Miksi, oi, miksi niin moni leikkaa siinä 30-vuotiaana pitkät hiuksensa lyhyiksi?
Joo, olen kuullut, että naama alkaa riippua, niin pitkät hiukset riiputtavat sitä entisestään. Olen nyt 28 ja kasvattanut hiuksiani sellaiset 6 vuotta, ovat nyt pitkät puoleen väliin selkää, en sen pidempiä haluakaan, mutta.... Tuntuu hirveältä, että kahden vuoden päästä pitäisi leikata lyhyeksi. Mulla ei ole koskaan ollut edes lyhyitä hiuksia, mielestäni ne ovat naisilla kamalat lähes poikkeuksetta.
Jos naamani ei riipu, niin täytykö silti ottaa tätikampaus? Jos naama alkaa riippua, onko kananpersehius ainoa oikea vaihtoehto? Mielipitetiä.
30-vuotias: Pitääkö leikata lyhyet hiukset?
17
762
Vastaukset
- persona non grata
Älä leikkaa. Kanaperse-tätikampaus saa minun mielestäni ihmisen näyttämään entistäkin vanhemmalta ja tyylittömältä. Ihan sydäntä lämmittää jos ulkona näkee jonkun vanhan rouvan, joka on säilyttänyt pitkät kutrinsa ja ne ovat kauniin valkeat ja harmaat. Se on paskapuhetta, että muka naama näyttäysi enemmän roikkuvalta, jos on pitkät hiukset..
En ymmärrä miksi niin moni melkein pakottaa lähipiirinsä ja itsensä kynimään kutrinsa vain siksi että on "vanha". Mitä hiton väliä sillä iällä on.. Pitkät hiukset nuorentaa ja kaunistaa.. - 4everlonghair
Älä vaan mee leikkaamaan. Pitkät hiukset on naiselliset ja naisilla kuuluu olla pitkät hiukset, en ymmärrä oikeesti sitä että suurimmalla osalla naisista on oikeasti lyhyet hiekset. Kai ne on jotenki "helppohoitoisemmat". Ite en ikinä mee leikkaa poikatukkaa.
- ...
Kaikille ei kyllä sovi pitkät hiukset esim. jos hiukset ovat luonnostaan erittäin ohuet ja huonokuntoiset sekä pitkät, niin kauniimmat ne on lyhyinä. Joillekin sopii lyhyet paremmin ja joillekin pitkät. Jos kaikilla olisi samanlaiset pitkät hiukset, niin ei kauhean hyvin massasta erottuisi... Joillekin pitkät hiukset voivat tehdä sen, että näyttävät vaan enstistä tavallisemmalta.
- anthrax_s
Tämä pitää paikkansa mm. itseni kohdalla. Hiuslaatuni on äärimmäisen ohut ja hento, ja tästä syystä pidänkin hiukseni lyhyinä. Lyhyet hiukset tukevat toisiaan ja luovat tuuheutta. Myös kasvot pääsevät paremmin oikeuksiinsa, kun ei roiku hiusta molemmin puolin. Lyhyt tukka on myös helppo hoitaa ja laittaa aamuisin, vähän vahaa tarvittaviin kohtiin ja menoksi.
- sing458
Kyllä tuo aloitus on nyt hieman provo. Ei kai kukaan enää tänä päivänä ajattele noin vanhanaikaisesti.
Pitäköön jokainen kutrinsa sellaisena kuin haluaa. Kaikille ei pitkä tukka kasva, samoin kuin ei parta kasva pahoille :D - Pymy
Olen kuusikymppinen nainen ja kasvolihakset eivät ole enää niin tämmissä ja minulla on ollut ikäni pitkät hiukset. Olen palveluammatissa ja erittäin monet asiakkaat ovat kehuneet hiuksiani ja vannottaneet etten koskaan leikkaisi. Koska tiedän, että pitkät hiukset "venyttävät" kasvoja nostan hiukset aina ylöspäin jolloin ilme muuttuu. Omistan melko paksut hyväkuntoiset hiukset ja minut on aina tunnistettu kauniista hiuksista. Pidä Hiuksi vaan hiuksesi jos kerran tykkäät niistä pitkinä ja koet oleva niissä "kotona".
- pitkähiuksinen
Miksi ylipäänsä vaivaat päätäsi sillä, mitä muut ajattelee sun hiuksista?? Pidä sellainen hiustyyli kuin haluat. Itse täytän kohtapuolin 30 v. ja mulla samanlaiset hiukset eli melkein koko selkä on peitossa, jos hiukset ovat auki. Enkä kyllä ole niitä leikkauttamassa... :D
- Valmistaudu!
Kyllä. Viimeistään 30-vuotissyntymäpäivänä on hiukset leikattava lyhyiksi tai poliisi ja sosiaaliviranomaiset tulevat ja leikkaavat väkisin. Ne, jotka olet nähnyt leikkaamattomin hiuksin, ovat rikollisia ja sinulla on oikeus ja suorastaan velvollisuus leikata heiltä hiukset, jos vain kiinni saat.
Synttäripäivän aattona sitten vedät kuminauhat pään yli korvasta korvaan ja leuan alta, tai et pääse edes sängystä ylös, kun naama niin roikkuu. - yep,yep
Kerran elämässä on matkustettava Jamaikalle ja tehtävä näin:
http://www.youtube.com/watch?v=1_TUo-sxE34&feature=related Joillakin hiusten pätkäisy liittyy myös lasten saantiin, kelaavat kai, että on helpompaa lyhyellä tukalla kun ei muksu vetele lettiä ja kuontalon hoitaminenkin on vähemmän aikaa vievää. Mene ja tiedä. EI se ikää kato.
- Iiiina1567
Lyhyen kountalon hoitaminen EI vie vähemmän aikaa vaan enemmän. Pitkät hiukset voi vaan kammata nopeasti ja pistää ponnarille ilman mitään sen kummempia toimenpiteitä, lyhyitä sen sijaan joutuu yleensä muotoilemaan kaiken maailman vahoilla, jos haluaa, ettei ne sojota miten sattuu. Ja parturissa saa tietysti ravata kaiken aikaa, jos haluaa, että kuontalo pysyy siistinä.
Huomasin tän itse leikatessani aikoinaan (juuri tämän virheellisen oletuksen takia) ristiselkään ulottuneet hiukseni lyhyiksi. Tällä hetkellä mulla on taas pitkät hiukset nimenomaan siksi, että ne on helpoimmat.
Ei hiusten pituus voi olla ikäkysymys. Typerää, jos jonkun iän ylitettyään pitäis sit leikata hiukset lyhyiks vaikka muuten haluis pitää ne pitkänä. Eriasia sitten, jos haluu muuten leikata lyhyeks ja kokeilla miltä sellanen tyyli sit tuntuu. Itte on muutamia kertoja leikannu lyhyeks ja en oo ollenkaan tykänny. Hirvee morkkis vaan tullu sen jälkeen kun tietää et tukan kasvattaminen entiseen pituuteen vie vuosia.
- tukkahukka
Kolkytvuotiaana naisten hiukset usein ohenevat hormonaalisista muutoksista johtuen, kuten myös raskauksiin ja imettämiseen liittyen. Siksi monet leikkaavat hiuksensa lyhyiksi, näyttävät tuuheammilta lyhyinä.
Itse en voisi ajatella enää pitkiä hiuksia vaikka hiukseni ovatkin paksut, vaihtelu virkistää ja lyhyitä malleja on niin monia, pitkät ovat aina samat. Varsinkin jos niitä ei viitsi kammata eri tavoin, se kun on aika työlästä (letittely, nutturat sun muut). Suomalaisten hiukset ovat yleensä ohuet, maantienväriset ja veltot, joten lyhyt tukka sopii sikälikin paremmin suurimmalle osalle. - Voikitinää
OMG ihan kuin 30 v olisi maailmanloppu. Siitä se elämä vasta alkaakin.
- Hiuksi (alusta)
"Kolkytvuotiaana naisten hiukset usein ohenevat hormonaalisista muutoksista johtuen"
Mitä?! En ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta. Lapsia mulla ei ole tarkoitus alkaa tehtailemaan, mutta että muutenkin. Järkyttävää. :(
Mulla on aina olleet tuuheat hiukset, eikä tyypillinen suomalainen liuruletti. Ehkä alan itsekin pitämään niitä jotenkin ylhäälle sidottuna sitten kun naamani venähtää. - manimanimanimani
Hm. Olen ajatellut että lyhyet tätihiukset pitävät kampaamot pystyssä.
Kuinka moni näyttäisi paljon nuoremmalta!
Olen kyllä itse kerran erehtynyt leikkauttamaan lyhyet, huomasin että toinen puolisko oli pitempi kuin toinen :D
Vaikka olisikin hiukkasen ohuet kutrit, niin pikkuisen pitempänäkin ne saa kylä kauniisti, jos vaan on halua.
Se on niin helppoa tyytyä kanantakapuolihiuksiin. - Pitkät hiukset
Itsekin lähenen kolmeakymmentä ja hiukset vain pitenevät - jatkossakin :) Naisella "kuuluu" olla pitkät hiukset, oli sitten vanha tai nuori.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1625355Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä432615- 1562212
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161749- 821374
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1551264Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321223Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106972Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne21917