Huimaus ja väsymys.

mandaniini

Jo vähän yli puolivuotta olen kokenut huimausta suihkussa. Kerran saunan jälkeen oli taju melkein kankaalla.
Keväämmällä tuli pieniä rytmihäiriöitä tähän mukaan, mutta menivät ohi.
Välillä tähän liittyy myös lievä tunne siitä ettei saa happea.

Harmittaa koska rakastan lämpöä yli kaiken ja pidän pitkistä suihkusta, mutta tuo huimaus on esteenä. :(

Tämän huimauksen jälkeen olo on todella väsynyt (vaikka on se muutenkin nykyään.) ja vetämätön. Muilla samaa? Miltä tämä teistä kuulostaa?

9

3179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama vaiva

      Kuulostaa siltä, että saunassasi oleva kosteusvaurio on luonut kasvualustan jollekin myrkylliselle homeelle. Homeen tuottamat toksiinit leviävät höyryn mukana ilmaan ja hengitysteihin. Olen itse altistunut homeelle ja tiedän tasan yhden saunan, jossa pystyn käymään ilman huimausta, hengitysvaikeuksia ja sydämen tykytystä.

    • Mandaniini

      En oikein jaksa uskoa että on homeesta kyse, kun tämä toistuu ihan jokaisessa suihkussa jossa olen käynyt, eikä vain kotona. :/ mm. tätini aivan uudessa talossa,

    • sama vaiva

      Minulla ei ole tarvetta kinata kanssasi, olen vain huvittunut siitä kuinka heppoisin perustein homeen aiheuttamien ongelmien mahdollisuus aina tyrmätään.
      Ei tarvita montaakaan suihkuttelukertaa, kun ihosta, liasta ja karvoista kertyy viemärin päähän herkullinen mälli. "Irsta", kuten jotkut isännöitsijät nykyään sanovat. Ja lämpimässä tilassa homekasvusto siihen kehittyy parissa päivässä. Itiöitä on kaikkialla. Sen tuottamat myrkyt sitten saa lämpimällä vedellä mukavasti höyrystettyä ilmaan. Jos ihminen on syystä tai toisesta tälle homeelle herkistynyt, niin oireita aiheuttamaan ei tarvita kovin kaksista pitoisuutta. Vähänkin vanhemmissa taloissa (noin kaksi vuotta) suihkun ja saunomisen aiheuttaman homeentunnun aistii jo koko talon huoneilmassa.
      Mutta tosiaan, voihan sinulla olla jokin muu ongelma, esim. kilpirauhasen toimintaan tai verenpaineeseen liittyvä.

    • Hmmpf

      Verenpaine ja kilpirauhanen minullekin tuli mieleen. Itselläni on matala verenpaine ja kilpirauhasen vajaatoiminta. En kestä kuumaa, kuumaa kylpyä en voi kuvitellakaan ja välillä on saunassakin meinannut taju lähteä. Nyt on vähän helpottanut lääkityksellä kylläkin.

    • tuntija1

      Kysymykseen löytyy vastaus jos olet oireeton kun et ole suihkussa. Elikkäs kun otat kuumaakin kuumemman suihkun elimistösi reagoi. Se pyrkii poistamaan lämpöä kehostasi ja tehostaa näin ollen ihon verenkiertoa laajentamalla laskimoita ihollasi. Tämä vähentää kiertävän veren tilavuutta ja aiheuttaa huimausta koska verta riittää vähemmän päähän. Lisäksi staattisessa asennossa seisominen voi aiheuttaa veren kertymisen jalkoihin, koska jalkojen laskimoiden "lihaspumput" eivät auta verenkiertoa sydämeen. Jos aihe kiinnostaa, googlaa "laskimoläpät".

      Ps. repesin sienihypoteesille.

      • sininen pilleri

        Luulisi, että tämän tietää kaikki, opetetaanhan se varmaan jo yläasteella. Minä saan aina saunassa migreenin ja olen sitä yrittänyt tällä lämpöteorialla selittää. Mutta tulee migreeni toisaalta muissakin olosuhteissa, usein esim.kaupassa.


    • sama vaiva

      Hyvä että repesit.
      Sitten kun edes osalle homeen sairastuttamista ihmisistä selviää, miksi he sairastavat, on sinunkaltaistesi etsittävä muitakin itsetunnon suojaamiskeinoja.

    • Hmmpf

      Jos olet muutenkin väsynyt ja vetämätön, niin kannattaa testauttaa kilpirauhanen. Rytmihäiriöt ja hapen "haukkominen" ovat myös ihan tavallisia vajaatoiminnan oireita. Laitan tähän oireita, että voit verrata onko itselläsi vastaavia:

      Palelu, aamupahoinvointi, haluttomuus syödä aamuisin, nivel- ja lihassäryt, kuukautishäiriöt, jatkuva äkäisyys, suvaitsemattomuus toisia kohtaan, turhien sanojen päässä pyöriminen, hengenahdistus pienessäkin ponnistelussa, happi loppuu, lisääntynyt unentarve, liikunnasta aiheutunut lamautuminen tai heikotus, pala kurkussa, yleinen hidastuneisuus, jumittaminen, herkkyys koville äänille, eristäytyminen, sitkeä lima kurkussa, kävelyvauhdin lähes täydellinen pysähtyminen ylämäissä, sisäkorvan kutiaminen, tinnitys, sumupäisyys/silmäisyys, kuivat silmät, käsien voimattomuus, ahdistuskohtaukset, sanojen katoaminen päästä, musiikin jatkuva päässä soiminen, "keskustelut" itsensä kanssa, kääntynyt unirytmi, keskittymisvaikeudet, hiusten huonous, turhat pelot, äänen käheys, ajatusten hitaus, aloitekyvyttömyys, äänien sietämättömyys ympärillä, kuumeen nousemattomuus, päänsäryt, arat jalkapohjat, huonontunut kestävyys ja yleiskunto, väsymys, katseen kohdistamisen vaikeus, unohtelu, hajamielisyys, sängystä nousemisen vaikeus, alentunut energiataso, motivaation puute, kalpeus, huimaus, allergia, hermostuminen turhasta, aistien heikkeneminen, anemia, poskiontelotulehdukset, laskimovaivat, usein tulevat flunssat, päänsäryt.

      Kaikkia ei tosiaan tarvitse olla, eikä tuossa ole kaikki mitä kilpirauhanen voi aiheuttaa.

      • Anonyymi

        Miten näin yli 10-vuoden jälkeen. Onko Thyroxin käytössä? Miten nykyään menee. Minulla paljon samoja oireita. Nyt muutaman päivän syönyt Thyroxinia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3299
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3031
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2298
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      26
      1809
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1355
    Aihe