Kuinka monta sataa kaloria syötte päivässä laihduttajat?

Sandy88

Hei kysyisin teiltä kaikilta laihduttajilta kuinpa monta sataa kaloria yleensä syötte päivässä?
Itse olen pyrkinyt pysymään 800-1000 kcal päivä mutta se on hirmua vaikeaa, koska koko ajan tekee mieli syödä. olen todella lyhyt 155cm (en enää kasva) ja perusaineenvaihduntanikin on näin pieni joten kiinnostaisi etenkin lyhyehköiltä ihmisiltä kuulla että oletteko laihtuneet yli 1000 kalorilla ilman mitään hiki liinkuntaa.

35

14383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö..? :)

      no älä kattele mtn kalorimääriä! syöt terveellisesti ja vaan sen verran et oot täynnä, liikut ja kuntoilet ni varmaan laihdut ilman kaloreihin kattomista.. äläkä syö mtn karkkeja tai vastaavaa.. auttaa paljon :)

    • Hyvästit HK:n Siniselle

      Jaa. Ei siinä mitään vaikeaa ole, tahdonvoimaa se vaatii, eikä mitään muuta.
      Olen 35-vuotias mies ja sairaslomalla (3 kk) kertyi 10 kiloa lisää.
      Touko-kesäkuussa olin 6 viikkoa 1000 kcal/pv syöden vihanneksia ja light-mehua, tulos 6 kiloa ja jenkkakahvat katosivat. Enkä todellakaan tehnyt yhtään mitään muuta painoni pudottamiseksi.
      Nyt liikun enemmän, kun jalat taas ovat kunnossa ja syön mitä haluan. Tosin olen havainnut, että pidän paljon enemmän oppimastani kevyestä ruokavaliosta, en esim juurikaan syö enää lihaa tai tee voileipiä.
      Ei muuta kuin ajatus mukaan, niin pääsee helpollakin :)

    • junnu

      http://www.sydanliitto.fi/terveys/paino/aineenvaihdunta.html , saadusta kcal-määrästä - 500 , sillä laihtuu hitaasti .

      Naisten pisteet :paino alle 70 kg - 18 , 71-80 kg - 20 . 18 pistettä = 1080 kcal kun rasva = 0 .

      Itse olen pisteillä hävittänyt iiisoon kasan läskiä , liikuntaa en harrasta .

      • Ami

        Kiitti vaan Junnu tosta laskurista! Ihan kätsä.


    • a_nnika

      minäkin olen 155cm pitkä ( lyhyt ), tosin pari vuotta vanhempi kuin sinä ( jos tuo 88 meinaa syntymävuottasi ). Olen pyrkinyt pitämään kalorimääräni juuri tuossa 800-1000 kcal. Pari yli 1000 kcal repsahdusta on neljän kuukauden aikana tullut, suurin osa silti 800 kcal. Liikuntaa olen lisännyt, ennen en liikkunut ollenkaan ja nyt liikun n. 4krt viikossa. Olen laihtunut tällä tavoin neljässä kuukaudessa n.6kg.

      • Anonyymi

        Olet laihtunut liian vähän koska harrastat liikuntaa liian vähän.Itse syön päivässä noin 2600 kaloria ja laihduin silloin kun laihdutin 4 kiloa kuukaudessa.Pituuteni on 176 cm ja paino 63 kiloa.Pyöräilen joka päivä 3-4 tuntia.

        Näin iso ero on kun laihduttaa ilman liikuntaa kalorit 1000 ja 4 kuukautta vain 6 kiloa

        Syödä saa paljon,MUTTA kalorit pitää kuluttaa pois liikunnalla.


    • salla

      Itse en juurikaan liikuntaa harrasta, n 20 min 7 x viikossa, mutta ulkoilen ja harrastan hyotyliikuntaa. Mutta jatin karkit pois, ja 2 kuukauden aikana olin laihtunut 6 kg. Joten tarkkailkaa mita syotte ja miten syotte.

    • sieppo

      olen myös pieni lyhyt( nainen)ja itsekin yritän pitää tuon 800-1000 kaloria päivässä.ja hyvin on mennyt kun vielä käyn lenkillä melkein joka päivä ja salilla hieman harvemmin..mutta vinkkinä voisin sanoa että kannattaa kasvattaa\pitää huoli että on lihasmassaa edes jonkin verran koska lihas lisää aineenvaihdunnan tasoa ja lihakset kuluttavat energiaa sitä enemmän mitä enemmän niitä on..

    • Anne

      Minulla on kyllä ylipainoa 10 kiloa, joten siksi voin syödä enemmän kuin sinä (luultavasti). Lisäksi yritän tämän laihdutuksen yhteydessä liikkua paljon: n. 1,5 tuntia 5-6 kertaa viikossa. Syön 1400 kcal päivässä ja olen laihtunut 0,5-0,8 kiloa viikossa. Alkuinnostuksissani vähensin kalorien määrän 1200 kilokaloriin ja yllätyksekseni laihtuminen hidastui. Kun söin vähän enemmän, paino alkoi taas pudota hieman vauhdikkaammin.

      Sinuna kokeilisin tuottaako esim. 1000-1200 kcal päivässä paremman laihtumistuloksen kuin nyt syömäsi 800-1000 kcal.

    • .......

      Laihduttajan päivittäinen energian saanti ei saisi alittaa 1200 kcal päivässä. Pienemmällä määrällä toki laihtuu nopeammin, mutta keho alkaa nopeasti toimia ns. säästöliekillä jolloin laihtuminen hidastuu ja paino nousee helpommin jos vähänkin retkahtaa. Myös aineenvaihdunta hidastuu entisestään. Sen lisäksi saatu energia alkaa kertyä rasvakerrokseksi, eli kaikkiin niihin ihaniin kohtiin :)

      Tämän takia ihmedieetit ei valitettavasti toimi ja loppupaino onkin helposti jopa enemmän kuin ennen laihdutusta.

      Eli pieniä ja kevyitä aterioita pitkin päivää, jolloin nälkä pysyy kurissa ja veren sokeri mahdollisimman tasaisena. Hauskaa laihista! :)

      • sieppo

        siis minuu ärsyttää toi säästöliekkihömpötys...on siinä kai perää,mutta jos ihminen on hyvin lyhyt ja kaikin puolin pieni kokoinen niin ei voi syödä enempää kuin kuluttaaa!!!aina puhutaan että kulutuksen pitää vastata ruuan määrää että pysyy kuosissaan ja itse voin ainakin sanoa että kulutan juuri sen verran kuin syönkin.Sen olen kyllä oppinut että kannattaa käydä salilla hankkimassa lihasmassaa niin saa syödä enemmän kun lihakset kuluttavat energiaa.Minulle on tästä 800-1000 kaloria (en tosin laske niitä orjallisesti)kehittynyt elämän tapa enkä voisi kuvitella syöväni enemmän koska en vain kuluta enempää.


      • kyynel...
        sieppo kirjoitti:

        siis minuu ärsyttää toi säästöliekkihömpötys...on siinä kai perää,mutta jos ihminen on hyvin lyhyt ja kaikin puolin pieni kokoinen niin ei voi syödä enempää kuin kuluttaaa!!!aina puhutaan että kulutuksen pitää vastata ruuan määrää että pysyy kuosissaan ja itse voin ainakin sanoa että kulutan juuri sen verran kuin syönkin.Sen olen kyllä oppinut että kannattaa käydä salilla hankkimassa lihasmassaa niin saa syödä enemmän kun lihakset kuluttavat energiaa.Minulle on tästä 800-1000 kaloria (en tosin laske niitä orjallisesti)kehittynyt elämän tapa enkä voisi kuvitella syöväni enemmän koska en vain kuluta enempää.

        No siinä tapauksessa et varmaan paljon mitään tee. Eikä noi luvut ihan hatusta vedettyjä ollut, vaan Kansanterveyslaitoksen suosituksen mukaan. Ja tässä kyseissä tapauksessa, jos laihduttajalla on koko ajan nälkä se tarkoittaa ettei syö tarpeeksi/ tarpeeksi usein. Ei näännyttämällä laihdu hyvin vaan syömällä terveellisesti ja kohtuullisesti ja lisäämällä liikuntaa. Niin että nyyh, nyyh.


    • Tiuhti

      Eikös tuo ole aika vähän, tuo alle 1000kcal? Ei kuulosta kovin normaalilta..

    • Sanaton..

      Se kuinka paljon painat, kerro se 35:llä. Siitä saat sen tuloksen kuinka paljon kaloreita sinun pitäisi syödä päivässä. Ja syö siis sen verran ja liiku myös joka päivä! Siinäpä sinulle vinkkejä :)

    • 2706

      Minä olen 154cm pitkä ja alle 30v.
      Syön päivän aikana 1200-1300kcal päivässä.
      Käyn juoksemassa 3 kertaa viikossa 5km lenkin(tällä hetkellä,aluksi kävelin ja hölkkäsin välillä ja kehitin kuntoani)
      Jos jotain synttäreitä yms.uskallan herkutellakin:)

      Laihdutusta 6 viikkoa takana -4,5kg paino pudonnut.Lähtöpaino 72,5kg.
      Liikuntaa harrastan mielläni,koska siitä saa tosi hyvän fiiliksen itselle:)
      2 pientä lasta kotona joten touhuamista riittää.Energiaa kyllä palaa:)

    • Syömällä hoikaksi

      Syön 2300-2900kcal päivässä. Lokakuusta olen laihtunut 24kg.

      • Anonyymi

        Miten miten pitkä ja mikä aloitus paino. Kerro myös päivittäisestä aktiivisuudesta eli liikuntamääristä?


    • khylll

      Vähän riippuen päivästä ja kulutuksesta sellaiset 1200-1500 kcal.

    • Shinion

      Syön n. 2400 kcal/päivä ja paino on laskenut n. 0,5 kg viikossa, yhteensä 5 kiloa tähän mennessä. Raskasta liikuntaa harrastan viitenä päivänä viikossa. nyt mitat 175/ 73

      • jhnfkjneshmdklhnm

        Alle 1200 on epätereellistä syödä. kroppa menee säästöliekille. jtn syö dietillä edes toi 1200kcal/päivä. eiköhän silläkin laihdu tarpeeksi nopeasti.. muista et toi 1200 on vaan dieetti kalorimäärä ei soi pidemmän päälle joten heti kun oot tavotteessas niin 1500kcal vrk ilman liikuntaa riittää pitää ihanne painon yllä. kun lisää liikuntaa niin ruokaa lisää.


    • ihmettelijä111

      Olen itse 25-vuotias nainen ja 152cm pitkä (... lyhyt). Lihoin vuodessa masennuksen takia 12kg ja nyt olen taas laihduttamassa takaisin vanhoihin mittoihini. Teininä painoin 45kg mutta parikymppisenä sen 48-49kg. Ihmettelen vain tuota 800-1000 kalorin määrää, että kuinka laihoja oikeastaan olette? Alle 40kg? Nimittäin ilman liikuntaa 45kg pitäminen on noin 1400-1500 kaloria päivässä, ja tähän ei tosiaan kuulu liikuntaa lainkaan.
      En ole laskenut kaloreita nyt laihduttaessa, vaikka ehkä pitäisi, koska on päiviä kun olen syönyt liian vähän ja silti harrastanut hikiliikuntaa. Omaan diettiini kuuluu urheilu 5-6 kertaa viikossa, näin tuloksia tulee erittäin nopeasti. Pelkästään nesteitä lähti ensimmäisen viikon aikana 3,5 kilon edestä. Syön aika proteiinipainotteisesti, että lihaksia saisin kasvatettua, toki kasvisten ja kalan/tofun kera.

      Mutta kysyisin, että miten kauan olette tuolla 800-1000 kalorin määrällä olleet? Ja oletteko nostaneet kalorimäärää kun ihannepaino on saavutettu?

      • toteaja

        No haloo. Eihän ne ole tuolla kalorimäärällä oikeasti olleet kuin hetken jos sitäkään. Eihän kenenkään elimistö kestä tuollaista. Kunhan nyt provoilevat ja koittavat olla tärkeitä. Sallitaan se heille, jos huomion hakeminen keskustelupalstalta on ainoa keino tulla huomatuksi. Mielisairaat (ruokaongelmaiset) ovat sitten erikseen.


    • minäkintotean

      Kansanterveyslaitoksen asettamat määrät ovat viitteellisiä, ei mitään kiveen hakattuja arvoja. Muistakaa toki sekin, että tuolloin käytetty hyvin usein ns. "normaalin" naisen&miehen pituus/painorajoja. ~150cm naisen normaali BMI on n. 50kg tai sen alle. Jo ihan malaisjärjellä ajateltuna ei siis voida verrata tämän kokoisen naisen peruskulutusta "normaaliin", jollei sitten ole todella urheilullinen tsm. joka nostaisi peruskulutuksen korkeammalle. Pienikokoisella ihmisellä, sanotaan vaikka 155cm ja 45kg, ei ole samaa peruskulutusta kuin vaikka 170cm ja 70kg. Senhän nyt kertoo jo puhdas järjenkäyttö. Poikkeuksia lukuunottamatta suuntaan tai toiseen.

      Jokainen ihminen on oma yksilönsä. Se mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi jollekin muulle. Ei kaikkia voida heittää samaan kategoriaan.

      Itse olen 170cm ja ylipainoa oli n. 15kg. Yritin reilut puoli vuotta tiputtaa painoa juuri näillä viitearvoilla ominpäin, paino putosi ruhtinaalliset 4kg puolenvuoden aikana. Olen täysin perusterve ihminen, liikun normaalit määrät jne. Järkeeni ei mahtunut se, että miksi ihmeessä paino ei putoa, vaikka kaikkien laskureitten mukaan näin olisi kuulunut tapahtua jo ihan fysiikan lakien mukaisesti.

      Päivittäinen kalorimäärä oli n. 1400, kanaa, kalaa, kasviksia yms. ja huomioiden liikunnan määrän, pituuden ja painon, niin painon olisi kuulunut tippua ihan sen normaalin 0.5-1kg viikossa. Itsetunto romahti kertaheitolla kun en vain käsittänyt mitä teen väärin. Lääkärilläkin kävin, ja mitään vikaa ei ollut missään. Osakseni sain lähinnä v-mäistä kuittailua "no sun täytyy vaan jättää ne herkut pois". Ajattelinkin hetken, että ihan se ja sama, annan periksi sitten.

      Päädyin kuitenkin yrittämään vielä. Otin yhteyttä PT:hen, jonka kanssa käytiin läpi asiat läpikotaisin ruokavaliota myöten. Hänkin oli ymmällään ja hieman skeptinen sen osalta, että yritänkö huijata jossain. Viikon ruokapäiväkirja kuitenkin kertoi toista. PT passitti minut perusteelliseen kehonkoostumus-mittaukseen.

      Selvisihän se syykin sitten lopulta. Oma peruskulutukseni on normaalia selkeästi alhaisempi, eli vain reilut 1400 kaloria. Ei siis mikän ihme se, että paino putosi niin älyttömän hitaasti, koska söin liikaa kulutukseen nähden. Mitään varsinaista fyysistä syytä ei siis ole hitaalle aineenvaihdunnalleni, se vain on hidas.

      PT:n kanssa laadimme yhdessä uuden ruokavalion ja treeniohjelman, tuo 15kg suli pois 3kk aikana. Dietin aikana kalorimäärä oli 800-900, ja nyt ylläpitovaiheessa sen 1500-2000 päivä, riippuen liikunnan määrästä yms. Eli itse ylläpidän painoani sillä kalorimäärällä, millä "normaalit" laihduttavat.

      Joten mitä tästä opimme? Itse opin ainakin sen, että ei aina kannata ahtautua niiden viitearvojen ja "no kyllä se nyt vain näin on!" kaikkitietävien piiriin. Joten jos olet 155cm jolla ylipainoa vaikka 15kg, niin itse väitän, että se viitteellinen ja maaginen 1200 kalorin alaraja laihdutuksessa ei todellakaan aina pidä paikkaansa. Varsinkin silloin, jos ei tosissaan rehki ja kuntoile sen 1000 kalorin päivittäismäärän edestä.

      • 1+6

        Ongelma vaan on siinä, että mentäessä alle tuon 1200kcal on vaikeaa saada syötyä tarpeeksi ravinteikkaasti oikeaa ruokaa. Ruokavalio pitää optimoida tarkasti ja lisäksi syödä ravintolisiä.


      • Ei mitään uutta

        1500-2000 kcal on ihan tavallisen normaalipainoisen naisen ylläpitokalorimäärä. Vain lihavat laihtuvat sillä. Rankalla liikunnalla, yleisellä aktiivisuudella ja raskaalla työllä kalorimäärää saa nostettua jopa yli 3000 kcal.

        Noin nopea suuri painonpudotus noin onnettomilla kaloreilla onnistuu siis PT:n kanssa. Et varmastikaan suosittele sitä samaa noille jo valmiiksi laihoille terveydellään pelleileville teineille?


    • sekaisin arviot

      mielestäni samoin kalorilaskennassa on otettava huomioon ihmisten erilaiset aktiivisuustasot. Normaalihenkilö siis ilmeisesti on kansanterveyslaitoksen mukaan sellainen joka:
      -pyöräilee/ kävelee töihin ja takas
      -on työelämässä aktiivisesti.touhuaa paljon töissä 8h /pv, esim. tarjoilija, siivooja, lastenhoitaja, sairaanhoitaja....
      -illalla hoitaa 3 pientä lasta , tai imetää, vaihtaa vaippoja, siivoaa, pyykkää, vie ja tuo lapset tarhaan
      kyllähän sitä kaloreita kuluu se 1200-2000 .
      MUTTA ENTÄPÄ tällainen tapaus:
      -2vuoteen ei työtä. On sinkku, ei perhettä. Istuu koneella 4 h/päivä, ei siivoa, istuu tv:n ääressä 4 h/päivä,
      -ainoa likunta on 10 kertaa kävely keittiöön ja vessaan,eikä mitään muuta.
      Kuluttaako hän saman verran eli 1200 k.kaloria /päivä?? NO EI TAATUSTI!
      Kysymys on: KUINKA PALJON ESIM. levossa olo kuluttaa, siis ihan pelkkä istuminen/päivä, ja ottaa sen lähtökohdaksi.? Jos sitä pitää lähtökohtana, ei voi syödä kuin esim. 700 kkal /päivä jotta laihtuisi , koska keho ei kuluta!!!!

    • NÄINSEVAANMENEE

      Syö terveellisiä, vähärasvaisia ruokia, herkkuja ehkä enintään kerran viikossa eikä silloinkaan mitään kohtuuttomia määriä. Siinä ei tarvitse kaloreita katsella.
      Liikuntaa tulisi harrastaa parin tunnin ajan 4 kertaa viikossa. Se toimii!!

      • tälleenkai

        Aamulla omenakaurapuuro 400 kaloria.
        Lounaaksi perunoita ja kirjolohta 600 kaloria.
        Päivälliseksi riisibuuro ja mustikkakeitto 600 galoria.
        Illalliseksi tonnikalapasta tai pitsa 600 kaloria.
        Välipalaksi hetelmät ja jugurtti 200 kaloria 0-2 kertaa.


    • Tyhmäkysymys

      Jo pelkästään elimistön toiminnan ylläpitämiseen tarvitaan yli tuhat kaloria per päivä. Määrä tosin riippuu ihmisen koosta, mutta kuitenkin.

    • Läskiiii

      Oon 12v pituus 153cm ja paino 30kg. Syön 500kcal per päivä ja viikossa on lähtely reilusti yli 1kg.

      • Äityli90

        Siis wtf! Mistähän meinaat laihtua? Eihän sussa oo mutään ylimäärästä? Ja noin nuoren ei kuulu edes lauhduttaa jos ei oikeesti ole ylipainoinen, mitä sä et kyllä ole..


      • JoopatiJoopa
        Äityli90 kirjoitti:

        Siis wtf! Mistähän meinaat laihtua? Eihän sussa oo mutään ylimäärästä? Ja noin nuoren ei kuulu edes lauhduttaa jos ei oikeesti ole ylipainoinen, mitä sä et kyllä ole..

        Kaikkiin provoihin ei ole pakko tarttua :)


    • veijoanaurattaa

      Kuka hälmö laskee enää kaloreita. Täysin hukkaan heitettyä pelleilyä.

    • Jullle

      Oon 19v, 170cm ja tällä hetkellä 60kg. Onko järkevää vai tyhmää, jos vrk aikana syö 1360-1400kcal ja kulutuksen myötä kaloreita jää vajaaksi 270-470kcal riippuen päivästä... pyrin polttamaan rasvaa ja saamaan vähän lihastakin. Ravintoainejakaumana mulla on 45% hiilarei, 32% protskuu ja 23% rasvaa. Treenaan siis salilla 3päivänä, 2päivänä teen HIIT treenin ja 1päivänä juoksumatto soutu kuntopyörä vatsalihaksii ilman painoja... lepopäiviä siis 1, jolloin kulutusta ei juurikaan, ellen heitä pidempiä kävelymatkoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe