Ne tulevat koulutetuilta ihmisiltä, joille isä on opettanut että auto kuuluu vaihtaa merkkiliikkeessä.
Merkkiliike voi hyvittää näiden ihmisten käytetyistä autoista miten vähän tahansa, koska he eivät osta uudempaa autoaan muualta. Hyvityksissä alarajana on vain kilpailevan liikkeen tarjous. Merkkikiikkeet voivat sopia aivan estoitta keskenään, miten vähän mistäkin autosta hyvitetään. Se on liikkeille win-win -tilanne. Käänteinen kartelli jossa ei ole sovittu myyntihinnoista, vaan ostohinnoista.
Merkkiliikkeiden tarkoitus on myydä uutta ja uudehkoa kalustoa. Alhaisen hyvityksen vaihtoautoista suuri osa päätyy pienille autokauppureille, jotka hinnoittelevat ne takaisin markkinahintaiseksi ja myyvät Nettiautossa eteenpäin.
Miksi se alkuperäinen autonvaihtaja ei itse myy autoaan Nettiautossa olennaisesti parempaan hintaan kuin liikkeen vaihtohyvitys näennäisine alennuksineen uuden auton hinnasta? Siksi, että isä on opettanut vaihtamaan auton merkkiliikkeessä.
Mistä halvat vaihtoautot tulevat?
11
420
Vastaukset
- jwmegwruighu
"Miksi se alkuperäinen autonvaihtaja ei itse myy autoaan Nettiautossa olennaisesti parempaan hintaan kuin liikkeen vaihtohyvitys näennäisine alennuksineen uuden auton hinnasta?"
Koska auton vieminen sinne liikkeeseen on helppoa ja vaivatonta, koska
A) Ei typeriä vaihtotarjouksia autoista, joita EI ITSE HALUA.
B) Ei virtuaalisia kaupansopijoita. Useinkin käytettyä autoa yksityisesti myydessä käy niin että puhelimessa asialliselta tuntunutta ostajaa ei koskaan näy.
C) Huijareita on. Ajokorttia ei kysyttäessä löydykään, luovaria ei haluta tehdä ym.
D) Jos myyjä on naisihminen, eikä talossa ole isäntää, saattaa tuntemattoman miehen päästäminen omaan kotiin olla epämiellyttävää. Toki on harvinaista että raiskaaja/ryöstäjä käyttäisi auton koeajoa verukkeena, mutta tapauksia ovat yksittäistapauksetkin
E) Koeajoa varten joudut tekemään tiettyjä järjestelyjä. Varaamaan aikaa, puunaamaan auton ym. Ja sitten kun kauppoja ei tulekaan, alkaa kierto alusta.
Sitten tietenkin on periaatekysymys mitä en itse ymmärrä toisin kuin edellä mainittuja syitä. Joillain ylpeys ei anna myydä autoa tiettyä kipurajaa alemmalla hinnalla vaikka ko. hinta olisi parempi kuin liikkeen vaihtohyvitys. Ei haluta antaa jollekin yksityiselle ostajalle sitä mahdollisuutta että tekisi hyvän diilin. Halutaan ikään kuin olla niskan päällä, yleensä taustalla on se mainitsemasi isä joka soimaa että liian halvalla annoit mennä.- Sini84
>"D) Jos myyjä on naisihminen, eikä talossa ole isäntää, saattaa tuntemattoman miehen päästäminen omaan kotiin olla epämiellyttävää. Toki on harvinaista että raiskaaja/ryöstäjä käyttäisi auton koeajoa verukkeena, mutta tapauksia ovat yksittäistapauksetkin"
Naisena voin sanoa että johan oli veto! Jos uskallan kotisohvalta kävellä ulos autolleni niin totta helkkarissa uskallan tehdä autosta kaupatkin. Eihän sitä ostajaa tarvitse päästää kotiinsa ellei halua. Paperit voi tehdä vaikka huoltoaseman kahvilassa kuten useimmat miesmyyjätkin tekee.
- asialliset hyvitykse
Autoliike maksaa paremman hinnan uudehkosta käytetystä.
Merkkiliike subventoi vaihtohyvitystä saadakseen myytyä sen uuden auton ja jälkimarkkinointi (huollot) ovat pääasiallinen tulolähde joilla autoliike elää.- asiaton asiallinen
"Autoliike maksaa paremman hinnan uudehkosta käytetystä."
Uudehkosta autosta saa käytännössä parhaan hinnan viemällä merkkiliikkeeseen vaihtoon ns. tyyppikauppana (3 vuotta vanha Toyota vaihtuu uuteen). Teoriassa toki yksityisesti myydessä saisi paremman hinnan mutta vain teoriassa. Kymppitonni on jos sen luokan hinta yksityisessä kaupanteossa, että hyvin harva siihen lähtee.
Vanhemmassa autossa taas toisin päin. Liike saattaa antaa paperilla hyvältä kuulostavan vaihtohyvityksen mutta käytännössä auto menee heille puoli-ilmaiseksi. Yksityisesti myymällä saat markkinahinnan, kunhan tiedät mikä on se markkinahinta, etkä liioittele auton kuntoa.
- typeriä aloituksia
Miksi sinulla on aina valtava tarve halveksua ihmisiä, jotka asioivat kunnon merkkiliikkeissä?
Sinut tunnistaa jo käsialasta. Kamala katkeruus merkkiliikkeitä ja niiden asiakkaita kohtaan.- jghhhgx
Komppia tälle. Toki jos ei ole koskaan kunnon merkkiliikeessä käynyt, niin ne ennakkoluulot jylläävät
- aloittja
jghhhgx kirjoitti:
Komppia tälle. Toki jos ei ole koskaan kunnon merkkiliikeessä käynyt, niin ne ennakkoluulot jylläävät
Lasipalatsit ja niiden takatukkumyyjät kumoon! Autovero pois!
- ........tyjt
aloittja kirjoitti:
Lasipalatsit ja niiden takatukkumyyjät kumoon! Autovero pois!
http://www.nettiauto.com/yritys/laakkonenherttoniemi
Kenellä noista näet takatukan?
- Siksi kun
"Miksi se alkuperäinen autonvaihtaja ei itse myy autoaan Nettiautossa..."
Sieltä ei tunnu tosiostajaa löytyvän, -50% tarjoajaa, jobbaria ja romunvaihdattajia sitäkin enemmän.
Toisekseen oletko itse valmis maksamaan 20 t€ käteisellä, jos kauppa tehdään vastaavan palvelun avustuksella?- paatunut kauppuri
Hyvittääkö ne liikkeet autostasi oikeasti enemmän kuin itse Nettiautossa saisit?
Jo on herkkänahkainen myyjä jos hyväksyy vain yhden puhelinsoiton jonka senkin pitäisi heti johtaa kauppaan.
Työskentelet millä alalla tahansa, saat takuulla vastailla asioista myös sellaisille ihmisille jotka ei ole ihanneasiakkaitasi. Vai onko nyt kysymys siitä, että et osaa sanoa Ei Kiitos ? - 34ty2435y34
paatunut kauppuri kirjoitti:
Hyvittääkö ne liikkeet autostasi oikeasti enemmän kuin itse Nettiautossa saisit?
Jo on herkkänahkainen myyjä jos hyväksyy vain yhden puhelinsoiton jonka senkin pitäisi heti johtaa kauppaan.
Työskentelet millä alalla tahansa, saat takuulla vastailla asioista myös sellaisille ihmisille jotka ei ole ihanneasiakkaitasi. Vai onko nyt kysymys siitä, että et osaa sanoa Ei Kiitos ?Se, että työkseen vastaa kyselyihin, tarjouspyyntöihin, reklamaatioihin tai tekee niitä itse, ei tarkoita että jaksaisi vapaa-ajallaan kuunnella näitä "kauvas on sulla ollu-notta miksikö myyt kun on vasta kolome vuotta sulla ollu-voes sitä muuten tulla kattomaan mutta kun olen täältä kuappijosta ja vaemoltakin pitääs tuo väri kysellä" -soittoihin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2582717Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka172197Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3351928- 1051659
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois901576Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2071291- 671210
- 251141
- 501103
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl751053