Yläluomileikkaus: Sopivasti pois, ei liikaa

yläluomet

Miten määritellä oikea ja sopusuhtainen rasvan poiston määrä yläluomileikkauksessa, ei liian vähän, mutta ei myöskään liikaa?

Oheinen herra harmittelee luomileikkaustaan jossa geeniperäisistä "pussiluomistan" tehty "ontot luomet."

Toisinaan näkee muitakin vastavia jossa lopputulos ei ole luonnollinen vaikka mekaanisesti luomet toimisivatkin normaalisti ja sitten toisilla hyvin luonnollinen lopputulos, kuten eräällä sukulaisella.

Ilmeisestikin tulisi pyrkiä aluperäiseen geeniperimäiseen tilaan, eli siihen millaiset luomet ovat luonnostaan olleet hieman nuorempana ennen liikarasvan kertymistä. Siis nuoruus-aikuiskuvat malliksi kirurgille.

Miten on, ilmeisesti hyvin toteutettu ja onnistunut kertaleikkaus rittää eliniäksi? Luomiin ei liene enää sittemmin niin suuresti rasvaa kerry, ellei jotakin poikkuksellista terveysongelmaa esiinny?

"Kenny Rogers tätä nykyä. Muusikko on sanonut katuvansa silmäleikkausta."

- http://www.iltalehti.fi/viihde/201210130152948_vi.shtml

-

24

4080

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan tyytyväinen

Pätevä lääkäri osaa arvioida minkä verran ja millä tavalla yläluomista pitää poistaa.

Minulla ainakin yläluomileikkauksessa leikattiin ensisijassa vain löystynyttä nahkaa luomista, ei poistettu rasvaa luomien alta. Silmäluomeni oli suunnilleen tyyppiä "Esko Aho". Lisäksi silmien sisänurkkaan oli kasvanut muutaman vuoden aikana selvästi erottuvat rasvapatit jotka poistettiin leikkauksen yhteydessä ja silmät palautuivat aikaisempaan malliin.

En kadu yläluomileikkaustani koska näin sain korjattua roikkuvat luomet normaaleiksi.

• yläluomet

Nähdäkseni iän myötä luomien kasvamisessa nimenomaan on kyse liikarasvan kertymisestä luomiin, joka poistetaan ja samalla myös leikataan ylimääräistä "nahkaa" / ihokudosta pois.

Osalla on ollut murheita leikkaustuloksen onnistumisen suhteen ja operaatio ei ole aivan niin simppeli kun usein ajatellaan. En sitten tiedä millaista prosenttiosuutta nuo ei toivotusti onnistuneet leikkaukset edustavat. Tetysti lähtökohtiakin on erilaisia, mutta tässäkin sen pätevän kirurgin valitseminen on tärkeää..

Hienoa, että 'esko-aho' mallisista luomista tuli halutut korjattuna. Kyseisellä herralla olisi ehkä voinut ottaa hieman / jonkin veran enempikin pois (?) vaikka lopputulos olikin paljon korjaantunut entiseen nähden.

Olettaisin, että geneettinen perimä on alunperin valinnut oikean kombinaation luomityypin ja silmäkaaren luiden muodon ja mittasuhteiden kesken ja siitä paljon poikkemainen tuottaa sitten ei luonnollisen lopputuloksen.

Joillakin julkkiksilla toisinaan näkee juuri tuollaisia Kenny Rogers tyyppisesti "tyhjennettyjä" luomia ja toisinaan lopputuloksena on hieman, anteeksi ilmaisu, mutta siansilmät, jopa kuin silmät olisivat pinentyneet edelliseen nähden vaikka luomet "tyhjennetty." Samalla hieman steriili ja osin ilmeetön silmien yleisolemus. Ilmeisesti heillä tarkoituksenakin on ollut tehdä suuri muutos, joka poikkeaa alkuperäisestä. Joillain heistäkin lopputulos vaikuttaa luonnollisemmalta.

Eräälle suht' kunnioitettavaan ikään ehtineelle tuttavan ystävätterelle on tehty kasvojen korjauksia, en tiedä sen tarkemmin, mutta luomensakin ovat tuon Rogesin tyyppiset ja hieman siirusilmät. En tosin tiedä millainen on ollut lähtökohta.

Itsellä alkanut jo joitakin vuosia haitata hieman likaa painavat yläluomet, ei suinkaan pahat tai kiinitä ulkopuolisten huomiota, mutta jossakin vaiheessa olisi ajatus niitä hieman kevennyttää. Ilmeisesti kannattaisi ottaa tapaamiseen muutamia nuoruus-aikuisvuosien kuvia malliksi.

Joskus ollut ajatus kevennyttää ehkä hieman enempi, mutta "rogersseja" lopputulokseltaan en haluaisi... Taitanee olla viisainta pyrkiä alkuperäiseen luonnoliseen malliin, niin luonnolisuus säilyy.

• isoapuollut

Yläluomileikkaus paransi vuosia jatkuneen pääsäryn ja kaupan päälle nuorensi 15 vuotta. Päivääkään en ole katunut :)

• yläluomet

Mukava kulla onnistuneesta toimenpiteestä, vaikka avauksen kysymykseen ei antanutkaan lisävaistusta.

• ihopussit muistovain

Hei aloittaja, täällä vasta odotellaan tuloksia... tikit saan poissa viikon päästä, ja nyt on naama kuin halloweenviikonmöröllä :D - toivottavasti ei tule lapsiparkoja karkkiensa ja keppostensa kanssa oven taakse!

Kyselit tuossa ketjun alussa, miten määritellä "oikea ja sopusuhtainen rasvan poiston määrä yläluomileikkauksessa". Itse vastaisin; yhdessä lääkärin kanssa. Plastiikkakirurgi kyllä ymmärtää rajat. Sen lisäksi ilmehtimällä, nuoruuden kuvia katsellen, jutellen ja omista haluistasi kertoen.

Ja lääkärihän sen lopulta määrittelee, mitä kasvoistasi pystytään poistamaan niin, että luomet vielä menevät kiinni ja lopputulos on suht luonnollinen. MInulta poistettiin sekä roikkuvaa nahkaa että rasvaa. Poistettavaa oli niin paljon, että arvet vedettiin poskiluiden yläpuolelle pitkälle - kohottaa noita alapusseja ja poskipäitä tämä nahanpoisto samalla. Suoraan sanoen nyt näyttää kuin olisin käynyt kasvojenkohotuksessa myös :) mutta saattaapi olla sitä kuuluisaa turvotusta vain. Siis ikäänkuin vuosien jälkeen näyttäisi, että minulla on myös korkeat poskipäät :)

NÄytän nyt hirveältä, mutta päänsäryt, ikäistäni vanhemmalta näyttäminen ja luomien vuoksi suoranainen näkökentän kaventuma ollut ongelmani jo vuosia. Olen vain tällä hetkellä niin äärettömän onnellinen, että uskalsin mennä! :) Toimenpide tehtiin puudutuksessa - se oli kieltämättä vähän "spookya", kun silmät aukenivat siinä kesken operaation, samoin loppui pariin otteeseen puudutusaineen vaikutus. Mutta heti kun pistettiin lisää, tunnottomuus palasi.

Summa summarum olen tyytyväinen: pari tuntia meni, tunnin makoilin jääpalapussi kasvojen päällä ja siitä suoraan auton rattiin ja kotio.

• yläluomet

>> MInulta poistettiin sekä roikkuvaa nahkaa että rasvaa. Poistettavaa oli niin paljon, että arvet vedettiin poskiluiden yläpuolelle pitkälle .......mutta päänsäryt, ikäistäni vanhemmalta näyttäminen ja luomien vuoksi suoranainen näkökentän kaventuma ollut ongelmani jo vuosia.

Millainen on nyt tilanne kun viestistäsi on reilu kuukausi kulunut? Toivottavasti täysin ok.

Itselläni yläluomien paino vuosien saatossa on alkanut hiljalleen häiritä yhä enempi ja siksi olen harkinnut toimenpiteen teettämistä. Haluaisin mahdollisimman luonnollisen lopptuloksen.

Mahtaneeko lopputulos yleensä olla elinikäinen niin, ettei keski-iässä onnistunutta toimenpidettä tarvitse enää myöhemmin uusia?

Alla olevassa artikkelissa mainitaan, että mikäli tavetta, niin kulmakarvojen kohotus on mahdollista tehdä samasta viillosta kuin yläluomien korjaus.

Sen suhteen olen hieman skeptinen johtuen siitä, että toisinaan näkee kovin luonnottomia lopputuloksia. Tarvittaessa hienokseltaan kevyt kohotus vaikkapa lähinnä kulmien alueelta jos on taipumusta väsyneen oloiseen ilmeeseen kulmien laskemisen vuoksi. Toki tämänkin suhteen ihmiset ovat yksilöitä luonolliselta rakenteeltaan.

Yläluomien korjaus laserilla:

- http://www.lasertilkka.fi/laser-tilkka/silmaluomet/ylaluomien_korjaus_laserilla

Ohessa hieman vanhemmalla herralla on oikein onnistunut ja hyvin luonnollinen lopptulos ja lisäksi lähtökohta huomioiden ( toivotavasti ko. klinikan kuvat ennen vs. jälkeen ovat aitoja, ei photoshopattuja ):

- http://www.lasertilkka.fi/images/gallery/Silmaluomet_1b.jpg

- http://www.lasertilkka.fi/laser-tilkka/silmaluomet/kuvagalleria/C31/

Avauksessa ajattelin mm. melko usein nähtäviä oheisen (surullisenkuuluisan italialaisen poliitikon) esteettisen kirurugian tulosta silmäluomien osalta, jollaista en itselleni halua. Eivät vaikuta luonnollisilta, joskaan en tiedä lähtökohtaa.

- http://revolutiontunisie.files.wordpress.com/2009/12/article_berlusconi.jpg

- http://www.7sur7.be/7s7/fr/1536/Economie/article/detail/1546488/2012/12/10/Crise-politique-les-taux-italiens-en-nette-hausse.dhtml

- http://www.7sur7.be/7s7/fr/1505/Monde/article/detail/1546392/2012/12/10/Le-patron-du-MES-s-inquiete-de-la-situation-en-Italie.dhtml

• Tuhotutsilmät

Ei kannata mennä leikkaamaan yläluomia. Itse leikkautin marraskuun2012 alussa ja tulos on melko karsee. Syvät pitkät kirkuvanpunaiset arvet. Luomia kiristää hitosti ja kamalat arvet pilaa elämän. Meikillä ei saa yrityksistä huolimatta arpia peittoo.. En olisi ikinä mennyt jos olisin arvannut miltä lopputulos näyttää ja tuntuu.

• yläluomet

Tehtiinkö toimenpide yleisellä vai yksityisellä puolella ja oliko kirurugi todellinen plastiikkakirurgi vai yleikirurgi?

On harmillista kun niinkin tärkeä toimenpide ei ole onnistunut. Valitettavasti epäpäteviä toimijoita on kaikilla elämän alueilla ja terveydenhoitoala ei ole poikkeus. Juuri tuon vuoksi en ole kiirehtinyt asian kanssa vaan harkitsen rauhassa.

Monesti vaikuttaa ajateltavan, että yläluomien korjaus olisi pelkkä läpihuutoasia tekniseltä vaativuudeltaan, jota se ei kuitenkaan ole. Ilmeisesti kuitenkin suurin osa on lopputulokseltaan onnistuneita.

Tärkeää on valita huolella kirurgi ja käytettävä tekniikka ( todellinen ja hyvämaineinen plastiikkakirurgi, ei yleiskirurugi ). Sitten tämän lisäksi kaikki ovat yksilöitä, lähtökohdat ovat erilaisia ja elintavatkin, jossa tupaktoitsijoilla on vielä suurempi riski omata ongelmia haavojen parantumisessa.

Ps. Eräällä sukulaisnaisella on yläluomileikaus tehty jo hyvin kauan sitten ja hänellä lopputulos eritäin onnistunut ja luonnollinen, joskaan en tiedä toimenpiteen tekijää ja tekniikkaa. Hänen katsoessa alaspäin olen näkevinäni hyvin himmeän leikkausjäljen, vaikka se voisi yhtä hyvin olla poimun juuren, laskoksen taite.

• Vieläkin hienot

Vaikka silmäluomet paranevatkin nopeasti, kuukauden kuluttua arvet ovat vielä punoittavat. Minullakin arvet punoitti lähemmäs pari kuukautta, se on ihan luonnollista. Kiristystä ei saa tuntua, siinä on ilmeisesti tullut virhe. Molemmat korjaantunevat ajan kanssa.

Omasta leikkauksestani on muutama vuosi ja pitää katsoa tarkasti suurentavalla peilillä että löydän arven hieman vaaleamman ihonkohdan koska tiedän sen paikan. Leikkaukseni teki hyvistä tuloksistaan tunnettu plastiikkakirurgi.

• Tuhotusilmät taas
        yläluomet kirjoitti:

Tehtiinkö toimenpide yleisellä vai yksityisellä puolella ja oliko kirurugi todellinen plastiikkakirurgi vai yleikirurgi?

On harmillista kun niinkin tärkeä toimenpide ei ole onnistunut. Valitettavasti epäpäteviä toimijoita on kaikilla elämän alueilla ja terveydenhoitoala ei ole poikkeus. Juuri tuon vuoksi en ole kiirehtinyt asian kanssa vaan harkitsen rauhassa.

Monesti vaikuttaa ajateltavan, että yläluomien korjaus olisi pelkkä läpihuutoasia tekniseltä vaativuudeltaan, jota se ei kuitenkaan ole. Ilmeisesti kuitenkin suurin osa on lopputulokseltaan onnistuneita.

Tärkeää on valita huolella kirurgi ja käytettävä tekniikka ( todellinen ja hyvämaineinen plastiikkakirurgi, ei yleiskirurugi ). Sitten tämän lisäksi kaikki ovat yksilöitä, lähtökohdat ovat erilaisia ja elintavatkin, jossa tupaktoitsijoilla on vielä suurempi riski omata ongelmia haavojen parantumisessa.

Ps. Eräällä sukulaisnaisella on yläluomileikaus tehty jo hyvin kauan sitten ja hänellä lopputulos eritäin onnistunut ja luonnollinen, joskaan en tiedä toimenpiteen tekijää ja tekniikkaa. Hänen katsoessa alaspäin olen näkevinäni hyvin himmeän leikkausjäljen, vaikka se voisi yhtä hyvin olla poimun juuren, laskoksen taite.

Turun terveystalossa tehtiin. Plastikkakirurgi leikkas ja hinta oli noin 1700 euroa, joten pikkasen odotin hyvää lopputulosta. Lopputulos on tosi karsee arvet on tosi syvät ja näkyvät. Taidan tehdä potilasasiamiehelle valituksen koko helahoidosta. Eikä luomien kuuluisi sattua ja tuntua tämmöisiltä karheilta kippuroilta.

• arvista

Eikös ne arvet vasta vuoden kuluttua ole lopulliset?

• yläluomet

>> Eikös ne arvet vasta vuoden kuluttua ole lopulliset?

Niin, vaikea muodostaa kuvaa kun epäonnistuneen toimenpiteen taustoitus on täysin puutteellinen. Milloin tehty, millainen lähtökohta, yleiskirurgin vai todellisen plastisen ammattilaisen toimesta, käytety tekniikka jne.

Valitettavasti joskus hyvin päteväkin plastisen kirurgian ammattilainen saattaa väsyneenä, sterssin, kiireen ja paineen alaisena tehdä lopputuloksen, joka ei vastaa hänen normaalia tasoaan.

Asiakkaita tulee suorastaan kuin liukuhihnalla leikkausaliin ja kustannustehokkuuskin on yleensä viety lähelle maksimiaan. Bisnekesen tulee tuottaa.

Yleinnen puoli on sitten oma lukunsa ja riski epätyydyttävään tulokseen suurempi, vaikka sielläkin varmasti on osaavia ja huolellisia tekijöitä.

• uusiiiiii

Oletteko saaneet kelan korvauksen vai itse maksaneet? Minulla 30v. "roikkuu" yläluomet ja paljon koko ajan "avaan" silmiäni, ja päätä siis särkee. Mietin, että onkohan mahdollista saada kelan korvaus vaiko maksaako tämän leikin helposti itse.

Kiitos kaikesta infosta!! :)

Opiskelija nainen 30v.

• huono kokemus

Kävin yläluomileikkauksessa 40-vuotis lahjana itselleni. Luomet roikkuivat ulkonäköä häiritsevästi. Näytin aina väsyneeltä. Kirurgina oli Asko Salmi. Heti leikkauksen jälkeisinä päivinä huomasin selkeän epäsymmetrisyyden. Toinen luomi oli kiristetty aavistuksen liikaa ja toinen liian vähän. Olin heti yhteydessä ja sain kuulla että olen vasta toipilas, että kyllä ne siitä asettuvat. Nyt on mennyt vuosi ja jos hieman liioittelen niin näytän Lauri Tähkältä :( Valitin tietysti asiasta mutta herra kirurgi sanoi minulla olleen epärealistiset odotukset ! Ööh..anteeksi, onko symmetrisyys epärealistista ? Harkitsen meneväni toiselle (todellakin!) kirurgille kiristämään sen löysemmän luomen, jotta näyttäisin normaalilta. Olen nyt ottanut vuoden aikana kahdesti botoxia (kulmakarvan kohotus botoxilla) , jolla löysemmän luomen puoleinen kulmakarva nousee ja samalla yläluomi. Tämä on hieman auttanut, mutta joudun meikkaamaan kulmat niin ettei toinen olisi ylempänä. Leikkaukseen menen tietysti vasta kun botoxin vaikutus loppuu.

• EriParinen

Hei "huono kokemus" Minulla vasta 3 vk takana leikkauksesta ja nyt huomaan myös selkeästi, että ovat eripariset - toisesta silmästä näkyy liikkuva luomi kokonaan ja toisesta tuskin laisinkaan, olen aika pettynyt ja korjausleikkaus ei oikein innosta pelossa jos ei auta tai tulee epäsymmetrisyys vielä toisinpäin :( Huono kokemus - mikä on tilanteesi tällä hetkellä, onko korjautunut yhtään tai kävitkö korjausleikkauksessa ja onnistuiko?

• Odota_rauhassa
        EriParinen kirjoitti:

Hei "huono kokemus" Minulla vasta 3 vk takana leikkauksesta ja nyt huomaan myös selkeästi, että ovat eripariset - toisesta silmästä näkyy liikkuva luomi kokonaan ja toisesta tuskin laisinkaan, olen aika pettynyt ja korjausleikkaus ei oikein innosta pelossa jos ei auta tai tulee epäsymmetrisyys vielä toisinpäin :( Huono kokemus - mikä on tilanteesi tällä hetkellä, onko korjautunut yhtään tai kävitkö korjausleikkauksessa ja onnistuiko?

Kolme viikkoa on vielä liian lyhyt aika. Vasta useamman kuukauden (yleensä puoli vuotta) jälkeen voi arvioida lopullista tulosta.

• EriParinen
        Odota_rauhassa kirjoitti:

Kolme viikkoa on vielä liian lyhyt aika. Vasta useamman kuukauden (yleensä puoli vuotta) jälkeen voi arvioida lopullista tulosta.

Tuo varmasti pitää paikkansa ennen kuin asettuvat ja arvet myös laskeutuvat kiristämästä - "huomaamatonta" turvotustakin varmasi vielä väärentämässä lopputulosta jonkin aikaa.

• uusiiiiiiiii

Kiitos Sinulle vastauksesta! Ja voi Pöh ja lauritähkämäisyys! Aikasta kummallista ja eritoten inhottavaa toimintaa kirurgilta! Tekevi mieleni vaan sanoa tuollaiselle kirurgille, että mietipä omalle kohdallesi! Voi harmi, toivottavasti seuraava leikkaus onnistuu! Kiitos vielä Sinulle ja hyvää kesää! Ps. Vielä kiinnostaa, täytyykö luomien riippua #hirveästi", että KELAn avustukset saa, vai riittääkö selvä haitta ja "hämmästyneen" ilmeen jatkuvasti pitämisestä tuoma päänsärky. Paljonko leikkaus maksaa?

Kiitos!

• Annu1

Silmäklinikalla tehty silmäluomileikkaus epäonnistui pahasti. Toinen silmä lähes normaali toinen kuin mulkokalan silmä .Lääkäri irakilaista syntyperää .Heti alussa hyvin ylimielinen ja meinasinkin lähteä pois. Vahinko etten lähtenyt. Nyt toinen silmä kiristää ja on epämielyttävä. Jälkitarkistuksessa oli vain siitä mieltä että silmätippoja pitäisi käyttää. Harmittaa etten lähtenyt pois ennen leikkausta nyt saan petellä silmälasien taakse silmiäni. Täysin pieleen meni eikä lääkäri vaivautunut edes myöntämään epäonnistumistaan. Lääkärin suhtautuminen oli alusta asti hyvin ylimielistä. Kyllä kaduttaa.

• oletkateellinen kakk

Et sä ole missään leikkauksessa ollut kadehdit vaan niitä jotka on..hah ei mitään silmätippoja vaadita luomileikkauksen jälkeen

• anniheleena

Mistäs se SINÄ tiedät, onko joku käynyt leikkauksessa vai ei, miksi joku tänne huvikseen niin kirjoittais.

No, itse olin leikkauksessa n. seitsemän vuotta sitten. Minulle tosiaan sanottiin, että saatan tarvita tippoja . Tosiaan ,silmäni kuivuivat ja sen johdosta alkoivat rähmiä pahasti. Soittelin kirurgilleni ja sain heti muutaman päivän päästä tulehdustipat, eli antibakteeriset , ei siis mitään pelkkää kosteuttavaa.

• Mietityttää

Hei, onko jollain kokemuksia yläluomen leikkauksesta HUS:n Silmäklinikalla? Mietin vain miten päteviä siinä ovat, kun yläluomileikkaukset eivät kai varsinaisesti heidän työssään niitä pääasiallisia tehtäviä ole.

• onttohomma
    • läpräläp

v.2012?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2314
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1559
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1372
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1310
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      268
      1293
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe