Musta tulee parrakas nainen :(

Nolottaa kamalasti!

Olen 36-vuotias. Yhden lapsen äiti. Suht uudessa parisuhteessa. Nolottaa, kun leuan alle on alkanut entistä enemmän kasvaa mustia karvoja, ja erityisen paljon oikealle puolelle leukaa. Salaa nypin pinseteillä pois. Jos varovasti ajelen ohuempia haituvia, on kohta rykelmä finnejä siinä kohdalla.

En tiedä kuukautiskierrosta mitään, koska on ollut yli 10 vuotta kierukka eli ei menkkoja. Finnejä tulee säännöllisin väliajoin, sekin nolottaa tän ikäisenä. Olen myös jonkin verran ylipainoinen.

Vaiva on pahentunut viimeisen reilun vuoden kuluessa ihan tuskastuttavan paljon! Olen muuten hyvin vaalea, alapäässäkään ei mitään kauheaa pehkoa ole enkä ole muutoin karvainen - pikemminkin päinvastoin.

Rahaa ei ole yhtään ylimääräistä joten hoidot ei ole nyt ajankohtainen asia. Olen vain todella nolona ja tuskastunut ja halusin avautua. Mahtaakohan mulla olla toivoa?

135

9524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

      Hieno provo S24, aivan mahtavaa :/

      • aina tuota provoa

        Miten niin provo?

        Epäilen, että ap:lla on munasarjojen monirakkulatauti. Itselläni se, ja karvoitus kasvoissa on ollut murrosiästä lähtien voimakasta. Tyyliin Madonnan tytär 13-vuotiaana. Nythän hänellä ei enää viiksiä ole, mutta Madonnalla varmaankin varaa kustantaa laserointi karvoille.

        Joudun itse ajamaan viikset ja parran pois, ja sheivaamisen jälkeen meikkaan transvestiiitien vinkeillä, ettei karvotuksen tumma varjo näy. En siis julkisilla paikoilla esiinny parrakkaana naisena.

        Ei karvaiset naiset nyt niin epätavallisia ole, että aloitusta voisi pitää provona.


      • Barracas Pakalen
        aina tuota provoa kirjoitti:

        Miten niin provo?

        Epäilen, että ap:lla on munasarjojen monirakkulatauti. Itselläni se, ja karvoitus kasvoissa on ollut murrosiästä lähtien voimakasta. Tyyliin Madonnan tytär 13-vuotiaana. Nythän hänellä ei enää viiksiä ole, mutta Madonnalla varmaankin varaa kustantaa laserointi karvoille.

        Joudun itse ajamaan viikset ja parran pois, ja sheivaamisen jälkeen meikkaan transvestiiitien vinkeillä, ettei karvotuksen tumma varjo näy. En siis julkisilla paikoilla esiinny parrakkaana naisena.

        Ei karvaiset naiset nyt niin epätavallisia ole, että aloitusta voisi pitää provona.

        Jos oikein pahaks yltyy niin kääntyy muslimiksi ja alkaa peittää kasvonsa, ihan kanssaihmisten säästämiseksi.


    • joopa joo

      Heikkoa on!
      Rahaa saat varmasti siten, että menet Sirkus Sariolan johtajan juttusille.
      Parrakas nainen on hyvä vetonaula kiertueella ja kiinnostuneita katsojia löytyy.
      Ei muuta kuin menoksi!

      • Sinullekin on töitä

        Sirkus Sariolan johtaja on fiksu tyyppi, toisin kuin sinä.


    • äpåiyhk

      Naisen hormonitoiminta muuttuu vanhemmiten ja siihen kuuluu juurikin tuo mustien karvojen ilmestyminen leukaan, ja monille rintoihinkin. Samaan aikaan saattaa ilmestyä lievää akneongelmaa sekä keskivartalon pyöristymistä miehille ominaiseen lihomispaikkaan. Yleensä tämä tapahtuu vasta tuossa 40-50 vuotiaana, mutta voi olla että sun hormonitoiminta hiipuu normaalia aiemmin.

      • ällöä

        Hyyyyh. Nyt ymmärrän, miksi tuon ikäiset naiset eivät juuri ketään "hotsita". Kyllä naisen kuuluu olla kaunis ja sileä.


      • Aivan
        ällöä kirjoitti:

        Hyyyyh. Nyt ymmärrän, miksi tuon ikäiset naiset eivät juuri ketään "hotsita". Kyllä naisen kuuluu olla kaunis ja sileä.

        ..ja tyhmä.


      • jghjgh

        Älä yleistä. Aloittaja kärsii kyllä ihan eri kaliiberin ongelmasta kuin tarkoittamasi ilmiö, jota naisilla esiintyy lähempänä eläkeikää, jolloin muutama haiven saattaa ilmestyä naamaan.


    • as6d4

      jooh elikkäs miten tää pääs etusivulle

    • pinsetit

      Toivoa minkä suhteen? Karvoja saattaa tulla hormonivaihtelun ja ikääntymisen seuraksena. Pinsetit ovat hyvä ase yksittäisiä karvoja vastaan, kuten itse totesit niitä ei kannata ajelle koska karvatupit ärtyvät siitä.

      Jos pientä neuvoa haluat niin sun kannattaa myös kuoria säännöllisesti kasvojesi iho, koska se estää hieman karvatuppien ärtymistä. Sitten kun sinulla on hieman ylimääräistä rahaa, kannattaa miettiä karvojen laserointia mikäli asia vielä kiusaa. Mutta pinsettien avulla ei kenenkään tarvii tietää ongelmastasi. Ei maailma kuitenkaan pariin karvaan kaadu.

      • vili)

        onko naisen iho jotenkin herkempää laatua jos se ei kestä parran ajoa?
        Kastele naamasi vedellä ja anna sen partavaahdon vaikuttaa jonkin aikaa, niin johan on ajeleminen miellyttävää.


      • tiedänpä vaan
        vili) kirjoitti:

        onko naisen iho jotenkin herkempää laatua jos se ei kestä parran ajoa?
        Kastele naamasi vedellä ja anna sen partavaahdon vaikuttaa jonkin aikaa, niin johan on ajeleminen miellyttävää.

        Ei herra jestas noin voi tehdä. Kohta on sellainen parta ympäri leukaa että olet ihmeissäs.
        naisen ja miehen hormonitoiminta on aivan erilaista, ei naisen tule ajaa partakarvojaan.
        Voi poistaa joko laserkäsittelyllä tai ns. sokerikäsittelyllä (kosmetologi tekee).


      • karva mies
        tiedänpä vaan kirjoitti:

        Ei herra jestas noin voi tehdä. Kohta on sellainen parta ympäri leukaa että olet ihmeissäs.
        naisen ja miehen hormonitoiminta on aivan erilaista, ei naisen tule ajaa partakarvojaan.
        Voi poistaa joko laserkäsittelyllä tai ns. sokerikäsittelyllä (kosmetologi tekee).

        Ei karvojen ajaminen mitään karvankasvua nopeuta. Tämä on tutkittu tieteellisesti ja ei se luo mitään vireen uusia sänkiä. Urbaania legendaa koko homma. Terä katkaisee karvan ja siitä jää terävämpi joten sen tuntee.

        Nyppimällä karvatuppi saattaa vaurioitua niin että siihen ei enää kasva karvaa. Lisäksi karvalla kestää kasvaa kauemmin takaisin. Epilaattoria naamaan jos ei jaksa yksi kerrallaan irroittaa.


      • hfkbnln
        karva mies kirjoitti:

        Ei karvojen ajaminen mitään karvankasvua nopeuta. Tämä on tutkittu tieteellisesti ja ei se luo mitään vireen uusia sänkiä. Urbaania legendaa koko homma. Terä katkaisee karvan ja siitä jää terävämpi joten sen tuntee.

        Nyppimällä karvatuppi saattaa vaurioitua niin että siihen ei enää kasva karvaa. Lisäksi karvalla kestää kasvaa kauemmin takaisin. Epilaattoria naamaan jos ei jaksa yksi kerrallaan irroittaa.

        Karvojen ajaminen nopeuttaa ja pahentaa karvankasvua prkl.Itse käytän pinsettejä!


      • Kaupunkilegenda!
        hfkbnln kirjoitti:

        Karvojen ajaminen nopeuttaa ja pahentaa karvankasvua prkl.Itse käytän pinsettejä!

        Usko vaan edellistä kirjoittajaa, asia on tutkittu eikä ajelu lisää yhtään karvankasvua. Karva vaan tuntuu paksummalta kun se on latvaan saakka samanpaksuinen kuin juuresta. Luonnollisesti kasvava karva kuluu ennen kuin se putoaa pois lepovuoroon siirtyessää ja tuntuu siksi pehmeämmältä. Nypitty karva kasvaa luonnollisesti ja tuntuu siksi pehmeämmältä.


    • tsägä

      Olen nähnyt monilla naisilla parta haituvia, ei se ole ollenkaan kummallista. Ajat ne partahöylällä pois sillä siitä pääset.

    • 243333333333

      Ettei sinulla ole rakkulainen kohtu tai mikä se olikaan, aiheuttaa juuri noita ongelmia. se pitää kyllä lääkärissä käydä testauttaa ja siihen lääkitys erikseen , ei muuta keinoa.

    • eihän

      Nyt vaan työhakemus sirkukseen, pitää kääntää asia positiiviseksi nääs nääs nääs nääs nääs nääs

      • Anonyymi

        Oletpa nokkela!


    • Analytico

      älä murehi!
      Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville!
      Olet ihan ihqu Nainen muutoinkin!
      Ainakin mie miehenä arvostan muita ominaisuuksia kuin mainitsemiasi!
      Kukapa meistä olisi ns Normaali? Ja mitä on olla 'normaali'?
      Halituksia!

    • Querida_

      Eiköhän tuo ole aika yleistä. Itse nypin karvoja päivittäin ja höylään viikset. Tosin olen itse tumma ja sukujuuret etelä-euroopassa joten se vaikuttanee aika paljon. Sama ongelma on siskollani ja oli myös äidilläni.
      Kaikkeen tottuu. Kalliilla hoidoilla niistä pääsee kokonaan eroon, mutta itse höylään ja nypin päivittäin - vie muutaman minuutin ja se siinä.

      Partakarvat/tummat karvat ovat naisella ihan normaaleja.

      • Harmaaleuka

        Tämä ei sinua paljon lohduta, mutta samaa sanon kuin edellä. Olen suomalainen ja lapsesta asti viiksikarvat olleet. Sitten vähitellen tullut partakarvoja ja nyt 56v. menopaussissa lisääntyneet niin, että myös päivittäin joudun nyppimään. Jotkut jo paksuja harmaita, joita nyittivä voimalla. ja silloin iho menee rikki. Myös pientä ärtyisyyttä koko ajan eli tosi puhtain somin ja kasvovedellä pyyhittävä heti. Joskus kokeillut karvan poistoa vahalla, mutta se rikkoo ihon ja arpien paraneminen kestää, niin että karvat kasvavat ihon alle. Kannattaa pitää sormet kokonaan poissa eikä saa puristella näppylöitä. joskus tullut vanhan arven kuivuttua parisenttinen karva esiin.
        vaivan kanss elää, mutta ärsyttää.


    • Älä suotta noloile

      Sinulla lienee hormonikierukka, jos ei ole menkkoja. Hirsutismi on yleisempää ylipainoisilla naisilla, joten painonpudotus auttaa vaivaan. Tuo rakkulainen kohtu tuli minullakin mieleen, mutta varmaan käyt gyniksellä säännöllisesti ja sairaus olisi jo todettu. Ota asia puheeksi seuraavalla käynnillä.

      • PCOS

        Rakkulat on munasarjoissa ei kohdussa, tosin on totta että PCOS voi aiheuttaa hirsutismia ja pahenee yleensä iän myötä. PCOS = polycystic ovary syndrome.


      • N

        Pelkkä olettus.


      • Älä suotta noloile
        PCOS kirjoitti:

        Rakkulat on munasarjoissa ei kohdussa, tosin on totta että PCOS voi aiheuttaa hirsutismia ja pahenee yleensä iän myötä. PCOS = polycystic ovary syndrome.

        Juu, niin onkin munasarjoissa, (ilmankos tuntui jo hiukan vieraalta ajatukselta kirjoitettaessani) menin lankaan peesatessani edellistä. :)


      • Itseni hyväksynyt

        Ei se ole painosta kiinni. Tiedän, koska itsellä ollut runsaasti ihokarvoja säärissä jo nuoresta. Ja se pehko oli tiivis... Aloin niitä poistamaan ja sitä on kestänyt koko iän.
        Viiksikarvarkin sai kyytiä, kun joku ihmetteli niitä.
        Jonkinlaista häpeää siitä olen kärsinyt, mutta toisaalta se on ollut jarruna joillekin menoille. Varmasti säästyin monelta mielipahaltakin.
        Viikottain nypin, mutta säärikarvat saavat olla, ellei ole erityisiä menoja. Mieheni ei niistä ole ollut moksiskaan ja se on ollut hienoa.
        Naiseuteni ei ole niistä karvoista kärsinyt. Vanhemmiten alkaa harveta sääristä, onneksi.

        Kai huomaat, että ongelmasi on vielä pieni, eikä isoksi tule. Kaikella on tarkoituksensa.


    • ...

      Hyi sie oot varmaan tosi ruma :/

      • zewelle

        Karvat eivät yksistään tee ketään rumaksi.


      • Meitä on moneksi

        Tunnen monta Miestä joille ei kasva partaa kuin muutamia haituvia, ihan sama juttu jos joillekkin Naisille kasvaa vähän enemmän partaa.


    • Polycystic ovaries

      Höpö höpö, ei liikakarvoitus kuulu normaaliin naisen ikääntymisprosessiin. Joillakin ihmisillä ehkä.

      Aloittajalta kysyisin, kuulostaako mikään seuraavista tutulta:
      - lihominen, etenkin keskivartalolihavuus
      - hiuksien oheneminen, etenkin otsalta miestyyppisesti
      - alavatsakivut
      - mielialanvaihtelut
      - ongelmat verensokerin kanssa

      Yllä mainitut ovat munasarjojen monirakkulaoireyhtymän (PCOS) oireita. Kannattaa googlata, jos tuntuu edes osittain tutulta; tuossa ei ollut kaikkia oireita. Gynekologi on paras lääkäri auttamaan näissä asioissa. Sitä en osaa sanoa, voiko kierukka vaikuttaa tilanteeseen jotenkin, mutta hormonaaliselta ongelma äkkiseltään kuulostaa.

    • piera11

      Olisit ylpeä siitä kun muilla naisilla ei kasva parta tässä suvaitsevaisuuden yhteiskunnassa.

      Erilaisuus kunniaa.. .

    • kaunis karvatar

      Minäkin olen vielä lisääntymisiässä oleva nainen ja kyllä vaan minullakin kasvaa paksuja mustia karvoja niin ylähuuleen, leukaan kuin nännipihoillekin. Tosin olen tumma ja muutenkin karvainen. Minulla on kuitenkin lapset tehty ihan normaalilla tavalla eli nainen olen, mutta vaan kovin karvainen.

      Minullakaan ei ole rahaa kalliisiin hoitoihin ja herkkä iho ärtyy todella helposti, joten parhaaksi konstiksi olen katsonut pinseteillä nyppimisen. Minulla on myös Braunin epilaattori ja sillä olen ajellut välillä, koska se poistaa ohuet haituvaiset vaaleat karvat. Ennen juhlia alelen "parran" ihan kuivalla kertakäyttöisellä höylällä varovasti (ei kovasti ihon pintaa vasten, vaan aika kevyesti). Sen jälkeen desinfiointiaineella pyyhkäisy.

      Karvaisuus voi johtua sairaudesta (esim. hirsutismi), mutta omalla kohdallani syynä on sekä isän että äidin puolelta tuleva karvaisuuden geenit. Sama karvaisuus on joillakin tädeilläni.

      Minä olen ajatellut, että olen tällainen kuin olen enkä voi karvaisuudelleni mitään. Tämä karvaisuus tarkoittaa sitä, että en sinkkunaisena missään tapauksessa harrasta yhden yön juttuja ja ylipäätään miesten lähestyminen tarkoittaa sitä, että olen tosi ujo sellaiseen juuri nimenomaan karvaisuuteni vuoksi. Muuten olen ihan perusnätti nainen.

      • xxxsssaaa

        Voisi vähän kiinnostaa kunhan saat ne karvat koivista ja naamasta pois. Muuten saa olla mahtavia pusikoita.


      • Vasta-ajettu
        xxxsssaaa kirjoitti:

        Voisi vähän kiinnostaa kunhan saat ne karvat koivista ja naamasta pois. Muuten saa olla mahtavia pusikoita.

        ////#######################################################################################################################################################################################################################################################################################################################################################################################################################################################################################################################################################################################################Hai olipa taas melkoinen mediamylläkkä parista partakarvasesta.


      • Zekist

        Minäkin ajelen karvat epilaattorilla heltskattiin.
        Muista konsteista - höylä, partakone - jää terävä sänki.


    • Neuvot

      1. Osta Prismasta karvanpoistoliuskat ja poista itse kun uudet kasvavat.
      2. Kosmetologilla vahalla ja/tai sokerilla ja EPILAR-gelilla voit saadakin pysyvä tulos.
      3. Kallit ovat laser- ja valoimpulssipoistot.

    • tursake 2

      Sanotaan, että "partaiset" naiset ovat seksuaalisesti aktiivisempia... pitäneeköhän paikkansa?

      • ....hm

        Kyllä pitää.


      • pussykko

        Ainakin omalla kohdallani pitää paikkaansa, koska karvaisuutta aiheuttaa liiallinen testosteronin eritys.
        Miesgynekologi sanoi karvoja valitellessani: "Onhan siinä omat hyvätkin puolensa", ymmärsin heti.
        Kyllä näiden kanssa tulee toimeen, pinsetit, vaha ja sokeri on jo keksitty.
        Elämä muuten on varmasti hauskempaa, kuin karvattomilla.


      • Zekist

        Omalla kohdallani - ei. Tai sitten muut naiset ovat tosi passiivisia.


      • näin se vain on

        vastaus: tursake 2 Pitää paikkansa koska joillakkin naisilla on enemmän Testosteronia kuin Estrogeeniä


    • Kaunis Nainen

      Pinsetit ja Sokerointi!! muutamalla kympillä pysyvämpi tulos. Itse olen menossa juuri varaa sokerointiaikaa kauneushoitolasta, 38-vee nainen ja samasta vaivasta kärsivä, viiksikarvoiki tullu tässä alle nelikymppisenä ;) :) ei sitä kuitenkaa kuin lähietäisyydeltä pysty huomaamaan joten ei kannata stressata.

    • ÄLLITÄLLI

      Herranjestas, mitä nolostuttavaa tuossa on? Puet sanoiksi monen naisen ongelman, siinä ei ole mitään hävettävää, hormonaalisia juttuja ja varmasti löytyy apua. Varaa aika terkkariin, se ei ole niin kallis kuin yksityinen. Kyllähän sinä voit partahöylää käyttää, mutta ei se ongelmaa poista. Finnejäkin varmasti tulee joka naiselle vaikkei enää murkkuiässä olisikaan. Kiinnitä mm huomiota siihen, mitä suuhusi laitat ja ala ulkoilemaan, käy pesulla joka päivä, muista aina ei tarvitse käyttää pesuaineita, pelkkä vesi riittää.

    • ÄLLITÄLLI

      Unohdinpa mainita, että jokaikisen naisen pitää mennä kilpirauhas-kokeeseen. Se on sellainen pirulainen, että voi johtua jopa siitä, verikoe riittää.

    • Niinpänniin ja onnea

      Sillälailla, ja haituvia on useillakin naisilla, jopa lievää "parran" kasvuakin. Minä miehenä joudun ajamaan sänkeni joka päivä, toiset kaksikin kertaa, jos haluaa pitää "vauvan pepun" sileitä poskia ja leukaa, kaulaa. Tosin tuollainen ajelu rassaa ihoa, ja on välttämätöntä ostaa ihonhoito aineita laidasta laitaan, kuten voidetta parranajon jälkeen. Luulisi että sinä naisena pidät itsestäsi parempaa huolta, kuin useat miehet. Enkä ymmärrä miten kierukka jättää kuukautiset pois, koska olen pitkään ollut hormoonikierukkaa pitävän naisen kanssa, jolla on ne naisten vaivat.. Ja yleensä nainen tykkää, kun on alapää karvatkin siistitty. Etenkin munakarvat, niin on kuulema mukavaa ottaa suihinkin.. jne.....

      • OKSETTAVA VASTAUS

        SINÄ SE VARSINAINEN TAUKKI OLET.ET TAIDA OLLA IHAN KUNNOSSA ITSEKÄÄN.


      • Kierukoita on erilaisia, hormonikierukan kanssa ei tule kuukautisvuotoa, ja kuparikierukan kanssa tulee.


    • Kyllälähteetaas
      • Turhaa touhua

        Huono teho, ei kannata tuhlata rahojaan.


    • ....................

      Jos olet yksinjuoltaja! Siitä suuremmalla syyllä lääkäriin ja heti.

      Miten osaat hoitaa lastasi?

      • Timo Soini auttaa

        Pyydä perussuomalaisia auttammaan. Heillähän on vastaus kaikkeen ja kaikkialle.


      • Nainen 47v

        Pullauta mukula pian niin hormoonit taas naistuu


      • hahhaaa....
        Timo Soini auttaa kirjoitti:

        Pyydä perussuomalaisia auttammaan. Heillähän on vastaus kaikkeen ja kaikkialle.

        Tuo oli aika hyvä vitsi!


      • MISSÄ EMPATIA
        Timo Soini auttaa kirjoitti:

        Pyydä perussuomalaisia auttammaan. Heillähän on vastaus kaikkeen ja kaikkialle.

        MITEN MAUTON TUO VASTAUKSESI ON.


    • Kielipuolipitilas

      Hei!

      Onpas erikoista, kun sun ikäisellä naisella ei ole kuukautisia.
      En tiedä, miten toi sun kierukka vaikuttaa asiaan. En ole Gynekologiasta perillä ollenkaan!

      • ........

        Ei lainkaan erikoista, jos naisella on hormonikierukka. Ennemmin sääntö, kuin poikkeus.


      • ..........
        ........ kirjoitti:

        Ei lainkaan erikoista, jos naisella on hormonikierukka. Ennemmin sääntö, kuin poikkeus.

        Jos kierukka pitää kuukautiset poissa niin siinähän kohdun limakalvo kasvaa mahdottoman paksuksi. Kyllä se tyhjennysvuoto tarvitaan edes muutaman kuukauden välein. Aloittajalla on jokin hormonihäiriö joten lääkärin tutkimuksia tarvitaan.


      • ............
        .......... kirjoitti:

        Jos kierukka pitää kuukautiset poissa niin siinähän kohdun limakalvo kasvaa mahdottoman paksuksi. Kyllä se tyhjennysvuoto tarvitaan edes muutaman kuukauden välein. Aloittajalla on jokin hormonihäiriö joten lääkärin tutkimuksia tarvitaan.

        Höpö höpö. Mitään tyhjennysvuotoa ei hormonikierukan kanssa tarvita. Ota selvää asioista. Kohdun limakalvo ei "kasva mahdottoman paksuksi" hormonikierukan käyttäjillä. Siinä pätee ihan eri jutut kuin e-pillereillä pelaajilla.


    • "Alapehkonen"

      Muista, ystävä! Parta ei pahoille kasva. Jos kuitenkin vaivaa, niin hanki karvanpoistovoidetta. Kun karvat saa juurineen pois, ei uuden kiasvukaan ole niin kova kuin sängestä. Tuttöystävälläni kasvaa myös partaa vähän joka paikkaan. Alapehkokin kasvaa kuin Laosin viidakko. Myös jalat ovat karvaisemmat kuin minulla, miehellä. Parran kasvu saatiin näkymättömiin karvanpoistovoiteella. Mulla ei asia töki. Pääasia, että kemiat passaa. T. K.T.

    • siis iha pöhköö tää on kaikki vaa haukkuu

    • MIES

      Hyi helvetti! Koita keksiä jotain ja äkkiä!

    • mies(karvainen)

      Kenenkään ei varmaan enää kannata miettiä miksi miehet haluavat mielummin mahdollisimman nuoren naisen, kuin oman ikäisen. Syy siihen löytyy just siitä että naiset rupsahtavat paljon nopeammin kun miehet.

    • uisuisha

      tuo johtuu siitä sulla on ilmeisesti liikaa mieshormonia,mene juttelemaan
      lääkärille.

    • peetabiböö

      Karvanpoisto auttaa vain seurausten hoitoon. Kannattaisiko aloittaa kuitenkin ajanvaraamisella lääkäriin. Jos keskitytään alun alkaenkin syyn ratkaisemiseen, säästyy pitkä penni ajan kuluessa.

      Hormoonit eivät ole läheskään kaikilla ihmisillä tasapainossa. Naisilla liikaa mieshormoonia ja miehillä naishormoonia. Molempiahan on siis jokaisella ihmisellä kehossa luonnostaan. Määrien lisääntymiseen voi vaikuttaa monet elimistön tilat, joille ei voi mitään jos asioita ei tutkita tarkemmin.

      Se pitää tosiaan paikkaansa, mitä joku sanoi että "parrakkaat naiset ovat seksuaalisempia". Tämä johtuu siitä että mieshormooni sisältää "seksuaaliyllykettä" enemmän kuin naishormooni. Miehetkin joilla on korkea testosteroniarvo, on myös korkea libido ja tekee koko ajan mieli saada seksiä. Vastaavasti jos testoarvot ovat laskeneet, ei seksi paljon kiinnosta.

      Itselläni oli vuosia sitten naishormoonia enemmän kuin pitäisi (olen mies, 38 vuotta). Rintojen kasvua alkoi olla enemmän kuin pitäisi, parta ei kasvanut, pysyin hoikkana eikä seksuaalinen kiinnostus ollut kovin korkealla. Tätä on nyt viisi vuotta korjattu lääkehoidolla ja kyllä kannattaa. Naiset ovat nyt silmissäni kauniita ja himoittavia olentoja, tekee mieli päivittäin, parta ja maha kasvavat, itsetunto on paljon parantunut ja jaksaminen suorittaa fyysisiä ponnisteluja lisääntynyt huikeasti.

      Eli ensimmäisenä sinne lääkäriin, sitten vasta miettimään seurausten hoitoa. Lääkärit ovat nähneet kaikenlaista, mikään ei heitä hetkeuta tai ala naurattamaan. Turha hävetä siis.

      • N

        Olettamuksia.


    • Munat vai Vako.??

      Oootko "aloittaja", josku ottanut "nappia", mahdollisesti salilla reenatessa.??

      Itäsaksan, siis, DDR.än, esimm.. kuulamörssäri , "tytöt", ne vasta parrakkaita oli, niin että valvojien täyty laittaa käsi heidän housuihinsa ja koittaa jalkojenvälistä, onkoheillä siellä munat vai 'vako'.??

      • ÄRTYNYT

        MITEN ALAARVOINEN VASTAUKSESI ONKAAN,OLISOKO MITENKÄÄN MAHDOLLISTA ETTÄ JÄTÄT KOMMENTOIMATTA ASIOITA, JOS ET PYSTY EMPATIAAN,ASETTUMAAN TOISEN IHMISEN ASEMAAN.NÄMÄ ASIAT EIVÄT OLE MITÄÄN VITSAILEMISEN ARVOISIA, NE OVAT LOUKKAAVIA.JO PELKÄSTÄÄN KARVANKASVU NAISELLE ON ARKA, JA HÄVETTÄVÄ ASIA, EI TARVITSE SINUN NALJAILUJASI .


    • Luultavasti,

      Hormooni kierukka voi lisätä karvan kasvua.
      Lopeta ja käytä miellummin tavallisia e-pillereitä.

      • karvajalka minäkin

        Olen samaa mieltä..hormoonikierukkan sivuoireisiin kuuluu lisääntyvä karvankasvu. Sen jouduin myös itse karvaasti toteamaan :(


    • R

      Vastaan alkuperäiseen kysymykseen/pohdiskeluun (muuten jatkokommentit ovat valtaosin ala-arvoisia). Itselläni on ollut viiksikarvoja, mustiakin. Näitä kovin häpesin, vaalentelin ja peittelin koko nuoruusikäni. Sitten löysin Jyväskylässä kauneushoitolan nimeltä SiniSalonki (tämä EI ole mainos, van oma kokemus), jossa erittäin reilu, mukava ja taitava henkilö Seija (dipl.kosmetologi). Hän "poltti" karvat pois, siis ilmeisesti laserista oli kyse. Toimenpiteestä on jo vuosia, joten en ihan tarkkaan muista, mutta luulen, että riitti kaksi käsittelykertaa ja ei ollut enää viiksikarvoja, siis eivät kasvaneet enää. Tämä toimii vain tummiin karvoihin, "valo" ei lue vaaleita. Vaaleille on muita käsittelyjä kai mahdollista, sokeri tms. Toimenpide ei maksanut maltaita, oli kai jotain 40 - 50 €/kerta, joskin tosiaan on jo aikaa kulunut. Kyllä riemumielin sen maksoin (jos oli edes noinkaan paljoa). Eikä satu, jonkun verran nipistää kyllä. Senkin siedin mielelläni. Jos on mahdollista tulla Jyväskylään, suosittelen! Pääsin isosta harmista eroon! Samaa toivon toisille, joita nämä karvat vaivaavat/hävettävät. Kaikkiahan ne eivät häiritse.

      • Molemmissa käynyt

        Sinulla kävi hyvä tuuri että ihosi reagoi hyvin valoimpulssihoitoon (IPL). Joillakin laserkaan ei tehoa tarpeeksi. Kosmetologi ei saa antaa laserkäsittelyä, siihen tarvitaan terveysalan ammattilainen ja siksi laserepilointia tehdäänkin lääkärikeskuksissa ja sairaaloissa. Hinta onkin sitten aivan eri luokkaa kuin nuo valohoidot.

        Päteviä kosmetologeja jotka antavat valoimpulssihoitoja löytyy kaikkialta Suomesta, sitä varten ei tarvitse lähteä Jyväskylään.

        Vaaleiden karvojen poistoa varten pitää kääntyä pätevän kosmetologin puoleen. Vaaleisiin karvoihin tehoaa vain neulaepilaatio jossa sähkövirralla käsitellään karvatupet yksitellen. Mutta tässä on ehdottomasti oltava menetelmän perusteellisesti opiskellut pätevä kosmetologi jotta karvan poisto on pysyvää.


      • R
        Molemmissa käynyt kirjoitti:

        Sinulla kävi hyvä tuuri että ihosi reagoi hyvin valoimpulssihoitoon (IPL). Joillakin laserkaan ei tehoa tarpeeksi. Kosmetologi ei saa antaa laserkäsittelyä, siihen tarvitaan terveysalan ammattilainen ja siksi laserepilointia tehdäänkin lääkärikeskuksissa ja sairaaloissa. Hinta onkin sitten aivan eri luokkaa kuin nuo valohoidot.

        Päteviä kosmetologeja jotka antavat valoimpulssihoitoja löytyy kaikkialta Suomesta, sitä varten ei tarvitse lähteä Jyväskylään.

        Vaaleiden karvojen poistoa varten pitää kääntyä pätevän kosmetologin puoleen. Vaaleisiin karvoihin tehoaa vain neulaepilaatio jossa sähkövirralla käsitellään karvatupet yksitellen. Mutta tässä on ehdottomasti oltava menetelmän perusteellisesti opiskellut pätevä kosmetologi jotta karvan poisto on pysyvää.

        Aivan, käytin laser-termiä kai väärin, mutta vain oletinkin sen sitä olleen... jotain kuitenkin, joka auttoi. Eikä tietenkään tarvitse Jyväskylään lähteä, on ammattitaitoisia kosmetologeja varmasti muuallakin.
        Kiireellä kirjoitin, en oikein tarkkaan harkinnut ilmaisuani, halusin vain kertoa, mikä minulle auttoi.
        Hyvä, että tarkensit. On tämä ongelma iso monelle, itse muistan menneisyydestäni kyllä. Vaikka eihän se saisi liikaa olemista hallita.


    • Kk

      Hei! Olen 26-vuotias nainen ja minulla on ihan sama ongelma.Partaa kasvaa just leukaan ja se on todella ärsyttävää.Tahtoo muutenkin kasvaa karvoja..Olen hoikka/norm.vartaloinen.Minulla parran kasvaminen alkoi jo varmaan 14vuotiaana ja kärsin aikaisemmin tosi pahasta aknesta. Ei todellakaan kivaa. :( Ymmärrän täysin. Itse otan pinsetit ja nypin pois!! Omat kuukautiseni alkoi jo 12vuotiaana.

    • Näin on karvat

      Tulet karvattomaksi ja terveeksi, kun pudotat painosi normaaliin.

      • karvanoomiksi

        Ei ole takeita, ehkä vähenevät muttei onkelma poistu laihtuessa. Kosmetologi hoiteleee laserilla.
        Luulisi että kun näitä lukee karvaisuus on yleisempää ja joku hoksaisi rahantulon ja ostaisi kunnon vehkeet niiten (karvojen) poistamiseksi.
        Sitte vois kutsua itteään


      • !!!
        karvanoomiksi kirjoitti:

        Ei ole takeita, ehkä vähenevät muttei onkelma poistu laihtuessa. Kosmetologi hoiteleee laserilla.
        Luulisi että kun näitä lukee karvaisuus on yleisempää ja joku hoksaisi rahantulon ja ostaisi kunnon vehkeet niiten (karvojen) poistamiseksi.
        Sitte vois kutsua itteään

        Kosmetologi EI SAA käyttää laseria! Siihen tarvitaa koulutettu terveysalan ammattilainen.

        Moni kosmetologi mainostaa valohoitoa laserina.


    • nyppijä

      hyviä neuvoja sataa kaatamalla.....
      Iloksesi voin kertoa, ettei niihin kalliisiin hoitoihin kannata lähteä,
      raha menee ihan hukkaan.
      Olen myös vaalea hiuksinen, mutta mustia vahvoja karvoja kasvaa leukaan (saa nyppiä melkein joka päivä), rintoihinkin muutama (siellä riittä kun pari kertaa kuukaudessa nyppäsee) ja alapäässä niitä vasta onkin (ajan melkein joka päivä).
      Kävin nelikymppisenä kosmetologilla "poltattamassa" karvoja useamman kerran, kunnes kosmetologikin jo luovutti ja totesi että joillakin vaaleilla on tosi vahvat ja kasvavat karvat, joita ei saa pois millään.
      Rahan meno loppui siihen ja ostin apteekista toisatkin pinsetit, joiden paikka on käsilaukussa ;-)))
      joten ei muuta kuin Nyppimisiin

    • fakktatfakktoina

      Todella ala-arvoisia ja vähäisestä älykkyystasosta kertovia vastauksia suurin osa täällä. Ottakaa ihmiset itse selvää terveysasioista, ennen kuin alatte täällä esittämään totuuksina valheitanne (monet vastaukset täällä).

      Terveyskeskus on paikka, josta homma lähtee selviämään, mutta sinne pitää aika varata tietysti ensin. Kukaan ei tule kotoa hakemaan.

      • minulla myös

        Terveyskeskuksessa ei hoideta mitään kosmeettisia vaivoja!! Ei sieltä saa mitään lähetettä karvanpoistohoitoihin. Ne pitää kyllä maksaa itse. Aloittajan vaiva on niin vähäinen, kuten endokrinologi minulle sanoi (jos karvoja on vain leuassa tms) että todennäköisesti siellä ei ole mitään hoidettavaa hormonaalista syytä taustalla. Se on se ihon herkistyminen vähäisemmille määrille dihydrotestosteronia.


      • ÄIMISTYNYT

        TERVEYSKESKUKSESSA EI TODELLAKAAN HOIDETA NAISEN LEUAN KARVANKASVUA, JOTA ON JOKA TOISELLA NAISELLA.


    • minulla myös

      Minulla alkoi sama vaiva viimeisen raskauden myötä. Aluksi nypin karvat mutta se pahensi asiaa selvästi. Hormonaalisia karvoja ei saa nyppiä. Lopetin nyppimisen. Kävin endokrinologilla ja hormonit ihan tasapainossa. Kävin laserissa jonkun kerran mutta ei apua. Nyt olen käynyt pari kertaa style-valohoidossa ja se on auttanut. Toisen valohoidon jälkeen leuka pysyi karvattomana noin 5 viikkoa. Nyt täytyy taas varailla aikaa. Miesystäväni ei ole moksiskaan. Hän on vain kannustanut kärsivällisyyteen karvanpoistohoitojen suhteen. Onhan se monen naisen vaiva. Minä ajan karvat 2 kertaa päivässä.
      Luulen, että kyse on ihon herkistymisestä testosteronin aktiiville muodolle dihydrotestosteronille. Sille asialle ei voi paljon mitään. Pitää tyytyä vain ajamaan karvat kunnes voi hoitaa ne pois laser/valohoidoin. Tuo estyle on hyvä, kun tehoaa vaaleampiinkin karvoihin.
      Yksi hoitokerta on maksanut noin 100 euroa eli siinä auta muu kuin säästää rahaa vähitellen. Sitähän voi käydä vähän harvemmin kuin joka toinen kuukausi jos ei rahat riitä.

      • Löytyy lääke

        Viiden viikon päästä kasvavat karvat eivät ole niitä samoja jotka on poistettu. Ne ovat lepovuorossa olleita karvoja ja ne on poistettava seuraavaksi. Tätä toistetaan sitten tarpeeksi kauan.

        Laseria varten karvat pitää olla tummia, mieluummin mustia jotta käsittely tehoaa. Valoimpulssihoito on tehottomampaa mutta sekin voi vaikuttaa joillekin.

        Laserhoitoa pitää antaa 4-6 viikon välein ja hoitoja pitää toistaa ehkäpä 6-8 kertaa ennen kuin kaikki lepovuorossakin olleet karvat on "tapettu".

        DHT:n ilmenemiseen auttaa mm. antiandrogeenia sisältävät e-pillerit (Esim. Diane Nova). Karvankasvu heikkenee useimmilla käyttäjillä kyseisiä e-pillereitä käyttävillä.


      • Ei saa pelotella!

        Hei "minulla myös"! Miksi hormonaalisia karvoja ei saisi nyppiä? Olen nyppinyt jo 20 vuotta, enkä ole vielä kuollut! :O :O :O

        Eikä ole myöskään pahentunut, vaan pikemminkin homma on pysynyt kurissa.


    • pinsetitrulettaa

      Siis voi H*****i ,karvaisilla tummilla naisilla kasvaa parta/ihokarvat,halusi tai ei.
      Joillakin ihan harmiksi asti,katsokaapa tummia etelän naisia,heilä melkein kaikilla on tummat haituvat ylähuulessa..
      Siihen ei ole muuta konstia kuin ne pinsetit,älkää nyt hemmetissä menkö ajeleen partakoneella,siitä se vasta innostuukin kasvamaan...
      Mitä tuosta ressaamaan.varmaan joku laaserhomma voi tulevaisuudessa poistaa tuota harmia... luulisin, että jotain apua keksitään siihen.

      • minulla myös

        Tuo ei pidä paikkansa. Jos hormoaalisen karvan nyppää, se lisää karvatupen verenkieroa ja hormonikuormitusta ja karva kasvaa innokkaammin. Ajamalla karvan se ei muutu miksikään, koska ajaminen ei vaikuta karvan juureen/tuppiin. Sen sijaan säärten ja muiden ei-hormonaalisten alueiden karvat voi nypätä. Luin asiasta paljon pohtiessani omaa ongelmaani karvojen kanssa ja tosiaan lopetin kasvojen alueen nyppimisen. Se pahentaa tilannetta ja vahvistaa karvaa. Jos nyppii käsivarsista tai sääristä tms niin karva heikkenee mutta leuan ja ylähuulen karvat vahvistuvat.Juuri sen takia, että ovat hormonaalisia.
        Ja itselläni on ihan nätisti pysyneet leuka ja ylähuuli siisteinä ajamalla karvat 2 x pv estyle-hoitojen tms välillä.


      • vähän ristiriitaista
        minulla myös kirjoitti:

        Tuo ei pidä paikkansa. Jos hormoaalisen karvan nyppää, se lisää karvatupen verenkieroa ja hormonikuormitusta ja karva kasvaa innokkaammin. Ajamalla karvan se ei muutu miksikään, koska ajaminen ei vaikuta karvan juureen/tuppiin. Sen sijaan säärten ja muiden ei-hormonaalisten alueiden karvat voi nypätä. Luin asiasta paljon pohtiessani omaa ongelmaani karvojen kanssa ja tosiaan lopetin kasvojen alueen nyppimisen. Se pahentaa tilannetta ja vahvistaa karvaa. Jos nyppii käsivarsista tai sääristä tms niin karva heikkenee mutta leuan ja ylähuulen karvat vahvistuvat.Juuri sen takia, että ovat hormonaalisia.
        Ja itselläni on ihan nätisti pysyneet leuka ja ylähuuli siisteinä ajamalla karvat 2 x pv estyle-hoitojen tms välillä.

        Miten sulla voi olla hormonaalinen karvankasvu, jos kerran sun hormonitasot oli ihan normaalit?


      • minulla myös
        vähän ristiriitaista kirjoitti:

        Miten sulla voi olla hormonaalinen karvankasvu, jos kerran sun hormonitasot oli ihan normaalit?

        Ei ole ristiriitaista. Syynä voi olla esim juuri se, että iho herkistyy dihydrotestosteronille, joka on se aktiivinen testosteronimuoto. Elimistön testosteronitaso voi olla normaali mutta siinä tilanteessa se normaalimääräkin vaikuttaa liian voimakkaasti.

        Tai stressi esim valvominen vauvan kanssa, lisää stressihormonitasoja sen verran, että hormotasapaino järkkyy hienovaraisesti. Tällaisia hormoniepätasapainoja ei voida mitata laboratoriokokein eikä takana ole mitään sairautta.

        Joka tapauksessa leuan karvoitus on aina hormonaalista.


      • 15+10
        minulla myös kirjoitti:

        Tuo ei pidä paikkansa. Jos hormoaalisen karvan nyppää, se lisää karvatupen verenkieroa ja hormonikuormitusta ja karva kasvaa innokkaammin. Ajamalla karvan se ei muutu miksikään, koska ajaminen ei vaikuta karvan juureen/tuppiin. Sen sijaan säärten ja muiden ei-hormonaalisten alueiden karvat voi nypätä. Luin asiasta paljon pohtiessani omaa ongelmaani karvojen kanssa ja tosiaan lopetin kasvojen alueen nyppimisen. Se pahentaa tilannetta ja vahvistaa karvaa. Jos nyppii käsivarsista tai sääristä tms niin karva heikkenee mutta leuan ja ylähuulen karvat vahvistuvat.Juuri sen takia, että ovat hormonaalisia.
        Ja itselläni on ihan nätisti pysyneet leuka ja ylähuuli siisteinä ajamalla karvat 2 x pv estyle-hoitojen tms välillä.

        Hei, kiitos tästä tiedosta :). Kokeilen olla nyppimättä. Karseinta on kun ne paksut karvat nyppimisen seurauksena alkaa kasvamaan ihon sisään :(. Entinen sileä iho on muisto vain, kun noita tulehtuneita karvoja joutuu kaivelemaan sitten pois...


    • neropatti88..

      Kantsee lopettaa tuo steroidien käyttö salilla. Se varmaan auttais.

    • Sillee.......

      Mitäpä tuosta,ei parta pahoille kasva jne...........

    • mirmirmir

      Käyhän tyttö hyvä terveyskeskuksessa. Jos kierukkasi on ollut 10 samana, se on vanhentunut. Ja vaikka olisi vaihdettuna, niin, hormonikierukka voi aiheuttaa
      aknea. Ei pitäisi aiheuttaa karvan kasvua. Voi olla tullut hormonihäiriötä.
      Jotkut e-pillerimerkit voi vähentää karvankasvua. Edellytys kyllä on että ei olisi vasta-aiheita, olet sen verran vanha jo. Jos tupakoit, pillerit voi unohtaa.

      Se että ajelemista tulee finnejä viittaisi epäpuhtauteen toimenpiteessä, terä ei puhdas, ihoalue ei puhdistettu etukäteen?

      Hormonikokeita pitäisi testata.

    • bensa-amis

      Jos haluaa lopettaa hiusten kasvun niin leikkaa hiukset pois ja vahaa pään autovahalla niin se polttaa hiutupet umpeen .
      Kokeile samaa ongelmaa-lueeseesi.
      Varmasti halvempi vaihtoeto kuin laser.

    • tämäkin mahdollista

      Monilla kovilla puntinostaja naisilla kasvaa myös parta. Silloin liikutaan yleensä aika isoissa romuissa.

    • erkiman

      Muistan nuoruudestani, erään ulkomaalaistaustaisen naisen, siis suomalaisen silti, jolle kavoi viikset.. Ei kai niille geeneille ja hormaneille voi mitää, paitsi korjailla giletellä. Tietysti saattaa ottaa koville naisellisen kaavakuvan ja identiteetin kannalta.

    • karvaton on kaunista

      Näin ihotautilääkärinä voin sen verran valistaa, että voit varautua aika ikävään tilanteeseen. Sinun tapauksesi viittaa vahvasti alphobaccus machromodellus- taudin esiasteeseen. Siinä alkaa vähitellen kasvaa tummia syyliä iholle ja sitten jokaisesta syylästä lähtee kasvamaan pari- kolme mustaa karvaa. Muutamassa vuodessa- yleensä jo vähän yli nelikymppisenä syylät ja karvat ovat aikamoinen ongelma eikä todellakaan mikään kasvojen kaunistus! Onneksi tähänkin vaivaan on saatavissa apua, mutta valitettavasti se maksaa. Sanoit, että sinulla ei ole rahaa? Yksityisellä lääkäriasemalla vaivaasi voidaan hoitaa varsin hyvin, tosin hoidot pitää uusia silloin tällöin ja yksi hoitokerta on noin 500 euron luokkaa. Hoidot ovat mikrokirurgisia toimenpiteitä ja niitä ei saa tehdä muut kuin alan ammattilaiset. Silti-minusta kaiken kaikkiaan noin kolmen tuhannen euron hoidot eivät ole kovin kallis hinta siitä,että saat kauniit, karvattomat ja syylättömät kasvot vuosiksi eteenpäin!! Mitä aikaisemmin menet ammattilaisen vastaanotolle, sen halvemmalla pääset!

      • relaa vähän

        Karvaton "ihotautilääkäri", olet ilkeä, et hauska.


      • karvaton on kaunista
        relaa vähän kirjoitti:

        Karvaton "ihotautilääkäri", olet ilkeä, et hauska.

        Hei "relaa vähän" ! En minä ole karvaton ihotautilääkäri, olen kylläkin ihotautilääkäri mutta itse karvainen, ainoastaan intiimit paikat sheivattu. Onko sinun mielestäsi ilkeyttä, jos puhuu tosiasioita? Ei ollut tarkituskaan ollut hauska ko. asiassa, sillä ei siinä ole todellakaan mitään hauskaa, jos kasvoihin alkaa naiselle kasvaa syyliä ja niihin vielä mustia karvoja!!!


      • Kaikkea yritetään!
        karvaton on kaunista kirjoitti:

        Hei "relaa vähän" ! En minä ole karvaton ihotautilääkäri, olen kylläkin ihotautilääkäri mutta itse karvainen, ainoastaan intiimit paikat sheivattu. Onko sinun mielestäsi ilkeyttä, jos puhuu tosiasioita? Ei ollut tarkituskaan ollut hauska ko. asiassa, sillä ei siinä ole todellakaan mitään hauskaa, jos kasvoihin alkaa naiselle kasvaa syyliä ja niihin vielä mustia karvoja!!!

        Olen tavannut äärimmäisen harvoja naisia joilla liiallinen karvankasvu johtuisi karvaisista syylistä. Haukut väärää puuta vai onko tarkoituksesi peloitella aloittaja asiakkaaksesi vaikkakin sitten diagnoosiksi tulee tavanomainen karvankasvu. Ihotautilääkäriltä puuttuu tietotaito naisen hormonitoiminnasta joten väärä lääkäri.


    • relaa vähän

      Lohduttaudu, et todellakaan ole ainoa karvainen nainen! Meitä on paljon, varsinkin vanhenevia, naishormonien vähetessä parroittuvia.
      Mikäli haluat sekoittaa elimistöäsi lisää hormoneilla ( sitähän hormonikierukka tekee), hankkiudu yksityselle gynekologille kertomaan ongelmasi.
      Asiassa ei ole mitään hävettävää tai nolottavaa. Ainakin minun työpaikallani naiset puhuvat hyvin avoimesti vaihdevuosioireistaan. Monilla on paljon pahempia, kuin muutama partakarva.

    • Kuolema karvoille

      SHEIVAA NAINEN! SHEIVAA! KAIKKI KARVA VEKS! :D

      En pidä naisista, joilla on karvoja. Pitää olla posliinia! :P~

    • Ole huoleti.

      Monella miehellä on luontainen halu vetäistä naista viikseen.

    • työtönluuseri

      kauheita pikkukakaroita täällä huutelevat! menkääs jonnet muualle vetämään ne sokerilitkut!!

    • Julmat julmat miehet

      En tiedä mikä on pahempi ongelma: karvainen nainen tai täysin karvaton mies kun hylje... kerran yksi sellainen haukkui minua (huomasi jaloissa karvoja), sain traumoja siitä ja se vaikutti sitten että en katsoa edes miehiin päin, elän siis jo monta vuotta selibaatissa ja yksinäisenä; muuten olen aika nätti ja älykäs nainen.

      Suomalaiset miehet haukkuu eniten naisia ja sitten valittaa että heitä ei halutaa jne. Katsokaa peiliin miehet, ette osaa imarrella, olla herrasmiehiä, kunnioittaa ja palvoa naista. Olette julmia julmia juntteja!!!

    • LisaN

      Huvittavaa tämä asenteellisuus ja olematon erilaisuuden sieto kuten viestiketjusta näet. Neuvoisin sinua puhumaan asiasta lääkärillesi ja tutkituttamaan mistä asia juuri sinun kohdallasi johtuu. Yksi syy voi olla lisämunuaisen vähäinenkin liikatoiminta. Itselläni siihen tarjoiltiin hormoneja hiukan sinua nuorempana jo, mutta en ottanut, niillä omat vaikutuksensa. Asian kanssa voi elää, nyppii vaan liiat pois ja koettaa kestää ihmisiä jotka eivät näe omaa epätäydellisyyttään. Naisessa(kin) on oleellisempiakin ominaisuuksia kuin karvojen määrä.

    • Dibs

      Mene gynekologille! Jos sinulle kasvaa parta, sinulla voi olla hormoonihäiriö.

    • hirveen kivaa ei ole

      Ei voisi olla pahempaa kuin nainen, jolla on kauheet perskarvat ja muutenkin rasvaisen tummunut anaalialue sekä viikset.. ja peruukin alla kalju.. :8

      • KARVOJA IHAILEVA

        Vastauksestasi päätellen olet itse naisia kuvottava karvaton, ja parraton miehen ruipelo,tuskin edes lihaksia.joka haiset kaljalle, ja hielle. YÄK....


    • YÖÄÄÄK!KLIPATUT

      Tai sitten ihan klipattu ukko, joka on pelkkä säämiskä!
      Oikeat miehet on karvaisia ;)

    • ei se lääkärikään

      Valitettavasti ei se lääkärikään välttämättä osaa (halua) auttaa. Itselle lääkäri sanoi että olisi iloinen... joillakin on vielä pahempi tilanne! Eli minun olisi pitänyt mennä lääkäriin kuukauden verran epilloimatta ollut parta kasvoissa niin olisi uskonut. Syön e-pilleritä jotka hiukan auttavat (ei puske enää nenän varresta tummaa paksua karvaa) =)
      Opettele elämään asian kanssa, minulla aina pinsetit mukana, epilloin kasvot noin 4-5 päivän välein.

    • Juomavesi

      E-pillerit ym. hormoonipillerit lasketaan vesistöihin. Ei ihme, jos naisille kasvaa parta ja miehistä yhä useammat ovat naisen näköisiä!

      • Naisten "parta"

        Minulla on leuassa siellä täällä muutamia pitkiä mustia karvoja, joita olen nyppinyt pois pinseteillä yksitellen, mutta kasvavat aina uudestaan. On se ihan kamalaa ja tosi epänaisellista. Kun täytin 55 vuotta huomasin kyseisen ilmiön. Olen katsellut muita naisia ja huomannut, että monilla kasvaa pitkiä yksittäisiä karvoja leuassa tai nenän alla. Ei omalla äidilläni ollut mitään pitkiä karvoja kasvoissa ja hän eli 85-vuotiaaksi. Saattaa olla juomavedessä hormoonipäästöjä tai se johtuu jostain muusta syystä, joka on ominaista meidän yhteiskunnassamme.

        Älkää te tämän palstan nuoret miehet väheksykö tätä asiaa! Naisten ei kuulu ajaa partaa eikä parran kuulu kasvaa naisille.
        Se on tosi pahan näköistä. Kauhulla kuvittelen itseäni vanhana ja sänkypotilaana. Ei riitä hoitajia nyppimään karvoja ja itse ei sitä pysty tekemään välttämättä, jos näkö menee tai muisti ... Miehillä ei haittaa, vaikka antaa parran kasvaa kuinka. Se on vain miehekkään komeaa!

        Olen sitä mieltä, että naisten ei kannata käyttää kasvoille karvanpoistoaineita tai ajaa partaa. Jos näin tekee karvat innostuvat vain siitä kasvamaan yhä nopeammin ja tihempämpänä. Minä ainakin nypin pinseteillä karvat yksittäin niin kauan kuin vain pystyn sen tekemään.

        Maailma on nuorten monessa mielessä. Vaateteollisuus tekee pieniä vaatteita ja pintamuotia heille. Sama koskee kosmetiikkateollisuutta. Rakennekynsiin paneudutaan ja tatuointeihin, mutta samanaikaisesti tieto oleellisista perusasioista on aivan lapsen kengissä. Olen todella odottanut tätä naisten parrankasvu-keskustelua tälle palstalle ja kun se lopulta tänne tulee joku pintapuolinen nuori mies väittää aihetta provoksi. Jos saisi joltain asiantuntijalta vastauksen, esim. ihotautilääkäri, kosmetologi tai vastaava niin olisin kiitollinen. Mistä karvojen kasvu johtuu mahdollisesti ja mikä on paras keino poistaa ne ettei kasvu kiihdy? Älkääkä vastatko kukaan, että olen pikkumainen, jos elämäni on muutamasta karvasta kiinni. Mikä asia kullekkin tärkeä on... Joillekkin se on pieni naarmu autossa...


    • HELARIHIIRI

      hei olen 12 v jonne taas mulle ei oo viel tullu partaa eikä äänen murrosta ja mulla on helari ääni mutta miks sulla kasvaa parta sulla on varmaa mieshormoonii xD

    • Envaihtais

      Olen vaalea ja ikäni ajanu aamusin parran muutama finni aina ollut.. En ole käyttänyt e-pillereitä enkä kierukkaa.
      Ja mitä etua tästä on?
      Saa syödä mitä huvittaa, eikä paino nouse, pihdata ei tartte koskaan. Päätä ei särje paitti flunssassa.

    • empatiaa tunteva

      Ystävä hyvä ymmärrän hätäsi,älä kuitenkaan ala ajaa leuan karvoja ,se vaan kiihdyttää karvan kasvua,pinsetillä nyppiminen on ihan hyvä keino,ei hävettävä eikä salattava,sekä jos sinulla olisi ylimääräistä 20e, leuan sokerointi kosmetologilla maksaa n.16e-20e, muutama kerta peräkkäin hidastaa kasvua,tai osta kasvoihin tarkoitettuja vahaliuskoja ja käytä ohjeen mukaan hidastavat myös kasvua,kokonaan et niistä pääse eroon, ongelma johtuu meidän hormoonitoiminnasta,johon vaikuttaa moni asia, myös perimällä on osuutta asiaan.Yritä päästä häpeän tunteesta sillä se nakertaa itsetuntosi, ei karvojen kasvu tee sinusta sen hävettävämpää tai rumempaa,olet silti hieno,ja varmasti myös kaunis nainen, hommaa myös suurentava peili,ja aamuisin sen avulla nypi heti pinsetillä juurineen näkyvät pois,ei se sen kummempaa ole, vie aikaa muutaman minutin.Voit puhua ongelmasta myös gynelogin kanssa, sillä se liittyy hormoonitoimintaasi, mutta joka toinen nainen potee samaa ongelmaa,ja varmasti nyppivät tai käyvät sokeroinnissa.eikä kukaan huomaa tai tiedä heidän ongelmastaan.

    • Lue kaikki viestit

      Harmillista että tämä ketju nostettiin otsikoihin. Nyt ketju on täyttynyt asiattomista turhista viesteistä ja alkuperäisen (ja monen muunkin samasta kärsivän) on vaikeaa löytää ne asialliset vastaukset jotka piiloutuvat ketjuun kommentteina kirjoituksiin. Minullakin teetti työtä kelata kaikki läpi mutta löytyipä helmiä, joten kannatti.

      • jaaeikyllä

        Tuolla oli puolue asioita käsitelty. Heh heh, kyllä se Kataisen ja Urpilaisen suunnasta yleensä lähtee ja itseasiassa jokaisella edustajalla pitäisi olla asioista kuin asioista jonkinlainen kanta, muutenhan ne on aivan turhia statisteja kulisseissa.


      • tsäsä
        jaaeikyllä kirjoitti:

        Tuolla oli puolue asioita käsitelty. Heh heh, kyllä se Kataisen ja Urpilaisen suunnasta yleensä lähtee ja itseasiassa jokaisella edustajalla pitäisi olla asioista kuin asioista jonkinlainen kanta, muutenhan ne on aivan turhia statisteja kulisseissa.

        Konstit on tietysti monet mutta älkää nyt hokeko että ajaminen mukamas kiihdyttää parrankasvua, koska sitä pukkaa ihan luonnollisesti niin kauan kun partatupet ovat olemassa.


    • moi
      Mulla sama ongelma, mut ei oo omia lapsia ja olen sinkku. Mulla oli nuorempana
      myös partakarvoja, mut ne lähti jotenkin pois, ja tulivat nyt atkas jokunen vuosi sit-
      ten.......ennen ajelin veet-ihokarvanpoistoaineella, mut ei sitä saa kasvoille käyttää.
      Sitten ostin jotakin mukamas kasvoille tarkoitettua ihokarvanpoistoainetta, joka ma
      -ksoi paljon, muttei toiminut, ihoni ärsyyntyi siitäkin. Sitten vain leikkasin saksilla nii
      -tä pois, sitten kohta 2 vuotta sitten joululahjaksi sain Derma Setan, sen, mitä ne on tuolla TV Shopissa mainostaneet, niitä, joita tulee päivisin ainaskin mtv3-kanavalta . Nyt sitä ei oo mainostettu siellä aikoihin, mutta mulla on omani vielä käytössä. Se
      on ostettu tuolta Kodin Ykkösestä. Tottakai iho nyt ärsyyntyy, jos esim. veet-ihokar-
      vanpoistoainetta käytetään ekaa kertaa....ihon pitää tottua siihen.......

    • Yxsvaan

      Näillä keskustelu palstoilla ei voi kirjoittaa kohta mitää asiallista kun aina joku peksii sen joksin provoksi ! Pysykoot semmoiset huulenheittäjät pois jos ei mitään mmuta keksi tekemistä. Asiallista keskustelua kaivataan ? Senkin Provot !

    • siistihuolehtii

      Kyllä naisen leukaan alkaa tulla vanhemmuuten karvoja ,vaikka niitä ei olis koskaan muulloin ollut...
      Ja kattokaapa noita vanhempia ukkoja joilla on "ongenkoukkuja" kulmakarvoina ja korvista pursuaa karvat ,samoin tuuheat sierainkarvat... ei ole kaunista katseltavaa sekään... yöäk..

    • Pulisonki Elwwwis

      Mikä näitä nykynaisia vaivaa? Kaikki karvat ja löllykät on kohtuuden rajoissa ihan tosi hyvä. Sen sijaan sheivatut kanat ei ole mistään kotoisin.

      • ---

        Kaipaat siis vierellesi partaista naista. Voisi olla huvittava pari, ukolla isot pulisongit ja vaimolla parta.


    • mettänpeikko

      Nykyään pitää olla karvaton "olmi" kun kaikissa pornokuvissakin on sellaisia..
      Sieltähän se malli otetaan,pitää olla seksikäs,muusta ei väliä...
      Säälittävää... Karvat ne naisen ja miehen tekee!!!!!

    • tasan eikä käy

      Mene hyvä nainen terveyskeskukseen. Ei siellä karvahoitoja anneta, mutta tarkastetaan kilpirauhasen taso ja ehkä mies/naishormoniasioita.
      Kierukka kannattaisi poistaa. Hormonikierukka vie vuodot niukoiksi tai pois.
      Ei kaikilla, jos vuoto on ilman kierukkaa valtava, niin hormonikierukan kanssa siedettävä Se voi lisätä ainakin finnejä.
      Jos muu tilanne sallii, eli et tupakoi etkä ole riskiryhmää voisit käyttää pillereitä jotka vähentää/estää karvan kasvua ja acnea. Ei sovi tupakoivalle ikäisellesi.

      Eläisin ihan ilman pillereitä ja kierukkaa puoli vuotta. Ehkäisy miehelle!
      Poistat karvat nyppimällä tai epilaattorilla. Ajelet jotain puhtailla välineillä.

      Jotkut miehet on karvaisia ja jotkut ei vaikka toivoisivat ja jotkut naiset on vaikkei toivoisi.

    • Viiksekäs mummi

      Älä välitä muutamista partakarvoista.
      Minulle kasvaa myös viikset parran lisäksi ja olen myös nainen,äänikin on niin möreä että voi luulla mieheksi,turpiin on meinannut tulla useamman kerran ravintolassa kun olen mennyt tietystikkin naisten vessaan,niin on tultu kimpuun että saatanan pervo jätkä mitä sä teet akkojen vessassa.Hormoonit sekaisin kuulema.Onneksi olen jo vanha ämmän kutale että ei mitään väliä,kunhan ei ala vehkeet kasvamaan jalko väliin.

    • DAA

      karvaton on kaunista
      18.10.2012 17:08
      -9
      Sulje
      Näin ihotautilääkärinä voin sen verran valistaa, että voit varautua aika ikävään tilanteeseen. Sinun tapauksesi viittaa vahvasti alphobaccus machromodellus- taudin esiasteeseen. Siinä alkaa vähitellen kasvaa tummia syyliä iholle ja sitten jokaisesta syylästä lähtee kasvamaan pari- kolme mustaa karvaa. Muutamassa vuodessa- yleensä jo vähän yli nelikymppisenä syylät ja karvat ovat aikamoinen ongelma eikä todellakaan mikään kasvojen kaunistus! Onneksi tähänkin vaivaan on saatavissa apua, mutta valitettavasti se maksaa. Sanoit, että sinulla ei ole rahaa? Yksityisellä lääkäriasemalla vaivaasi voidaan hoitaa varsin hyvin, tosin hoidot pitää uusia silloin tällöin ja yksi hoitokerta on noin 500 euron luokkaa. Hoidot ovat mikrokirurgisia toimenpiteitä ja niitä ei saa tehdä muut kuin alan ammattilaiset. Silti-minusta kaiken kaikkiaan noin kolmen tuhannen euron hoidot eivät ole kovin kallis hinta siitä,että saat kauniit, karvattomat ja syylättömät kasvot vuosiksi eteenpäin!! Mitä aikaisemmin menet ammattilaisen vastaanotolle, sen halvemmalla pääset!


      ------------------------------------------------------
      Tää on varmaa joku kosmetologi kuka yrittää vaa saaha lisää asiakkaita,mistäs hitosta tämä muka tietää että jollekki saattaa alkaa kasvamaa syyliä ja puhuu siihe mallii melkee ku oiski jo varma asiasta (onko tää muka joku ennustaja) pah sanon minä kuhan puhuu puppua vaa

      • 24 V TYTTÖ :)

        joskus saattaa olla silleiki että se karvotus voi johtua vaikka joistaki lääkkeistä ,mulla ainaki rupes kulmakarvat kasvamaa jotenki enemmän ja huulen yläpuolelle enemmän karvaa ku aiksemmin tosin ei siihe huulen yläpuolelle mitää kovin tummaa karvaa kasva joten vaa nypin välillä pois ,mutta ku joskus ennen vnahaan käytin sellsta lääkettä että menkat ei tuu nii luulen et siitä kiihty se karvojen kasvu,saattaa olla alottajallaki että se on siitä kyse ku oot jollaki tavalla estäny menkat nii se saattaa lisätä sitä karvotuksen tuloa kannattaa kysyä lääkäriltä :) ,tosiaan ei kannata niitä alkaa ajamaa milllää partakoneella sit se kasvu vaa äityy .... zemiii :)


    • allsoman

      Mullakin kasvaa päässä..

    • Pillunnuolija lassie

      Yhden illan jutuissa jos oon huomannut et on karvaa niin on jjäny siihen. Mä ku en nuole karvasii ihmisapinoita. Vain sheivattu ja puhas piirakka kelpaa. Oksettaa ja vihastuttaa kaikki ne jotka eivät sheivaa.

    • Ihanko ammattilaisia

      Ihotautilääkärilläkin pitäisi tietää, että aloittajan tilanteen aiheuttanee vähän yleisempi vaiva, eli PCOs, kuten aiemmin on jo vinkattu. Varaa aika gynekologille, sitä kautta pääset nopeasti oikeanlaiseen lääkityksen aloittamiseen.

      Ylipainoa on vaikea pudottaa PCOs:n parissa, mutta painon pudotus helpottaa PCOs:n oireita, joihin hirsutismi eli karvankasvu liittyy. Koeta siis pitää säännöllinen, kaloreiltaan niukempi ruokavalio pidemmän ajanjakson ajan, kilot ovat tiukemmassa mitä ns. normaalimetabolian omaavilla ihmisillä.

    • Viiksiveera

      Ongelmaissakin on eroja. Joillekin naisten parrankasvu on huvittava ja ivattava ominaisuus. Uhria voi kiusata ja irviä. Toivoin että joku järkevä vastaisi ja neuvoisi.

      On muita ongelmia, joiden käsitteleminen on ihan asiallista, eikä ketään naurata ikävänlaiset luomet tai liikavarpaat, mutta mustat karvat kyllä.

      Järkevää vastausta ei näytä aloittajallekaan tulevan. Itse olen kärsinyt karvoistani vuosikymmenet ja mitä vanhemmaksi tulen, sitä paksumpia partakarvat ovat, joten on ihan huuhaa-väite, että poistaminen ja ajaminen ei lisäisi karvoituksen kasvua.
      Kummallista on, että muualta kehosta karvoitus häipyy kokonaan, esim. kainalokarvoja ei enää ole, samoin säärikarvat ovat kadonneet, Ne olivat koko nuoruuteni ajan tuskana ja vaivana, pitkät ja mustat.

      • Ei vahvistu

        Naisen(kin) parrankasvu lisääntyy riippumatta siitä ajellaanko partaa vai ei, jos perimä on sellainen. Vaikka et olisi ajellut partakarvojasi, ne olisivat vahvistuneet yhtä paljon kuin nytkin, olisit vaan vielä hurjemman näköinen.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7000
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2731
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2303
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      86
      1987
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1695
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      8
      1502
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1387
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1278
    Aihe