huonokuntoiset kynnet, apua!

Cran Canaria

Olen 12v, ja omistan toosi huonokuntoiset kynnet :( Kynnet liuskottuvat, repeävät, ja ovat heikot. Lisäksi kynsissä on "uria". Olen miettinyt kynsikylpyjä, mutta en viitsisi maksaa hirveästi, koska raha ei kasva puissa. Haluaisin pitää tekokynsiä, mutta ne huonontavat kynsien kuntoa entisestään. Olisiko jollain ohjeita itsetehtyyn kynsikylpyyn, tai jotain muita vinkkejä millä saa paremmat kynnet. Yritin vähän aikaa sitten kasvattaa kynsiä, mutta kun valkoinen osa oli n 4mm, lohkesi kynsi heti :\

6

499

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piiiiiiitkäkyntinen

...Ei kai niihin kynsikylpyihin sen enempää vaadita kuin korkeintaan mikrossa tai hellalla lämmitettyä oliiviöljyä sekoitettuna saippuaveteen... Keskity nyt hyvä ihminen ensin niitten kynsien hellimiseen ja hitaaseen kasvatteluun (sis. kynsinauhojen päivittäistä hieromista ja etenkin talvella öljyillä ravitsemista) ennen kuin alat haaveilla pitkistä kynsistä... Hommaan kuuluu lisäksi myös se, ettei jokainen pysty tuosta vain kasvattamaan vahvoja, tasapituisia kynsiä - silloin kehoittaisin keskittymään niiden olemassaolevien - vaikka suht lyhyitten sellaisten - vaalimiseen.

• Minn.

Ihan ekana tarkista, onko ravitsemus kunnossa. Vitamiinit, hivenaineet sun muut ravintet kun vaikuttaa kynsiinkin.

• 20+4

Kynsinauhaöljyä reippaasti joka päivä, ravitsevaa käsivoidetta rahasta tinkimättä, vahvistavaa (ei kovettavaa) aluslakkaa.
      Suosittelen Trindin tuotteita, niitä saa mm. Sokoksista ja Emotioneista ja Prismoista.

• Cran Canaria

okeei, kokeilen jotain kynsinauhavoiteita:)

• Alan opiskelija

Nuo "urat" ovat yleensä perinnöllisiä, kaikilla niitä on mutta joillakin ne näkyy selvemmin ja toisilla lievemmin. Kynsien huonokuntoisuus voi johtua kuivista/vaurioituneista/huonokuntoisista kynsinauhoista joten aloita ostamalla hyvä kynsinauhavoide (esim. Mavala) jos et kuitenkaan halua ostaa kynsinauhavoidetta, voit käyttää myös vaseliinia tai normaalia käsirasvaa/vartalovoidetta jota ei ole kovin voimakkaasti hajustettu. Voide vaikuttaa parhaiten kun hierot sen kynsinauhoihin. Käytä niin usein kuin tarvis, ainakin kerran päivässä.

Toiseksi, kynsien huonokuntoisuus voi johtua myön huonoista elintavoista. Tarkista että sinulla on kunnossa monipuolinen ruokavalio, nukut ja liikut tarpeeksi etkä polta tupakkaa.
      Muista myös viilata kynnet oikein, eli reunoilta keskelle, ei "sahaamalla"
      Oikea viilaustekniikka vähentää liuskottumisen.

• sellanevaa

Itselläni on tasapituiset, pitkät, hyvinvoivat kynnet sekä vitivalkoiset kynnenpäät. Itse en käytä mitään töhniä tai rasvoja kynsiin, vaan niin kuin tässäkin asiassa "kauneus tulee sisältä":

1. Syön joka aamu vitamiinejä, myös ravintolisien muodossa (kuutta eri tablettia)
      Suosittelen erityisesti kalkkia, jota syön 3 tabl. päivässä.
      2. Syön ja juon valkuaisaineita PALJON!! (juustoja, maitoa, kananmunaa)
      3. En tiedä vaikuttaako tämä, mutta en syö lainkaan karkkia.

Jos elät ja syöt terveellisesti, tulokset näkyvät ulospäin hiuksissa, kynsissä sekä ihossa ja naamassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5239
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3440
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2830
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      56
      2643
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      170
      2312
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2119
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1845
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe