänyt päivääkään lomaa missään vaiheessa, koska olin vähän niinkuin paikkaamassa kesälomalaisia kesän yli.

auttakaa tyhmää, noin suunnilleen paljonko saan lomakorvauksia ?

ja milloin maksetaan, sain vikan palkan jossa ei ollut mitään ylimääräistä ja kysyin asiasta niin sanottiin että maksetaan kyllä mutta jälkikäteen.

auttakaa tyhmää, en voi asiaa udella enää miltään palkanlaskijoilta tms.

14

1341

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Daisy Duck <3

miksei kukaan auta voi olla että teen itsarin tän jutun takii

• ...

Jos sinun kanssasi on tehty kirjallinen työsopimus KT:n mallilomakkeelle, niin siinä lukee suunnilleen, että maksetaan seuraavana normaalina palkanmaksupäivänä. Tarkista työsopimuksesi. Lomakorvauksen voit itsekin laskea lukemalla KVTES:n vuosilomaluvusta pykälän, jonka nimi on suunnilleen lomakorvaus työsuhteen päättyessä. Siellä kerrotaan mistä taulukosta löytyy korvattavien lomapäivien lukumäärä ja millä luvullä kk-palkka jaetaan päiväpalkkaa laskettaessa. Lisäksi saat todennäköisesti lomarahan, jonka suuruus selviää Lomaraha-nimisestä pykälästä.

Liity liittoon, kun saat seuraavan työpaikan, niin luottamusmies auttaa sinua palkka-asioiden selvittämisessä, jos et itse halua olla yhteydessä omaan esimieheesi tai palkanlaskijaan

• vitun mulkut
        ... kirjoitti:

Jos sinun kanssasi on tehty kirjallinen työsopimus KT:n mallilomakkeelle, niin siinä lukee suunnilleen, että maksetaan seuraavana normaalina palkanmaksupäivänä. Tarkista työsopimuksesi. Lomakorvauksen voit itsekin laskea lukemalla KVTES:n vuosilomaluvusta pykälän, jonka nimi on suunnilleen lomakorvaus työsuhteen päättyessä. Siellä kerrotaan mistä taulukosta löytyy korvattavien lomapäivien lukumäärä ja millä luvullä kk-palkka jaetaan päiväpalkkaa laskettaessa. Lisäksi saat todennäköisesti lomarahan, jonka suuruus selviää Lomaraha-nimisestä pykälästä.

Liity liittoon, kun saat seuraavan työpaikan, niin luottamusmies auttaa sinua palkka-asioiden selvittämisessä, jos et itse halua olla yhteydessä omaan esimieheesi tai palkanlaskijaan

vittu mä kuulun liittoon, JHL on sen liiton nimi.

ja vittu ei sopimukses lukenut missään kohtaa mistää vitun lomakorvausten maksusta saatana mitään

nii mä kysyin siltä vitun ihmiseltä siel töis vikan päivän nii vittu se sano että kyllä maksetaan ja ett ne tulee peräs

nii vittuako te täällä mulle keuhkootte saatana ku pyysin vaan ihan vittu asiallisesti apua.

vittu mä ymmärrä jotain saatanan paskanjauhantaa jostain taulukoista ja vuosiloma-vitun-päivistä

miten voi olla noin vitun vaikeeta tää teille ?

vitun klovnit pyysin vaan apua niin te uhkailette ja haukutte tääll vittu ku näkisin teiät jossain tuol pihal niin hakkaisin teiät kaikki

• soita liittoon!
        vitun mulkut kirjoitti:

vittu mä kuulun liittoon, JHL on sen liiton nimi.

ja vittu ei sopimukses lukenut missään kohtaa mistää vitun lomakorvausten maksusta saatana mitään

nii mä kysyin siltä vitun ihmiseltä siel töis vikan päivän nii vittu se sano että kyllä maksetaan ja ett ne tulee peräs

nii vittuako te täällä mulle keuhkootte saatana ku pyysin vaan ihan vittu asiallisesti apua.

vittu mä ymmärrä jotain saatanan paskanjauhantaa jostain taulukoista ja vuosiloma-vitun-päivistä

miten voi olla noin vitun vaikeeta tää teille ?

vitun klovnit pyysin vaan apua niin te uhkailette ja haukutte tääll vittu ku näkisin teiät jossain tuol pihal niin hakkaisin teiät kaikki

JHL:ssä osataan laskea lomakorvauksesi. Soita sinne heti maanantaina. Näin sinulla on mahdollista saada vastinetta jäsenmaksuillesi.

• voihuah

No mehän ei voida tietää milloin maksetaan. Mistä tänne oikein sikiää noita idioottien kysymyksiä tyyliin: paljonko saan palkkaa jne.
      tuollaiset asiat pitää sopia työnantajan kanssa ja ottaa selvää ennen työsuhteen alkamista tai loppumista.
      Mitä ihmeen lapasia ihmiset oikein ovat kun eivät KYSY!!??

• Daisy Duck <3

Joo, vittu mul loppu työt 30.9 ja jumalauta jos ei tuu vittu jotain lomakorvauksia huomenna eli 31.10 niin vittu mä tapan itteni saatana

vittu ku kysyin niistä sillon vähän enneku paska-duunini loppu niin sanottiin että ne tulee sitten kun seuraavan kerran palkkoja ajetaan blaa blaa vittu saatana

eli ku mulla oli aina palkkapäivä kuun vika päivä niin on se jumalauta kumma jos ei huomenna 31.10 tuu jotain tilille. ei oo meinaa mitään vitun palkkalaskelmaa ainakaan postissa tullut saatana

ku mä sain sillon syyskuun lopus vikan palkan niin siin ei ollut mitään muuta ku se kuukausi palkka normaali

vittu mä tapan itteni saatana mä en jaksa enää tätä paskaa

mä tapan itteni ja kirjoitan itsemurhaviestiin syyksi teolleni sen että multa kusetettiin rahat vitun huorat saatana

• soita liittoon

Asioiden ratkaisujärjestys kunnissa, kaupungeissa ja kuntayhtymissä on semmoinen, että ensin otetaan yhteyttä omaan esimieheen ja/tai palkanlaskijaan ja kysytään, miksi lomakorvauksia ei ole maksettu. Sitten järjestäytyneet työntekijät ottavat yhteyttä luottamusmieheen tai pääluottamusmieheen, joka alkaa selvittää asiaa työnantajan edustajan kanssa ja tarvittaessa saa neuvoja liitosta. Jos asia ei vieläkään selviä, niin jatketaan ensin paikallisneuvottelussa sitten keskusneuvottelussa ja vielä työtuomioistuimessa. Mutta mitään ei tapahdu, ellei työntekijä ole sen verran aktiivinen, että soittaa luottamusmiehelleen. Jos et enää tiedä, kuka luottamusmies on, soita ammattiliittosi.

Järjestäytymätön ei ota yhteyttä luottamusmieheen tai liittoon vaa omaan lakimieheensä.

• Daisy Duck <3
        soita liittoon kirjoitti:

Asioiden ratkaisujärjestys kunnissa, kaupungeissa ja kuntayhtymissä on semmoinen, että ensin otetaan yhteyttä omaan esimieheen ja/tai palkanlaskijaan ja kysytään, miksi lomakorvauksia ei ole maksettu. Sitten järjestäytyneet työntekijät ottavat yhteyttä luottamusmieheen tai pääluottamusmieheen, joka alkaa selvittää asiaa työnantajan edustajan kanssa ja tarvittaessa saa neuvoja liitosta. Jos asia ei vieläkään selviä, niin jatketaan ensin paikallisneuvottelussa sitten keskusneuvottelussa ja vielä työtuomioistuimessa. Mutta mitään ei tapahdu, ellei työntekijä ole sen verran aktiivinen, että soittaa luottamusmiehelleen. Jos et enää tiedä, kuka luottamusmies on, soita ammattiliittosi.

Järjestäytymätön ei ota yhteyttä luottamusmieheen tai liittoon vaa omaan lakimieheensä.

Tiedän kuka on liittoni luottamusmies entisellä työpaikallani. Ei siinä mitään.

En vaan vittu tajua miks ei vittu maksettas oon aikasemmin ollut töissä siel samas paikas ja sillonkin sain lomakorvauksia joskus jälkikäteen, olin silloinkin määräaikainen kuukauspalkkainen työntekijä.

Mutta olet lienee samaa mieltä kanssani että minulle kuuluisi korvaukset ja että olisi todennäköistä että ne maksetaan nyt 31.10.2012 koska minulla oli palkkapäivä aina kuun vika päivä ?

Minulle ei ole myöskään verokorttia lähetetty sieltä palkanlaskentafirmasta niin eiks seki jo kieli siitä että sieltä olis jotain viel tulos että ne laittaa sen verokortin sitten palkkalaskelman kanssa postiin kun maksaa ne vitun korvaukset vai vittu häh ?

• pelottelija
        Daisy Duck <3 kirjoitti:

Tiedän kuka on liittoni luottamusmies entisellä työpaikallani. Ei siinä mitään.

En vaan vittu tajua miks ei vittu maksettas oon aikasemmin ollut töissä siel samas paikas ja sillonkin sain lomakorvauksia joskus jälkikäteen, olin silloinkin määräaikainen kuukauspalkkainen työntekijä.

Mutta olet lienee samaa mieltä kanssani että minulle kuuluisi korvaukset ja että olisi todennäköistä että ne maksetaan nyt 31.10.2012 koska minulla oli palkkapäivä aina kuun vika päivä ?

Minulle ei ole myöskään verokorttia lähetetty sieltä palkanlaskentafirmasta niin eiks seki jo kieli siitä että sieltä olis jotain viel tulos että ne laittaa sen verokortin sitten palkkalaskelman kanssa postiin kun maksaa ne vitun korvaukset vai vittu häh ?

Oletko sä edes kysynyt palkanlaskennasta, onko korvaukset tulossa? En nytten halua yhtään pelotella, mutta välillä virheistä sattuu ja jos et ole yhtään kysynyt, millon korvaus tulee, niin voi olla, et palkanlaskenta ei ole edes huomannu, että niitä ei ole maksettu. Toisaalta ei tässä enään ole montaa tuntia siihen, kun voit katsoa pankkitiliäsi ja olla tikkana sitten soittamassa heti 8 jälkeen palkanlaskentaan.

• daisy duck <3

Oli tullut, ja huomattavasti enemmän kuin odotin. Palkkalaskelmaa ei ole tullut, tulisikohan tänään/täl viikol postissa.

nyt mun ei tarvi olla enää vihainen (tän asian suhteen). Odottavan aika vaan oli niin pitkä ja alkoi hermostuttaa toden teolla kun ei mitään palkkalaskelmaa ollut saapunut. Kiinnostaa tosiaan tietää että miten noi rahat on määräytynyt, on huomattavasti enemmän tosiaan ku odotin.

• pelottelija

Jos sulla riittää vielä virtaa, niin soita sille luottamusmiehelle ja valita, että jouduit odottamaan lomakorvauksia näin kauan. Jos siellä on vakkarien palkanmaksupäivä kuun puolessa välissä, niin sinun olisi pitänyt saada lomakorvaus silloin.

• laskeskentelija
        pelottelija kirjoitti:

Jos sulla riittää vielä virtaa, niin soita sille luottamusmiehelle ja valita, että jouduit odottamaan lomakorvauksia näin kauan. Jos siellä on vakkarien palkanmaksupäivä kuun puolessa välissä, niin sinun olisi pitänyt saada lomakorvaus silloin.

Lomakorvaus lasketaan jakamalla lomakorvauksen laskemisajankohdan varsinainen kuukausipalkka luvulla 20,83 ja kertomalla se pitämättömien vuosilomapäivien lukumäärällä. Sinulla se on ehkä 7 päivää eli sillloin olisi 1700/20,83 = 81,61 ja 7*81,61 = 571,27. Tarkistuta luottamusmiehellä.

• jaaok3
        laskeskentelija kirjoitti:

Lomakorvaus lasketaan jakamalla lomakorvauksen laskemisajankohdan varsinainen kuukausipalkka luvulla 20,83 ja kertomalla se pitämättömien vuosilomapäivien lukumäärällä. Sinulla se on ehkä 7 päivää eli sillloin olisi 1700/20,83 = 81,61 ja 7*81,61 = 571,27. Tarkistuta luottamusmiehellä.

jaa meidän kunnassa 1650e kk palkka ja 5kk työtä = 380e lomarahaa =5yksikköä a/68e näin mun tili nauhassa luki ja sanottiin että 5kk=9 lomapäivää

• lomaraha
        jaaok3 kirjoitti:

jaa meidän kunnassa 1650e kk palkka ja 5kk työtä = 380e lomarahaa =5yksikköä a/68e näin mun tili nauhassa luki ja sanottiin että 5kk=9 lomapäivää

Olet saanut sekä lomarahan että lomakorvauksen. Lomaraha lasketaan erilailla kuin lomakorvaus. Lomarahaa saa 4 %, 5 % tai 6 % varsinaisesta palkasta jokaisesta lomanmäärätymiskuukaudesta sen mukaan minkä lomapäivätaulukon mukaan lomapäivät määräytyy. Sinulla se on 4 %/kk eli yhteensä 20 % kuukausipalkasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4190
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3482
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2893
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2134
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1216
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe