Tutti Frutti Rock 'n' Roll Show

Nostalgian uhri

Tässä lauantai-illan ja Jerry Lee Lewis'n synttäreiden kunniaksi kaivelin kaappien kätköistä LP-soittimeeni uuden neulan ja pyörittelin vanhoja LP-levyjä. :) Käsiini osui kokoelmalevy jonka ensimmäinen raita, Little Richard'n Tutti Frutti toi mieleeni Radiomafialla pyörineen
Tutti Frutti Rock 'n' Roll Show'n. :') Voi niitä muistoja, nostalgiaa! Itkin kuin pieni lapsi..

Jäin miettimään mitä kappaleita herra Blomqvist soitti Tutti Frutti -show'ssaan useamman kerran - miten onkin niin vaikea muistaa?

Aivan erityisesti häiritsee ne melko epämääräiset mielikuvat jostain "sketsin"(?) tyyppisistä pätkistä joissa on yhdistelty vähänkään vanhaan musiikkiin tutustuneille yleensä hyvin tuttuja kappaleita, sitten on äänitehosteita ja onko peräti jostain ihan aidosta radio-ohjelmasta otettu pätkiä vai juuri näitä "kappaleita" varten äänitettyjä, näistä miksattu.... Valitettavasti en muista yhtään sanoituksia noista pätkistä mutta ainakin osa puheesta oli nopeutettu/hidastettu niin että tuli se nk. pikkuoravaääni tai sitten ihmisen puheääntä matalampi ja hitaampi ääni. Muistaakseni kyseessä oli enemmän tai vähemmän aina ulkoavaruudesta Maahan hyökkääviä otuksia jotka säikähtivät jotain paikallista kummajaista tms, muistaakseni Maan asukit tekivät ihan tavallisia juttujaan jotka vaan tuntuivat niin hullunkurisilta ja pelottavilta että niitä sivusta seuranneet pelästyivät - ja Maan asukit pelastivat kotiplaneettansa autuaan tietämättöminä uhanneesta vaarasta..

Myös muita Tutti Frutissa usein soineita artisteja ja kappaleita kaipailen.. Onkohan noita Tutti Frutteja tallessa missään muodossa yhtään kenelläkään?? Minä PÖLJÄ kun en nauhoittanut niitä yhtään kun tietysti naiivina lapsena ajattelin että ne jatkuvat aina ja aina......................... :'(

Ai, nyt tuli mieleen että joistakin artisteista/kappaleista herra Blomqvist käytti termiä "kovennettua rangaistusta" - mitä lie sillä tarkoittanutkaan - niistä kappaleista joihin hän tuolla termillä viittasi, liittyy niin paljon muistoja, pienikin vinkki vie hurjasti lähemmäs!! :)

Kiitän jo etukäteen sitä ihanaa ihmistä joka vaivautuu auttamaan minua!! Tutti Frutti ja herra Blomqvist kuuluivat teinivuosiini kuin nokka päähän, ah sitä nostalgiaa.......! Antaisin ihan mitä tahansa ja vielä paljon enemmänkin jos vaan kerran vielä voisin kuulla ne ihanat sanat:

"Rock 'n' Roll is here to stay, Rock 'n' Roll on tie, totuus ja elämä! Minä olen K.W.Blomqvist...."

1

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rockdaddy

      Muistan kyllä ohjelman,mutta en tosiaan ole sitä nauhoittanut.Olen ilmeisesti sinua sen verran vanhempi, 50,että omaan musiikkimakuuni vaikutti osittain -70-luvun lopulla lauantaisin pyörinyt rock and rollin villit vuodet.Ohjelma tuli lauantaisin jo aamupäivällä niin että sitä oppi olemaan skarppina aamuisin.Kyllä tuli nbauhoitettua useampi kasetilinen rokkia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1520
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1267
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      120
      1237
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1166
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1034
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      82
      833
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      772
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      765
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      380
      738
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      123
      701
    Aihe