Olen ollut 1,5 vuotta parisuhteessa. Mulla ja poikaystävälläni on ollut alusta asti pikkuriitoja (niinkuin terveessä suhteessa yleensä) muttei usein, ehkä kerran viikossa. Kun olimme olleet vuoden yhdessä, riidoista tuli isompia ja niitä alkoi tulla useammin ja useammin. Nykyään riidellessämme saan suunnattomia raivokohtauksia, paiskon tavaroita, hakkaan nyrkkiä seinään, kaappeihin, potkin paikkoja enkä voi sille mitään. En pysty hallitsemaan sitä. En kumminkaan ole tähän poikaystävään käynyt kiinni kuin pari kertaa, tän jälkeen kumminkin pyysin anteeksi ja kaikki on ollut ok. Parisuhteemme ei vaikuta kärsivän tästä eikä ole kärsinytkään, mutten haluaisi että niitä tulee.
Onko kenelläkään muulla näin? Pitääkö hakea apua jostain?
Ja niin unohdin kertoa että toinen vanhempi menehtyi puolisen vuotta sitten, voiko se johtua masennuksesta sitten?
Kertokaa jotain vinkkejä jos löytyy!
Käsittämättömät raivokohtaukset ja riidat parisuhteessa
28
4664
Vastaukset
- djfldlkfjs
Kyllä tuollaiseen tarvitsee apua. Reippaasti sitä vaan hakemaan.
- kemikaaleista
Syötkö jotain psyykenlääkettä ? Se selittäisi paljon sellaista käytöstä.
- teinirakkauttako?
ettei vaan olisi sukuvika, tai opettelet vasta parisuhteen sääntöjä ja tuolla raivoomisella haet rajoja tuossa suhteessasi. Tunnen tuttavapiirissäni yhen, just tuollaisen tyypin joka raivos jo teini-ikäisenä sisarilleen mitättömistä syistä, mutta kun poikaystävä löytyi.... joka oli kuin viilipytty...tästä tytöstä tuli aikuisesti käyttäytyvä nainen kertaheitolla. Riehu sinä vaan niinkaun kun poikaystäväsi hermot kestää, mutta kehoittaisin sinua hakeman apua terapiasta ennenkuin on myöhäistä.
- ohvxfyjj
Kuullostaa harvinaisen tutulta, kerran piti soittaa jo poliisille kun ei viitsi naista turpaankaan lyödä
- lifemocker
ei kyllä mene kovin hyvin josson pikkuriitoja kerran viikossa!
ja kyllä sun kannattaisi hakea apua. ei tuo terveeltä kuulosta - sama juttu täällä
Mä aloin kans saamaan kauheita raivokohtauksia pari kuukautta sitten. Oon paiskonut ja hajottanut tavaroita, huutanut poikaystävälle kurkku suorana ihan jostain älyttömän pienestä. Samoin minä en pysty niitä hallitsemaan, joudun vaan jostain syystä ihan silmittömän raivon valtaan. Myös minä olen poikaystävääni kiinni käynyt jo kahdesti. Ja vähän siltä näyttää että entinen poikaystävä siitä tulee. Mä yhdistän tän mun käytöksen hormonaaliseen ehkäisyyn, joka ei vaan mulle sovi. Raivokohtaukset alkoi vähän sen jälkeen kun tän ehkäisyn aloitin. Ja nyt lopetin. Toivon vaan että vielä ei ole parisuhteen jatkumisen kannalta liian myöhäistä. Mä en todellakaan ole ollut oma itseni, ja on kyllä poikaystävällä ollut kestämistä. Mä olen normaalisti niin kiltti ja lauhkea. No, omaksi itsekseen palautumista odotellessa.
Mites sun ehkäsyasiat jos saa kysyä, voisko olla kyse siitä niinku mulla? - Väsynyt99
Tilanne täällä on toisinpäin..
Poikaystäväni, jonka kanssa olen seurustellut vasta puoli vuotta, saa kauheita raivokohtauksia, jolloin minä ja koko asunto saamme siitä osansa.. Kaappien ovet, huoneiden ovet, televisio, kännykät, seinät ja pöydät ovat hajallaan. Hän suuttuu pienistäkin asioista, jolloin alkaa huuto ja tavaroiden paiskominen. Ja yllätys yllätys minussa on vika, minä olen saanut kaiken aikaan. Riitelemme todella usein. Joskus hän myös suuttuu omista puheistaan....
Muuten olen hänen kanssaan onnellinen, kun kaikki on hyvin.. Minun pitää miettiä sanojani, etten sano mtn väärää joka saa hänen hermot menemään. Kerran pyysin häntä kanssani käymään eräässä kaupassa katsomassa yhden tavaran hintaa, hän menetti hermonsa. Alkoi huutamaan, hakkasi auton rattia ja ''kaahasi''.. Minun vika sekin, kun ärsytin tahallani. Halusin kuulemma viedä hänen viimeiset rahansa. Mutta kummasta viimeiset rahat voi aina juoda.. Olen itsekin kyllä hankala tietyissä asioissa ja suutun helposti, jolloin yleensä mökötän. Välitän hänestä liikaa jättääkseni hänet, mutta tiedän että se olisi paras vaihtoehto.- r4457yt34555545
Lähde kävelemään koska tuollainen ei ole mitenkään normaalia käytöstä, ja siinä on suuri todennäköisyys että sen kuin vain pahenee. Oletko puhunut hänen jättämisestään jollei tilanne muutu? Jos niin voin arvata reaktion, joko suuttui tai esitti että hälläväliä ja kumpikaan ei ole oikea reaktio kunnioittavassa oikeassa suhteessa.
- väsynyt999
r4457yt34555545 kirjoitti:
Lähde kävelemään koska tuollainen ei ole mitenkään normaalia käytöstä, ja siinä on suuri todennäköisyys että sen kuin vain pahenee. Oletko puhunut hänen jättämisestään jollei tilanne muutu? Jos niin voin arvata reaktion, joko suuttui tai esitti että hälläväliä ja kumpikaan ei ole oikea reaktio kunnioittavassa oikeassa suhteessa.
Kyllä olen hänelle asiasta sanonut, ettei suhde toimi näin ja etten jaksa tämmöistä. Mutta siinä vaiheessa yleensä alkaa sanomiset että minulla on toinen mies tai, hän sanoo selvä tämä oli tässä, en minäkään jaksa sinua. Siinä vaiheessa hän poistuu asunnosta ja ilmoittaa alkavansa juomaan, Koska minä olen häntä ärsyttänyt. Yleensä myös ilmoittaa hakevansa tavaransa pois. Seuraavana päivänä sitten pyydelläänki anteeksi haukkumisia jne.. Olen sanonut että asiasta pitää mennä puhumaan, jos saisi esim joitain rauhoittavia? Mutta semmoista tukea ei huolita. Ehkä vain toivon, että hän muuttuisi.ehkä myös odotan liikoja. Helpottavaa kuulla että on muitakin jotka tietävät tämmöisistä asioista, mutta silti samalla surullista.
- Anonyymi
Parempi lähteä aikanaan vaikka kuinka muuten tykkäisit. älä odota sitä et sinut löydetän hakattuna
- Anonyymi
Paras erota ennen kuin mitään pahempaa sattuu.
Tuollainen parisuhde Ei KOSKAAN TOIMI
- jes jes jes
ymmärrtänet että poikaystäväsi on hullu ??
Ku sanomisia pitää pelätä ja tavarat tv rikkoontuu on syytä ottaa irtiotto . - 4567ii5t4345666uy445
Tuokin on, niinkuin moni asia, miehestä kiinni. Nyt jo exän kanssa kävi niin että alussa hän oli aika helposti huolestuva/hermostuva, mutta itse kun olen kärsivällinen ja rauhallinen niin hänen käytöksensä muuttui. Jossain vaiheessa vieläpä itse minua kiitti tuosta.
Mutta tiedän kylläkin tapauksia joita tällainen rauhallisuus vain ikäänkuin ärsyttää, koska he kokevat sen niin etteivät saa huomiota.- Anonyymi
Tyypillinen . Kerran oltiin jossain kapakassa jätkäporukalla. yksi kaveri niin kehui et kuinka hän ei koskaan voisi lyödä naista.. Saman yönä pieksi tyttökaverinsa sairaalakuntoon.
Sen jälkeen Onneksi tyttö lähti ja jätkältä lähti joka ainoa kaveri.
Kukaan ei halua olla tuollaisen kaveri
- ..samma här..
Itsekin olen käyttäytynyt noin, kuin aloittaja, tosin mieheni ns.laiminlöi mua täysin, sekä seksuaalisesti, että ihan kosketuksenkin osalta..sanoi kuitenkin rakastavansa minua, eli aika outoa ihan häneltäkin, vai mitä.
Minunkin sukurasitteena on tuollaiset persoonallisuushäiriöt ja suosittelen avun hakemista. Itselläni ns.katko, tuli siten, että nyt asun elämäni ensimmäistä kertaa yksin, koska mieheni halusi tauon tässä parisuhteessa..minun pitää kuulema muuttua, toki näinKIN, mutta entäs hän sitten..
Kun asuu yksin, on pakko oppia hillitsemään itseään ihan kaikilla tavoin!! Kyllä tässä on jo opetusta saatukin, ja itsekin huomaan suurimmalta osin sitä muutosta. Tapailemme, ja joskus ns.ratkean, kun hän välillä ärsyttää ihan tahallaan minua, ihmettelen tätä, koska olen siitä suoraan sanonut.
Näin on, että jotkin lääkkeetkin, sekä lääkkeettömyys, aiheuttavat myöskin tuollaista käytöstä. Minulla voimakkaat kipulääkkeet, ja ehkä liian laimea mielialalääkitys. Kumpa jokainen tuollaisesta kärsivä, löytäisi itselleen sen juuri sopivan lääkityksen, ettei se menisi kokeiluksi, kokeilun perään.
Täytyy myös kuunnella itseään-hiljentyä välillä!! Ja kertoa myös sopivalle, asiantuntijalle, asioistaan ja käyttäytymisestään.
Toivon sinulle viisautta aloittaja!! Sitä me kaikki tarvitsemme, eikö vain!! - nainen7
"Kun hän ärsyttää tahallaan" ? Miksi hän ärsyttää sinua tahallaansa?! Millaisista asioista sitten ärsyynnyt? Ei kuulosta siltä,että miehesikään osaisi kovinkaan kypsästi tilanteeseen suhtautua :(
- Anonyymi
Tuskin tekee sitä tahallaan tai sit ei oo tervepäinen
- Trueloveboy
Olen 15 vuotias poika, varhain kehittynyt ja murrosikä alkaa olla ohi. Tässä vaiheessa sanon, että jos joku tulee haukkumaan tällaisia asioita ja kommetoimaan turhia, menkää itseenne ja ajatelkaa miltä toisista tuntuu! Ja tiedän että kuulostaa tyhmältä mutta tiedän jo rakkaudesta aika paljon tässä vaiheessa elämää. Neuvoisin varovasti sanomaan jotain tällaista, että kulta rakastan sua, mitä ikinä teenkin, tärkeintä on, että sulla on kaikki hyvin. (jos todella häntä rakastat puhtaasti sydämestäsi) Itsellä tulisi tuota sanoessa itku, sillä todella rakastan omaa tyttöystävääni, ja voisin tehdä mitä vain hänen edestään (kaikki arvostelijat; jos sanotte tämän olevan liioittelua, ETTE TODELLAKAAN tiedä mitä rakkaus todella on.) selitä vain rauhassa kuinka tärkeä hän on sinulle, katso silmiin ja puhu rauhassa. Toivottavasti suhteenne tulee kuntoon.
- Trueloveboy
Jatkoa vielä, että vaikka kuinka suututtaisi, niin yritä purkaa se vaikka kyynelehtien poikaystäväsi syleilyssä. Kannattaa myös käydä kysymässä neuvoa vaikka terveydenhoitajalta(jos opiskelet vielä)
- onneton20
Väsynyt 99, toi kuulosti ihan melkeen täsmälleen mun elämältä, paitsi että mieheni on kyllä mua hakannut ja tuossa viimeksi kuristikin. Riita lähti siitä että hänen exänsä ehdotteli panoja vessassa ja minä suutahdin. En raivonnut, mutta osoitin rauhallisesti että nyt ei tunnu kivalta. Ja yllätys, minä sain selkääni vaikka mitään väärää en ollut tehnyt.
Sitten viimeistää seuraavana päivänä ollaan niin anteekspyytelevää. Mikään ei saa tekoja tekemättömäks, harmi että hän ei osaa taistella sanojen kanssa vaan täytyy turvautua voimaan koska siinä hän tietää että peittoaa minut.
Kuten sinäkin sanoit, kun meillä ei ole riitoja niin kaikki ont osi hyvin. Tiedän myös että ero tässä olisi kaikkein paras, mutta en vain ole pystynyt moiseen, kai se rakkaus tekee sokeaksi. Tai sitten tyhmänä uskon parempaan ja siihen, että joskus nämä kauheimmat riidat loppuisivat..
Miten saisin ehdotettua miehelleni että menisi puhumaan asiasta? tuskin kukaan (varsinkaan mies) haluaa helposti mennä puhumaan että hakkaa tyttöystäväänsä ja tarvitsisi apua...- Ero4
Mies hakkaa ja kuristaa, ja sinä vielä sanot sitä parisuhteeksi? Anteeksi pyytämälläkö hän nämä kohtaukset hyvittää? Ja sitten sama toistuu, ja taas, ja taas... Myöskään exän läsnäolo suhteessanne ei kuulosta hyvältä. Miehesi on varsinainen kuumakalle, onko hänellä ehkä ADHD?
Olette terapian tarpeessa, molemmat. - Anonyymi
MUista se lyönti ei tule olemaan viimeinen. jos lyö kerran lyö toisen ja kolmannnen ja joka kerta pahemmin. LÄHDE KUN EHDIT
- marianeit
Googlaa Maria-säätiö. Sieltä väkivaltainen nainen voi hakea apua. Onnea sulle kehityksen tiellä, vaikein asken on jo otettu; ongelma tunnistettu.
- Suhde kuntoon :)
Hei! Vastaan puolesta naisen kiukutteluihin ja raivonpuuskiin. Tekstissä ei käy selville että onko nainen nuori alle 40 v. Naisella on hormoonitoiminta joka kuukausi kuukautiset. Itse olen kokenut samanlaista jolloin kävin lääkärissä ja kolmen lääkärin jälkeen mielenterveystoimistossa, koska lääkärit eivät ottaneet asiaa tosissaan. Vastaukset olivat jos tulee pahemmakisi niin ota vielä yhteyttä... seli... seli.. Minusta oli aivan liian pahaa kun sanallisesti ja tein sellaista mitä en itsekään oikein pitänyt tavallisena. Mielenterveystoimistossa kerrottiin että noin 85 % naisista sairastaa PMS tautia eli ennen kuukautisia olevia kiukun yms puuskia ja nämä voivat olla liiankin voimakkaat ja pahatkin ainakin tässä tapauksessa.
Vaivaan ja oireisiin oli lääkitys joka kesti noin 1/2 vuotta. Kannatti ja parisuhdekin sen takia on ollut hyvä. Naisten vaivoja joita miehet ei tarvitse kärsiä, mutta ymmärtäminen on kaiken a ja o. - Anonyymi
"En pysty hallitsemaan sitä"
Kuulostaa naurettavalta omaan korvaan. Jos kerran aikuinen olet.. ellet sitten kärsi mielenterveys ongelmista.
Lääkärille, terapeutille. - Anonyymi
Terveessä suhteessa ?????
- Anonyymi
Ei ole millään tavalla terve suhde jos toinen lyö.
Ihan sama onko nainen vai mies.
Oikea MIES ei koskaan lyö heikompaansa. Vain Raukkis lyö.
- Anonyymi
Ei ollenkaan terve suhde. Asioista trveessä suhteessä yleensä keskustellaan sivistyneesti riehumatta ja huutamatta. Ei paiskomalla lautasia tai käymällä käsiksi toiseen.
Teet se kerran , lyöt, tulet lyömään toisenkin kerran pahemmin ja kolmannen . se ei lopu koskaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä372071Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi1821500- 941401
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1421209- 1151108
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1351050Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://251000- 74960
- 70894
- 250886