E-pillereistä hormonikierukkaan

Heips!

Minulla olisi edessä kohta kierukkaan "siirto". Kaikki on lähtenyt siitä, kun lääkäri kehoitti lopettamaan e-pillereiden käytön, koska tupakoin ja ikää oli 30v..
Itse olen ollut e-pillereihin täysin tyytyväinen: kierto säännöllinen, niukat
menkat..aivan mahtavaa :) Se vielä, että kun alotin nämä kyseiset pillerit, jotka olivat ihan elämäni ensimmäiset, niin heti sopivat..ei mitäänmainitsevaa haittaa..:) Näitä syönyt jo kohta 10v..
Toisaalta pelottaa kierukkaan vaihto..mitä jos tulee kamalia sivuvaikutuksia: akne, lihominen ym..tuleeko akne heti? Kauanko pitää odottaa, että tietää sopivatko ?
Kertokaa kokemuksianne: tiputteluvuotoa kuukausia putkeen ??
Jotain muuta mainittavaa ?
2377
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Toisten kokemukset eivät auta sinua, jokainen reagoi omalla tavallaan.

Kellä tulee mitäkin, kellä jotain, kellä ei mitään, kellä heti, kellä aikojen kuluttua jne.

6 kk kannattaa katsoa tilannetta.

Itselleni ei ole tullut yhtään neg.sivuvaikutusta, pos.sen sijaan on, vuoto jäänyt pois, menossa toinen Mirena, ikää 34 v.

Äänestä

Kokemuksiapa hyvinkin, eikä yhtään mitään hyvää Mirenasta. Puolivuotta jatkuvaa veren hukkaa, aluksi klönttejä, kipua ja turvotusta, kaikki piti kuitenkin olla hyvin joten jatkoin omista syistäni vielä kallista kokeilua, jota olen katunut todella paljon;Mirena on pilannut seksielämäni ja lopettanut kaikki ihmissuhteeni. Senkään jälkeen ei ole vuodossa ollut kuin pieniä taukoja silloin tällöin ja jos tuo niin sanottu tiputtelu tarkoittaa tätä jatkuvasti tulevaa haisevaa töhnää, niin kyllä sitä todellakin on ollut niin kauan, että mitta on täynnä. Täysin ylimainostettu ja hinnoiteltu turhanpäiväinen kärsimyksen ja harmin aiheuttaja jota ei voi suositella kuin selibaatissa eläville masokisteille.Kipua ja turvotusta luvassa.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


MIrenaan siirtyjä kirjoitti:

Heips!

Minulla olisi edessä kohta kierukkaan "siirto". Kaikki on lähtenyt siitä, kun lääkäri kehoitti lopettamaan e-pillereiden käytön, koska tupakoin ja ikää oli 30v..
Itse olen ollut e-pillereihin täysin tyytyväinen: kierto säännöllinen, niukat
menkat..aivan mahtavaa :) Se vielä, että kun alotin nämä kyseiset pillerit, jotka olivat ihan elämäni ensimmäiset, niin heti sopivat..ei mitäänmainitsevaa haittaa..:) Näitä syönyt jo kohta 10v..
Toisaalta pelottaa kierukkaan vaihto..mitä jos tulee kamalia sivuvaikutuksia: akne, lihominen ym..tuleeko akne heti? Kauanko pitää odottaa, että tietää sopivatko ?
Kertokaa kokemuksianne: tiputteluvuotoa kuukausia putkeen ??
Jotain muuta mainittavaa ?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu