Jumalan käskyt ilmaisevat, millä ehdoilla kaikkien on hyvä elää. Niihin sisältyvä rakkauden vaatimus tunnetaan kaikissa uskonnoissa ja kulttuureissa.
Ihminen ymmärtää, että Jumalan käskyissä on ilmaistuna elämän oma laki.
Sekä käskyjen rikkomisen että niiden noudattamisen seuraukset ulottuvat paljon laajemmalle kuin vain ihmiseen itseensä. Ne heijastuvat myös perheeseen ja yhteiskuntaan sukupolvesta toiseen.
Koska Jumala tahtoo ihmisille hyvää, hän vaatii ehdotonta rakkautta.
Käskyt eivät ole vain elämänohje. Ne osoittavat, ettei kukaan meistä kykene täyttämään Jumalan vaatimusta, vaikka sydämemme tunnustaakin sen oikeaksi.
Jokin meissä vastustaa Jumalan rakastavaa tahtoa. Hyvää tehdessämmekin etsimme omaa etuamme.
Ellei meillä ole luottamusta Jumalaan, hyvyyden lähteeseen, huolehdimme ennen muuta omasta hyvinvoinnistamme. Silloin myös suhteet toisiin ihmisiin turmeltuvat.
Jumalan käskyt osoittavat meille, että elämämme tärkein ja perustavin asia on usko Jumalaan.
"Sinulle, ihminen, on ilmoitettu, mikä on hyvää. Vain tätä Herra sinulta odottaa: tee sitä mikä on oikein, osoita rakkautta ja hyvyyttä ja vaella valvoen, Jumalaasi kuunnellen."
Miika 6: 8
2 "Siitä me tiedämme rakastavamme Jumalan lapsia, että rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjään."
3 "Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa."
1. Joh. 5: 2, 3
Jumalan käskyt on rakkauden laki:
19
81
Vastaukset
- todettu on
Näin on, vääryydessä ja valheessa ei ole rakkautta.
- qntelen
Miksi adventismissa valehdellaan tästä käskystä?
5.Moos.4:15. Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella.
SENTÄHDEN HERRA,
SINUN JUMALASI
KÄSKI
SINUN
VIETTÄÄ
LEPOPÄIVÄN. - pyh!
qntelen kirjoitti:
5.Moos.4:15. Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella.
SENTÄHDEN HERRA,
SINUN JUMALASI
KÄSKI
SINUN
VIETTÄÄ
LEPOPÄIVÄN.Miten niin valehdellaan? Ei niin kukaan tee. Lue 2. Moos. 20:8-11.
- Minä olen ihminen:
qntelen kirjoitti:
SENTÄHDEN HERRA,
SINUN JUMALASI
KÄSKI
SINUN
VIETTÄÄ
LEPOPÄIVÄN."qntelen":le
Älä HUUDA ja vääristele Raamattua!
Ei se, että jos Jumala muistutti israelilaisia lepopäivän vietosta poista sitä kaikilta ihmisiltä.
Jeesus sanoi että sapatti on asetettu ihmistä varten. Jeesus ei koskaan sanonut, että lepopäivä on yksin juutalaisia varten.
Oikea sapatin vietto perustuu Jumalan kunioitukseen ja lepoon Herrassa. Jeesus sanoi, että:"Jumala asetti lepopäivän, ihmistä varten."
Miksi te yritäte kerta toisensa jälkeen valehdella siitä, että lepopäivä olisi vain juutalaisille ja kuitenkin olette tehneet itsellenne lepopäivän korvikkeen sunnuntaista?
Sunnuntai on saatanasta, sillä syyttäjä on ollut valehtelija alusta saakka, se haluaa rikkoa Jumalan käskyn ja vaihtaa sen ihmiskäskyyn.
Se varastaa meiltä Jumalan ilolla antaman lepopäivän ja laittaa tilalle omansa, ihmiskäskyn sunnuntain.
Jeesus sanat ovat tässäkin käyneet toteen: "Hyvin te muistatte isiltä oppimianne perinnäissääntöjä, mutta hylkäätte Jumalan käskyn."
Sunnuntai on vain isiltä opittu perinnäissääntö, jonka katollinen kirkko vahvisti ja pakoitti ihmiset noudattamaan saatanan asetusta. Se ei ole Jumalan asetus, eikä siksi muutu. - qntelen
Minä olen ihminen: kirjoitti:
"qntelen":le
Älä HUUDA ja vääristele Raamattua!
Ei se, että jos Jumala muistutti israelilaisia lepopäivän vietosta poista sitä kaikilta ihmisiltä.
Jeesus sanoi että sapatti on asetettu ihmistä varten. Jeesus ei koskaan sanonut, että lepopäivä on yksin juutalaisia varten.
Oikea sapatin vietto perustuu Jumalan kunioitukseen ja lepoon Herrassa. Jeesus sanoi, että:"Jumala asetti lepopäivän, ihmistä varten."
Miksi te yritäte kerta toisensa jälkeen valehdella siitä, että lepopäivä olisi vain juutalaisille ja kuitenkin olette tehneet itsellenne lepopäivän korvikkeen sunnuntaista?
Sunnuntai on saatanasta, sillä syyttäjä on ollut valehtelija alusta saakka, se haluaa rikkoa Jumalan käskyn ja vaihtaa sen ihmiskäskyyn.
Se varastaa meiltä Jumalan ilolla antaman lepopäivän ja laittaa tilalle omansa, ihmiskäskyn sunnuntain.
Jeesus sanat ovat tässäkin käyneet toteen: "Hyvin te muistatte isiltä oppimianne perinnäissääntöjä, mutta hylkäätte Jumalan käskyn."
Sunnuntai on vain isiltä opittu perinnäissääntö, jonka katollinen kirkko vahvisti ja pakoitti ihmiset noudattamaan saatanan asetusta. Se ei ole Jumalan asetus, eikä siksi muutu.Eihän tuossa kukaan puhunut mitä meidän pitää tehdä.
Mooseksen kirjasta lainatussa kohdassa kerrotaan lain antamisesta.
Ja te kerrotte sen toisinkuin Raamattu.
Mikä teitä vaivaa kun ette pysty keskustelemaan asioista asioina?
Tai tiedänhän minä.
Se johtuu että oikeasti tekin tiedätte ja olette umpikujassa. Jos myönnätte, todistatte kirkkonne opetuksen vääräksi. Ja mieluummin kuin uskoisitte kirjoitusten mukaisesti, teette ikioman opin .
Eikö Paavali nimenomaan sanonut, että te eksytte kun ette tunne kirjoituksia.
Paavalikin peruti oppinsa laista tähänkin lainkohtaan ja sen alkuperäiseen merkitykseen.
Mihin Raamattua sitten tarvittaisiin jos ei sen opetukseen tarvitse perustaa omaa uskomistaan.
Miksi te sitten olette tiukkoina sellaisiin asioihin joista ei ole mitään Raamatussa kerrottu? - qntelen
pyh! kirjoitti:
Miten niin valehdellaan? Ei niin kukaan tee. Lue 2. Moos. 20:8-11.
Tuossa selvästi kerrotaan "5.Moos.4:15. Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella.
Sentähden Herra
sinun Jumalasi käski sinun viettää lepopäivää."
Etkö tuohon usko?
Yksi suora kysymys johon on helppo vastata rehellisesti. Kyllä vaiko et?
- Jeesus on Hyvä
käskyt osoittavat että jokainen voi ne pitää ja niistä elää.
Jos tahdot elämään sisälle, pidä käskyt" Miten? " Ilman minua te ette voi mitään tehdä" Jeesus
Eli aloittaja sanoo: " Minussa ja minun sydämessäni ei asu mitään hyvää"... siellä ei asu Jeesuksen lähettämä Pyhä Henki joka on Hyvä!!
terv. benedi
sillä lailla ,sanoi Tarvajärvi- sydämessä:
>>>>Eli aloittaja sanoo: " Minussa ja minun sydämessäni ei asu mitään hyvää"... siellä ei asu Jeesuksen lähettämä Pyhä Henki joka on Hyvä!!
- Bengulle.....
Eikös Benkku asia ole niin, että vanhurskautus ja pelastuslahja on taivaassa.
Se ei ole sinussa, eli teoissasi, eikä minussa ja teoissani.
Siksi se on lahja, jonka uskon kautta saadaan lahjaksi. Se on Jumalan työ meissä.
Siksi Pyhä Henki sydämissämme saa aikaiseksi sen, että Henki kirkastaa tämän salaisuuden sydämeen, että uskoisimme lahjavanhurskauteen.
Tämän takia, koska se on lahja, esim. sinun syntisyyteesi ja rikkinäisyyteesi, on hyvä antaa anteeksi kaikille, jotka ovat sinua vastaan rikkoneet.
Näin ollen anteeksiantamus luetaan lahjana.
Tahtosi mukaan sinulla on oikeus, jopa velvollisuus lukea anteeksi kaiken sen, mikä rikkoo sitä käsitystäsi oikeudestasi johonkin, mutta sitä ei sinulla ole.
Jos sidot sydämessäsi anteeksiantamattomuuteen, olet kahdeessa niin kauan kuin haluat kahleita pitää mielessäsi ja käsissäsi.
Näitä anteeksiantamattomuuden kahleita sitten esitellään kaikille vastaantulijoille ja vaikka väitetään itse saaneen anteeksi, niin omat anteeksiantamattomuuden kahleet sitovat sinua.
Vapauteen ei Kristus ole sinua saanut vapauttaa, koska itse sitoo itsensä ajankahleisiin.
Sydämessä ei asu mitään hyvää, totta, eikä itse voi sitä muutta, mutta ulkopuolelta (Ylhäältä) tuleva rakkauden Henki voi yksin irrottaa kahleista.
Tämä Henki myös herättää elämään.
Mutta lahja on lahja, eikä lahjoja tehdä itse itselle, ne saadaan. - Armo ohjaa
Bengulle..... kirjoitti:
Eikös Benkku asia ole niin, että vanhurskautus ja pelastuslahja on taivaassa.
Se ei ole sinussa, eli teoissasi, eikä minussa ja teoissani.
Siksi se on lahja, jonka uskon kautta saadaan lahjaksi. Se on Jumalan työ meissä.
Siksi Pyhä Henki sydämissämme saa aikaiseksi sen, että Henki kirkastaa tämän salaisuuden sydämeen, että uskoisimme lahjavanhurskauteen.
Tämän takia, koska se on lahja, esim. sinun syntisyyteesi ja rikkinäisyyteesi, on hyvä antaa anteeksi kaikille, jotka ovat sinua vastaan rikkoneet.
Näin ollen anteeksiantamus luetaan lahjana.
Tahtosi mukaan sinulla on oikeus, jopa velvollisuus lukea anteeksi kaiken sen, mikä rikkoo sitä käsitystäsi oikeudestasi johonkin, mutta sitä ei sinulla ole.
Jos sidot sydämessäsi anteeksiantamattomuuteen, olet kahdeessa niin kauan kuin haluat kahleita pitää mielessäsi ja käsissäsi.
Näitä anteeksiantamattomuuden kahleita sitten esitellään kaikille vastaantulijoille ja vaikka väitetään itse saaneen anteeksi, niin omat anteeksiantamattomuuden kahleet sitovat sinua.
Vapauteen ei Kristus ole sinua saanut vapauttaa, koska itse sitoo itsensä ajankahleisiin.
Sydämessä ei asu mitään hyvää, totta, eikä itse voi sitä muutta, mutta ulkopuolelta (Ylhäältä) tuleva rakkauden Henki voi yksin irrottaa kahleista.
Tämä Henki myös herättää elämään.
Mutta lahja on lahja, eikä lahjoja tehdä itse itselle, ne saadaan.Miksi puhut ikäänkuin olisit vielä maailmassa, ja maailma sinussa?
Jumala uudessa liitossa nimenomaan kirjoitti lakinsa uskovan sydämeen, elämän ohjeiksi.. ja laki on : pyhä, oikea ja hyvä Room 7: 12
Ja olet myös hengellinen ihminen Room 7: 14... mutta jos sydän on epäpyhä, väärä ja paha, niin siitä seuraa, että : " Tuomion on määrä alkaa Jumalan huoneesta...jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu jotka eivät ole Jumalan evankeliumille ( johon lakikin, totuutena kuuluu) kuuliaiset.?
Vastaus siihen on: " " Pahat tullaan polttamaan helvetissä, ja kaikki kansat jotka unhottavat Jumalan" (eng versio) Ps 9: 17
Rakkaus Jumalaa kohtaan on että me pidämme hänen käskynsä!
En kertaa nyt sitä kuinka tullaan kristityksi..uskomalla Kristukseen ja katumalla jne..
Uskova on pelastettu armosta, ..mutta eivät kaikki kansat, eivätkä ne, joiden sydämessä asuu paha, ja jotka eivät rakasta Jumalaa.
"Rakkaus Jumalaa kohtaan on, että me pidämme Hänen käskynsä"..Ja käskyt ovat Jumalankoska hän ne kirjoitti 2 Moos 24: 12
Armo on ehdottomasti Jumalan lahja, sillä se saadaan uskon kautta Ef 2: 8
Ja meidän kohdalla usko on lujaluottamus siihen joka ei näy, ja ojentautuminen sen mukaan mitä toivotaan"
Sinä toivot pääseväsi Jumalan tykö kolmanteen taivaaseen,.. päästäksesi sinne sinun on "ojentauduttava" eli toimittava Jumalan käskyjen mukaan.
Ja kun niin teet, niin ethän silloin ole epäpyhä, väärä, ja paha.. vaan sinun sydämessäsi asuu hyvää!
Armo ja usko ovat molemmat Jumalan tekoja, ja silloin sinut on luotu Kriistukseen, koska Kristus on armollinen tuhansille...Mutta jos olet Kristuksessa Jeesuksessa, niin hän loi sinut armossa, uskon kautta suorittamaan hyviä tekoja, jotka hän jo edeltäpäin valmisti että me niissä vaeltaisimme jae 10
Jumala sai valmiiksi lakinsa, kun kirjoitti sen omalla sormellaan 2 Moos 31: 18..Ja koska Mooses teki taulut, niin se tarkoittaa, että Jumalan uskossa oleva on ollut osallisena lain valmistamiseen!
Joten jos sinussa asuu paha, niin olet lähellä että teet itsellesi epäjumalan, joko puusta, kankaasta, hopeasta, kullasta..ja teet suuren synnin.
Jumalan armo on ilmestynyt meille pelastukseksi, ja se armo juuri kasvattaa meitä että me hylkäämme jumalattomuuden ja maailmalliset himot.. jotka esiin tulevat silloin kun uskova on laiton! terv benedi
Armo ohjaa hyviin tekoihin!
Rakkauden laki on tässä.
Room. 5:5
mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.- Uskoa tarvitaan
Room 5: 5..Siitäpä onkin kyse: Sillä katso päivät tulevat, jolloin minä teen heidän kanssaan uuden liiton, en sellaista liittoa jonka he rikkoivat,..vaan minä kirjoitan lakini heidän sydämiinsä...
Pelastuksen toivo, perustuu siihen että olemme ja elämme lakia noudattaen , pyhiä, oikeita, ja hyviä Room 7: 12
Jeesus kuitenkin muistutti: " Ilman minua te ette voi mitään tehdä" Jeesus
Kirjoitin tämän siksi, kun osa teistä sanoo: " Emme pysty lakia noudattamaan"
Ja tottahan se on, Jumalan evankeliumille kuuliaiseksi tuleminen vaatii Kristuksen Pyhän Hengen läsnäolon. Sillä Pyhä Henki: " Muistuttaa, varoittaa, nuhtelee, opettaa, rukoilee jne. Hän se vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen niin että Kristuksen tahto tapahtuu meissä.
Kuten Mooses, uskovana oli Jumalan työtoveri, ja mm. auttoi lain valmistelussa, samoin mekin autamme Pyhää Henkeä, että se mikä on Kristuksen olisi myös meidän!
Ja se apu on: " Tahto meillä on hyvän tekemiseen,..mutta ei voimaa"!
No, nyt tämä Pyhä Henki on lähetetty teille voimaksi, että Jumalan tahto teissä tapahtuisi!
Jos olemme määrätyt lapseuteen, Jeesuksen Kristuksen armon kautta, niin sen jälkeen meissä tapahtuu hänen mielisuosionsa, eikä meidän!
Kristus ei taputa käsiään ja anna suosiota meidän teoillemme, vaan omille teoilleen jotka olivat Jeesuksen Isässä tehdyt.
Lunastus ja rikkomustemme anteeksi saaminen, tuli hänen verensä kautta, koska hän on Armosta rikas.
Jos teet laittomuutta tahallasi, pilkkaat armon Henkeä.. kertomalla: " rikon lakia, vaikka Jeesus ei annakaan sille suosiotaan, koska Jumalan armoa on ylenpalttisesti!"
Oksettava ajatus!
Huomaa: " Tätä armoa on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi" Ef 1: 8
Armoa ei ole tarkoitettu tyhmyyksien tekemiseen, vaan viisaudeksi ja ymmärrykseksi!
" Se, joka tietää mitä on tehtävä, eikä tee, se tekee syntiä"
Jos tiedät ettei epäjumalankuvia saa tehdä, aborttia, aviorikosta, niin että ulkopuolinen varastaa toiselta vaimon ja perheen, ja jos tiedät ettei saa homoilla.. eli toteuttaa homoilua, ja homoilet, teet syntiä, jos olet uskossa.
Kristushan ei kuollut maailman edestä, vaan omiensa edestä!
Eli ennen meissä hallitsi synti- kuolemassa..nyt on toiveena että armo hallitsisi vanhurskauden kautta ( oikein ajatteleminen) iankaikkiseksi elämäksi Jeesuksen - Jeesuksen usko
Jari-pekalle!
Juuri niin ja Jumalan rakkaus saa meissä aikaan sen oikeudenmukaisuuden, ettemme enää tietoisesti elä vääryydessä, emmekä haluaa tehdä pahaa, vaan ilomielin pidämme arvossa Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
Me olemme vanshurskautetut Jeesuksen uskon kautta, sillä vain hänessä ja hänen uskonsa kautta kelpaamme Jumalalle. Lopunaikana kysytään näitä kahta asiaa:
Ilm. 14:12 - Jeesuksen usko
Jeesuksen usko kirjoitti:
Jari-pekalle!
Juuri niin ja Jumalan rakkaus saa meissä aikaan sen oikeudenmukaisuuden, ettemme enää tietoisesti elä vääryydessä, emmekä haluaa tehdä pahaa, vaan ilomielin pidämme arvossa Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
Me olemme vanshurskautetut Jeesuksen uskon kautta, sillä vain hänessä ja hänen uskonsa kautta kelpaamme Jumalalle. Lopunaikana kysytään näitä kahta asiaa:
Ilm. 14:1212 "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon."
Ilm. 14: 12 - ...
Jeesuksen usko kirjoitti:
12 "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon."
Ilm. 14: 12...
Uskoa tarvitaan kirjoitti:
Room 5: 5..Siitäpä onkin kyse: Sillä katso päivät tulevat, jolloin minä teen heidän kanssaan uuden liiton, en sellaista liittoa jonka he rikkoivat,..vaan minä kirjoitan lakini heidän sydämiinsä...
Pelastuksen toivo, perustuu siihen että olemme ja elämme lakia noudattaen , pyhiä, oikeita, ja hyviä Room 7: 12
Jeesus kuitenkin muistutti: " Ilman minua te ette voi mitään tehdä" Jeesus
Kirjoitin tämän siksi, kun osa teistä sanoo: " Emme pysty lakia noudattamaan"
Ja tottahan se on, Jumalan evankeliumille kuuliaiseksi tuleminen vaatii Kristuksen Pyhän Hengen läsnäolon. Sillä Pyhä Henki: " Muistuttaa, varoittaa, nuhtelee, opettaa, rukoilee jne. Hän se vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen niin että Kristuksen tahto tapahtuu meissä.
Kuten Mooses, uskovana oli Jumalan työtoveri, ja mm. auttoi lain valmistelussa, samoin mekin autamme Pyhää Henkeä, että se mikä on Kristuksen olisi myös meidän!
Ja se apu on: " Tahto meillä on hyvän tekemiseen,..mutta ei voimaa"!
No, nyt tämä Pyhä Henki on lähetetty teille voimaksi, että Jumalan tahto teissä tapahtuisi!
Jos olemme määrätyt lapseuteen, Jeesuksen Kristuksen armon kautta, niin sen jälkeen meissä tapahtuu hänen mielisuosionsa, eikä meidän!
Kristus ei taputa käsiään ja anna suosiota meidän teoillemme, vaan omille teoilleen jotka olivat Jeesuksen Isässä tehdyt.
Lunastus ja rikkomustemme anteeksi saaminen, tuli hänen verensä kautta, koska hän on Armosta rikas.
Jos teet laittomuutta tahallasi, pilkkaat armon Henkeä.. kertomalla: " rikon lakia, vaikka Jeesus ei annakaan sille suosiotaan, koska Jumalan armoa on ylenpalttisesti!"
Oksettava ajatus!
Huomaa: " Tätä armoa on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi" Ef 1: 8
Armoa ei ole tarkoitettu tyhmyyksien tekemiseen, vaan viisaudeksi ja ymmärrykseksi!
" Se, joka tietää mitä on tehtävä, eikä tee, se tekee syntiä"
Jos tiedät ettei epäjumalankuvia saa tehdä, aborttia, aviorikosta, niin että ulkopuolinen varastaa toiselta vaimon ja perheen, ja jos tiedät ettei saa homoilla.. eli toteuttaa homoilua, ja homoilet, teet syntiä, jos olet uskossa.
Kristushan ei kuollut maailman edestä, vaan omiensa edestä!
Eli ennen meissä hallitsi synti- kuolemassa..nyt on toiveena että armo hallitsisi vanhurskauden kautta ( oikein ajatteleminen) iankaikkiseksi elämäksi Jeesuksen>>Kristushan ei kuollut maailman edestä, vaan omiensa edestä!
ALOITUSAIHE: "JUMALAN KÄSKYT ON RAKKAUDEN LAKI - SYDÄMESSÄ"
## Jumalan käskyt ilmaisevat, millä ehdoilla kaikkien on hyvä elää. Niihin sisältyvä rakkauden vaatimus tunnetaan kaikissa uskonnoissa ja kulttuureissa.
Ihminen ymmärtää, että Jumalan käskyissä on ilmaistuna elämän oma laki. ##
Mutta arkielämässä tosissaan sinnittelevä ymmärtää sydämessään, että laki on kieltokokolelma pikemminkin ja on niitä vaten, jotka eivät ymmärrä rakastaa.
Eihän vihamiestään rakastava ihminen tarvitse edes tätä käskyä: "Älä tapa!".
Totuus taitaa olla sentapainen, että laki paljastaa ihmisen tarvitsevan täyttyä jumalallisella rakkaudella YLHÄÄLTÄ, jotta kuoleman tuottamisen sijasta tuottaisi elämää.
Mutta tarkoittiko aloittaja ehkä sellaista, että rakkaus olisi ikäänkuin piilotettu kymmeneen käskyyn, sillä sitähän ei siellä mainita? Vaan miksikäs sitä ei sitten kirjoitettu suoraan sinne, vaan Jeesus sanoi, että UUDEN käskyn minä annan teille: rakastakaa? Nytpä on niin, että lakia voi noudattaa ilman rakkauttakin, se ei tosin tuota hyvää hedelmää. Sensijaan rakkauden tie tuottaa aina vain hyvää hedelmää.
No, kyllä aloittaja ihan oikeaa asiaa puhuu; tahdon vain tähdentää, että kun yllytetään rakastamaan, niin laki tulee täytetyksi Jumalan tahtomalla tavalla.
Mutta jos yllytetään lakia täyttämään, kylmenee useimpien rakkaus.
On toki niinkin päin, kuten Raamattu sanoo, että "kun laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus". Raamattu tähdentää yhtä lailla lakia kuin rakkautta.
Laki ja evankeliumi kulkevat käsi kädessä, mutta suurin niistä on rakkaus.
Paavali toteaa, että TÄRKEÄÄ on käskyt, mutta toisaalla rakkauden ylivertaisuutta korostaakseen, mainitsee, että AINOA tärkeä on - rakkaus . . .
Gal.5:6
Kristuksessa Jeesuksessa on yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei. Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko.
1.Kor.7:19 :
On yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei;
tärkeää on Jumalan käskyjen noudattaminen.
Antti- Armo kasvattaa
Antti on armossa edistynyt Jumalan tuntemisessa,..eikää enää sekoita Mooseksen lakia ja Jumalan lakia toisiinsa..vaikka nekin ovat yhtä, eivät siis antagonisteja toisilleen t. benedi
- ölkjhgfweryuio
Ympärileikkaus on kastraatiota vastaava loukkaus lapsen kehon koskemattomuutta vastaan, lapsen saamat psyykkiset vammat ovat mittavat ja purkautuvat aikuisiässä erinlaisina väkivallantekoina ja ongelmina seksuaalielämässä. (Freud, A., 1952)
Viime aikoina on ollut suosittua perustella ainakin poikien ympärileikkausta lääketieteellisin tekosyin. Mutta koska poikien ympärileikkausta on harrastettu jo ainakin 5000 vuotta, on tuskin todennäköistä, että ne perimmäiset syyt ovat lääketieteelliset.
Todellisen syyn kertoo suurimpana juutalaisena filosofina pidetty Moses Maimonides: YMPÄRILEIKKAUKSEN TARKOITUS ON SEKSUAALISEN HALUN JA KYVYN VÄHENTÄMINEN MORAALIN KORJAAMISEKSI SEKÄ RYHMÄÄN SITOUTTAMINEN.
Suomeksi sanottuna tämä tarkoittaa itsetyydytyksen, tai "itsesaastutuksen" kuten uskovat asian myös ilmaisevat, estäminen.
-Esinahka on peniksen tuntoherkin alue. Ympärileikkaamattomat miehet raportoivat sen olevan myös seksuaalisuudelle tärkein, merkittävästi terskaa tärkeämpi.
-Koreassa aikuisten miesten ympärileikkaus on yleistä. Alle sadasta haastatellusta 41 ilmaisi penetraatiokykynsä heikentyneen leikkauksen jälkeen, lisäksi tuli ongelmaksi saada itsensä kiihottumaan sooloseksissä ja mielihyvä väheni. Nuorilla ympärileikatuilla on useammin ongelmia saada erektio tai orgasmi.
-Ympärileikkaus kehittää peniksen päähän kovettuman, joka vähentää tuntoherkkyyttä. Se vaatii mieheltä kovempia ponnisteluja orgasmin saavuttamiseksi ja voi aiheuttaa kipuja naiselle. Koska miehellä ei ole esinahan liukuvaa liikettä suojana, yhdynnällä voi olla tuskallinen vaikutus naisen limakalvoihin.
-Suomessa poliisi tutkii muista kuin lääketieteellisistä syistä tehtyjä ympärileikkauksia törkeinä pahoinpitelyinä......ja erittäin hyvästä syystä.
Ympärileikattu penis on tunnoton ja yhdyntä on pakonomaista laukeamisen odotusta, laukeaminen ikäänkuin päättää pitkän piinan.
Myös suurin osa amerikkalaisista on ympärileikattuja, todennäköisesti juutalaisen suunnitelman mukaan, sulautuvat paremmin joukkoon ja jaettu vahinko on kaksinkertainen vahinko.
"Nuoruusvuosinani en näyttänyt penistäni kenellekään."
"En mennyt ulos urheilemaan syystä etten halunnut riisuutua ja olla suihkussa muiden kanssa."
"En ole koskaan osallistunut koulun yleisurheiluun tai naku-uintiin."
"Luulin että arpi oli rumin mitä olen koskaan nähnyt."
"Pidin penikseni ulkonäköä niin kauhistuttavana, että harrastin seksiä vain pimeässä."
"Tunsin olevani enemmän alasti kuin muut."
"Olen aina ollut tietoinen miltä tuntuu tarjota rumaa penistä seksikumppanille."
72 vuotias mies kertoo, että hän tuntee olevansa silvottu ja epämuodostunut "olen vihainen ympärileikkauksestani ... tänään olen aivan raivoissani!"
Toinen kertoo, ympärileikkaus on "barbaarista" ja että hän on vihainen ja vihamielinen vanhempiaan kohtaan.
"Olen nyt 50-vuotias", toinen kirjoittaa, "ei päivää ole vierähtänyt ympärileikkauksesta, ettenkö olisi kärsinyt tuskaa ja raivoa."
Yksi on hämmästynyt siitä, että kirjoittajat eivät ole tunteneet voivansa keskustella vapaasti tunteistaan paitsi satunnaisesti läheisen ystävän kesken.
"En ole koskaan puhunut tästä asiasta aijemmin", yksi heistä kirjoittaa, "se auttaa jos voi kertoa jollekin.
Toinen kirjoittaja sanoi, "kerran puhuin minun ympärileikkauksesta terapiassa, itkin koko tunnin ja olisi voinut itkeä kauemminkin."
Pelko hylkäämisestä ja pilkasta saattaa selittää epäröintiä paljastaa tunteitaan.
Yksi mies puhui lääkärille "Tunnen olevani silvottu" , lääkäri sanoi hänelle: "Älä ole naurettava! Ole iloinen siitä, mitä olet saanut."
"Kun yritin kertoa äidilleni," toinen kirjoittaa ", hän pilkkasi minua sanomalla," Mitä sinä välitä, jos olet menettänyt hieman iho? "
Kolme miehistä miettii vakavasti mahdollisuutta pyytää kirurgia palauttamaan esinahka.
http://www.nocirc.org/symposia/first/robertson.html
CHILDHOOD CIRCUMCISION:
LONG-TERM EMOTIONAL CONSEQUENCES
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad961585- 541063
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että404988- 166932
- 57772
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124737- 51688
- 77661
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38655- 57651