Kun lapsi kääntyy vastaan toisen vanhemman manipuloinnin vuoksi

lapsen salakuljetus

Hei,

olen kokenut jotakin, mitä en ikinä olisi lapsestani ajatellut. Poikani varhaisteini 13-v. syyttää ja haukkuu minua rahankiristäjäksi isältä (isä ei maksanut ikinä elatusmaksuja ajoissa eikä vuosia ollenkaan), sekopääksi(isä puhuu minusta pojalle näin), horoksikin (en todella ole), ja valehtelijaksi. Kaikki alkoi siitä, kun vuosien jälkeen lasten isä yhteiyhuoltajuuden ollessa voimassa, alkoi ulkomailta vaatia lapsia itselleen, kiva, hyvin kasvattamanani 9 vuoden ajalta hänen mielenkiinto heräsi lapsia kohtaan. Suuri syy siihen on, että isä tajusi miten helposti hänen ei tarivtse maksaa eltausmaksuja, ja että pojista onkin hänelle yksinäiselle seuraa. Tämä tietenkin tuntui hirveän epäoikeudenmukaiselta vuosien jälkeen, ja että joutuisin luopumaan pojasta kauan Suomesta. Kävi lopulta näin, etttä kun isä ei muuta keinoa keksinyt saada lasta, nosti hän syyttteen että olisin väliaikaisen maassansa oleskelun jälkeen tehnyt lapsikaappauksen, vienyt lapset pois ilman hänen lupaansa, ja nosti syytteen Haagin tuomioistuimeen. Sen jälkeen hän saapui Suomeen ja salakuljetti valheiden avulla suurlähetystössä pojan pois maasta. Minua itkevää hädissään olevaa äitiä ei autettu, poika oli jo salakuljetettu ennenkuin edes sain kuulla että lupaa suurlähetystöstä hauettu. Lastensuojelu vetosi avunpyynnöntöni vuoksi vain että teillähän on yhteishuoltajuus. MInua kusetettiin ja aliarvostettiin lähihuoltajana täysin. Olen vienyt asian kanteluun. Tilanne meni sitten siten, että oikeudessa käytiin ja poika jäi sinne, toinen kieltäytyi jäämästä, eli 11-vuotiaankin tuli mennä oikeuden eteen ristikuulusteltavaksi!
Kauhukseni oli lapsen isä puhunut pojalle valheita, niin vakavia, että oksetti. Samalla oli isä kääntänyt pojan täyin minua, äitiä vastaan, ja poika haukkui minua. Ei ihme, niin pahoja asioita isä oli valehdellut. Pojan motiivi jäädä toiseen maahan oli isän antamat hurjat lupaukset ammattiurheilijan urasta miljoonatienesteillä. Isää ei ajatuttanut, että pojan ydinperhe, äiti ja veli asuvat tuhansien kilometrien päässä. Kontaktia isä ei pidä,eikä kerro pojan kuulumisia. ITse olen yhteydessä lapseen, ja tiedän pojan kärsivän. Isälle ei uskalla sanoa EI. Hirveintä on, että oam lapsi jolle annoin kaiken rakkauteni sanoo minulle hirveitä asioita, ja minut yrittää isä sulkea pois koko pojan elämästä. Onko kenelläkään samoja kokemuksia? Oikeuskäsittely on kesken, mutta en missään tapauksessa halua antaa yksinhuoltajuutta lasta manipuloivalle äitiä vastaan, isälle, joka vain omaa etua ajatellen erotti pojan äidistä ja veljestä. Mielestäni tämä on narsistista toimintaa isältä, äiti poika suhde on tärkeä, ja minä olen aina ymmärtänyt hyvin poikieni kanssa, normaalia riitaa on ollut, mutta se on normaalia.

9

1844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulle kävi niin, mutta ei onneksi tuossa mittakaavassa. Nyt aikuinen esikoiseni vaan valistaa nykyistä miestäni minun edellisestä liitostani. Siitä kyllä olen kärsinyt suhteellisen paljon. Mutta minkäpä sille teet...

      • PAS-syndrooma

        Ei taida löytyä täältä kohtalotovereita enempää? Suomessa ei ole vielä eduskunta hyväksynyt tuoda PAS-syndroomaa sakonalaiseksi, eli kun erotilanteessa toisen vanhemmista ennen oikeudenkäyntiä manipuloi lapsen sanomaan toista vanhempaa vastaa.Lukekaa tuosta googlettamalla, PAS syndrooma. Sitä on kolmea eri tasoa, ja Keksi-Euroopassa siitä saa jo sakkoja jos todistettavissa.


    • Nyt on käännytys menossa yhteisen lapsemmekin osalta. Minkä minä sille voin, että omiin periaatteisiini kuulu se, että en hauku toista vanhempaa omalle lapselleni, enkä myöskään pyydä häntä raportoimaan toisen vanhemman tekemisistä taikka tekemättä jättämisistä...

      • PAS

        Hirveää nämä on, ja eniten traumoja aiheutuu lapselle, joka joutuu lojaliteettikriisiin kahden vanhemman välillä


    • Täytyy muistaa, että lapsella on kaksi vanhempaa. Molemmat vaikuttavat lapseen, eikä tuo vaikutussuhde ole mitenkään yksinkertainen. Lapsi on kaikesta huolimatta herkkä havaitsemaan asioita ja joutuu tekemään johtopäätelmiä niistä vähistä eväistä, mitä hänelle annetaan. Kuvaan omaa suhdetta vanhempiini, vaikkei siihen kaappausta liittynytkään.

      Isäni oli alkoholisti. Äitini taas kristitty. Heidän arvomaailmansa olivat kautta linjan melko päinvastaiset, enkä ymmärrä, miten he ylipäätään naimisiin päätyivät, koska luonnettaan myötä olivat kuin yö ja päivä. Kenties juuri tuo mysteeri, vieraus ja minä heidät yhdisti. Siitä ainoasta lapsestaan he välittivät molemmat, rakastivat. Jopa isäni, joka ei aluksi ollut edes tunnustaa minua, otti minut lopulta omakseen. Ongelma oli, että isäni alkoholismi ja siitä johtuneet konfliktit lopulta tuhosivat vanhempieni avioliiton - he eivät tulleet toimeen keskenään.

      Kesti pitkään, että äitini uskalsi erota. Voi sanoa, että ylipäätään päätös päästä irti isästäni kesti aivan liian pitkään, koska se kesti noin kuusi vuotta ja siihen päälle vielä noin neljä vuotta itse avioerorumbaa. Eroprosessin aikana olin tekemisissä isäni kanssa paljon. Äitini kun ei voinut tapaamisia kieltää ja hän uskoi, että poika (lapsi) tarvitsee myös miehen mallia, perheen, mielellään yhtenäisen. Niinpä isäni oli minulle läheinen, ja hän pyrki monin eri tavoin vaikuttamaan minun ajatteluuni. Missä äitini pitää isääni "sikana", isäni puolestaan kutsui äitiäni "huoraksi" ja "sekopääksi". Koska ristiriitaista informaatiota tuli puolin ja toisin, taisin jossakin määrin omaksua molemmat näkökannat.

      Opin vihaamaan isääni ja karttamaan hänen vaikutustaan. Se ei kuitenkaan etäännyttänyt meitä isänä ja poikana. Vihani ei myöskään tarkoittanut sitä, että olisin oppinut rakastamaan ja arvostamaan äitiäni. Äitini, joka ei ollut kunnioittanut itseään sen vertaa, että olisi lähtenyt huonosta avioliitosta, joka ei osoittanut rohkeutta puolustautuakseen, menetti silmissäni arvoaan. On vaikea kunnioittaa ihmistä, joka ei kunnioita itseään.

      Olisin voinut tarttua hyvinkin isäni tapaan elää. Olisin voinut seurata hänen tietään. Monet lapset, niin pojat kuin tyttäret tekevät niin. Me kun opimme kiinnittymään toisiimme monista eri syistä, ja lopulta aika summamutikassa. Minusta ei kuitenkaan tullut alkoholistia, vaan absolutisti. Minusta ei tullut äitini lailla kristitty, vaan ateisti. Minusta ei tullut isäni lailla kokoomuslaista, vaan pikemmin aivan muista syistä poliittisesti vasemmistolainen ja vihreä. Millä tekijöillä lapsiin voidaan vaikuttaa, miten heistä kasvaa keitä he ovat? Kysymys on vaikea, helppoa vastausta ei ole.

      Itse olisin kaivannut tunteista puhumista. Olisin kaivannut sitä, että äitini olisi kertonut kivuistaan, joista näin hänen kärsivän. Samaa olisin toivonut isältäni. Isä oli tunnepuolisesti vielä kylmempi ja vaikeammin lähestyttävä. Olisin kenties kaivannut jonkinlaista tietoa siitä, miksi isäni käyttäytyy niin kuin käyttäytyy. Kukaan vain ei tunteistaan pahemmin puhunut, kukaan ei astunut esiin selittääkseen vähääkään, mitä ympärilläni tapahtuu. Jouduin tekemään omat johtopäätökseni, ja valitsemaan oman tieni, joka ei ole aivan kaikissa suhteissa katsetta kestävä. Vanhempien käyttäytymistä ymmärtääkseni olisin kaivannut tietoa myös siksi, että olisin oppinut ymmärtämään sitä, miksi itse aloin käyttäytyä kuin aloin. Mutta se on tosiaan jo toinen tarina...

      • Koska alkuperäinen tarina on erilainen siksi, että lapsi on ulkomailla ja todennäköisesti on joitakin kulttuurieroja, voi tilanne olla vielä senkin vuoksi mutkikkaampi. Vaikka isä antaisi lupauksia, joille ei välttämättä ole katetta, uudessa kotimaassa saattaa olla enemmän ihmisiä, jotka häseltävät lähellä. Useampia leikkikavereita, lämpimämmät olosuhteet, kaikki sellainen jännittävä, mitä ei esimerkiksi Suomessa ole tarjolla.

        On vaikea sanoa, mikä sitten olisi keino saada lapsi arvostamaan Suomea ja valitsemaan äitinsä. Vaikka se olisi nyt mahdotonta, äideistään ja isistään eroonjoutuneet lapset usein kiinnostuvat toisesta vanhemmastaan myöhemmin elämässään. Paluu on mahdollinen. Muutos on mahdollinen. Nyt luvattu uusi elämä ei välttämättä osoittaudu sellaiseksi, jota olisi halunnut tai kaivannut. Siksi on parempi vain olla realisti ja kertoa myös lapselle tästä. Mitä vähemmän suuria lupauksia, mitä vähemmän loukkaavia sanoja, ja mitä enemmän rehellisiä tunteita ja avointa keskustelua, sitä oikeammalla tiellä kokisin, että ollaan.


      • LASTENSUOJELU MOKASI
        morpheuz kirjoitti:

        Koska alkuperäinen tarina on erilainen siksi, että lapsi on ulkomailla ja todennäköisesti on joitakin kulttuurieroja, voi tilanne olla vielä senkin vuoksi mutkikkaampi. Vaikka isä antaisi lupauksia, joille ei välttämättä ole katetta, uudessa kotimaassa saattaa olla enemmän ihmisiä, jotka häseltävät lähellä. Useampia leikkikavereita, lämpimämmät olosuhteet, kaikki sellainen jännittävä, mitä ei esimerkiksi Suomessa ole tarjolla.

        On vaikea sanoa, mikä sitten olisi keino saada lapsi arvostamaan Suomea ja valitsemaan äitinsä. Vaikka se olisi nyt mahdotonta, äideistään ja isistään eroonjoutuneet lapset usein kiinnostuvat toisesta vanhemmastaan myöhemmin elämässään. Paluu on mahdollinen. Muutos on mahdollinen. Nyt luvattu uusi elämä ei välttämättä osoittaudu sellaiseksi, jota olisi halunnut tai kaivannut. Siksi on parempi vain olla realisti ja kertoa myös lapselle tästä. Mitä vähemmän suuria lupauksia, mitä vähemmän loukkaavia sanoja, ja mitä enemmän rehellisiä tunteita ja avointa keskustelua, sitä oikeammalla tiellä kokisin, että ollaan.

        Kiitos kommenteista.Asia on kuiten kin juuri toisinpäin, tuolla ulkomailla ei lapsella ole kavereita lähellä ja sitä lämpimyyttä mitä Suomessa, olen itse asunut siellä ja ko maassa parikymmentä vuotta.
        Kyllä painostamalla ja manipuloimalla saadaan paljon aikaan, Hitler on tästä hyvä esimerkki, samoin näyttelijät, jotku vaan osaavat tehdä vaikka murhaajasta puhumalla hyvän ihmisen, ja saavat asiat näyttämään oikealta. vaikka ne olisivat ihan huonosti.

        Nuoren murkun mielipidevaihtelujen aikana manipulointi tehoaa parhaiten, silloin on hyvä käyttää esim.äidin ja pojan kotiintuloaikariidat, eka kaljankokeilukertojenjälkeiset riidat sun muut toista vanhempaa vastaan, muka lapsi ei pärjää vanhemman kanssa, kun tulee riitaa.Näin teki tässä isä, isö joka tajusi, että jep, nyt on hyvä kertoa ulkomailla lakimiehelle, että äiti ei tuu lapsen kanssa toimeen, kun riitelee.
        Meidän tapauksessa ei ole alkoholismia tai muuta, vaan aikuisen miehen kosto , kosto että Suomen valtio perii häneltä ulootolla elatusmaksuja, ja kosto että lasten äiti on saanut asiansa kuntoon, hyvän työpaikan ja luonut lapsiille kivan kodin. Itse hän monen businekjsen yrittäjä on velkainen, kouluttamaton, ja pojan kautta on kiva nyt äidille kostaa.

        On muuten menossa kantelu Suomen lastensuojelun toiminnasta, koska ulkomaalaista suojeltiin rasisimiuhkan pelossa nyt enemmän kuin omaa turvallista äitiä.Lapsen olinpaikkaa ei paljastettu, vaan isä sai ottaa pojan pois koulusta, ja retuuttaa häntä monta päivää, eikä minulle selvitetty(poika ei itse saanut sanoa) lapsen olinpaikkaa...kunnes poika oli jo menossa lentokoneessa tekaistujen valheiden avulla, pois maasta.Sosiaalipuoli ei ilmoittanut mitään, että isä oli suurlähetystössä pyytänyt pojalle passia, vasta kaksi päivää sen jälkeen, jolloin oli jo myöhäistä.


      • LASTENSUOJELU MOKASI kirjoitti:

        Kiitos kommenteista.Asia on kuiten kin juuri toisinpäin, tuolla ulkomailla ei lapsella ole kavereita lähellä ja sitä lämpimyyttä mitä Suomessa, olen itse asunut siellä ja ko maassa parikymmentä vuotta.
        Kyllä painostamalla ja manipuloimalla saadaan paljon aikaan, Hitler on tästä hyvä esimerkki, samoin näyttelijät, jotku vaan osaavat tehdä vaikka murhaajasta puhumalla hyvän ihmisen, ja saavat asiat näyttämään oikealta. vaikka ne olisivat ihan huonosti.

        Nuoren murkun mielipidevaihtelujen aikana manipulointi tehoaa parhaiten, silloin on hyvä käyttää esim.äidin ja pojan kotiintuloaikariidat, eka kaljankokeilukertojenjälkeiset riidat sun muut toista vanhempaa vastaan, muka lapsi ei pärjää vanhemman kanssa, kun tulee riitaa.Näin teki tässä isä, isö joka tajusi, että jep, nyt on hyvä kertoa ulkomailla lakimiehelle, että äiti ei tuu lapsen kanssa toimeen, kun riitelee.
        Meidän tapauksessa ei ole alkoholismia tai muuta, vaan aikuisen miehen kosto , kosto että Suomen valtio perii häneltä ulootolla elatusmaksuja, ja kosto että lasten äiti on saanut asiansa kuntoon, hyvän työpaikan ja luonut lapsiille kivan kodin. Itse hän monen businekjsen yrittäjä on velkainen, kouluttamaton, ja pojan kautta on kiva nyt äidille kostaa.

        On muuten menossa kantelu Suomen lastensuojelun toiminnasta, koska ulkomaalaista suojeltiin rasisimiuhkan pelossa nyt enemmän kuin omaa turvallista äitiä.Lapsen olinpaikkaa ei paljastettu, vaan isä sai ottaa pojan pois koulusta, ja retuuttaa häntä monta päivää, eikä minulle selvitetty(poika ei itse saanut sanoa) lapsen olinpaikkaa...kunnes poika oli jo menossa lentokoneessa tekaistujen valheiden avulla, pois maasta.Sosiaalipuoli ei ilmoittanut mitään, että isä oli suurlähetystössä pyytänyt pojalle passia, vasta kaksi päivää sen jälkeen, jolloin oli jo myöhäistä.

        Kiitos kommenteista.Asia on kuiten kin juuri toisinpäin, tuolla ulkomailla ei lapsella ole kavereita lähellä ja sitä lämpimyyttä mitä Suomessa, olen itse asunut siellä ja ko maassa parikymmentä vuotta.
        Kyllä painostamalla ja manipuloimalla saadaan paljon aikaan, Hitler on tästä hyvä esimerkki, samoin näyttelijät, jotku vaan osaavat tehdä vaikka murhaajasta puhumalla hyvän ihmisen, ja saavat asiat näyttämään oikealta. vaikka ne olisivat ihan huonosti.

        Nuoren murkun mielipidevaihtelujen aikana manipulointi tehoaa parhaiten, silloin on hyvä käyttää esim.äidin ja pojan kotiintuloaikariidat, eka kaljankokeilukertojenjälkeiset riidat sun muut toista vanhempaa vastaan, muka lapsi ei pärjää vanhemman kanssa, kun tulee riitaa.Näin teki tässä isä, isö joka tajusi, että jep, nyt on hyvä kertoa ulkomailla lakimiehelle, että äiti ei tuu lapsen kanssa toimeen, kun riitelee.
        Meidän tapauksessa ei ole alkoholismia tai muuta, vaan aikuisen miehen kosto , kosto että Suomen valtio perii häneltä ulootolla elatusmaksuja, ja kosto että lasten äiti on saanut asiansa kuntoon, hyvän työpaikan ja luonut lapsiille kivan kodin. Itse hän monen businekjsen yrittäjä on velkainen, kouluttamaton, ja pojan kautta on kiva nyt äidille kostaa.

        On muuten menossa kantelu Suomen lastensuojelun toiminnasta, koska ulkomaalaista suojeltiin rasisimiuhkan pelossa nyt enemmän kuin omaa turvallista äitiä.Lapsen olinpaikkaa ei paljastettu, vaan isä sai ottaa pojan pois koulusta, ja retuuttaa häntä monta päivää, eikä minulle selvitetty(poika ei itse saanut sanoa) lapsen olinpaikkaa...kunnes poika oli jo menossa lentokoneessa tekaistujen valheiden avulla, pois maasta.Sosiaalipuoli ei ilmoittanut mitään, että isä oli suurlähetystössä pyytänyt pojalle passia, vasta kaksi päivää sen jälkeen, jolloin oli jo myöhäistä.


    • Tätä on paljon

      Monissa näissä ihmissuhdeasioissa tapahtuu lalsten aivopesua, mikä ei ole lainkaan lapsen etua ajatelleen, vaan aikuiset ihmiset manipuloivat oman elämänsä nappuloita.

      Mutta onneksi lapsi kasvaa ja ennenpitkää ymmärtää pelin hengen ja varmasti joistakin asioista ottaa selvää. On vaan hirvittävän vaikeaa hänelle nähdä omat vanhempansa kaiken rikkojina.
      Useinhan asiaan liittyy uusiopuoliso.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      106
      1874
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      7
      1461
    3. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1447
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1429
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      148
      1372
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      95
      1290
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1287
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      648
      1219
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1097
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1088
    Aihe