missä opiskella elektronisen musiikin tekemistä suomessa?

qwertynen

elikkäs löytyyköhän täältä suomesta jotain oppipaikkaa missä voisi opiskella erilaisten dawien käyttöä ja elektronisen musiikin (house,dubstep yms) tekemistä. kun itse noita videoita ja muita katsomalla ei opi oikeen mitään :)

6

2237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ableton Live

No itse suosittelen ite opettelemaan silleen ite ainaki opin... Ja sit kattoo samal kaikkee wobble tutoriaalei sun muita... Elikkäs itse opit parhaiten pitää vaa olla sitkeä. Ja keskittyy

• random6

Olen vahvasti samaa mieltä niitä tutorialeja kattomalla sitä oppii :)

Mitä ohjelmaa muutes käytät?

• qwertynen

juu en oo muistanukkaan tarkistaa että mitäs tänne on vastailtu :D
      elikkäs käytän tällähetkellä fl studiota.

• eräsvain

siis raaka fakta on se että voi oppia käyttämään ohjelmaa jne ,mutta sitten tulee se perinnöllinen asia että onko sävelkorvaa ,rytmitajua ja jonku sortin muusikon vikaa että biiseistä tulis kuunneltavia tai jopa hyviä ...eli onko kauhea opiskelu vaivan arvoista :) riippuen tietenkin ootko harkinnut ihan omaks ilokses biisejä vai julkasuun pistää .

• noinkinehkä

Nojaa. Konemusiikki ei ole iskelmämusiikkia nähnytkään, eli melodiat, biisit ja opitut kappaleiden rakenteet kannattaa unohtaa. Pitäisi oppia ne tietyt genren "konventiot", kuten vaikka mikä on Amen break, joka on yksi mustan musiikin sample, jota on käytetty ties missä hiphopista aina jungleen.

• aleksivuorilahti

etin samaa eli vaikka jotakin kurssia tai suomenkielistä ohjeistusta:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      17
      2443
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1271
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      917
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      136
      859
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      841
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      817
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      786
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      765
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      742
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      694
    Aihe