Talomme irtosi perustuksiltaan

reIaxed_eyes

Nyt seilaamme pisin pohjanmaan peltoja, mutta äitee ja minä voimme tilanteeseen nähden hyvin.

Heh! :O)

35

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perintöviinat:.!1%#+

      .

      Entäs perintöviinat, selviytyivätkö ne tulvasta

      Har!

      .

    • Läppäri mukana. Eikä tulva luojan kiitos vieny 3g mastoja.

    • puskalisko

      ai, että se on niinku tärvelty? Olen kauhean pahoillani.

      • vänksyfrouva

        Koko Pohojomaa on merestä noussutta joutomaata ja ihmettellään ku järvii ol lainkka mut meijän Laitlas on enite järvei kok Suames
        Nythän pohojomma on yx iso järvi vaan mummiäs myy sinne soutupaatei ja airoi


    • Kyöstix

      Nää tulvat tietää sitä, että ens talvena tulee reippaasti lunta :)

      • Aina täälon tuluvinu

        .

        Tuluvat on ku pohojalaanen luanto nousoo yli åyrååttensä

        .


      • larza

        joo ja jos ödlat hyppelöö hangella jussina, tuloo kylmä kesä


    • Kyöstix

      Pikku vinkki: nyt kannattaa käydä ostamassa lumikola tai -lapio. Saat kaupasta halvalla. Ensi talvena ne menee kaupaksi ja loppuvat kaupoista :)

    • idästä ääni

      eihän poohjalaiset tahdo pysyä maanpinnalla muutenkaan ja nyt ne on varmaan parempia kun kanooteilla lilluu.

    • Kyöstix

      Tulvilla on ainakin työllistävä vaikutus, jos jotain positiivista asiasta hakee :)

      • Tuluvat vei:.!1#%?+

        .

        Tuluvat vei paskátkin pelloolta

        Voe w*ttu

        .


      • kaakka ja airot
        Tuluvat vei:.!1#%?+ kirjoitti:

        .

        Tuluvat vei paskátkin pelloolta

        Voe w*ttu

        .

        Ilmankos tuli postista kuka syöpätutkimuksiin paskanäätepurkkeja
        Kauhavalta


    • Saattaa olla mielenkiintoinen elämä, illalla nukkumaan mennessä ei tiedä mistä aamulla herää

      • rupsttajatar

        Elä ruunantaja väit, ett olsit ennen tiänny missä heräät


      • rupsttajatar kirjoitti:

        Elä ruunantaja väit, ett olsit ennen tiänny missä heräät

        Aina aamuisin hakusessa missä olen. Jos läppäri ei löydy kainalosta, todennäköisesti olen putkassa


      • vågåtin

        My poo lies under thi ocean
        my shit under the sea
        bring back, bring bag
        my babys dad to me


      • vågåtin kirjoitti:

        My poo lies under thi ocean
        my shit under the sea
        bring back, bring bag
        my babys dad to me

        Kyllä mä sulle vielä valheet näytän. Älä sitten ala vikisemään. :)


      • sun ex-sulho
        voopotin kirjoitti:

        Kyllä mä sulle vielä valheet näytän. Älä sitten ala vikisemään. :)

        BUAHAHAA
        mulla on jo parvi thaikkunaisia--emmää enää Heppamattilaan tuu


      • sun ex-sulho kirjoitti:

        BUAHAHAA
        mulla on jo parvi thaikkunaisia--emmää enää Heppamattilaan tuu

        No nyt ei ollutkaan siitä kyse, että sinä mua tapaamaan tulisit minnekkään. :)


      • Kyöstix

        Onneksi ei ole mitään uutta nuo tulvat pohjalaisille...joka kevät tulvii pohjanmaa :)
        Eivät varmasti säikähtäneet :)


      • Kyöstix kirjoitti:

        Onneksi ei ole mitään uutta nuo tulvat pohjalaisille...joka kevät tulvii pohjanmaa :)
        Eivät varmasti säikähtäneet :)

        Ei varmaan ole ei. Mutta osaahan se pirullista tuhoa tehdä tullessaan. :(


      • Kyöstix
        voopotin kirjoitti:

        Ei varmaan ole ei. Mutta osaahan se pirullista tuhoa tehdä tullessaan. :(

        Ikävä homma kun vesi alkaa tulvia tupaan asti :(
        Menee asunnot irtaimistoineen pilalle :(
        Ihme ettei kukaan kait vielä ole hukkunut noissa olosuhteissa :(


      • APUVA TULOOS
        voopotin kirjoitti:

        Ei varmaan ole ei. Mutta osaahan se pirullista tuhoa tehdä tullessaan. :(

        sotapaatti Pohojommaa on matalien vesien n.reefer
        syväys tyhjänä 1½m ja Larza muut häjyt lastina 3m


      • Kyöstix kirjoitti:

        Ikävä homma kun vesi alkaa tulvia tupaan asti :(
        Menee asunnot irtaimistoineen pilalle :(
        Ihme ettei kukaan kait vielä ole hukkunut noissa olosuhteissa :(

        Sehän se. Vakuutusyhtiöt on saa isoja laskuja, eikä korvaakkaan kaikkea vahinkoa.

        No onneksi henkilövahingoilta on kuitenkin selvitty siellä. Sitä korvattas rahallakaan.


      • Kyöstix
        voopotin kirjoitti:

        Sehän se. Vakuutusyhtiöt on saa isoja laskuja, eikä korvaakkaan kaikkea vahinkoa.

        No onneksi henkilövahingoilta on kuitenkin selvitty siellä. Sitä korvattas rahallakaan.

        Kyllä siinä varmaan on isot henkisetkin kärsimykset kun koti tuhoutuu. Kotihan on se ihmisen paras paikka olla :)


      • Kyöstix kirjoitti:

        Kyllä siinä varmaan on isot henkisetkin kärsimykset kun koti tuhoutuu. Kotihan on se ihmisen paras paikka olla :)

        Juu ja siinä on monen elämäntyö kiinni. Harmillista, mutta semmonen on luonto, ei se lupia kysele.


      • Kyöstix
        voopotin kirjoitti:

        Juu ja siinä on monen elämäntyö kiinni. Harmillista, mutta semmonen on luonto, ei se lupia kysele.

        Luonto ei paljon etukäteen varottele. Hallitus lupaili jotain korvauksia sinne, mutta saa nähdä löytyykö niihin rahoja.


      • Kyöstix kirjoitti:

        Luonto ei paljon etukäteen varottele. Hallitus lupaili jotain korvauksia sinne, mutta saa nähdä löytyykö niihin rahoja.

        Jääpi nähtäväksi. Hyvä olis auttaa oman maan hädässäkin.


      • Kyöstix
        voopotin kirjoitti:

        Jääpi nähtäväksi. Hyvä olis auttaa oman maan hädässäkin.

        Muuten tyylikäs syksyinen kuva sulla tossa nikissäsi :)


      • voopotin
        Kyöstix kirjoitti:

        Muuten tyylikäs syksyinen kuva sulla tossa nikissäsi :)

        Tattis, tykästyin siihin kovasti itsekin, kun selailin netissä syyskuvia. :)


      • Kyöstix
        voopotin kirjoitti:

        Tattis, tykästyin siihin kovasti itsekin, kun selailin netissä syyskuvia. :)

        Siinä on syksyä parhaimmillaan eli kauneimmillaan. Sateisesta ja pimeästä vuodenajastakin voi löytyä värien loistetta :)


      • Kyöstix kirjoitti:

        Siinä on syksyä parhaimmillaan eli kauneimmillaan. Sateisesta ja pimeästä vuodenajastakin voi löytyä värien loistetta :)

        Ruskan aika on kaunista aikaa. Koko syksyssä parasta on ehdottomasti puidenlehtien väriloisto. Sateista en niin vällää, enkä viileästä kolottaa vaan. Mutta väriloisto piristää. :)


      • Kyöstix
        voopotin kirjoitti:

        Ruskan aika on kaunista aikaa. Koko syksyssä parasta on ehdottomasti puidenlehtien väriloisto. Sateista en niin vällää, enkä viileästä kolottaa vaan. Mutta väriloisto piristää. :)

        Vaahterat, pihlajat jne. loistavia värejä lehdissä :)
        Niin, vaikka lehdetkin pitää haravoida :P
        Taivaallakin upeita värisävyjä, jos vaan sadepilvien harmaus antaa tilaa :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe