minulle au pairin työstä? Missä maassa olette olleet? Saako siitä palkkaa?? Asutaanko perheen luona? Mitkä kulut joudut maksamaan itse?? jne..
Jos joku olisi ystävällinen ja kertoisi omia kokemuksiaan perheestä ja kaikesta olisin todella kiitollinen. :D
Kertoisitteko...
3
461
Vastaukset
- Salla
Käy kattoon esim. www.allianssi.fi ja sieltä klikkaa au pair, nii saat tietoa!:) tai laita esim. google.fi:n hakusanaksi au pair nii eiköhän ala löytymään..
- tiina
Tässä yksi kokemus:
Olin Lontoossa puoli vuotta, hoidin kahta alle kouluikäsitä lasta. Mutta koska englannissa on pakollinen esikoulu, niin toinen lapsista oli klo 9-16 esikoulussa ja nuorempi puoli päivää. Aamut mulla oli vapaat.
Tehtäviini kuului hakea heidät viereisestä koulusta ja valmistaa heille silloin tällöin pikkupurtavaa, eli valmisruokaa tai pastaa perheen äidin ohjeiden mukaan. Perheen äiti siis oli kotona, mutta hän hoiti juoksevia asioita. Toisinaan kyllä tuntui, että olin seuraneitinä myös hänelle, mutta ei se haitannut, koska tulin hyvin toimeen sekä vanhempien, että lasten kanssa.
Tein myös kevyitä siivoustöitä, imuroimista, pyykkäämistä, silittämistä, astioiden pesua ja kerran viikossa keittiön lattian moppaus. Heillä kävi kerran viikossa siivooja, joka hoiti koko talon siivouksen vessan siivouksesta lähtien, mulle jäi vaan sitten siistimistä, jos jotain siivottavaa huomasin. Suurin osa ajasta meni pienemmän lapsen kanssa leikkiessä.
Viikonloput minulla oli vapaat, kerran kuussa lauantaisin jouduin lapsenvahdiksi. Mutta sitten tein myös perheen tuttaville lapsenhoitokeikkoja iltaisin lisätaskurahan toivossa. Kivasti niillä maksoikin sitten bussilippuja jne. pikkukuluja.
Au-pairin palkka taitaa olla aika maakohtainen ja perhekohtainen. Itse sain 40£ / viikko. Mulla oli oma huone, jonka sain sisustaa 'uusiksi', eli kerätä huonekaluja muista huoneista ja koota oma huone niistä mieleiseksi. Ja kun perheen alivuokralainen lähti, niin sain sitten talon isoimman huoneen itselleni :)
Perhe kustansi siis asumiseni, ruokakuluni ja kielikurssin (johon en usallistunut, vaan valitsin mieluummin taidekurssin). Itse jouduin maksamaan matkustelun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomessa on meneillään boomereiden kosto
1990-luvun lamassa osumaa saaneet sukupolvet toivovat sen jälkeen syntyneille sukupolville kärsimystä porvareita äänestä1243139IPCC romahtaa
Mitenkäs tässä nyt näin kävi? Ilmastohourimoinnin tukijalka myöntää, ettei mitään ilmastokatastrofia olekaan. Eikös tääl642242Petteri Orpon kommentti persujen väkivaltaan?
Hiirenhiljaa taas on, kun Tampereella persulahkon ääriosasto pahoinpiteli kantasuomalaisen tytön. Missä on pääministeri1582178Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al431847- 1471494
Perussuomalaisten onnistunut vappumarssi nostaa kannatusta
Rauhanmarssilla olleiden kimppuun hyökänneiden vassareiden kannatus sen sijaan romahtaa. Suomen Kansa ei selvästikään p71402Pelolla pakottaminen
Kristinusko on tuovinaan valoa ja toivoa, mutta ensin pitää olla pimeyttä ja toivottomutta jotta joku valoa ja toivoa ha6241016- 100926
- 103860
- 57823