Lapsella on usko Jeesuksen mukaan;

Selkeää opetusta

Matteus 18:
Kuka on suurin?
1 Kohta sen jälkeen opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja kysyivät: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?" [Mark. 9:33-37; Luuk. 9:46-48 : Luuk. 22:24]
2 Silloin Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen
3 ja sanoi: "Totisesti: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan. [Matt. 19:14]
4 Se, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, on suurin taivasten valtakunnassa. [Matt. 23:11,12]
5 Ja joka minun nimessäni ottaa luokseen yhdenkin tällaisen lapsen, se ottaa luokseen minut. [Matt. 10:40 ]
6 Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen. [Mark. 9:42-48; Luuk. 17:1,2]

6. jakeessa sen selvästi Herramme toteaa !

29

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korjataan!

Tuossa ei puhuta mitään vauvojen uskosta!

Tuossahan sanotaan:
      6 Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin NÄISTÄ vähäisistä, jotka uskovat minuun, "

SIIS: NÄISTÄ VÄHÄISISTÄ, jotka uskovat minuun.

Siis Jeesus puhuu niistä lapsista, jotka olivat kuuntelemassa hänen puhettaan
      ja uskoivat siihen:
      "Usko tulee kuulemisesta."
      Raamattu ei tunne mitään syntymä'uskoa, joten olet hieman erehtynyt!!!

Raamattu todistaa, että vain kuulemalla Jumalan sanaa, voi syntyä
      usko:
      "Kuinka kukaan voi uskoa, ellei hänelle julisteta." Room 10:14

• 13+4

Aloittaja ei kirjoita mitään vauvoista vaan lapsista. Etkö osaa lukea ?

• 18x13

Niin se on, jotka uskovat!
      Räikeimpiä omaan korvasyyhyyn selittäviltä puhujilta olen kuullut kuinka nämä lapset olivat sylivauvoja.

• 7x9

Ja virallinen vl-opetus taitaa kuulua niin, että joka ottaa vastaan lapsen (synnyttää kaikki) ottaa vastaan jumalanvaltakunnan.

• Jeesus puhui vertauksen lapsen kaltaisuudesta, ei siitä että lapsi olisi synnitön ja suoraan Jumalan valtakunnan jäsen. Uskonnot vain ovat vääristäneet Jeesuksen totuuden ja unohtaneet, että Aatamin kautta synti tuli jokaiseen ihmiseen, myös vastasyntyneisiin vauvoihin.
      Eikä vauvelia pese puhtaaksi se, että hänet kysymättä viedään kirkon jäseneksi valelemalla vettä päähän. Niin se muuten on.

• 19x12

Vauvat ovat puhtaita (taivaskelpoisia) Jeesuksen sovituksen ansiosta, mutta liha on heikko (perisynti). Mikään muu ei heitä erota Jumalasta kuin synti.

• aglius
        19x12 kirjoitti:

Vauvat ovat puhtaita (taivaskelpoisia) Jeesuksen sovituksen ansiosta, mutta liha on heikko (perisynti). Mikään muu ei heitä erota Jumalasta kuin synti.

Jaahas no mitä syntiä vauva on tehnyt ja ketä vastaan ?

• 2x9
        aglius kirjoitti:

Jaahas no mitä syntiä vauva on tehnyt ja ketä vastaan ?

Ei mitään. Lapsi sikiää synnin ja kuoleman VALLASSA (perisynti) mutta uskon ja anteeksiantamuksen avulla voi selvitä voittajana perille.

• Juu mutta tämä vauveli pitää aikanaan ITSE tehdä uskonratkaisu, uskoa Jeesukseen ja evankeliumiin ja mennä kasteelle. Muuten käy kalpaten.

• Kerrassaan hölmöä. Tällä kohdalla VL:ät yrittävät vesittää kasteen tarpeellisuuden. Tämä ei ole luterilaisuutta, vaan jälleen samaa uudestikastajien hapatusta. Tuolloin ei edes kristillistä uudenliiton kastetta ollut olemassakaan. Jeesus itse oli ja kulki maanpäällä ja kehoitti tuomaan pienokaisia luokseen, otti heidät syliinsä ja antoi heille Taivaan valtakunnan. Sitähän Vapahtajan luo meneminen aina merkitsee.

Ainoastaan kasteessa synnytään vedestä ja Hengestä. Näin opettaa Raamatun lisäksi, myös kirkon perimätieto suullisesti:

Joh.3:5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
      6. Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä.
      7. Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: 'Teidän täytyy syntyä uudesti.'

• hyvä Weha

Hyvä Weha:

" Jeesus itse oli ja kulki maanpäällä ja kehoitti tuomaan pienokaisia luokseen, otti heidät syliinsä ja antoi heille Taivaan valtakunnan. Sitähän Vapahtajan luo meneminen aina merkitsee."

Olemme Wehan kanssa samaa mieltä siitä, että Jeesus ei kastanut noita
        lapsia.
        On kerrassaan hölmöä viedä väkisin vauvoja kastettavaksi, kun Jeesuskaan ei kastanut lapsia.

Heille riittää pelkkä siunaus! Mutta näköjään sama käytäntö ei kelpaa
        vl:llille.

• Jeesus itse maanpäällä eläessään oli kaste. Hän siunasi lapsia ja antoi heille Jumalan valtakunnan.

Siunaamalla ei pääse taivaaseen. Aivan sama tapahtuu nyt kasteessa , jossa Jeesus itse toimii, ottaa lapset syliinsä ja antaa heille Jumalan valtakunnan.

Gal.3:27. "Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet...29. Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan."

• huono Weha

Äläpäs Weha nyt vesitä Jeesusta. Hän OLI JUMALA eikä mikään kaste!!!

Sinähän olet jumalanpilkkaaja! Olet epäjumalanpalvoja!

Lapset kelpaavat Jumalalle ilman mitään kastetta:
        "Sen kaltaisten on taivasten valtakunta!!!"

Heille riittää pelkkä siunaus!

• Jeesuksen aikana ei ollut kristillistä uudenliiton kastetta olemassakaan. Vasta ylösnousemuksensa jälkeen Jeesus sääti kristillisen kasteen kaikille kansoille (Matt.28:19-20). Sitä ennen Jeesus ei ollut tehnyt perustusta kuolemallaan kasteelle (Room.6:3). Johanneksen kasteen tilalle tuli uudenliiton kaste (apt.19:1-6). Johanneksen kaste oli tarkoitettu vain juutalaisille (apt.13:24).

• Väärin Weha, Jeesus kastoi jo opetuslapsensa Pyhällä Hengellä.

Matt. 3:11
      Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

Ilman Pyhän Hengen kastetta ihminen on pelkkä lihallinen ja sielullinen olento, jolta puuttuu Jumalan Henki.

• näin se on

Mutta Weha on oikeassa siinä, että hänet on kastettu vanhan liiton kasteella.
        Kaikki pakolliset seremoniat kuuluvat vanhaan liittoon.

Uudessa liitossa kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen.

Jeesuksen kaste oli ensimmäinen uuden liiton kaste, kun läsnä olivat
        Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Niinhän ei ollut Johanneksen parannuksen kasteessa.

• etsivä-xx
        näin se on kirjoitti:

Mutta Weha on oikeassa siinä, että hänet on kastettu vanhan liiton kasteella.
        Kaikki pakolliset seremoniat kuuluvat vanhaan liittoon.

Uudessa liitossa kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen.

Jeesuksen kaste oli ensimmäinen uuden liiton kaste, kun läsnä olivat
        Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Niinhän ei ollut Johanneksen parannuksen kasteessa.

Uuden liiton kaste oli silloin vielä lupaus siitä, koska kasteen perustana on Jeesuksen ylösnousemus. Kaste ei ole edellytys Pyhän Hengen läsnäololle ainakaan ennen ylösnousemusta: Vanhan testamentin profeettoje ei ollut kastettu ei myöskään Johannes Kastajaa eikä Johannes Kastajan äitiä, joitakin mainitakseni.

• surullist harhasoppi

Väärin lappix. Jeesus ei ole ikinä kastanut ketään, sen sijaan hän asetti Kasteen Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen tuon 40 päivän aikana jonka hän käyskenteli maan päällä kuolleista ylösnousemisensa jälkeen.

Nimimerkki weha on siis aivan oikeassa ja te muut olette väärässä, elätte ilman Kristusta, (ilmeisesti itseenne tyytyväisinä) matkalla kohti ikuista kadotusta.

Nänhän suurimmalle osalle ihmiskuntaa käy, kun evankeliumi Kristuksesta ei kelpaa heille.

• Oikias oot
        etsivä-xx kirjoitti:

Uuden liiton kaste oli silloin vielä lupaus siitä, koska kasteen perustana on Jeesuksen ylösnousemus. Kaste ei ole edellytys Pyhän Hengen läsnäololle ainakaan ennen ylösnousemusta: Vanhan testamentin profeettoje ei ollut kastettu ei myöskään Johannes Kastajaa eikä Johannes Kastajan äitiä, joitakin mainitakseni.

etsivä-xx:lle

Vanhassa liitossa liiton merkkinä oli ympärileikkaus, joka tehtiin poikalapsille 8 päivän ikäisenä.

Johanneksella oli jo kaste, jolla kastettiin TULEVAAN Messiaaseen Jeesukseen Kristukseen. Kuten Raamatusta voimme lukea Johanneksen kasteella kastetut eivät saaneet kasteessa Pyhää Henkeä, kuten Jeesuksen asettamassa kasteessa saamme, - jokainen Kastettu.

Kaksi erillistä kastetta (vesikaste ja henkikaste) on hurmahenkien kastekäsitys, sellainen on väärästä Raamatun tulkinnasta johtuva kämmi, joka perustuu kahteen Raamatussa mainittuun poikkeustapaukseen.

Sakramentit ovat sanan "inkarnaatio". Kaste on aineellisen muodon ottanut sana. Kaste ilman sanaa on pelkkää vettä.

Jumala lähestyy meitä aineellisessa muodossa, koska me olemme aineellisia olentoja.
        Sakramentilla on sanoma myös meidän ruumiillemme. Meidän ruumiimmekin lunastetaan. Me uskomme ruumiin
        ylösnousemisen.

Tiivistelmä: Monen ihmisen pelastusnäkemys vääristyy sen tähden, ettei hän ymmärrä oikein ihmisen syntisyyttä ja perisyntiä. Vain perisynnin ja ihmisen syntisyyden näkeminen avaa ihmisen ymmärryksen käsittämään evankeliumin.

1. KASTEESSA KRISTUS PELASTAA MEIDÄT

Kaste pelastaa (Mk 16:16; Tt 3:4–7; 1Pt 3:21). Mutta miten tai miksi kaste pelastaa?

1.1 Ensiksi: Jla vanhurskauttaa ihmisen kasteessa .
        Gl 3:26–27: "Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet." Kristuksen päälle pukeminen ei voi tarkoittaa muuta kuin vanhurskauttamista, Kristuksen hankkimaa lahjavanhurskautta. Seuraavassa Paavali on sen suoraan sanonutkin:

1Kr 6:11: "Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.")

Tt 3:7 "Hän pelasti meidät pesemällä meidät puhtaiksi, niin että synnyimme uudesti ja Pyhä Henki uudisti meidät. Tämän Hengen hän vuodatti runsaana meidän päällemme Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta, jotta me hänen armonsa ansiosta tulisimme vanhurskaiksi ja saisimme osaksemme ikuisen elämän, niin kuin toivomme."

1.2 Toiseksi: Jla antaa kasteessa syntien anteeksiantamuksen ja Pyhän Hengen lahjan:

Apt 2:38 "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen (pass. div.) Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." (Apt 22:16).

• lue sanaa!
        surullist harhasoppi kirjoitti:

Väärin lappix. Jeesus ei ole ikinä kastanut ketään, sen sijaan hän asetti Kasteen Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen tuon 40 päivän aikana jonka hän käyskenteli maan päällä kuolleista ylösnousemisensa jälkeen.

Nimimerkki weha on siis aivan oikeassa ja te muut olette väärässä, elätte ilman Kristusta, (ilmeisesti itseenne tyytyväisinä) matkalla kohti ikuista kadotusta.

Nänhän suurimmalle osalle ihmiskuntaa käy, kun evankeliumi Kristuksesta ei kelpaa heille.

Todella surullista, että "surullist harhasoppi" ei tunne Raamattua. Miksi
        pitää paljastaa tietämättömyytensä?

Jeesus kastoi aluksi itse ja sen jäkeen hänen opetuyslapsensa jatkoivat
        samaa käytäntöä:

Joh 3:22
        "Mutta sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle
        JA KASTOI."

• surullist harhasoppi kirjoitti:

" surullist harhasoppi", Jeesus ei kastanut VEDELLÄ yhtäkään, mutta Hän lupasi ja antoi kaikille niille jotka uskovat Häneen ja Hänen sanaansa Pyhän Hengen.

Siten Johannes Kastajan sana pitää paikkansa, sillä Jeesus "kastoi" todellakin Pyhällä Hengellä ja hengen palavalla tulella.

Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

Näin myös tapahtui, joten äläpäs höpötä hengetön vedellä liruttelija.

• lue sanaa! kirjoitti:

Todella surullista, että "surullist harhasoppi" ei tunne Raamattua. Miksi
        pitää paljastaa tietämättömyytensä?

Jeesus kastoi aluksi itse ja sen jäkeen hänen opetuyslapsensa jatkoivat
        samaa käytäntöä:

Joh 3:22
        "Mutta sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle
        JA KASTOI."

Raamatun mukaan Jeesus ei kastanut, mutta silloin kuin ihminen sai Pyhän Hengen voitelun Jeesukselta, sitä kutsuttiin Pyhän Hengen kasteeksi.

Joh.4
        1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
        2 -vaikka Jeesus EI ITSE KASTANUT, vaan hänen opetuslapsensa-
        3 jätti hän Juudean ja meni taas Galileaan.

• korjataan!
        lappix kirjoitti:

Raamatun mukaan Jeesus ei kastanut, mutta silloin kuin ihminen sai Pyhän Hengen voitelun Jeesukselta, sitä kutsuttiin Pyhän Hengen kasteeksi.

Joh.4
        1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
        2 -vaikka Jeesus EI ITSE KASTANUT, vaan hänen opetuslapsensa-
        3 jätti hän Juudean ja meni taas Galileaan.

Lappix!

Tuossa on eri tilanne, kuin Joh 3:22, jossa aluksi Jeesus itse kastoi!!!

Muuten olet oikeassa.

• korjataan! kirjoitti:

Lappix!

Tuossa on eri tilanne, kuin Joh 3:22, jossa aluksi Jeesus itse kastoi!!!

Muuten olet oikeassa.

Juu, niin on. Kiitti.

• aglius

vai Jeesus oli kaste !!??

no kyllä sitä kaikkeen törmää kun tämän palstan avaa heheeehee....

• ihimeissään

Kristityt kastetaan Jeesukseen Kristukseen.

1. Jeesuksen kärsimiseen, yhdessä hänen kanssaan.
        2. Jeesuksen kanssa kuollaan, ja lasketaan hautaan.
        3. Noustaan ylös kuolleista, yhdessä Jeesuksen kanssa.

Ekö agiliuksella ole edes perusasiat kristinuskosta selvillä?
        Itse en näe mitään naurun aihetta siinä, että nukkuu syvää synnin unta ja on parhaillaan matkalla ikuiseen kadotukseen.

• aglius
        ihimeissään kirjoitti:

Kristityt kastetaan Jeesukseen Kristukseen.

1. Jeesuksen kärsimiseen, yhdessä hänen kanssaan.
        2. Jeesuksen kanssa kuollaan, ja lasketaan hautaan.
        3. Noustaan ylös kuolleista, yhdessä Jeesuksen kanssa.

Ekö agiliuksella ole edes perusasiat kristinuskosta selvillä?
        Itse en näe mitään naurun aihetta siinä, että nukkuu syvää synnin unta ja on parhaillaan matkalla ikuiseen kadotukseen.

On selvillä sitä samaa ei voi sanoa ihankaiksita tarinoista täällä.

ollut jo kymmeniä vuosia, ja nauran sellaisille sananselityksille että Jeesus on tehty kasteeksi, eli kun Jeesus siunasi lapsia eli piti sylissään, se on kuulemma sama kuin vauvan kaste.

• hauska Weha
        aglius kirjoitti:

On selvillä sitä samaa ei voi sanoa ihankaiksita tarinoista täällä.

ollut jo kymmeniä vuosia, ja nauran sellaisille sananselityksille että Jeesus on tehty kasteeksi, eli kun Jeesus siunasi lapsia eli piti sylissään, se on kuulemma sama kuin vauvan kaste.

Olikohan sekin kaste, kun Jeesus kosketti sairasta naista?
        Tai sotilaat kaskivat Häneen?

Kyllä menee hauskaksi!
        Ei Wehalta näköjään selitykset lopu.

• kuis on?
        hauska Weha kirjoitti:

Olikohan sekin kaste, kun Jeesus kosketti sairasta naista?
        Tai sotilaat kaskivat Häneen?

Kyllä menee hauskaksi!
        Ei Wehalta näköjään selitykset lopu.

Meniköhän Weha "nuolemaan haavojaan", kun huomasi olleensa väärässä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1066
    2. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      345
      1046
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      832
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      56
      731
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      98
      666
    6. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      641
    7. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      26
      633
    8. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      68
      620
    9. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      14
      618
    10. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      57
      600
    Aihe