Opiskelijalle paras homma?

opiskelija94

Eli olen siis 18 vuotta täyttänyt nuorimies, B-luokan ajokortti löytyy muttei vielä omaa autoa. Olen siis vielä lukiossa, mutta yliopistoon varmaan sen jälkeen. Viimeistään yliopistoaijoille pitäisi saada hommaa, mutta nytkin jo kelpaisi, mitäs sanotte mikä olisi paras homma tilanteeseeni? Mitään erityiskoulutusta ei siis ole. Tietysti on näitä perinteisiä kaupan kassalla oloja, mutta haluaisin kuulla muitakin suosituksia/kokemuksia sillä kaikkein suosituimmille hommille eli varmaan kaupan kassalle voi olla hankala pyrkiä tässä vaiheessa. Ja niin, myös kinnostaisi tietää työllisyystilanteita kys. aloilta?

11

5900

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hkgkhgjgj

Suosittelen varastohommia, etenkin jos olet pääkaupunkiseudulta päin (koska siellä niitä duuneja riittää muillekin kuin elinikäisille varastoduunareille).

• mie vaan

Itse olen opiskelun ohella ollut muutamalla eri siivousfirmalla tekemässä lyhytaikaisia keikkoja viikonloppuisin ja aamupäivisin.

• qwe

Itse olen 18-vuotias ja olen pienen helsinkiläisen kaupan lihatiskillä töissä. Ihan mukavaa työtä, paljon kivempaa kuin kassalla/hyllyttämässä. Työ on melko monipuolista, vaikka ulkopuoliset voi ajatella että sitä vaan seistään siinä tiskin takana, niin se on kaikkea muuta. Ensimmäinen kuukausi menee harjotellessa ja opetellessa. Helppo oli päästä töihin. Pienessä kaupassa todella joustavaa työvuorojen suhteen, saan töiden määrästä ja ajankohdasta melko hyvin sovittua. Saan sovitettua työt lukion ohelle helposti. Teen keskimäärin 3 vuoroa/viikko.

• 17+1

Lukiolainen siis? Suosittelen esimerkiksi jotain autokuskin hommia, tai periaatteessa mitä tahansa hommaa mikä ei liity palvelualaan...Kumminkin istut "työurasi" lähi Siwan kassalla naama nurinpäin ja kehut kännissä sivistynyttä koulutustasi. =)

• -

Kovin helposti näyttää saavan hommia nykyään pelkällä keskeneräisellä lukio-opinnolla. Ainakin aloittaja niin ajattelee.

• ilta&viikonloppu

Täh? No kyllähän jopa yläasteikäiset saavat kesätöitä, miksei lukiolainen?:D Lisäksi aloittaja etsii osa-aikaista työtä opiskelun rinnalle. Eiköhän kaikki, ketkä tosissaan etsivät, löydä työtä.
        Kaikki viikonloppu- ja iltapainotteiset työt ovat varmaankin opiskelujen kannalta parhaita Mieti mitä kaikkia paikkoja on auki iltaisin. Ei kannata ottaa töitä kuin 2-4 päivää/vko, ettei mene ihan puhki & riittää muuhunkin aikaa :) Jos haluaa kaupan kassalle, kannattaa ensin varmaan hakea ruuhka-apulaiseksi, ja sitä kautta pääsee helpommin sitten pidempiaikaiseen työsuhteeseen.

• niin??
        ilta&viikonloppu kirjoitti:

Täh? No kyllähän jopa yläasteikäiset saavat kesätöitä, miksei lukiolainen?:D Lisäksi aloittaja etsii osa-aikaista työtä opiskelun rinnalle. Eiköhän kaikki, ketkä tosissaan etsivät, löydä työtä.
        Kaikki viikonloppu- ja iltapainotteiset työt ovat varmaankin opiskelujen kannalta parhaita Mieti mitä kaikkia paikkoja on auki iltaisin. Ei kannata ottaa töitä kuin 2-4 päivää/vko, ettei mene ihan puhki & riittää muuhunkin aikaa :) Jos haluaa kaupan kassalle, kannattaa ensin varmaan hakea ruuhka-apulaiseksi, ja sitä kautta pääsee helpommin sitten pidempiaikaiseen työsuhteeseen.

Mistä tämä suomalaisten työttömyys johtuu kun ammattitaidottomatkin opiskelijatkin saavat töitä tuosta vaan?

• Itse olen ollut ravintola-alan töissä 17-vuotiaasta asti ja se on kyllä sopinut hyvin myös opiskelun oheen, jos on valmis panostamaan sen verran, että menee joskus suoraan koulusta ja tekee töitä myös viikonloppuisin. Rahaa tienaa ihan hyvin. Itselläni oli eri tilanne sinänsä, koska opiskelin alaa, mutta tiedän kyllä paljon lukiolaisia, jotka ovat olleet ravintola-alan hommissa kunhan on ollut pelkkä hygieniapassi olemassa. Hygieniapassin saa helposti, kun etsii netistä oman kunnan paikan ja maksaa siitä sen vajaa 40 e.

• Väärässä paikassa

Hän etsi paikkaansa koko eliniän ,vihdoinkin kun hän sen löysi se oli myöhäistä .Suosittelen haudankaivajan työtä siinä on oikeassa paikassa.

• myös henkilö-

kohtaisen avustajan hommia kannattaa katsella, ovat usein opiskelijalle/koululaiselle sopivia esim. 30-40h/kk ja aikatauluissa on ainakin hyvällä tuurilla paljonkin joustonvaraa, koska ei tarvitse sovittaa toisten työvuorojen kanssa jne. Pääsee ilman koulutusta ja varmasti monipuolisempaa kuin kassalla istuminen, toki siitä työnantajastakin riippuu paljon millaiseksi työnkuva muodostuu :) Paikkoja ainakin on auki mollilla hyvin usein varsinkin isommissa kaupungeissa.

• Anonyymi

Kiinnostaako 100% etätyö?
      Työhon ei tarvitse aikaisempaa kokemusta ja hommiin pääsee jopa samana päivänä. Työ on joustavaa eli voit päättää oman aikataulun mukaan milloin työskentelet.
      https://asiakas-palvelut.com/ref/FI73447

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      54
      14186
    2. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      102
      5242
    3. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      180
      4607
    4. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      71
      3951
    5. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      61
      3595
    6. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      120
      3490
    7. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      53
      2492
    8. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      51
      2399
    9. Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee

Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul
      Kemijärvi
      32
      2195
    10. On sillä rääpyä

Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva
      Ähtäri
      20
      1893
    Aihe