Mitä mieltä olette, onko rusetin käyttö arkena liian fiiniä ? Eli onko liian hienoa laittaa rusetti kaulaan kravatin sijaan ? Olin hiljattain eräissä juhlissa ja olin pukeutunut valkoiseen kauluspaitaan ja rusettiin. Sain ihailevia kommentteja tyylikkäästä rusetista kaulassani, varsinkin naispuolisilta juhlioilta. Olen tässä ajatellut, että miksi en käyttäisi rusettia arkenakin. Se vaan tuntui niin hienolta olla rusetti kaulassa. Käytän aina töissä muutenkin kravattia ja pukua. Onko liian rohkeata alkaa käyttämään rusettia kauluspaidan ja puvun kanssa arkenakin ?
Rusetti arkena
33
2123
Vastaukset
- se kun ei käy
Aivan liian rohkeata, ei missään tapauksessa! Sellainen olisi kaikkia etikettejä, koodeja ja tapoja vastaan, aivan liian uskaliasta.
- mikkihiiri..
Esimerkiksi Viron presidentti Toomas Hendrik Ilves on kuuluisa mirrin käyttäjä, on pukeutunut rusettiin iät ja ajat.
- Rusettimies
Jos itse haluat pukeutua tyylikkäästi ja haluat olla solmuke kaulassa, niin siitä vaan. Olen myös kokenut saman tilanteen, että käytin ensin kravattia valkoisen pukupaidan kanssa. Mutta kokeiltuani hienoa silkkirusettia kaulassa, niin jäin aivan koukkuun silkkirusetteihin. Tuntui vaan niin tyylikästä olla solmuke kaulassa puvun kanssa. Rohkaisen kyllä koittamaan vähän vaihtelua siistiin pukupukeutumiseen.
- Nyk. mirrimies
Ei ole mielestäni liian rohkeaa käyttää rusettia kravatin sijaan. Kirjoituksestasi innostuin itsekin kokeilemaan mirriä kaulaan solmion sijaan. Vaimoni oli aivan haltioissaan tyylikkäästä rusettipukeutumisestani. Sanoi, minun kerrankin näyttävän todellakin hienolta herrasmieheltä. Töissäkin varsinkin naiset olivat tosi innoissaan uudesta rusettityylistäni.Ainakin kolme mies työntekijää on alkanut käyttää rusettia töissä minun lisäkseni. Tilasin juuri tieroomista kaksi uutta silkkirusettia itselleni. Tuntuu vaan niin tyylikkäältä olla mirri kaulassa töissä. Suosittelen mirriä kaulaan.
- en suosittele
Minulle kävin toisin, poliisi pidätti kadulla, vei asemalle ja hakkasi, sanoivat: luuletsä olevas joku B.Virtanen hä? ja taas tuli turpaan.
- ♥♥♥♥♥♥♥♥
Ois upeeta pitaa Valkoista paitaa. Rusettia. Smokkia. Smokkitakkia ja pikkutakkia
Ja liivipukuja ja rusettia ja smokkia
- Kikkelmus
Ei, ei ja ei. Arvokkaissa juhlissa hienon puvun kanssa hyvinkin ok, näyttävää ja juhlallista, mutta arkipukeutumisessa ei. Sievistelevää ja jopa homomaista. Eikös kravatti kuvaa miehistä elintä, kovin on sikkarassa rusetilla...
- Solmuke arkeen
No itse voin kertoa vaan,että viime kesänä tapasin nykyisen naisystäväni. Hän ja hänen perheyrityksensä sijaitsee aika kaukana lähimmästä kauppakeskuksesta. Heillä oli vanhan ajan oikein linna ravintola käytössä keväästä syksyyn. Hän ehdotti, että tulisin heille ns. kesä- apulaiseksi ravintolaan töihin. Ajattelin, että mikäs siinä onhan se ihan kiva kokeilla ravintola alaakin. Vaate lookkini muuttui aiva täysin, sillä nyt minun tuli pukeutua siistiin pukuun ja valkoiseen kauluspaitaan. Kaulassa piti olla aina rusetti. Töissä olikin jotenkin luontevaa olla mirri kaulassa, mutta vapaa ajalla tuntui aluksi jotenkin vieraalta käyttää solmuketta kaulassa. Niimpä ainaiseen vaatteen vaihtoon kyllästyneenä, ajattelin laittaa jo aamulla hienon valkoisen paidan päälle ja solmia oikein rusetin kaulaan.Ja lähteä oikein rusetti kaulassa ulos. Tullessani työpaikalle, naisystäväni oli huomannut tyylikkään rusetti pukeutumiseni. Ja kehui siitä minua. Nyt olet alkanut oikein pukeutumaan, kuin hienot herrasmiehet. Valkoinen kauluspaita ja rusetti päälläsi on tosi tyylikästä pukeutumista. Edelleekin pukeudun rusettiin siistin kauluspaidan kanssa ihan arkenakin.
- Rusetti arkikäyttöön
No mirri kaulassa saattaa näyttää vähän juhlalliselta pukeutumiselta. Mutta olen huomannut, että kun ei laita aina viti valkoisen pukupaidan kanssa sitä kaulaan. Niin se alkaa näyttää arkenakin ihan siistiltä. Pystyraitaisen vaalean kauluspaidan kanssa se ainakin minulla toimii hyvin.
- Rusetti pikkujouluis
Arkena laitan aina solmion kaulaan töihin. Pari kertaa häissä olen laittanut rusetin kaulaan. Nyt tuleviin firman pikkujouluihin, ajattelin laittaa oikein valkoisen pukupaidan ja viinin punaisen rusetin kaulaan. Pikkujoulut vietetään korkea tasoisessa ravintolassa. Onko liian hienoa, jos miehellä on rusetti kaulassa pikkujouluissa ?
- kikkelis kokkelis
Vastaus vähän myöhästyi, mutta ei ole.
- Bowtie wear
Kyllä kravatin voi korvata aivan hyvin tyylikkäällä rusetilla. Rusetti on tosiaankin, ehkä vähän juhlallisempi asuste. Mutta itse kokeiltuani rusettia kaulassa kravatin sijaan arkenakin. Olen sitä mieltä, että rusetti on tosi hieno asuste arkenakin sellaisissa ammateissa kun ravintola/hotelli työntekijöillä. Hienolla paidalla ja rusetilla erottuu hyvin henkilökunnaksi asiakkaiden joukosta. Mutta silti aion kyllä laittaa joskus rusetin kaulaan arkenakin. Onhan se vaan tosi kivaa vaihtelua pukeutumisessa.Suosittelen lämpimästi kokeilemaan käyttää rusettia kravatin sijaan kaulassa.
- Mirriä kokeillut
Rusetti on aina tyylikäs asuste kaulassa. Kun haluaa pukeutua hienommin. Pidin nyt jouluna valkoisen kauluspaidan kanssa rusettia kaulassa. Tuntu niin hienolta olla rusetti kaulassa, että taidampa kokeilla olla rusetti kaulassa ihan arkenakin.
- Ei kiitos
Ken nyt sitten haluaa edes pukeutua kauluspaitaan jouluna tai muutoin ellei käytännössä ole pakko.
- bow tie
Se riippuu ihan rusetista, siis siitä, miten muodollinen se on. Jotain "vakavaa" mustaa/tummansinistä solmuketta en kyllä suosittelisi arkena. (Tosin ihan tyypistä on kiinni tämäkin).
Mutta rusetti voi olla myös humoristinen ja vähän keikarimainen piste i:n päällä. Se voi olla värikäs ja toistaa jonkin toisen asusteen väriä. Nyt on muodissa värikkäät housut, joten voisi olla aika makeen näköistä pistää samanvärinen mirri kaulaan.
(Nyt sitten saa jättää kirjoittamatta ne "miten homooooo" -kommentit.) - Oikeinmunamirrissä
Mikä ihmeen fiksaatio sulla on kirjotella miljoonalla eri nimimerkillä tota samaa skeidaa? Sä ihan oikeesti saat kiksejä kun käytät sanaa "valkoinen pukupaita", "oikein rusetti kaulassa", yms. yms. yms?
Nyt oikeesti!
Siinä että pukeutuu ei ole mitään väärää, mutta suomalaiset ei vaan tahdo uskaltaa. Pelätään, että ollaan ylipukeutuneita, halutaan näyttää "paremmalta"... You name it. Solmuke on huomattavasti rennompi vapaa-ajan pukeutumisessa kuin solmio. Vaatii selkärankaa pitää ja taitoa solmia. Mutta jos uskaltautuu kokeilemaan, niin saa taatusti huomiota. Se viestii huumorintajusta ja hyvästä itsetunnosta. Ja tietenkin, vielä kerran, taidosta solmia. - tiewoman
Ei todellakaan.Jos vaan tuntuu hyvältä olla rusetti kaulassa. Niin siitä vaan.
- eikö omaa tyyliä ?
Näitä juttuja kun lukee, niin siltä vaikuttaa, että porukalla on sama puku päivisin työssä ja iltaisin juhlissa.
Aivan tyypillisiä piirimyyjiä. - josapappa1773
PITÄISIN ITSE RUSETTIA. VALKOISTA PAITAA JA MUSTIA HOUSUJA MIELELLÄNI JA VAIK SMOKKITAKKIA JA RUSETTIAKIN. OIS UPEETA OLLA JOSKUS RUSETISSA JA OMA KUMPPANI LYHYESSÄ MEKOSSA. EN PITÄIS IKINÄ ARKENA
- <<<<
EN PITÄIS IKINÄ ARKENA VAAN EHKÄ JOSSAIN IHAN KUNNON TILAISUUKSISSA
- josapappa1773
OIS KIVA PITÄÄ KHAKIHOUSUJA. T-PAITAA. VILLAPAITAA JA SIT JUHLISSA VALKOISTA PAITAA JA MUSTAA RUSETTIA JA MUSTIA HOUSUJA JA MUSTAA PUVUN TAKKIA. EN IKINÄ PITÄIS ARKENA RUSETTIA. VAAN ARMEIJAMALLISIA HOUSUJA. T-PAITAA JA SIT KORUJA
- josapappa1773
OIS KIVA PITÄÄ ARKIASUINA KHAKIHOUSUJA. T-PAITAA. VILLAPAITAA JA JUHLISSA SITTEN VALKOISTA PAITAA. MUSTAA RUSETTIA. MUSTIA HOUSUJA JA MUSTAA PUVUNTAKKIA. EN PITÄIS ARKENA VAAN JUHLISSA JA ARMEIJATYYLIÄ. JA JOSKUS SIT JUHLISSA VALKOISTA PAITAA. RUSETTIA JA MUSTIA HOUSUJA JA MUSTAA PUVUNTAKKIA < JOSKUS JOPA SMOKKITAKKIA.
- josapappa1773
JOS MENISIN ESIM JUHLIIN PITÄISIN RUSETTIA. VALKOSTA PAITAA JA MUSTAA SMOKKITAKKIA.. JA MUSTAA PUVUNTAKKIA.EN IKINÄ ARKENA..
- josapappa1773
OIS UPEETA PITÄÄ VALKOISTA PAITAA. MM SMOKKIPAITAA. MUSTAA SMOKKITAKKIA JA SMOKKIA. SITTEN PIKKUTAKKIA SININEN JA RUSETTIA
- @@@@@@
josapappa1773 kirjoitti:
OIS UPEETA PITÄÄ VALKOISTA PAITAA. MM SMOKKIPAITAA. MUSTAA SMOKKITAKKIA JA SMOKKIA. SITTEN PIKKUTAKKIA SININEN JA RUSETTIA
Ois upeeta pitaa rusettia. ValkoistA kauluspaitaa. Mustaa pukua ja.smokkitakkia ja mustaa puvuntakkia. Ja tyoelamassa liivipukua. Iltaliik smokkitakkia ja rusettia ja pikkutakkia kun taas avovaimoni janina pitaisi iltapukua
- 2013
@@@@@@ kirjoitti:
Ois upeeta pitaa rusettia. ValkoistA kauluspaitaa. Mustaa pukua ja.smokkitakkia ja mustaa puvuntakkia. Ja tyoelamassa liivipukua. Iltaliik smokkitakkia ja rusettia ja pikkutakkia kun taas avovaimoni janina pitaisi iltapukua
ois upeeta pitaa liivipukua. Smokkia. Tummaa pukua. Smokkia
Liivipukua. Smokkia..tummaa pukua. Smokkia
Ja mustaa smokkitakkia. Mustaa pukua.smokkia. Liivipukua ja rusettia javalkoista paitaa ja smokkia ja mustaa smokkitakkia
.
- Nimimerkkkkki
Minulla liian paksu kaula solmioille,kravateille ja ruseteille niin silti minä jos jonkun valitsisin tykkään eniten rusetistä se minusta tyylikkäin.
- krakakaula
Laita mieluummin vaikka saappaat kaulaan roikkumaan.
Vai että rusetti. Onks kaikki kotona- wizard2
Ois kiva pitaa rusettia. Puvun takkia. Smokkia. Smokkitakkia. Rusettia ja joskus jooa
- 775428
wizard2 kirjoitti:
Ois kiva pitaa rusettia. Puvun takkia. Smokkia. Smokkitakkia. Rusettia ja joskus jooa
Ois upeeta pitaois upeeta pitaa puvuntakkia. Smokkitakkia. Smokkia. Rusettia. Joissain juhlissa. Ja puvuntakkia ja smokkitakkia ja rusettia. Joskus ukolla olisi jopa 7 smokkia ja 4 smokkia ja 2 kertaa
- ))))))))))))
775428 kirjoitti:
Ois upeeta pitaois upeeta pitaa puvuntakkia. Smokkitakkia. Smokkia. Rusettia. Joissain juhlissa. Ja puvuntakkia ja smokkitakkia ja rusettia. Joskus ukolla olisi jopa 7 smokkia ja 4 smokkia ja 2 kertaa
Ois upeeta pitää pukua.smokkia.smokkitakkia .smokkia.pukua ja rusettia
- nkxklvn
Jos haluat vetää rusetin kaulaan, se on oma valintasi. Yleensä vain antaa kuvan että yrittää liikaa, joten kannattaa käyttää sitä oikein.
- ♥♥♥♥♥♥♥
Ois upeaa pitää mustaa smokkitakkia. Smokkia. Valkoista paitaa ja rusettia ja
Mustaa smokkia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053181Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921379
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561246Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803