Auton rekisteröinti Virossa

autoapuk

Kertokaas, jolla kokemusta, pitääkö auto olla mukana, että saan Saksan tuontini Viron kilpiin? Auto tulee Virossa olevan yritykseni nimiin.

Vai riittääkö kun marssin byrooseen auton paperit mukana? tarvitsevatko he nähdä autoni tms?

26

3330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viiro

      Papaerit riitää

    • EVVK

      EVVK, EVVK, jne

    • sealkuperäinen

      Onko tämä mahdollisesti oikea osoite?

      Mäepealse 19, Nõmme, Tallinn, Eesti

      • EVVK

        EVVK, EVVK, EVVK; jne


      • dipl.kaufmann

        Osoite on oikea. Vastauksena alkuperäiseen kysymykseesi: ET SAA autoa rekisteröityä näyttämättä autoa Maanteeametin toimipisteessä.


      • kummastuttaa kauhias
        dipl.kaufmann kirjoitti:

        Osoite on oikea. Vastauksena alkuperäiseen kysymykseesi: ET SAA autoa rekisteröityä näyttämättä autoa Maanteeametin toimipisteessä.

        Miksi auto pitää olla mukana? Eihän Suomessakaan tarvitse olla, kun käydään rekisteröimässä auto.


      • dipl.kaufmann
        kummastuttaa kauhias kirjoitti:

        Miksi auto pitää olla mukana? Eihän Suomessakaan tarvitse olla, kun käydään rekisteröimässä auto.

        Lueppas ketjun aloittajan kysymys, ennen kuin alat kummastelemaan kauhiasti. Kysymys koskee Saksasta tuotua autoa. Jos haluat rekisteröidä Saksantuonnin, niin tuskin Suomessakaan se onnistuu pelkillä papereilla autoa näyttämättä. Valmiiksi Suomen/Viron rekisterissä oleva auto on tietysti ihan toinen juttu.


    • alkuupeerääineen

      Auto on Suomessa, miten saan sen ajettua Tallinnaan? Hakemalla tarrakilvet tullista?

      • dipl.kaufmann

        Kyllä, hanki tarrakilvet katsastuskonttorilta. Huomioi kuitenkin se, että ajat Viron puolella käytännössä omalla riskillä. Jos poliisi pysäyttää ja ymmärtää siirtoluvassa olevan tekstin, niin sakko odottaa.


      • aalkuuperäinen
        dipl.kaufmann kirjoitti:

        Kyllä, hanki tarrakilvet katsastuskonttorilta. Huomioi kuitenkin se, että ajat Viron puolella käytännössä omalla riskillä. Jos poliisi pysäyttää ja ymmärtää siirtoluvassa olevan tekstin, niin sakko odottaa.

        Onko mulla mitään muuta vaihtoehtoa? Paitsi tietysti jollain kuljetuslavetilla tms.. mutta pieni riski tuo on ajaa se pieni matka satamasta katsastuskonttorille. Osaatko sanoa, meneekö siellä pitkään, että auto Viron rekisterissä?


      • dipl.kaufmann
        aalkuuperäinen kirjoitti:

        Onko mulla mitään muuta vaihtoehtoa? Paitsi tietysti jollain kuljetuslavetilla tms.. mutta pieni riski tuo on ajaa se pieni matka satamasta katsastuskonttorille. Osaatko sanoa, meneekö siellä pitkään, että auto Viron rekisterissä?

        Minä ajaisin kyllä niillä siirtokilvillä enempiä miettimättä suoraan Maanteeametin toimistolle. Vakuutushan autolla on joka tapauksessa olemassa. Olen jopa nähnyt suomalaisia rekisteröimättömillä harrasteautoilla siirtokilpien kanssa etelä-Virossa, joten anna mennä. Ei siinä ole kysymys kuin 10 kilometristä.

        Kai sinulla on EU-tyyppihyväksytty auto? Virossa Maanteeamet ei kuitenkaan kysele minkään COC-todistuksen perään, vaan hoitaa itse version ja variantin etsiskelyt, jos saksalaisesta rekisteriotteesta ne eivät käy ilmi.

        Jos sinulla kuitenkin on muille kuin eurooppalaisille markkinoille tehty auto, niin rekisteröinti on hiukan työläämpää, mutta sekin onnistuu. Virossa et kuitenkaan saa rekisteriin autoa, mikäli ohjaus on väärällä puolella. Myöskään sellaista autoa, jossa ratti on vaihdettu oikealta vasemmalle, ei saa rekisteriin. Tämä on kuitenkin useimmiten ongelma vain joidenkin Liettuasta tuotujen autojen kohdalla.

        Aikaa menee mitä tahansa tunnista viiteen tuntiin, riippuen päivästä, kellonajasta ym. tekijöistä. Ensimmäiseksi mene hallin jonoon, että pääset näyttämään autosi virkailijalle. Hän tarkastaa auton tunnistetiedot ja EU-tyyppihyväksynnän.

        Jos saat suoraan hyväksynnän rekisteröintiä varten, niin sitten kävele pihan poikki toimistoon ja ota eteisestä tiskin takana olevalta rouvalta jonotusnumero. Sano "esmane registreerimine", niin saat oikean jonotusnumeron.

        Sitten täytät rekisteröintilomakkeen ja odotat, milloin vuorosi tulee. Jos sinulla on virolainen pankkikortti, niin voit maksaa rekisteröinnin sille virkailijalle, jonka luokse jonotusnumerosi vie. Jollei korttia ole, niin maksa se etukäteen käteisellä Krediidipankin toimipisteeseen, joka on taaempana käytävällä.

        Ensimmäinen rekisteröinti Viroon maksaa 178.95eur ja se sisältää sekä rekisteröinnin että kilvet. Kun olet saanut kilvet autoon, niin tee siihen vakuutus ja käy määräaikaiskatsastuksessa, jollei virkailija merkitse (mahdollisesti ) voimassaolevaa saksalaista katsastusta rekisteriotteeseen.

        Jos tunnet tarvitsevasi apua rekisteröinnissä, niin lähetä sähköpostia [email protected] Voin auttaa mahdollisuuksien mukaan.


      • aalkuperäinen
        dipl.kaufmann kirjoitti:

        Minä ajaisin kyllä niillä siirtokilvillä enempiä miettimättä suoraan Maanteeametin toimistolle. Vakuutushan autolla on joka tapauksessa olemassa. Olen jopa nähnyt suomalaisia rekisteröimättömillä harrasteautoilla siirtokilpien kanssa etelä-Virossa, joten anna mennä. Ei siinä ole kysymys kuin 10 kilometristä.

        Kai sinulla on EU-tyyppihyväksytty auto? Virossa Maanteeamet ei kuitenkaan kysele minkään COC-todistuksen perään, vaan hoitaa itse version ja variantin etsiskelyt, jos saksalaisesta rekisteriotteesta ne eivät käy ilmi.

        Jos sinulla kuitenkin on muille kuin eurooppalaisille markkinoille tehty auto, niin rekisteröinti on hiukan työläämpää, mutta sekin onnistuu. Virossa et kuitenkaan saa rekisteriin autoa, mikäli ohjaus on väärällä puolella. Myöskään sellaista autoa, jossa ratti on vaihdettu oikealta vasemmalle, ei saa rekisteriin. Tämä on kuitenkin useimmiten ongelma vain joidenkin Liettuasta tuotujen autojen kohdalla.

        Aikaa menee mitä tahansa tunnista viiteen tuntiin, riippuen päivästä, kellonajasta ym. tekijöistä. Ensimmäiseksi mene hallin jonoon, että pääset näyttämään autosi virkailijalle. Hän tarkastaa auton tunnistetiedot ja EU-tyyppihyväksynnän.

        Jos saat suoraan hyväksynnän rekisteröintiä varten, niin sitten kävele pihan poikki toimistoon ja ota eteisestä tiskin takana olevalta rouvalta jonotusnumero. Sano "esmane registreerimine", niin saat oikean jonotusnumeron.

        Sitten täytät rekisteröintilomakkeen ja odotat, milloin vuorosi tulee. Jos sinulla on virolainen pankkikortti, niin voit maksaa rekisteröinnin sille virkailijalle, jonka luokse jonotusnumerosi vie. Jollei korttia ole, niin maksa se etukäteen käteisellä Krediidipankin toimipisteeseen, joka on taaempana käytävällä.

        Ensimmäinen rekisteröinti Viroon maksaa 178.95eur ja se sisältää sekä rekisteröinnin että kilvet. Kun olet saanut kilvet autoon, niin tee siihen vakuutus ja käy määräaikaiskatsastuksessa, jollei virkailija merkitse (mahdollisesti ) voimassaolevaa saksalaista katsastusta rekisteriotteeseen.

        Jos tunnet tarvitsevasi apua rekisteröinnissä, niin lähetä sähköpostia [email protected] Voin auttaa mahdollisuuksien mukaan.

        Jos haen väliaikaiset kilvet ja en suorita rekisteröintiä Suomeen, niin joudun maksamaan 5% prosenttia silti veron määrästä? Tullin sivuilta:

        "Jos ajoneuvon verotus peruutetaan, verovelvolliselta kannetaan sama maksu kuin Tullihallituksen
        ennakkoratkaisusta (110 euroa vuonna 2008) sekä autoverona viisi prosenttia siitä verosta, joka ajoneuvosta
        olisi tullut suoritettavaksi, jos verotus olisi toimitettu loppuun. Peruutuksen vuoksi kannettua
        veroa ei oteta huomioon, jos ajoneuvo myöhemmin verotetaan."


      • Dipl.-Volkswirt
        dipl.kaufmann kirjoitti:

        Minä ajaisin kyllä niillä siirtokilvillä enempiä miettimättä suoraan Maanteeametin toimistolle. Vakuutushan autolla on joka tapauksessa olemassa. Olen jopa nähnyt suomalaisia rekisteröimättömillä harrasteautoilla siirtokilpien kanssa etelä-Virossa, joten anna mennä. Ei siinä ole kysymys kuin 10 kilometristä.

        Kai sinulla on EU-tyyppihyväksytty auto? Virossa Maanteeamet ei kuitenkaan kysele minkään COC-todistuksen perään, vaan hoitaa itse version ja variantin etsiskelyt, jos saksalaisesta rekisteriotteesta ne eivät käy ilmi.

        Jos sinulla kuitenkin on muille kuin eurooppalaisille markkinoille tehty auto, niin rekisteröinti on hiukan työläämpää, mutta sekin onnistuu. Virossa et kuitenkaan saa rekisteriin autoa, mikäli ohjaus on väärällä puolella. Myöskään sellaista autoa, jossa ratti on vaihdettu oikealta vasemmalle, ei saa rekisteriin. Tämä on kuitenkin useimmiten ongelma vain joidenkin Liettuasta tuotujen autojen kohdalla.

        Aikaa menee mitä tahansa tunnista viiteen tuntiin, riippuen päivästä, kellonajasta ym. tekijöistä. Ensimmäiseksi mene hallin jonoon, että pääset näyttämään autosi virkailijalle. Hän tarkastaa auton tunnistetiedot ja EU-tyyppihyväksynnän.

        Jos saat suoraan hyväksynnän rekisteröintiä varten, niin sitten kävele pihan poikki toimistoon ja ota eteisestä tiskin takana olevalta rouvalta jonotusnumero. Sano "esmane registreerimine", niin saat oikean jonotusnumeron.

        Sitten täytät rekisteröintilomakkeen ja odotat, milloin vuorosi tulee. Jos sinulla on virolainen pankkikortti, niin voit maksaa rekisteröinnin sille virkailijalle, jonka luokse jonotusnumerosi vie. Jollei korttia ole, niin maksa se etukäteen käteisellä Krediidipankin toimipisteeseen, joka on taaempana käytävällä.

        Ensimmäinen rekisteröinti Viroon maksaa 178.95eur ja se sisältää sekä rekisteröinnin että kilvet. Kun olet saanut kilvet autoon, niin tee siihen vakuutus ja käy määräaikaiskatsastuksessa, jollei virkailija merkitse (mahdollisesti ) voimassaolevaa saksalaista katsastusta rekisteriotteeseen.

        Jos tunnet tarvitsevasi apua rekisteröinnissä, niin lähetä sähköpostia [email protected] Voin auttaa mahdollisuuksien mukaan.

        Olipas asiallinen viesti, Enemmän tällaista!


      • aalkuperäinen
        Dipl.-Volkswirt kirjoitti:

        Olipas asiallinen viesti, Enemmän tällaista!

        Kysyin tullista asiaa:

        "Jollei veroilmoitusta jätetä 5 pv:n kuluessa, käyttöönottoilmoituksen voimassaolo lakkaa.

        5 %:n peruutusmaksu liittyy peruutettavaan verotuspäätökseen (joka on siis jo valmis ja halutaan peruuttaa)."

        Eli käsittääkseni 5 pv voi käyttää, ilman että aloittaa verotusta. Verotuksen jos aloittaa ja peruuttaa, niin sitten tulee sanktiot.


      • -alukepärinnenenn-
        aalkuperäinen kirjoitti:

        Kysyin tullista asiaa:

        "Jollei veroilmoitusta jätetä 5 pv:n kuluessa, käyttöönottoilmoituksen voimassaolo lakkaa.

        5 %:n peruutusmaksu liittyy peruutettavaan verotuspäätökseen (joka on siis jo valmis ja halutaan peruuttaa)."

        Eli käsittääkseni 5 pv voi käyttää, ilman että aloittaa verotusta. Verotuksen jos aloittaa ja peruuttaa, niin sitten tulee sanktiot.

        Tulipahan käytyä Virossa, mutta auto jäi rekisteröimättä. Kukaan ei maininnut missään yhteydessä, että joku kumma todistus tarvitaan, ei selvinnyt minulle mikä se on.. mutta autoa ei saatu Viron rekisteriin.

        10pv päästä pitäisi mennä uudelleen, sitten on kuulemma todistus valmis... kyllä mä ihmettelen tota touhua.. että ei oo niin helppoo hommaa...

        En saanu todellakaan selvää mistä todistuksestä/rekisteristä tms oli kyse.. sitä ei kuulemma olisi saanut Saksasta auton myyjältä, eikä ilmeisesti mistään muualta, kuin että Virossa tekevät sen todistuksen ja se vie aikaa 10 päivää... aivan uskomatonta touhua...


      • dipl.kaufmann
        -alukepärinnenenn- kirjoitti:

        Tulipahan käytyä Virossa, mutta auto jäi rekisteröimättä. Kukaan ei maininnut missään yhteydessä, että joku kumma todistus tarvitaan, ei selvinnyt minulle mikä se on.. mutta autoa ei saatu Viron rekisteriin.

        10pv päästä pitäisi mennä uudelleen, sitten on kuulemma todistus valmis... kyllä mä ihmettelen tota touhua.. että ei oo niin helppoo hommaa...

        En saanu todellakaan selvää mistä todistuksestä/rekisteristä tms oli kyse.. sitä ei kuulemma olisi saanut Saksasta auton myyjältä, eikä ilmeisesti mistään muualta, kuin että Virossa tekevät sen todistuksen ja se vie aikaa 10 päivää... aivan uskomatonta touhua...

        Ole hyvä ja kerro, minkälaista autoa halusit rekisteröidä. Oliko joku erikoinen? Todennäköisesti sinulle annettiin tieto, että auto tarvitsee tyyppihyväksyntää eli saksalaisessa rekisteriotteessa ei ollut EU-tyyppihyväksyntää, versiota tai varianttia, eikä vastaavanlaista autoa ollut Virossa aikaisemmin rekisteröity. Tai sitten tyyppikilvestä (tavallisesti konepellin alla tai B-pilarissa) puuttui EU-tyyppihyväksyntä.

        Sen 10 päivän aikana Viron maanteeamet selvittää kyseiset asiat. Periaatteessa sama asia, kun katsastaja vaatii Suomessa COC-todistuksen. Virossa viranomainen selvittää asian itse.

        Arvioisin, että Virossa 95%:ssa käytettyjen rekisteröintejä rekisteröintilupa heltiää odotettaessa.


      • Dipl.- Puffwagen
        dipl.kaufmann kirjoitti:

        Ole hyvä ja kerro, minkälaista autoa halusit rekisteröidä. Oliko joku erikoinen? Todennäköisesti sinulle annettiin tieto, että auto tarvitsee tyyppihyväksyntää eli saksalaisessa rekisteriotteessa ei ollut EU-tyyppihyväksyntää, versiota tai varianttia, eikä vastaavanlaista autoa ollut Virossa aikaisemmin rekisteröity. Tai sitten tyyppikilvestä (tavallisesti konepellin alla tai B-pilarissa) puuttui EU-tyyppihyväksyntä.

        Sen 10 päivän aikana Viron maanteeamet selvittää kyseiset asiat. Periaatteessa sama asia, kun katsastaja vaatii Suomessa COC-todistuksen. Virossa viranomainen selvittää asian itse.

        Arvioisin, että Virossa 95%:ssa käytettyjen rekisteröintejä rekisteröintilupa heltiää odotettaessa.

        No ei mulla ainakaan toiminut niin kun yritin saada autoni Viron rekisteriin


      • -alkuupeeräinen-
        dipl.kaufmann kirjoitti:

        Ole hyvä ja kerro, minkälaista autoa halusit rekisteröidä. Oliko joku erikoinen? Todennäköisesti sinulle annettiin tieto, että auto tarvitsee tyyppihyväksyntää eli saksalaisessa rekisteriotteessa ei ollut EU-tyyppihyväksyntää, versiota tai varianttia, eikä vastaavanlaista autoa ollut Virossa aikaisemmin rekisteröity. Tai sitten tyyppikilvestä (tavallisesti konepellin alla tai B-pilarissa) puuttui EU-tyyppihyväksyntä.

        Sen 10 päivän aikana Viron maanteeamet selvittää kyseiset asiat. Periaatteessa sama asia, kun katsastaja vaatii Suomessa COC-todistuksen. Virossa viranomainen selvittää asian itse.

        Arvioisin, että Virossa 95%:ssa käytettyjen rekisteröintejä rekisteröintilupa heltiää odotettaessa.

        Epäilin, että kyseessä on COC-todistus ja kysyin heiltä, enkö saa sen Saksasta ja sanoivat, että ei saa. Ilmeisesti kyse siis siitä, että tekevät sen sitten itse. Auto ei ole erikoinen/harvinainen, vaan Audi A4 Avant, vuosimalli 2009 ja bensakone 2.0TFSI... samaan aikaan viron poika oli rekisteröimässä samanlaista Saksantuontia, mutta niinpä vain sai kilvet... haluttiinko tässä vain kiusata suomipoikaa, en tiedä.. kyllä suoraan sanottu oli k*rpä otsassa, kun sinne asti raahasin auton Suomen tarrakilvillä ja rekisteröinti ei onnistunut, eikä mitään ollut tehtävissä... ei muuta, ku auto takas Suomeen ja odottelemaan sitten sitä rekisteriä/koodia, mikä se nyt sitten onkaan...ja uus reissu mustamäelle sitten reilun viikon päästä... ja sitten luultavasti joudun kumminkin Suomeen sen rekisteröidä, jotta voin sillä täällä ajaa.. että ei ihmettelen niitä Suomalaisia, ketkä näitä autoja Viron kilpiin laittaa... muuta ku harmia ja rahanmenoa.. ja sitten vielä varmaan Suomen viranomaiset saa kimppuunsa.. maksaa sitten vielä rapsut ja tuplaverot ja mitä kaikkee...


      • Dipl.- Puffwagen
        -alkuupeeräinen- kirjoitti:

        Epäilin, että kyseessä on COC-todistus ja kysyin heiltä, enkö saa sen Saksasta ja sanoivat, että ei saa. Ilmeisesti kyse siis siitä, että tekevät sen sitten itse. Auto ei ole erikoinen/harvinainen, vaan Audi A4 Avant, vuosimalli 2009 ja bensakone 2.0TFSI... samaan aikaan viron poika oli rekisteröimässä samanlaista Saksantuontia, mutta niinpä vain sai kilvet... haluttiinko tässä vain kiusata suomipoikaa, en tiedä.. kyllä suoraan sanottu oli k*rpä otsassa, kun sinne asti raahasin auton Suomen tarrakilvillä ja rekisteröinti ei onnistunut, eikä mitään ollut tehtävissä... ei muuta, ku auto takas Suomeen ja odottelemaan sitten sitä rekisteriä/koodia, mikä se nyt sitten onkaan...ja uus reissu mustamäelle sitten reilun viikon päästä... ja sitten luultavasti joudun kumminkin Suomeen sen rekisteröidä, jotta voin sillä täällä ajaa.. että ei ihmettelen niitä Suomalaisia, ketkä näitä autoja Viron kilpiin laittaa... muuta ku harmia ja rahanmenoa.. ja sitten vielä varmaan Suomen viranomaiset saa kimppuunsa.. maksaa sitten vielä rapsut ja tuplaverot ja mitä kaikkee...

        Mitäs mä sanoin. Noin kävi sullekin. Ei se ihan helppoa ole Virossakaan. Ainakaan suomalaiselle. Mulla VW Mutivan Puffwagen sisustus


      • dipl.kaufmann
        -alkuupeeräinen- kirjoitti:

        Epäilin, että kyseessä on COC-todistus ja kysyin heiltä, enkö saa sen Saksasta ja sanoivat, että ei saa. Ilmeisesti kyse siis siitä, että tekevät sen sitten itse. Auto ei ole erikoinen/harvinainen, vaan Audi A4 Avant, vuosimalli 2009 ja bensakone 2.0TFSI... samaan aikaan viron poika oli rekisteröimässä samanlaista Saksantuontia, mutta niinpä vain sai kilvet... haluttiinko tässä vain kiusata suomipoikaa, en tiedä.. kyllä suoraan sanottu oli k*rpä otsassa, kun sinne asti raahasin auton Suomen tarrakilvillä ja rekisteröinti ei onnistunut, eikä mitään ollut tehtävissä... ei muuta, ku auto takas Suomeen ja odottelemaan sitten sitä rekisteriä/koodia, mikä se nyt sitten onkaan...ja uus reissu mustamäelle sitten reilun viikon päästä... ja sitten luultavasti joudun kumminkin Suomeen sen rekisteröidä, jotta voin sillä täällä ajaa.. että ei ihmettelen niitä Suomalaisia, ketkä näitä autoja Viron kilpiin laittaa... muuta ku harmia ja rahanmenoa.. ja sitten vielä varmaan Suomen viranomaiset saa kimppuunsa.. maksaa sitten vielä rapsut ja tuplaverot ja mitä kaikkee...

        Tuli vielä mieleen, että oliko sinulla täydellinen saksalainen rekisteriote, vai puuttuiko esimerkiksi fahrzeugschein? Tai sitten sinun esittämäsi rekisteriotteen tiedot eivät täsmänneet EUCARIS-järjestelmän tietoihin. Viron rekisteri nimittäin tarkistaa jokaisen EU:sta maahantuodun käytetyn auton ko. järjestelmästä.

        Itselläni oli kesällä vähän vastaavanlainen tapaus: Auto oli alunperin ollut rekisteröitynä Hollantiin, mutta sitten rekisteröity edelleenmyyntiä varten Saksaan (koska myyjä halusi saada takaisin Hollannin autoveron). Saksalainen rekisteriviranomainen oli rekisteröitäessä merkinnyt rekisteriotteen numeron tietokantaan väärin, jonka takia rekisteriotteen sarjanumero ei täsmännyt EUCARIS-järjestelmän kanssa.

        Se sotku vei kolme viikkoa aikaa. Luulen, että saksalaiset eivät yksinkertaisesti halunneet myöntää omaa virhettään.

        Mutta nyt kun olet auton jo kerran rekisterikeskuksessa näyttänyt, et varmaankaan tarvitse viedä autoa enää Viroon, vaan pelkät paperit riittävät.


    • EVVK

      EVVK, EVVK; jne

      • Eesti talent

        EVVK vaan sulle Suomijuntti... Jos et osaa muuta kirjoittaa, niin turhaan vastailet tähän ketjuun.


      • evvk
        Eesti talent kirjoitti:

        EVVK vaan sulle Suomijuntti... Jos et osaa muuta kirjoittaa, niin turhaan vastailet tähän ketjuun.

        EVVK, EVVK; jne


    • haista vitt... evvk

      laitatko lisää tuosta auton rekisteröinnistä jos ja kun olet sen kilpiin saanut. itselläni on sama mielessä eli auto saksasta ja virolaisen yrityksen nimiin.

      • EVVK

        tässä sitä lisää kun halusit EVVK, EVVK; jne


      • -alkuuperäinen-

        Nyt on auto rekisteröity yritykselle Viroon ja minä olen auton haltija. Voiko autolla sitten ajaa Suomessa? En tiedä...

        Otin vakuutuksen nyt alkuun 6 kuukautta, joka piti maksaa etukäteen.. jos tulee hankaluuksia ja joudun rekisteröimään auton Suomeen, niin palauttaako Virolainen vakuutusyhtiö käyttämättömän vakuutusmaksun,niinkuin Suomessa?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1278
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      162
      1113
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      681
    Aihe