Millainen on

auts ai jai au

melkein sietämätön kipu?

19

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No pahimmasta päästä voisin sanoa kokeneeni, että nämä osaa olla melkein sietämättömiä kipuja.

      - Hammassärky
      - Migreeni
      - Hermokipu ( välilevyn hajotessa )
      - Munanjohtimen poksahtamisesta tuleva kipu ( sisäinen verenvuoto )
      - Hyperstimulaatio kipu munasarjassa
      - Kiinnikekivut ( sisäelimissä )
      - Endometrioosi kivut
      - Kuukautiskivut
      - Raskausmateriaalin "synnyttäminen" pillerein
      - Plantaarifaskiittikipu kantaluupiikki


      Yleensä kaikista pahimmilta sietämisen kannalta tuntuu pitkäkestoiset kivut. Lyhyitä kipupiikkejä kestää jokseenkin aika hyvin.

      • been there

        - Munanjohtimen poksahtamisesta tuleva kipu ( sisäinen verenvuoto )
        - Kiinnikekivut ( sisäelimissä )
        - Endometrioosi kivut
        - Kuukautiskivut

        Lisätään listalle vielä kystan puhkeaminen munasarjassa. Kuukautiskivuista tulee aivan helvetillisiä, kun kyseessä on endometrioosi. Kiputaso on sama kuin joku työntäisi teräaseen alapään rei'istä sisään ja alkaisi viillellä sisuskaluja muusiksi. Käveleminen on mission impossible. Ennen kuin kaikki lisääntymisvälineet poistettiin, jonkun kerran todellakin raahauduin lattiaa pitkin kipulääkkeiden luokse, koska kävelemään ei pystynyt. Muilla kerroilla olin aloittanut kipulääkityksen jo ennen menkkoja, jotta pystyisin kävelemään. Kaikkia kipuja ei saanut pois lääkitykselläkään.


      • - Hammassärky (varsinki ku pari viisuria revittiin kerralla niin se jälkikipu)
        - Raskausmateriaalin "synnyttäminen" pillerein

        huh, ei enää kyllä ikinä.


      • niin?
        LaRito kirjoitti:

        - Hammassärky (varsinki ku pari viisuria revittiin kerralla niin se jälkikipu)
        - Raskausmateriaalin "synnyttäminen" pillerein

        huh, ei enää kyllä ikinä.

        Alimmainen tarkoittaa aborttia?


      • niin? kirjoitti:

        Alimmainen tarkoittaa aborttia?

        näin käsitin joo, pillereillä voi myös hoitaa.


      • niin? kirjoitti:

        Alimmainen tarkoittaa aborttia?

        Jep sitäkin aborttia joo, mutta myös keskeytynyt keskenmeno hoidetaan ulos pillereillä. Kaavintaa ei tehdä, jos ei ole pakko ja potilas suostuu pillereillä kohdun tyhjentämään. Pillerit on lempeämpi tapa hoitaa tilanne, kuin kaavinta.

        Ihan helvettiä se oli pillereillä saada se kuollut sikiö ja muu raskausmateriaali ulos. Tuska oli kamala. Henkisen lisäksi. Ite ottasin sen kaavinnan jatkossa. Se oli helppoa verraten tohon pilleri tyhjennykseen.


      • been there kirjoitti:

        - Munanjohtimen poksahtamisesta tuleva kipu ( sisäinen verenvuoto )
        - Kiinnikekivut ( sisäelimissä )
        - Endometrioosi kivut
        - Kuukautiskivut

        Lisätään listalle vielä kystan puhkeaminen munasarjassa. Kuukautiskivuista tulee aivan helvetillisiä, kun kyseessä on endometrioosi. Kiputaso on sama kuin joku työntäisi teräaseen alapään rei'istä sisään ja alkaisi viillellä sisuskaluja muusiksi. Käveleminen on mission impossible. Ennen kuin kaikki lisääntymisvälineet poistettiin, jonkun kerran todellakin raahauduin lattiaa pitkin kipulääkkeiden luokse, koska kävelemään ei pystynyt. Muilla kerroilla olin aloittanut kipulääkityksen jo ennen menkkoja, jotta pystyisin kävelemään. Kaikkia kipuja ei saanut pois lääkitykselläkään.

        Joo noi ei tosiaan ole mitään helppoja ja mukavia kipuja. Yksikään noista. Siitä on vitsit vähissä, kun kivut lyö päälle.


      • LaRito kirjoitti:

        - Hammassärky (varsinki ku pari viisuria revittiin kerralla niin se jälkikipu)
        - Raskausmateriaalin "synnyttäminen" pillerein

        huh, ei enää kyllä ikinä.

        Jeps. Mulla ei viisureiden repiminen tehnyt ees jälestäpäin kipeetä. Ne leikattiin leukaluusta Phks kirurgisesti kaikki neljä tosin kaksi kerralla vaan. Olivat niin vinossa leukaluussa että piti paloitella ne ja ottaa muruina suusta pois. Mut hammassärky on kyllä ihan helvetillistä.

        Itellä joskus ollut tulehtunut poskihammas ja pyhät vielä siinä, yön yli piti varttua päivystävää että sai apua. Kyllä teki mieli repiä ite se hammas pois sieltä. Oli tulehtunut juuriin saakka ja juurihoitoa sitten perään. Kyllä herää sympatiat, kun jollain on hammassärkyä.


    • - Viisaudenhammas kasvaa
      - Muu hammassärky
      - Selkäkipu (tosin tätäkin pystyy kestämään aika hyvin, ei se vie kuin toimintakyvyn :) )

      Sitten on olotiloja, joista en vaan pidä, mutta ne eivät mitenkään erityisesti satu.

      • Niin?

        menkat ja panetus?


      • Niin? kirjoitti:

        menkat ja panetus?

        No krapula ja vaikka ripuli-oksennustauti. :)


    • Itsellä on ollut suolistoon liittyvät kivut. jotka onneks ei ole montaa tuntia kestäneet putkeen. Liittyen kai tohon keliakiaan, tosin on niitä välillä vieläkin. Olivat pahempia kuin synnytyskivut, vaikka vähän kovimpia supistuksia muistuttivatkin.

      • ?

        Oletko huutanut kipujen takia, kuten synnyttäessä?


      • ? kirjoitti:

        Oletko huutanut kipujen takia, kuten synnyttäessä?

        En. Vaikka en muuten ole kaikissa tilanteissa hillitty ja hallittu, kipu saa mut mykäksi. En pitänyt juuri mitään ääntä synnyttäessäkään. Olin mykkä synnyttäjä :) Sitä vähän ihmeteltiin. Kaikilla meillä on omituisuutemme..


      • yybee kirjoitti:

        En. Vaikka en muuten ole kaikissa tilanteissa hillitty ja hallittu, kipu saa mut mykäksi. En pitänyt juuri mitään ääntä synnyttäessäkään. Olin mykkä synnyttäjä :) Sitä vähän ihmeteltiin. Kaikilla meillä on omituisuutemme..

        Tää onkin jännä juttu. Oon kans huomioinut, että moni huuta kivusta. Mä en myöskään kuulu sakkiin joka pitää meteliä, kun sattuu vaan olen hiljaa ja naama on kyllä kärsivän näköinen. Mutta huutoa on turha odottaa. :)


      • voopotin kirjoitti:

        Tää onkin jännä juttu. Oon kans huomioinut, että moni huuta kivusta. Mä en myöskään kuulu sakkiin joka pitää meteliä, kun sattuu vaan olen hiljaa ja naama on kyllä kärsivän näköinen. Mutta huutoa on turha odottaa. :)

        Oon kyllä joskus ajatellut, että siksi moni ei varmaan tajua kivun laatua tai jopa usko kipuun, kun ei huuda. Jos huutais moni vois tajuta, että sitä todella sattuu ja lujasti.


      • voopotin kirjoitti:

        Oon kyllä joskus ajatellut, että siksi moni ei varmaan tajua kivun laatua tai jopa usko kipuun, kun ei huuda. Jos huutais moni vois tajuta, että sitä todella sattuu ja lujasti.

        Jotenkin ei jaksa/pysty/halua kuluttaa sitä energiaa tai voimaansa äänen käyttöön. Eri asia sitten iloisemmissa tilanteissa :)


      • yybee kirjoitti:

        Jotenkin ei jaksa/pysty/halua kuluttaa sitä energiaa tai voimaansa äänen käyttöön. Eri asia sitten iloisemmissa tilanteissa :)

        Just näin. Ja itestä tuntus jotenkin turhalle se huutaminen, se kipu ei katoa mihinkään sillä huutamisella. Toki se voi lisätä uskottavuutta. Muistan joskus kun sairaanhoitaja sanoi, että pitää valittaa kovaan ääneen, niin saat apua. :)

        Ties varmaan mistä puhuu, ainakin siinä lafkassa.


    • Eipä ole onneksi tullut vielä vastaan. Kipu lamauttaa, mutta aika paljon voi sietää, jos hallitsee mielensä. Varmaankin sietämätön kipu olisi sellainen kipu, jonka tietäisi vain pahenevan kuolemaan saakka. Onneksi nykyisin on hyvät kipulääkkeet, jos jotain sattuu ja mullehan tunnetusti sattuu, maastofillaristi kun olen :/

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe