Kuinka opitte kävelemään korkokengillä?

noloush

Vähän noloa, 17v. tyttö eikä osaa kävellä korkkareilla. En todella aijo lähteä shoppailemaan korkkarit jalassa ennen kuin osaan niillä kunnolla kävellä :D Onko olemassa ihmisiä jotka eivät koskaan ehkä opi niillä kävelemään?(naisia) Epätoivoista yritystä kotona vain?

32

5495

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korkkarix

Hei!

Olen mies ja kävelen 5" korkkareillakin hyvin.
      En tietenkään pitkiä matkoja vaan kotioloissa ja pihalla.

• voitaivas2

Oletko toope

• .......

ei sentään epätoivoista mutta harjoittelua ja harjoittelua!

• Anonyymi

Opettelin korkokenkiin pitämällä ensin korkokumppareita, ne oli vanhat Lena saaappaat koossa 40. Parin viikon jälkeen pystyin jo pitämään oikeita korkokenkiä.

• heels

Jos tuntuu liian epätoivoiselta niin aloita harjoittelu vähän matalammilla koroilla ja siitä sit lisäät korkoa niin kyllä se alkaa sujumaan

• Erittäin hyvä vinkki! Noin tein itsekin muistaakseni joskus kun opettelin.

• muahhhhaaaaaaaa

"En todella aijo lähteä shoppailemaan korkkarit jalassa ennen kuin osaan niillä kunnolla kävellä " ööööö, siis sulla on tällainen mielikuva itsestäsi kopistelemassa jossain *itun liikkeissä, etkä mitenkään pääse sinne ilman korkkareita?
      Mä laitan lenkkarit silloin, kun aion kävellä. Korkkareita käytän silloin, kun on niitten aika. Yleensä miehen käsipuolessa taksista klubille tai ihan kotosalla intiimeihin tarkoituksiin. Hanki invamopo.

• Koko39

Älä muuta sano, valitsen mitkä tahansa muut kengät kuin korkkarit jos on tiedossa paljon kävelyä ja poukkoilua kaupasta toiseen. Siitä voi suoriutua kyllä matalissakin koroissa mutta eipä mieltä kaiverra "jaksaako sitä vielä yhteen ja toiseen kauppaan ja kotiin asti"

Korkeat korot on sitten hengailua tai kahvilareissua varten jolloin ei kävele kaupungin halki viiteen kertaan.

P.S. On muuten äärimmäisen vaikeaa löytää hyvää korkokenkää joka oikeasti istuu jalkaan. Sopivuus kannattaisi olla ensimmäinen kriteeri korkoja ostaessa.. mutta niitä ei vaan mun kapeaan jalkaan löydy.

• No, joilla se on varmaan vaikeampi. Mutta harjoitus tekee mestarin :)

• stilettoman

Korkkareiden tulee istua "napakasti" jalkaan, etteivät ne hölsky jaloissa.
      Sukat jalassa satta jaloilla olla taipumusta luistaa pois kengästä, ellei kengissä ole nilkkaremmiä, taikka jalkapöydän yli menevää remmiä. Koskee tietysti vaan avokas-mallisia korkkareita.
      Avojalassa kenkä pysyy hyvin, mutta ei ole välttämättä kaunis näky , ellei ole sukkaa jalassa.
      Kokeilemalla selviää.
      Tsemppiä korkkareiden käyttöön!

• Step by step

Harjoituksen puutetta oli nainen tai mies

• 7878767

Laitoin korkkarit aina kotona jalkaan ja kävelin niissä ympäri taloa. Kannattaa aloittaa helpoilla koroilla, kuten kiilakorolla tai matalilla koroilla, ja siirtyä aina haastavimpiin. Yksinkertainen ohje on astua aina korko edellä.

• nainen täällä

Älä kulje kumarassa äläkä polvet koukussa. Oikaise ryhtisi ja suorista polvesi aina askeleen otettuasi (se maahan osuvan jalan polvi). Ota lyhyempiä askelia kuin matalilla koroilla.

• Opin korkokengillä kävelyä vasta tossa 20 ikäluokkaa ja eikä oo mitää hävettävää/noloo, jos ei osaa kävellä. Kun harjoittelee niin oppii. Näin ollen käytän korkokenkii ainakin juhlissa ja sitten on nilkkurit, joissa on korkoa ja talvella niillä sitten.

• Koko39

On muuten kiva kehittää tasapainoa talvella lumikinoksissa talvikorkkareissa ;) Eikä tämä oo sarkasmia vaan talviurheilua parhaimmillaan.

• turisti 32

hyvin harva kävelee kauniisti korkkareilla, on hupaisaa katsella niiden menoa kun ei osata kävellä... miksi pilata terveet jalat ? ei korkkarit ole hyväksi jaloille. ymmärrän toki jos joskus niitä käyttää korostaakseen itseään.

• Mie

Kohta kolmekymppinen, ikäisenäsi olin poikatyttö ja yhä opettelen korkkareita, en häpeä ;) En lähtis pitkiä pätkiä kävelemään korkkareilla, enkä vieläkään käyttäisi liian korkeita harjoittelematta ensin turvallisia reittejä kotona ja pihapiirissä. Kipeät jalat ei ole kivat.
      Aloitelin muutama vuosi sitten tosi matalilla koroilla ja kun niiden olemassaoloa ei enää huomannut, ni siirryin astetta korkeempaan.
      Syynä hitaaseen etenemiseen on, että haluan jalan tottuvan niin että korko tuntuu luontevalta (en halua koko ajan kävellessä miettiä miten menee). Toinen syy on se, että kannattaa oikeesti panostaa hyvään ja laadukkaaseen kenkään joka ei raiskaa jalkaa, ja itellä varallisuus ei salli laadukkaiden kenkien ostamista kovin usein ;) Mut toivottavasti sulla on parempi tilanne sen puolesta.
      Kiilakorot on loistavat, niillä opettelu on helpompaa! Ja jotkut kävelykenkä-tyyppiset matalakorkoiset on sellaset mihin kannattaa panostaa.. jos ne ensin onkin harjoittelukängät niin toimii myöhemmin perus arkikenkinä tennariperiaatteella ;)
      (mulla on punaiset kävelyriekerit joista en luopuisi, sirolla korolla ja on pirun makavat)
      Nii ja on hauska ostaa kaappiin ihanat "tavoitekengät", joita sitten välillä kokeilee kotona :D

• ei onnistu

Minulla on "löysät" nilkat. En muista, koska olen ensi kertaa venäyttänyt nivelsiteet, mutta kun nilkaa on yleensäkin epävakaa, niin matalankin kapean koron päällä tasapainoilu on mahdotonta. Ei auta harjoittelut, kirurgia tarvittais, mutta mieluummin käytän kyllin tukevia kenkiä.

• Ei enään kiitos. :)

Täältä löytyy 20v tyttö joka OSAA kävellä koroilla mutta ei käytä eikä aiokaan enään käyttää korkokenkiä. (:
      Muutin niin pitkänmatkan kaikista paikoista (kauppakeskuksista, baareista ja normikaupoista) että aina tulee laitettua kunnon kävelykengät jalkaan. :D
      Aivan mahtavaa, jalat eivät koskaan ole voineet paremmin!!!

• korkkariholisti

Kun ei käytä korkkareita usein/päivittäin, säästyy säryiltä. Itse kävelen korkkareilla ainoastaan biletysiltoina ja niitä kun ei useita/kk ole niin... :)

• tietäväinenasiasta

Käy kävelylenkillä korkkarit jalassa, ja semmosissa paikoissa joissa ei niin pitkään tarvi kävellä. Voit toki ottaa ballerinat mukaan. Ja matalilla koroilla ensin tekniikka kuntoon. Rentous on se A ja O!

• 60 ja korkkarit

Olin Pariisissa työmatkalla ja vähentääkseni liikaa kannettavaa matkatavaraa otin vain ne kaikkiin vaatteisiini sopivat korkkarit. Sitten jäi yksi ylimääräinen päivä ennen paluulentoa ja päätin käyttää sen kaupungilla kävelyyn ja käyntiin Louvressa. En ole sellaista tuskaa kokenut edes synnytyssalissa mitä se päivä sai aikaan. Ja samalla katselin katellisena miten japanilaiset kanssasisaret kävelivät ah niin tyylikkäinä turkeissaan (oli huhtikuu) ja timanteissaa - ja lenkkareissa! Siitä lähtien olen katsonut tarkkaan mihin lähden korkkareissa, ei niitä ole tarkoituskaan joka paikkaan työntää. Kyllä me ollaan ihan naisia mukavissa lättänäkengissäkin, kun itsetunto on kohdillaan.

• 10 cm max.

Voin kuvitella tilanteen, osanottoni!
        Säälittää katsoa korkkareissa polvet koukussa koikkelehtivia, yleensä nuoria naisia. Jos ei osaa, ei kannata lähteä julkisille paikoille.
        Ja jos osaa, tietää etteivät korkkarit ole kävelykengät, tietää ainakin seuraavalla kerralla.....

• Oi mä kävelen

Et kuitenkaan uskaltanu ottaa Louvressa sukkasilleen :)

• oi mä kävelen

Ihan kuin korkkareilla kävely olis joku välttämätön peruskansalaistaito :) Ihmeen tosissaan jaksatte tästä jankuttaa..

• Aah mä kävelen

Ei kai kukaan niin väittänytkään, kyllä sen osaa kun a) katsoo missä niillä kävelee ja b) koron korkeus sopiva.
        Jos pitää kävellä paljon ja epätasaisilla alustoilla, niin ehdottomasti tavalliset kävelyjalkineet.

• HighHeels

Mulla toimi se, kun pyrin liikuttamaan lanteita sivusuuntaan. Se liike pitää ajatella pikemminkin lanteiden keinuntana, kuin eteenpäin pyrkimisenä. :D Ja sori nyt huono selitys, mutta yllättävän hankalaa saada puettua sanoiksi.

Ongelmathan alkaa nimittäin siinä, kun unohdetaan lanteet ja harpotaan eteen. Olen myös huomannut että ainakin omasta mielestäni korkeilla platform- koroilla on kaikkein helpoin kävellä. Tai sitten kiilakoroilla, mutta makunsa kullakin.

• Varpaat!

Eipä kannata paljon niitä lantioita heilutella, sillä ongelmia syntyy myöhemmin.

Joku aika sitten ortobedi kertoi, että jos näkee sellasen henkilön joka heiluttaa lantiota kävelessään on aika varmasti lantiossa vikaa tai ainakin myöhemmin ilmenee.

Itse pyrin kävelemään siten etten liikaa heiluta lantiotani jopa matalissa kengissä.

Minä laitoin saappaisiini kengän kärkeen kumiset pehmeät litteät tyynyt ja on paljon mukavempaa kävellä, kun jalkaterä ei pyri liikaa eteenpäin.

• theheels

Kaikki joilla on hirveästi ongelmia korkkareiden kanssa selvästi on kokeillut vääränlaisia kenkiä, kannattaa ainakin aloittaa vaikka kiilakorkonilkkureilla joissa on joku 5-8cm korko, tosi mukavat (ja hienot) mun mielestä ja piikkareita voi sit koittaa sit kun on tottunut "tukevampiin".

• Turhaa korkkarit

Turhaan korkokengillä kävelyä, kun niissä vain jalka, nilkka, akilles jänne ja jalkaterä kipeytyy ja tulee rasitus vammoja.

• Anonyymi00029
      UUSI

Tiesithän, että ensimmäisenä korkokenkiä o li käyttänyt Ranskan aurinko kuningas Versaissa. näin mihetkin saavat käyttää hyvällä omalla tunnolla. Naiset olivat omineet nuo miehiltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      265
      9945
    2. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      194
      5674
    3. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      165
      5250
    4. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      75
      4891
    5. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      7
      2883
    6. Ootko sä nainen suuttunut

jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      212
      2459
    7. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      12
      2279
    8. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      354
      2022
    9. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      21
      1705
    10. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      0
      1690
    Aihe