melkein sietämätön kipu?
Millainen on
19
89
Vastaukset
No pahimmasta päästä voisin sanoa kokeneeni, että nämä osaa olla melkein sietämättömiä kipuja.
- Hammassärky
- Migreeni
- Hermokipu ( välilevyn hajotessa )
- Munanjohtimen poksahtamisesta tuleva kipu ( sisäinen verenvuoto )
- Hyperstimulaatio kipu munasarjassa
- Kiinnikekivut ( sisäelimissä )
- Endometrioosi kivut
- Kuukautiskivut
- Raskausmateriaalin "synnyttäminen" pillerein
- Plantaarifaskiittikipu kantaluupiikki
Yleensä kaikista pahimmilta sietämisen kannalta tuntuu pitkäkestoiset kivut. Lyhyitä kipupiikkejä kestää jokseenkin aika hyvin.- been there
- Endometrioosi kivut
- Kuukautiskivut
Lisätään listalle vielä kystan puhkeaminen munasarjassa. Kuukautiskivuista tulee aivan helvetillisiä, kun kyseessä on endometrioosi. Kiputaso on sama kuin joku työntäisi teräaseen alapään rei'istä sisään ja alkaisi viillellä sisuskaluja muusiksi. Käveleminen on mission impossible. Ennen kuin kaikki lisääntymisvälineet poistettiin, jonkun kerran todellakin raahauduin lattiaa pitkin kipulääkkeiden luokse, koska kävelemään ei pystynyt. Muilla kerroilla olin aloittanut kipulääkityksen jo ennen menkkoja, jotta pystyisin kävelemään. Kaikkia kipuja ei saanut pois lääkitykselläkään. - Hammassärky (varsinki ku pari viisuria revittiin kerralla niin se jälkikipu)
huh, ei enää kyllä ikinä.- niin?
LaRito kirjoitti:
- Hammassärky (varsinki ku pari viisuria revittiin kerralla niin se jälkikipu)
huh, ei enää kyllä ikinä.Alimmainen tarkoittaa aborttia?
niin? kirjoitti:
Alimmainen tarkoittaa aborttia?
Jep sitäkin aborttia joo, mutta myös keskeytynyt keskenmeno hoidetaan ulos pillereillä. Kaavintaa ei tehdä, jos ei ole pakko ja potilas suostuu pillereillä kohdun tyhjentämään. Pillerit on lempeämpi tapa hoitaa tilanne, kuin kaavinta.
Ihan helvettiä se oli pillereillä saada se kuollut sikiö ja muu raskausmateriaali ulos. Tuska oli kamala. Henkisen lisäksi. Ite ottasin sen kaavinnan jatkossa. Se oli helppoa verraten tohon pilleri tyhjennykseen.been there kirjoitti:
- Endometrioosi kivut
- Kuukautiskivut
Lisätään listalle vielä kystan puhkeaminen munasarjassa. Kuukautiskivuista tulee aivan helvetillisiä, kun kyseessä on endometrioosi. Kiputaso on sama kuin joku työntäisi teräaseen alapään rei'istä sisään ja alkaisi viillellä sisuskaluja muusiksi. Käveleminen on mission impossible. Ennen kuin kaikki lisääntymisvälineet poistettiin, jonkun kerran todellakin raahauduin lattiaa pitkin kipulääkkeiden luokse, koska kävelemään ei pystynyt. Muilla kerroilla olin aloittanut kipulääkityksen jo ennen menkkoja, jotta pystyisin kävelemään. Kaikkia kipuja ei saanut pois lääkitykselläkään.Joo noi ei tosiaan ole mitään helppoja ja mukavia kipuja. Yksikään noista. Siitä on vitsit vähissä, kun kivut lyö päälle.
LaRito kirjoitti:
- Hammassärky (varsinki ku pari viisuria revittiin kerralla niin se jälkikipu)
huh, ei enää kyllä ikinä.Jeps. Mulla ei viisureiden repiminen tehnyt ees jälestäpäin kipeetä. Ne leikattiin leukaluusta Phks kirurgisesti kaikki neljä tosin kaksi kerralla vaan. Olivat niin vinossa leukaluussa että piti paloitella ne ja ottaa muruina suusta pois. Mut hammassärky on kyllä ihan helvetillistä.
Itellä joskus ollut tulehtunut poskihammas ja pyhät vielä siinä, yön yli piti varttua päivystävää että sai apua. Kyllä teki mieli repiä ite se hammas pois sieltä. Oli tulehtunut juuriin saakka ja juurihoitoa sitten perään. Kyllä herää sympatiat, kun jollain on hammassärkyä.
- Viisaudenhammas kasvaa
- Muu hammassärky
- Selkäkipu (tosin tätäkin pystyy kestämään aika hyvin, ei se vie kuin toimintakyvyn :) )
Sitten on olotiloja, joista en vaan pidä, mutta ne eivät mitenkään erityisesti satu.- Niin?
menkat ja panetus?
Itsellä on ollut suolistoon liittyvät kivut. jotka onneks ei ole montaa tuntia kestäneet putkeen. Liittyen kai tohon keliakiaan, tosin on niitä välillä vieläkin. Olivat pahempia kuin synnytyskivut, vaikka vähän kovimpia supistuksia muistuttivatkin.
- ?
Oletko huutanut kipujen takia, kuten synnyttäessä?
? kirjoitti:
Oletko huutanut kipujen takia, kuten synnyttäessä?
En. Vaikka en muuten ole kaikissa tilanteissa hillitty ja hallittu, kipu saa mut mykäksi. En pitänyt juuri mitään ääntä synnyttäessäkään. Olin mykkä synnyttäjä :) Sitä vähän ihmeteltiin. Kaikilla meillä on omituisuutemme..
yybee kirjoitti:
En. Vaikka en muuten ole kaikissa tilanteissa hillitty ja hallittu, kipu saa mut mykäksi. En pitänyt juuri mitään ääntä synnyttäessäkään. Olin mykkä synnyttäjä :) Sitä vähän ihmeteltiin. Kaikilla meillä on omituisuutemme..
Tää onkin jännä juttu. Oon kans huomioinut, että moni huuta kivusta. Mä en myöskään kuulu sakkiin joka pitää meteliä, kun sattuu vaan olen hiljaa ja naama on kyllä kärsivän näköinen. Mutta huutoa on turha odottaa. :)
voopotin kirjoitti:
Tää onkin jännä juttu. Oon kans huomioinut, että moni huuta kivusta. Mä en myöskään kuulu sakkiin joka pitää meteliä, kun sattuu vaan olen hiljaa ja naama on kyllä kärsivän näköinen. Mutta huutoa on turha odottaa. :)
Oon kyllä joskus ajatellut, että siksi moni ei varmaan tajua kivun laatua tai jopa usko kipuun, kun ei huuda. Jos huutais moni vois tajuta, että sitä todella sattuu ja lujasti.
voopotin kirjoitti:
Oon kyllä joskus ajatellut, että siksi moni ei varmaan tajua kivun laatua tai jopa usko kipuun, kun ei huuda. Jos huutais moni vois tajuta, että sitä todella sattuu ja lujasti.
Jotenkin ei jaksa/pysty/halua kuluttaa sitä energiaa tai voimaansa äänen käyttöön. Eri asia sitten iloisemmissa tilanteissa :)
yybee kirjoitti:
Jotenkin ei jaksa/pysty/halua kuluttaa sitä energiaa tai voimaansa äänen käyttöön. Eri asia sitten iloisemmissa tilanteissa :)
Just näin. Ja itestä tuntus jotenkin turhalle se huutaminen, se kipu ei katoa mihinkään sillä huutamisella. Toki se voi lisätä uskottavuutta. Muistan joskus kun sairaanhoitaja sanoi, että pitää valittaa kovaan ääneen, niin saat apua. :)
Ties varmaan mistä puhuu, ainakin siinä lafkassa.
Eipä ole onneksi tullut vielä vastaan. Kipu lamauttaa, mutta aika paljon voi sietää, jos hallitsee mielensä. Varmaankin sietämätön kipu olisi sellainen kipu, jonka tietäisi vain pahenevan kuolemaan saakka. Onneksi nykyisin on hyvät kipulääkkeet, jos jotain sattuu ja mullehan tunnetusti sattuu, maastofillaristi kun olen :/
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2786091Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill651969- 1801760
- 1191231
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä141195Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181601093Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71066Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j41981RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j49951Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288942