kaukosuhde -jätettykö? Kaipaan mielipiteitä

jätettykö?

Kirjoittelin samaisen tekstin tuonne "suhteen lopettaminen" mutta päätin laittaa sen tännekin, kyseessä kuitenkin kaukosuhe. Kaipaan mielipiteitä!

tapasin poikaystäväni (tai siis exäni) netissä. Asutaan eri paikkakunnilla ja kun oltiin jonkun aikaa juteltu, päätettiin että nähdään. Hän asuu siis Helsingissä ja minä 200km päässä. Kaikki meni tosi hienosti ja kemiat kohtas heti.. löydettiin yhteinen sävel niin sanotusti.
No, siinä sitten sovittiin,että aletaan seurustella jne. Tätä kestikin nyt vähän reilu kuukauden, kunnes tiistaina poikaystäväni ilmoitti, että häntä ahdistaa liikaa tämä kaukosuhde. Tieto tuli minulle kuin salama kirkkaalta taivaalta. Tai no ei minua se yllättänyt, että välimatka välissämme stressaa ja ahdistaa.. tottakai se ärsyttää, myös minua! Ollaan nähty n.2vk välein. Ainoa syy siis välimatka.

Hän siis otti ja jätti. Minä laittelin viestiä perään ja anelin, että katottaisiin vielä, kun kaikki on mennyt niin hienosti. Ei kuulema halua jatkaa. No siitä päivä, niin se soitteli, tekstaili, kirjotteli mulle jne.. ei edelleenkään halunnut jatkaa. Eilen sitten keskusteltiin netissä ja hän sanoi, että pelkää sitä, että mulla on joku toinen. Sanoin ja vakuutin,että olen yhden miehen nainen. Hän sitten ilmoitti haluavansa jatkaa (sitä ennen oli pyytänyt hieman miettimisaikaa ja sitä olin antanut)
Muutaman tunnin päästä poikaystäväni alkoi sitten kuitenkin empiä.. hänelle tuli semmonen olo, että hän menettää mut ja että mulla on joku toinen! Kehotti etsimään muuta seuraa. Halusi taas miettiä!! Kun lähdin pois ja laitoin koneen kiinni, niin 2sek ja poikaystäväni (ex?) soittaa minulle ja kertoo miten paljon kaipaa ja välittää.. ei halua menettää. Sovittiin aikalisästä, mutta kummatkin kerrottiin avoimesti tunteista ja kyllä siinä olikin kerrottavaa. Kumpikin välittää niin h*lvetisti.
Tänä aamuma poikaystäväni sitten laitteli viestiä vähän vaisusti, mutta sydänten ja muun hömpötyksen kera.. sen jälkeen koko tämä päivä on menny tosi sumussa.. Kun kysyin illan suussa, että mitä hän haluaa tehdä, vastaus oli "en tiedä". Kun nyt muutaman siiderin jälkeen soittelin hänelle (poikaystäväni myös juomassa) hän oli ärtynyt jostain perheriidoista, ja sanoi, että ei jaksa välimatkaa. Hän siis jätti minut. Siitä sitten hieman eteenpäin ja rohkenin soittaa uudelleen. Kysyin onko minulla mahdollisuutta enäää.. vastaus "en tiedä".

Mitä minun pitäisi tehdä. Molemmat välitetään toisitamme aivan älyttömästi. Kumpikaan ei haluaisi menettää. Neuvokaa joku viisaampana, miten kannattaisi toimia? Otanko etäisyyttä ja annan sen tosiaan olla ja miettiä, josko herra palais takasin häntä koipien välissä? Auttakaa. Onko minulla vielä mahdollisuus? Muita ongelmia ei siis ole ollut..

3

183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • #kommenttia#

Ihan kärkeen laitan tuosta kun kirjoitit että kaverilla on mustasukkaisuusoireita, se tauti kun ei taida parantua vaikka välimatka lyhenisi nollaan niin sen perusteella neuvoisin että erotkaa, ei ole kummallekaan varmaan helppoa jos toinen epäilee alituiseen toisen tekemisiä ja menemisiä.

Sitten välimatkasta, joillekin se sopii ja joillekin ei, itse erosin muutama kuukausi sitten vuosia kestäneestä kaukosuhteesta jossa välimatka suunnilleen sama kuin teillä, toimi ihan hyvin mutta exä olisi halunnut enemmän yhteiseloa. Mieti asiaa siltä kannalta että näkisitkö itsesi joskus tulevaisuudessa asumassa Helsingissä tai päinvastoin, jos kyllä niin sitten ehkä voisi olla syytä jatkaakin.

Ota etäisyyttä, nuori sydän paranee nopeasti mutta jos kuitenkin tilanne käy sietämättömäksi voittehan taas viritellä romanssia mutta ei se ystävyyskään huono juttu ole, saattaisi olla hyväksikin niin kaveri pääsisi ehkä eroon mustasukkaisuudestaan.

• jätettykö?

Kiitoksia vastauksestasi! Olenkin koettanut nyt ottaa etäisyyttä ja miettinyt mahdollisuutta "ollaan kavereita" . Mutta mietin, että onko minusta yhtäkkiä muuttumaan pelkäksi kaveriksi? Ja mitä tuohon Helsinkiin muuttamiseen tulee, niin olen kyllä valmis siihen. Olen jokatapauksessa todennäköisesti muuttamassa Helsinkiin jossakin vaiheessa opiskelemaan. Olemme puhuneet "ohimennen" siitäkin mahdollisudesta, että muuttaisimme saman katon alle, edellyttäen tietysti, että suhde olisi kestänyt jo hieman pidempään, luottamusta löytyy jne.
        Eilen soittelin hänelle ja sain kuulla "kyllä mä sut haluun, ku oisit lähempänä. Jos nyt vastauksen haluat niin kyll tää sitten vissiin oli tässä. et oo antanu mun yhtään miettiä. Mutta jos saan aikaa miettiä, niin saan selvyyden. Vastauksen saat huomenna..." En tiedä, mitä ajatella. Olen ehkä ahistellut häntä liikaa laittelemalla viestiä, mutta vain sen takia, että hän on viestitellyt minulle niinkuin mitään ei olisikaan vialla. Tottakai se hämmentää ja sekottaa päätä entisestään.
        Sovimme, että kumpikaan ei koske kehenkään toiseen, niin kauan kun tämä meidän juttu on näin. Ei sillä, että kumpaakaan nyt haluttaisikaan vikitellä muita, mutta sovimme näin vain ikäänkuin varmuudeksi.

Mutta onko kenellekään käynyt niin, että mies haluaa pitää taukoa? Miten siitä on selvitty? Mietin, että jos ryhdyn hänen kaverikseen, niin ehkä hän huomaa mitä menetti ja haluaa minut takaisin. Saattaisin mennäkin, mikäli hänellä ei olisi ollut jo välissä sitten muita naisia. Mutta mikään ns. "hätävara" en todellakaan halua olla. Kukapa haluaisi. Välitän hänestä aidosti ja tosissani.

• #kommenttia#
        jätettykö? kirjoitti:

Kiitoksia vastauksestasi! Olenkin koettanut nyt ottaa etäisyyttä ja miettinyt mahdollisuutta "ollaan kavereita" . Mutta mietin, että onko minusta yhtäkkiä muuttumaan pelkäksi kaveriksi? Ja mitä tuohon Helsinkiin muuttamiseen tulee, niin olen kyllä valmis siihen. Olen jokatapauksessa todennäköisesti muuttamassa Helsinkiin jossakin vaiheessa opiskelemaan. Olemme puhuneet "ohimennen" siitäkin mahdollisudesta, että muuttaisimme saman katon alle, edellyttäen tietysti, että suhde olisi kestänyt jo hieman pidempään, luottamusta löytyy jne.
        Eilen soittelin hänelle ja sain kuulla "kyllä mä sut haluun, ku oisit lähempänä. Jos nyt vastauksen haluat niin kyll tää sitten vissiin oli tässä. et oo antanu mun yhtään miettiä. Mutta jos saan aikaa miettiä, niin saan selvyyden. Vastauksen saat huomenna..." En tiedä, mitä ajatella. Olen ehkä ahistellut häntä liikaa laittelemalla viestiä, mutta vain sen takia, että hän on viestitellyt minulle niinkuin mitään ei olisikaan vialla. Tottakai se hämmentää ja sekottaa päätä entisestään.
        Sovimme, että kumpikaan ei koske kehenkään toiseen, niin kauan kun tämä meidän juttu on näin. Ei sillä, että kumpaakaan nyt haluttaisikaan vikitellä muita, mutta sovimme näin vain ikäänkuin varmuudeksi.

Mutta onko kenellekään käynyt niin, että mies haluaa pitää taukoa? Miten siitä on selvitty? Mietin, että jos ryhdyn hänen kaverikseen, niin ehkä hän huomaa mitä menetti ja haluaa minut takaisin. Saattaisin mennäkin, mikäli hänellä ei olisi ollut jo välissä sitten muita naisia. Mutta mikään ns. "hätävara" en todellakaan halua olla. Kukapa haluaisi. Välitän hänestä aidosti ja tosissani.

Ihan fiksusti olette sopineet ja jos se pitää niin mahdollisuuksia yhteenpaluuseeen vielä on katselkaa, kirjoitelkaa ja jutelkaa skypessä yms. ilman isompia paineita niin sieltä ne tunteet vahvistuu tai pikkuhiljaa muuttuu vain kaveruudeksi mutta sillä se selviää kummallekin. Kokemuksesta voin kertoa että liika innokkuus toisen puolelta saattaa tosiaan ahdistaa.

Tosiaan kyllä sitä sitten vasta jälkikäteen todella huomaa mitä menetti tai on menettämäisillään, vähän hilkulla on välillä ollut etten itsekin ole lähtenyt pyrkimään siihen suuntaan että asiat olisivat palanneet ennalleen. Nyt hänellä kuulemani mukaan jotain sutinaa, liekö laastari vai oliko jo silloin erotessa tuosta vihiä, en tiedä kun en ole mustasukkainen pätkääkään mutta nyt kun sitä sutinaa kuulemma on ollut niin on aivan selvää ettei paluuta entiseen ole enää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe