Se oli pari päivää ennen Saksojen yhdistymistä, kun läksin Suomesta opiskelemaan Westfaleniin ja sillä tiellä olen edelleenkin. No toki en enää opiskele, mutta tässä elämän vaiheessa olen ajatellut, voisiko tutustua vielä naiseen Suomesta? Aluksi vain kaukosuhteiseen ajatusmaailman vertailuun, sillä kenties olen kasvanut liian kauas suomalaisesta ylisuorasukaisesta - uskaltaisinko sanoa: ikäänkuin toista kunnioittamattomasta kanssakäymisen tavasta.
Kävin tänä kesänä suomalaisella tanssipaikalla (tanssiravintola), mutta koin olevani kuin väärässä filmissä. Korostan sitä, että en arvostele suomalaista tapakulttuuria, epäilen lähinnä itseäni, olenko kenties kasvanut siitä 22 vuodessa liian kauas pois.
Puolet elämästä poissa Suomesta - entä nyt?
3
174
Vastaukset
- lähestyjä
Miten saksalaiset kohtelevat toisiaan? Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että Suomessa saatetaan olla aika töykeitä. Olen aina ajatellut, että saksalaiset saattaisivat olla aika samanlaisia. Millaisia ihmissuhdetaitajia he ovat?
- Zum Wohl
Vaihdetaan, ap. Haluaisin Saksaan, koska täkäläiset miehet sentään vielä arvostavat naisia. Tapasin kesällä mahtavan saksalaisen miehen, ja mietin, että miten itse osaisin Saksassa elää, kun olen yli 30 vuotta tässä maassa touhua katsonut :)
Mulla sama ongelma, mutta olen nainen ja asunnut kohta 20 v myös Euroopan keskellä. Olis kiva tutustua suomalaiseen mieheen, mutta tämä etäisyys arvelluttaa sekä ehkä myös se, etten ole enää ihan "normisuomalainen".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as983772Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna363251- 603219
- 683029
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)682894Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.672819On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632524Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802321- 692168
- 452162