Liittykää ammattiliittoihin

Työsuojelupäällikkö

Miksi meitä työsuojeluhenkilöitä kuormitetaan työsuhdeasioilla. Ei meillä ole siihen koulutusta eikä edes resursseja. Eikö olisi viisaampaa liittyä ammattiliittoon, niin saisitte sieltä tarvittaessa asiantuntevan palvelun. Meidän korvaukset ja työvelvollisuudet on määritelty työsuojeluasioiden hoitoon tarvittavan ajankäytön mukaan. Nyt kuitenkin työsuhde ja työsopimusasiat alkaa kuormittamaan niin paljon että varsinaiseen toimenkuvaan kuuluvien asioiden hoitaminen siitä kärsii. Lisäresursseista neuvoteltiin, mutta työnantaja totesi että työsuojeluhenkilöille ei kuulu työsuhde ja työsopimusasiat.

12

275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikea_duunari

      koko työsuojelu on täyttä vouhotusta, huvittavaa. taitaa olla joku jäänne viime vuosituhannelta, kuten myös ammattiliitot, joiden pääasiana on pönkittää omaa mahtiaan ja lakkoilla. en todellakaan halua olla osana tätä sirkusta. pystyn ajattelemaaan omilla avoillani.

    • Mä ja mä

      Työsuhdeasiat kuuluvat luottamusmiehelle. Työsuojelupäällikkö hoitaa työsuojeluasioita. Aika yksinkertaista, vai mitä.

      Ikinä en ole ammattiliittoon kuulunut, enkä tule kuulumaankaan.

    • AmisAmis
    • Abdiel

      Saahan niihin liittoihin liittyä jos tahtoo, itse en kuitenkaan liittyisi.. Tottahan se on, että liitot vain tuputtavat etujaan ja silmissä kiiluu raha. Raha, joka tuntuu olevan monesti tässä yhteiskunnassa se ykkönen. Joka puolella on pelejä ja kilpailuja joista voi voittaa rahaa. Eikö rahaa ennemminkin tarvitsisi köyhät ja sairaat ihmiset?
      Eikö voisi olla niin, että ammatista riippuen kaikki saisivat suurinpiirtein saman rahasumman, rahaa kumminkin tarvitsee jos meinaa elää tässä maassa. Silloin ihmiset voisivat tehdä työtä sydämestään eikä päätarkoituksena olisi saada rahaa, vaikka toki sekin on tärkeää, mutta ymmärrätte kai pointin?
      Ja seki kumma, et ainakaa JHL:stä ei voi opiskelijana erota, vissiin. Itse tuli siihen joskus liityttyä, ja sitten myöhemmin sanottiin, että ei voi erota ennen kuin opinnot päättyy... Että miksi ei voi, jos se on kerran vapaaehtoista liittyä JHL:ään opiskelijana, niin eikö vapaa ehtoisesti voisi pystyä myös eroamaan?
      Mutta en mä kiellä, etteikö niis liitois olis hyviäkin puolia, eikä tän viestin tarkotuksena ole paheksua tai syyllistää sitten ketään!

      • liiton tyttö

        Toivottavasti et joudu työssäsi tilanteeseen, jossa sinulle tulee työnantajan kanssa erimielisyys esim. työehtosopimuksen tulkinnasta esim. sinun pitäisi saada selville onko palkka, ylityökorvaukset, vuosilomapalkka tai lopputili laskettu oikein.

        Suomessa ei ole ammattiliittojen pakkojäsenyyttä. Niistä saa opiskelijanakin erota halutessaan. Tosin usein kuten JHL:ssäkin vaaditaan kirjallinen ilmoitus, että liitto tietää, että eroaja on se joka ilmoittaa eroavansa. http://www.jhl.fi/portal/fi/jasenena_jhl_ssa/liity_jaseneksi/jasenyyden_hoito/liitosta_eroaminen/


      • Mä ja mä
        liiton tyttö kirjoitti:

        Toivottavasti et joudu työssäsi tilanteeseen, jossa sinulle tulee työnantajan kanssa erimielisyys esim. työehtosopimuksen tulkinnasta esim. sinun pitäisi saada selville onko palkka, ylityökorvaukset, vuosilomapalkka tai lopputili laskettu oikein.

        Suomessa ei ole ammattiliittojen pakkojäsenyyttä. Niistä saa opiskelijanakin erota halutessaan. Tosin usein kuten JHL:ssäkin vaaditaan kirjallinen ilmoitus, että liitto tietää, että eroaja on se joka ilmoittaa eroavansa. http://www.jhl.fi/portal/fi/jasenena_jhl_ssa/liity_jaseneksi/jasenyyden_hoito/liitosta_eroaminen/

        Itse olen oman palkkani laskenut. Koko työurani pärjäsin ilman ammattiliiton riistämistä. Enää en tarvitse ammattiliittoa, työt tehty !!!!

        Pärjäilkää !


    • +++++++

      Miten on mahdollista, että tällä ketjulla on nyt 5 Vastausta 49 Lukukertaa ja aloittajan viestillä 100. elikkä 100 plussaa ja vain 49 lukijaa. Voin siis käydä peukuttamasta tätä puheenvuoroa vaikka kuinka monta kertaa?

    • Tjoo-o, Oulun ja Salon tehtaat nurin, kun Saksassa on niin paljon vahvempi ammattiyhdistysliike.

      Mitenkä mahtaisi tuo ammattiyhdistyksiä karsastava väki pärjätä työsuhteessa yksin ison firman lakimiehiä vastaan.

      Onhan palkkatasot ammattiliittojen aikaansaannosta, ja varmasti tulisivat katoamaan ammattiliittojen myötä.

    • Nimimerkki varattu

      http://www.erto.fi/ajankohtaista/tiedotteet/16-muut-tiedotteet/2039-myoes-ertolaisille-fujitsulta-hyvityksiae-yt-lain-rikkomisesta

      Jäsentensä puolesta oikeutta käyneet ammattiliitot pitävät korkeimman oikeuden päätöstä hyvänä osoituksena siitä, mitä tinkimätön edunvalvonta saa aikaan. Kymmenen vuoden kädenvääntö päättyi nyt irtisanottujen voittoon. Korvausta ei kuitenkaan makseta niille järjestäytymättömille työntekijöille, jotka eivät enää valittaneet hovioikeuden antamasta tuomiosta. Fujitsulaisten asiaa ajaneet liitot katsovat tämän osoittavan, että ammattiliittoihin järjestäytyminen kannattaa.



      http://www.kko.fi/50131.htm
      http://www.kko.fi/50135.htm

      Tuomiolauselma


      Hovioikeuden ja käräjäoikeuden tuomiot kumotaan.

      Fujitsu Technology Solutions Oy velvoitetaan suorittamaan yhteistoiminnasta yrityksissä annetun lain (725/1978) mukaisena hyvityksenä
      Metallityöväen Liitto ry:lle 1 436 152,50 euroa,
      Toimihenkilöunioni TU ry:lle 493 490,20 euroa,
      Erityisalojen Toimihenkilöliitto ERTO ry:lle 26 191,91 euroa,
      Uusi Insinööriliitto UIL ry:lle 165 991,40 euroa,
      Tekniikan Akateemisten Liitto TEK ry:lle 202 387,60 euroa,
      Suomen Valtiotieteilijöitten Liitto SVAL ry - Statsvetarns Förbund i Finland rf:lle 15 012,80 euroa,
      Akavan Erityisalat ry:lle 17 286,36 euroa,
      Suomen Ekonomiliitto - Finlands Ekonomförbund SEFE ry:lle 66 743,70 euroa,
      Sähköalojen Ammattiliitto ry:lle 8 678,50 euroa,
      Palvelualojen Ammattiliitto PAM ry:lle 8 948,14 euroa ja
      Ammattiliitto SUORA ry:lle 8 863,17 euroa.
      Näille määrille on maksettava korkolain 4 §:n 1 momentin mukaista korkoa haasteen tiedoksiantopäivästä 15.5.2001 lukien.

      • EI SAK!

        jokaisen työntekijän pitää valvoa omaa etuaan työpaikalla,ja sopia myös omasta palkastaan työnantajan kanssa,turhat välikädet,välistävetäjät pois rasittamasta duunarin kukkaroa koska ne eivät lopulta anna sitä turvaa mitä lupaavat!! rahastaa kyllä osaavat


    • Kyllästynyt 544454

      Kolme kertaa olen liittoon liittynyt ja kaksi kertaa eronnut. Koskaan, ei koskaan liitos ole ollut mitään hyötyä tilanteissa, joissa apua olisi tarvinnut. Pääluottamusmiehet kun on olleet järjestäin johdon persettä nuolevia Mikki Hiiriä joille tärkeintä on/oli puolustaa työnantajan etua.

      Esim. Metalliliitto johon kuuluu hassaa rahojaan kaikkeen turhaan paskaan ja itse asia, työntekijöiden etujen puolustaminen jää varjoon.

      Koska Suomessa oli viimeksi kunnon lakko, josta uutisoitiin isosti mediassa? Niin, ei me suomalaiset lakkoilla, ei kuulu tapoihin, neuvotellaan vaan järkevästi suljetuin ovin porvareille vielä paremmat ehdot riistää duunaria.

      Näitä irtisanomisia uutisoidaan päivittäin, mutta en muista koska olisin lehdestä lukenut, että joko liiton mies olisi jotain sanonut. Kyllä jonkun nyt pitäisi ihan vaan vaikka periaattessa välillä murista mediassa duunarien puolesta, ettei porvarit kokonaan unohda meidän olemassa oloa.

    • exliittolainen

      Erotkaa liitoista. Sijoittakaa ne rahat mieluummin pörssiin. Loppuhyöty on varmasti parempi 30 vuoden aikana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      102
      3205
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      82
      3116
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      322
      1959
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      90
      1459
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1246
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1165
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      888
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      125
      817
    9. 46
      793
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      757
    Aihe