Jos mies pahoinpitelee vaimonsa sen vuoksi, että tämä syyttää tätä vuosikausien huonosta kohtelusta, perheensä aliarvostamisesta ja perheen rahojen tuhlaamisesta rakastajattaren kanssa varamalleen lomamatkalle Vuokattiin, niin pitäisikö tehdä rikosilmoitus pahoinpitelystä?
Mitä ilmoitus kannattaisi tehdä ja miksi ei?
Vaimon pahoinpitely
20
402
Vastaukset
- haava päässä
Mainittakoon vielä, että mies ei ole koskaan halunnut järjestää omalta taholtaan minkäänlaista talvi/syyslomaa perheelleen, vaikka johtajatasoisena hyvätuloinen onkin. Mies on vuosikaudet vedonnut työkiireisiin.
Ainoan lapsen ollessa pieni, vaimo yritti hakea apua perheterapiasta siihen, että mies viettäisi aikaa perheensä kanssa, jolloin tilanne päätyi samanlaiseen pahoinpitelyyn. Asiasta riideltiin joka vuosi, mutta mies hermostui siitä joka kerta niin pahasti, että väkivallan pelossa vaimo vaikeni. Mies räyhäsi ja kiroili vaimolleen, vaikka ulkopuolisia oli kerran samassa autossa kuuntelemassa.
Mistä miehen käyttäytyminen on johtunut? Oliko hänellä ollut aina joku rakastajatar? Miksi hän on halunnut jatkaa samaa 20 vuotta? - haava päässä
Hermostuin tästä nyt nyt oikein kunnolla, sillä tunnen että mies on kohdellut minua ja yhteistä lastamme koko liittomme ajan todella ala-arvoisesti. Mies uhkasi läimiä minua kunnolla turpiin, mutta tyytyi riepottamaan kauluksesta, tyrkki ja tönäisi niin että lensin taaksepäin satuttaen takaraivoni kaapin kulmaa. Sitten poika tuli väliin. Poika on tosin jo niin vanha, ettei halua perheellä mihinkään yhdessä, ja sen vuoksi miehen välinpitämättömyys meidän hyvinvoinnista raivostutti vielä enemmän.
- haava päässä
Miksi nainen voi tottua elämään jonkun kanssa, vaikka olisi saanut aina huonoa kohtelua? Enimmäkseen toki välinpitämätöntä, ellei ole kapinoinut tai uhmannut miestään? Miten tämä on voinut sattua omalle kohdalleni? En oikein voi uskoa omaa kirjoittamaani, vaikka kaikki tuo on totta...
Mikäli menee pahoinpitelyn jälkeen lääkärissä ja kertoo mitä tapahtunut, on syytteen läpiviennillä mahdollisuuksia enemmän.
- haava päässä
En ajatellut sitä syytettä siten. Mietin vain, olisiko se parempi tehdä vai jättää tekemättä. Onko minulle jotakin haittaa tai apua siitä myöhemmin, että tein / jätin tekemättä.
Nosiis. Tota. Totta helvetissä, mutta etköhän itse pysty paremmin pistämään sen ukkos aisoihin? Keskusteleminen on yllättävän aliarvostettu keino. Kerro rehellisesti sama, minkä edellä ja äijä saa miettiä sitä. Ota tai jätä- valintatilanne. Lopettaa sen urpolun tai jää yksin. Tä?
- haava päässä
Ongelma on siinä, ettei mies suostu juttelemaan aiheesta, vaan tilanne päätyy väkivaltaan. Itse olen käynnyt juttelemassa aiheesta, mutta vain muutamia viisaita sanoja on kotiin tuoda, joista mies ei välitä kuunnella.
Minulle kerrottiin, että yritän vain perheeni parasta vaatimalla yhteistä aikaa. Nyt on kaikki kaksikymmentä vuotta mennyt ihan hukkaan. Minusta on kummallista, ettei mies ole koskaan tiedostanut ongelmaa, tai tule sitä tiedostaman.
Sekin on kummallista, että hän sai minut odottamaan näin pitkään jotain parempaa. Pari viikkoa sitten esimerkiksi esitti kalenteriaan merkitsevään sävyyn, että hänellä on kaksi viikonloppua töitä. Kun kolmas tuli, hän ilmoittikin menevänsä lomamatkalle rakastajattarensa kanssa.
Mies asuu osittain kotona, koska ei tiedä miten haluaisi tehdä. Minulle asia on ihan sama, sillä itselläni ei ole minkäänlaisia paineita aloittaa jonkun toisen kanssa suhdetta. Paremminkin voin pahoin ajatellessani edes sellaista, koska tilanne on vammauttanut minut niin pahoin.
Toisaalta miehen piittaamattomuus ja röyhkeys inhottaa. Luultavasti samoin oletuksin pyörittää toista naistaan. Antaa olettaa jotakin, vaikkei oikeastaan lupaa mitään. Menee vain mielijohteidensa mukaan.
Tilanteen seuraaminen on avannut silmäni. Pidän miestä henkisessä mielessä jotenkin sairaana (enkä voi kuin ihmetellä, olenko itse vielä sairaampi).
Mies viihtyy naisensa luona ja minä saan olla rauhassa kotona. Tilanne sopii minulle paremmin, koska tietoisuus liittoni tilasta on saanut joitakin tuttuja miehiä sekaisin. Haluan sulkeutua avion suomaan turvaan. En koe olevani vielä valmis suojaamaan itseäni miesten kohdalta kokemaani painostukseen. Olen liian kiltti vuosien avioliiton jälkeen, vaikka siinäkin olen nyt voimistunut pitämään itsenäisesti itsestäni huolta. - haava päässä
haava päässä kirjoitti:
Ongelma on siinä, ettei mies suostu juttelemaan aiheesta, vaan tilanne päätyy väkivaltaan. Itse olen käynnyt juttelemassa aiheesta, mutta vain muutamia viisaita sanoja on kotiin tuoda, joista mies ei välitä kuunnella.
Minulle kerrottiin, että yritän vain perheeni parasta vaatimalla yhteistä aikaa. Nyt on kaikki kaksikymmentä vuotta mennyt ihan hukkaan. Minusta on kummallista, ettei mies ole koskaan tiedostanut ongelmaa, tai tule sitä tiedostaman.
Sekin on kummallista, että hän sai minut odottamaan näin pitkään jotain parempaa. Pari viikkoa sitten esimerkiksi esitti kalenteriaan merkitsevään sävyyn, että hänellä on kaksi viikonloppua töitä. Kun kolmas tuli, hän ilmoittikin menevänsä lomamatkalle rakastajattarensa kanssa.
Mies asuu osittain kotona, koska ei tiedä miten haluaisi tehdä. Minulle asia on ihan sama, sillä itselläni ei ole minkäänlaisia paineita aloittaa jonkun toisen kanssa suhdetta. Paremminkin voin pahoin ajatellessani edes sellaista, koska tilanne on vammauttanut minut niin pahoin.
Toisaalta miehen piittaamattomuus ja röyhkeys inhottaa. Luultavasti samoin oletuksin pyörittää toista naistaan. Antaa olettaa jotakin, vaikkei oikeastaan lupaa mitään. Menee vain mielijohteidensa mukaan.
Tilanteen seuraaminen on avannut silmäni. Pidän miestä henkisessä mielessä jotenkin sairaana (enkä voi kuin ihmetellä, olenko itse vielä sairaampi).
Mies viihtyy naisensa luona ja minä saan olla rauhassa kotona. Tilanne sopii minulle paremmin, koska tietoisuus liittoni tilasta on saanut joitakin tuttuja miehiä sekaisin. Haluan sulkeutua avion suomaan turvaan. En koe olevani vielä valmis suojaamaan itseäni miesten kohdalta kokemaani painostukseen. Olen liian kiltti vuosien avioliiton jälkeen, vaikka siinäkin olen nyt voimistunut pitämään itsenäisesti itsestäni huolta....Ja kaikkein eniten haluan olla kotona lapsemme vuoksi. En voi hylätä häntä pärjäämään yksin nyt, kun hän tarvitsee eniten aikuisen ihmisen tukea lähtiessään lentoon. Käytännössä siihen tarvitaan vain turvllista läsnäoloa. Ei sen ihmeempää.
Miehestä ei ole siihen, koska hän saattaa lähteä milloin miten mieleensä juolahtaa ja jättää vastuun kodista ja omista tehtävistään pojalle. Mies ei ole kyennyt tekemään kotona kuin jotain satunnaisia töitä, joilla rytmittää ja rakentaa turvallisia ja kantavia rituaaleja elämäänsä. - haava päässä
haava päässä kirjoitti:
...Ja kaikkein eniten haluan olla kotona lapsemme vuoksi. En voi hylätä häntä pärjäämään yksin nyt, kun hän tarvitsee eniten aikuisen ihmisen tukea lähtiessään lentoon. Käytännössä siihen tarvitaan vain turvllista läsnäoloa. Ei sen ihmeempää.
Miehestä ei ole siihen, koska hän saattaa lähteä milloin miten mieleensä juolahtaa ja jättää vastuun kodista ja omista tehtävistään pojalle. Mies ei ole kyennyt tekemään kotona kuin jotain satunnaisia töitä, joilla rytmittää ja rakentaa turvallisia ja kantavia rituaaleja elämäänsä.Hän on siis kuitenkin yrittää ehtiä tehdä jotain. Ajanut sitä nurmikkoa yöpimeällä pihalla ja tehnyt yhden ns. miesten työn keskellä yötä. Itse olen tehnyt ns. miesten töitä kodissamme koko ajan, kun hänestä ei ole apua. On kuin alkoholistin lupaukset; räyhää siitä jos olen pyytänyt apua, muttei itse ehdi koskaan vaikka olisi luvannut hoitavansa.
Ja tänään on siis jossakin Vuokatilla viettämässä hellittelyviikonloppua naisensa kanssa...
- haava päässä
Onko tämä liian vaikea keskusteluaihe tälle pastalle? Mitä ajattelette tästä tilanteesta?
Niin kauan kun olet tuossa suhteessa, se tulee jatkumaan yhtä sairaana. Sanoi ulkopuoliset neuvottelijat liitosta mitä tahansa. Kun toinen ei suostu kuuntelemaan ja alkaa agressiiviseksi, ei vaihtoehtoja juuri ole.
Hetken hän voi olla hyvä aviomies ja sen jälkeen entinen meno palaa.- haava päässä
runontaja kirjoitti:
Niin kauan kun olet tuossa suhteessa, se tulee jatkumaan yhtä sairaana. Sanoi ulkopuoliset neuvottelijat liitosta mitä tahansa. Kun toinen ei suostu kuuntelemaan ja alkaa agressiiviseksi, ei vaihtoehtoja juuri ole.
Hetken hän voi olla hyvä aviomies ja sen jälkeen entinen meno palaa.Kiitos ajatuksestasi. Ymmärrän kyllä tuon itsekin, mutta jotenkin tilanne on niin sairas, etten ole pystynyt käsittelemään tätä. Olin myös työttömänä pahimman tilanteen avautuessa, mikä heikensi huomattavasti kykyäni puolustaa itseäni ja lastamme. Kriisi on pitkittynyt, mutta vasta nyt terpian ja uuden työpaikkani ansioista alan olemaan jaloillani.
Tilanteeni on kummallisen sairas, mutta jostakin syystä uskon, etten ole ainoa tapaus tällaisessa avioliitossa, vaikka uskallankin kirjoittaa tästä asiasta ensimmäistä kertaa avoimesti. haava päässä kirjoitti:
Kiitos ajatuksestasi. Ymmärrän kyllä tuon itsekin, mutta jotenkin tilanne on niin sairas, etten ole pystynyt käsittelemään tätä. Olin myös työttömänä pahimman tilanteen avautuessa, mikä heikensi huomattavasti kykyäni puolustaa itseäni ja lastamme. Kriisi on pitkittynyt, mutta vasta nyt terpian ja uuden työpaikkani ansioista alan olemaan jaloillani.
Tilanteeni on kummallisen sairas, mutta jostakin syystä uskon, etten ole ainoa tapaus tällaisessa avioliitossa, vaikka uskallankin kirjoittaa tästä asiasta ensimmäistä kertaa avoimesti.Tuosta vasemmalla olevasta listasta löytyy Perheväkivalta. Enimmäkseen uhrit ovat naisia ja mies ei näe toiminnassaan mitään väärää. Sen puolesta sieltä saat lukea naisten kokemuksia asian tiimoilta ja miten ovat toimineet.
- Nyt eikä huomenna!!
Lähde heti ja ala välittömästi arvostamaan itseäsi enemmän!!!! Ei kenenkään tarvitse olla sellaisessa parisuhteessa jossa sinua kohdellaan väkivaltaisesti!
Tee ilmotukset ja ajattele lapsiasikin! Mimmoisen perheen mallin he saavat?! Sulla on outo, painostava asenne palstaa ja täysin vieraita kirjoittajia kohtaan. Mä en voi mitään positiivista sanoa naisesta, joka asuu naisenhakkaajan kanssa. Miehesi kuulostaa narsistilta ja narsisteja olette myös sinä ja miehen rakastajatarkin, kun narsistimieheen olette haksahtaneet. Sanotaan, että narsistille nyrkkikin voi olla rakkaudenosoitus.
- Anonyymi
Mun sisko asui äijän kanssa joka joi,hakkasi,nussi muita naisia,sen takia kun miehellä oli isot Munat, siskoni rakasti sen rentun munia ,asui 15 vuotta sen kanssa,ja polki äijälle 6 lasta.Naisille on iso Molo niin tärkeä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun sisko asui äijän kanssa joka joi,hakkasi,nussi muita naisia,sen takia kun miehellä oli isot Munat, siskoni rakasti sen rentun munia ,asui 15 vuotta sen kanssa,ja polki äijälle 6 lasta.Naisille on iso Molo niin tärkeä
Ja vielä,mun kaverin vaimo lähti vaikka mies on hyvätuloinen,komea ja hyväkäytöksinen, mutta kaverilla on pienet Munat, kyllä Munan koko on naisille se Juttu
- suomihuora=15nussima
Kyllä yli yhden miehen nussiman huoran saa hakata.
- kundi.kundine
jos se toine niinku hakkais sen, ni tää kyl kehoittais sitä lähtee vetään ja kertoo skoudeil et se toine niinku olis väkivaltane ja olis hakannu ja hommais sit niinku lähestymiskieltoo
et ei kandeis enää jäädä länkyttää et ei sais enää uudelleen turpiin, ei muuta ku nostaa kytkintä vaa
eiköhä toi niinku olis aika selkeetä et ku kledjuihi käydää ja aletaan piäksään ni se on sit siinä se rakkaus ja moro vaa ja onnee seuraavalle no rikosilmoitusta kehiin, pahoinpitely on aina pahoinpitely oli syy mikä hyvänsä.
ja seuraavaksi ero. selkeästikään ette rakasta toisianne. miehellä rakastajatar, sinä pysynyt mukana lapsen takia. mitä järkeä tuota on jatkaa?
myös lapsi kärsii vanhempien huonosta suhteesta.
mur
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysynkin sinulta nyt...
Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä627749Voi luoja miten haluaisin
jutella kanssasi nyt. Harmittaa, että pidin estossa, mutta silloin olisin ollut riekaleina pienistäkin syytöksistä tai474426Nainen, vaikka kaikki on
ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.264135- 1061966
- 1201820
Haluan sinua mies, aivan stanasti.
Ehkä enemmän kuin ketään koskaan ikinä, joten kysymys kuuluukin miten hlvetissä SÄ kestät tän näkemättömyyden. Toivottav721137NATO kaapelirikon takana, NORD STREAM putkirikon tapaan, yritys häiritä merenkulkua Itämerellä ?
Yhä enemmän on viitteitä siitä että Suomi , Viro ja NATO on viimeisemmän kaapelirikon takana. Estlink 2 kaapeli on nyt2941133IS Viikonloppu 28.12.-29.12.2024
Ei ole tainnut tästä vielä olla omaa keskustelua? Nyt on. Vihjeitä ja ratkaisuja vaan peliin.941116On hyvä nainen
Että olet pian käynyt läpi kaikki tunteet ja vaiheet mitä ihastuminen/rakastuminen saattaa käsittää. Tunnemyrsky on maht80962Ymmärtääkö miehet
Miten hormonit vaikuttaa naiseen kuukautisten aikana ja ennen sitä? On se mielenkiintoista, kun miehet on kestäneet soti115853