Minulla on naispuolinen hyvä ystävä, olemme tunteneet noin 7 vuotta ja ystävyys on syvä ja läheinen. Kaikesta elämässämme olemme puhuneet avoimesti. Viimeisten parin kolmen kuukauden aikana hän on alkanut lähentymään fyysisesti. Tällä tarkoitan sitä, että joko kahden oltaessa tai kaveriporukalla iltaa istuttaessa hän tulee istumaan viereeni niin, että on kiinni minussa tai nojaa minuun. Kahdestaan myös halailee mielellään.
Sekä kahdenkeskisissä keskusteluissa, että noissa kaveri-illoissa hän puhuu siitä, että ei ole aikoihin ollut suhteessa ja on arka lähtemään sellaiseen vanhojen vaikeiden kokemusten vuoksi, hänellä on takana pitkä avioliitto pettäjämiehen kanssa ja pari muuta epäonnistunutta yritystä joiden jälkeen oli biletysvaihe. Nyt kolme vuotta ilman mitään suhdetta tai sellaisen kokeilua tai baareissa käymistä.
Minulle kuitenkin puhuu, että olen rakas ystävä, siksi tuo fyysinen läheisyys hämmentää. Hakeeko vain kosketusta ihmisen kaipuusta vai oikeasti suhdetta mutta on tosiaan arka etenemään. Yhteyttä haluaa tiiviisti pitää ja tavata. Itse olen siis myös sinkku.
Ystävä kiinnostunut ?
6
398
Vastaukset
- been there
Minusta tärkeämpi kysymys on, mitä itse haluat? Toimi sitten sen mukaan.
Toisten tunteista on vaikea mennä mitään varmaa sanomaan. Harva nainen kuitenkaan menee jatkuvasti noin lähelle miestä henkisesti ja fyysisesti, ellei ajattele tätä romanttisessa mielessä. Meillä on paha tapa myös kutsua ihastuksiamme "rakkaiksi ystäviksi" (joita tietysti voivat ollakin), jolloin mies tietysti kuvittelee olevansa tukevasti friend zonella.
Kun sanomme olevamme arkoja aloittamaan suhdetta, niin se tarkoittaa, että odotamme miehen tekevän aloitteen. Selvästi hän kuitenkin luottaa sinuun ikävistä kokemuksistaan huolimatta. Jos itse haluat suhdetta, niin mikäs sinua estää ehdottamasta satunnaisen läheisyyden muuttamista pysyväksi olotilaksi.
Onko kukaan ystävistänne ihmetellyt tätä uutta läheisyyttä välillänne? Mietin vain, että antaako ystäväsi toisten ymmärtää, että mahdollisesti olisitte pari. Tämän selvempää merkkiä ihastuksesta tuskin voi saada. - Herää pahvi =)
Jos tuollainen käytös ei kerro selvästä kiinnostuksesta niin mikä sitten...
- Barbamama.
Ei tuosta välttämättä voi kiinnostusta päätellä vaikka usein varmaan tuolla tavoin saattaa etenkin arempi vihreää valoa näyttää. Minulla on ollut miespuolinen ystävä jonka kanssa käyttäydyin samoin. Saatoin vaikka laskea pääni hänen syliinsä leffaa katsoessa ja hän saattoi ulkona kävellessä kopata joskus kainaloonsa tai pitää vaikka kädestä kiinni, mutta välillämme ei ollut muuta kuin ystävien kiintymystä toisiinsa. Siinä ei ollut mitään seksuaalista kummankaan puolelta. Toisaalta tuolla tavoin voi jonkun toisen kohdalla tarkoittaa nimenomaan muutakin kuin pelkän ystävyyden tasolla olevaa kiinnostumista, mutta varmuuden saat vain puhumalla sen kyseisen naisen kanssa asioista.
- naisen neuvoja
Olen nainen ja elänyt pitkään sinkkuna. Jo näin kypsemmässä iässä minun kohdalla tuollainen fyysinen läheisyys voisi olla iahan hyvin vain halua olla lähellä toista ihmistä, lohtua, hellyyttä ym. isänkin ikävää. Voi olla että hän ajattelee että vanhoina ystävinä asiassa ei ole mitää väärää tulkinnan varaa, mutta sinulle tuollinen tuntuu liian läheiseltä ja ehkä koet jopa eroottista jännitystä. Juuri tuon "riskin" vuoksi olen itse hyvin varovainen ja harkitseva fyysisessa läheisyydessä ihmissuheissa etttei tulisi väärinymmärrystä ja rikkoisi toisen reviirirajoja. Ei kaikki välttämättä pidä liihan lähelle tuloa vaikka trkoitus olisi vain ystävyydestä.
Sinun pitää itesi selvittää mitä tuosta kumppanuudesta haluat. Haluatko että ystävyys muuttuu rakkaussuhteeksi. Naisena kyllä odottaisin, että mies etenee ja ottaa askeleen aina intiimimpään suuntaan. Nainen joko vastaa tai torjuu hienotunteisesti jos ei ole valmis suhteeseen. Ja tietenkin asioiden pitää kulkea myös sanallisesti ja tulee ajakohtaiseksi sopia missä menee rajat ja mitä hommalta pyýritään. Vaikuttaa että hän vie ja sinä vain hiljaa passiivisesti vikiset.
Jos et pidä liian läheisestä kumppanuudesta, voit ihan tietoisesti valita istumapaikan missä nainen ei pääse lähelle, jos tulee liian lähelle ihoa niin voi kyllä aina keksiä vaikka tekosyyn siirtyä toisaalle, käydä jossakin, vaihtaa asentoa etäisemmäski. Kyllä kaveri hoksaa, jos toinen ei vastaa myöntyväisesti lähestymisyrityksiin. - miten tulkita
Kiitos monipuolisista vastauksista. Ensiksi kyllä, hän olisi minulle myös mieluisa kumppani parisuhteeseen. Olemme kulunutta sanontaa käyttäen sukulaissieluja ja emme enää nuoriso-osastoa. Hän lähestyy neljääkymppiä ja minä muutaman vuoden enemmän. Aluksi itse ajattelin, että tuo olisi tosiaan vain tapa toteuttaa läheisyyttä turvallisesti, mutta saman toistuminen muutenkin kuin kahdenkesken kyllä tuntuu nyt muulta. Yhteiset ystävät eivät ole minulle suoraan kommentoineet asiaa, mutta olen kyllä katseista nähnyt ihmetystä tästä uudesta tilanteesta. Perinteinen nainen hän on siinä suhteessa, että varmasti haluaa miehen vievän tällaista asiaa eteenpäin. Täytyy nyt seuraavassa sopivassa tilanteessa tehdä se ja selvittää tilanne. Muuten asia tulee vaivaamaan loppuikäni jos jää auki.
- kumpikampikumpikamp
Mutta tosiaan erilaisia mielipiteitä on yleensä niin monta kuin on kommentoijia. Siis että ei muka voi päätellä mitenkään että olisi kiinnostusta, jos hakeutuu koko ajan lähelle ja koskettelemaan. Niin ei varmaankaan. Heh.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537830- 614390
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404013Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233922Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423310Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko323287Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383228- 482963
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422741- 492484