3 kysymystä lihasbisneksestä

Mauno.Kyllikki

Osaisikohan joku alan todellinen asiantuntija vastata 3 juttuun, kun ei ihan kaikki tahdo astua meikäläisen aivoon.
1. Kreatiini ja vastaavat aineet. Minun on lähes mahdoton uskoa, että tällaiset valmisteet voisivat parantaa suorituskykyä jotenkin huomattavissa määrin, koska sellaisia kutsutaan kai dopingiksi eikä niitä ihan ruokakaupasta saa.
2. Supermegashaper. Mitä nämä ostoskanavilla mainostettavat lihaksennytkyttäjät ja mahanhölskyttäjät oikeasti tekevät. Niiden on kuitenkin tehtävä jotain, kun niitä kerran saa laillisesti kuluttajille kaupata.
3. Proteiini yms. valmisteet. Onko minun tarkoitus uskoa, että ne sisältävät joidenkin kaavioiden ja vieraiden termien ansiosta jotain täysin poikkeuksellisia hyötyjä, imeytyykö jokin proteiinipatukka kehoon niin huikeaa vauhtia että jo syödessäni huomaan kuinka papu kasvaa.

4

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RoheiiniaBärggele

1. Kreatiini on yksi parhaista, ellei paras, tällä hetkellä markkinoilla olevista lisäravinteista. Se on tehokas, mutta ei se mitään ihmeitä tee. Saat sarjaan max. 1-2 toistoa lisää. Siinä se, ei siis mikään kummoinen aine. Mutta kuitenkin toimii.

2. Ne lähettävät lihaksen läpi pienen sähköimpulssin, joka saa lihassolut supistumaan. Niiden teho on hyvin kyseenalainen. Lähinnä niitä voi käyttää palautumisessa. Ihan kunnollisia laitteita käytetään jossain tapauksissa mm. laukaisemaan lihasjännitystä. Mitään lihasta kasvattavaa, laihduttavaa tai vahvistavaa vaikutusta ainakaan noilla kostos-tv.ssä myytävillä laitteilla ei ole.

3. Kyllä sinun on. Sinun on uskottava, että päivittäinen proteiininsaantisi on liian alhainen, vaikka et oikeasti edes tiedä sitä. Lisäksi sinun on uskottava, että sinun pitää syödä proteiinipitoista ruokaa mm. raejuustoa, rahkaa ja lihaa. Tämän lisäksi sinun tulee vielä käyttää lisäproteiinia. Vaikka todellisuudessa 99% treenaajista ei edes tiedä, paljonko he syövät proteiinia ja mikä heidän oikea tarpeensa on. Lisäksi liika proteiini alentaa veren vapaata testosteronia ja itse asiassa heikentää anaboliaa. Mutta jos kyseenalaistat näitä proteiinidogmeja, saat välittömästi proteiinilahkolaisten karmaisevan vihan niskaasi.

Ja nimenomaan sinun tulee uskoa, että jonkin tuotteen proteiini imeytyy niin nopeasti, että pukuhuoneessa alkaa rutina kuulumaan kun lihakset kasvaa. Lisäksi sinun olisi hyvä kuulua johonkin proteiinilahkon sub-organisaatioon, joka uskoo merkin x proteiinin olevan parempaa kuin merkin y proteiini. Voit mm. kertoa, kuinka merkin x proteiini tuntuu selvästi toimivan kun sitä olet käyttänyt kuukauden. Proteiinilahkossa voit hyppiä sub-organisaatiosta toiseen, ja kertoa käyttökokemuksista eri merkkien välillä. Ottaen huomioon, kuinka paljon lihasmassaa voit kasvattaa vuodessa, on täysin selvää, että eri merkkien välillä on havaittavia eroja jo kuukauden käytön jälkeen, etenkin kun lisäravinteista tulevat proteiinit muodostavat mahtavan ~10% osuuden koko proteiinin saannistasi. Sen sijaan muilla lähteillä, kuten raejuuston tai rahkan merkillä ei ole väliä.

• Proteiini ÖNN

Minä proteiinilahkolainen olen. Minun käyttämäni todella kallis jauho on kaikista paras. Lihasta tulee kilo per kuukausi. Natsilippua tervehdin aina kun proteiinia juon!

• nyypät

Tietonne ems-laitteiden mahdollisuuksista ovat ilmeisen puutteelliset

• Kotibodari

1. Kreatiini on hyvä aine ja edesauttaa lihasmassa kasvua. Kuinka paljon, sitä on vaikea arvioida. Sohvalla makaamalla lihakset eivät kasva, vaan lihaksia täytyy liikutella edestakaisin.

2. Ostoskanavan tuotteet vaikuttavat siten, että niiden myyjä rikastuu ja ostaja köyhtyy. Lisäksi ostaja saa tuotteen jolla ei tee mitään ja joka vie varastossa tilaa koska sitä ei tule käytettyä.

3. Proteiini edesauttaa lihasten kasvua. Lisäproteiini on paikaallaan jos haluaa kasvattaa lihaksia huomattavasti. Tavallisesta ruoasta saa riittävästi proteiinia, jos ei halua valtavia lihaksia vaan pelkästään kuntoilla.

Proteiini- ja muiden lisäravinteiden myyjät haluavat myydä mahdollisimman paljon kirkkaan värisiä jauhopusseja mahdollisimman kalliilla. Siksi myyjät kehuvat tuotteita ja väittävät niiden olevan lähes välttämättömiä, jos haluaa mennä lehellekään "punttisalia". Lisäravinteet eivät tietenkään ole välttämättömiä, ilmankin pärjää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      22
      5091
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      2
      4433
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      102
      1314
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1310
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1220
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1094
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      17
      913
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      855
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      793
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      779
    Aihe