Millon alotitte meikkaamisen ?

meikki hullu :D

Moi ,oon 11v .Mun kaverit on sitä mieltä et kanttis alottaa meikkaaminen vasta lukiossa mutta ,Ite haluisin käyttää joskus 12v tai nyt...Et käyttäisin ripsiväriä,puuteria ja huulikiiltoa ? Ja ehkä jtn rasvaa tai jtn ja ehkä kulmakarvojen tummennus juttua tai jtn ...Ja sit joku melkeempä ihon värinen luomiväri .Mun mielestä huulipunat ja huulten rajauskynät tekee 50v näkösen ..Tai siis en käyttäis noita yhtäaikaa mutta aina välillä.Kertokaa hyviä,edullisia ja mitä itekki käytätte meikkejä.Ja kertokaa myös millon alotitte .

40

610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no make-up

      Siiiiiis jokainenhan aloittaa meikkaamisen silloin kuin parhaalta tuntuu ja ekoista mekkien ostosta kannattaa jutella äitin kanssa. Itse aloitin meikkaamisen kun menin yläasteelle. Siitä lähtien meikkipussi on kulkenut aina mukana ja nyt olen lukiossa. Tosin kesäisin en meikkiä käytä. Mutta mitä pidempään pidät kasvosi meikittöminä, sitä paremmassa kunnossa ihosi säilyy!! Ja liika meikki nuoressa iässä luo huonon vaikutelman. Ala-asteella mielestäni riittää huulikiilto.
      Ja lisäyksenä vielä, jos ihossani ei murrosiän merkkejä näkyisi, en varmasti käyttäisi meikkiä ollenkaan!

      • platinablondi88

        Hmm mielenkiintoinen väite. Mihin perustat tuon "mitä pidempään pidät kasvosi meikittöminä, sitä paremmassa kunnossa ihosi säilyy"? Nykyään meikit voivat olla joka ihoa hoitavia (bb-voiteet, mineraalimeikit tms.) ja lähes kaikissa meikkivoiteissakin on suojakertoimet (joka estää auringon vahingollista vaikutusta ihoon).


    • keskustelun luoja

      No olen toi eka kirjottaja eli tämän luoja tämän keskustelun ,niin lisään vielä et mulla alkaa olemaan finnejä ja iho rasvottuu helposti pesen joka päivä naaman ja muunkin ihon .

    • moi :)

      Alotin varmaa joskus vuos sitte. Olin sillon vitosella. Käytin sillo vaan ripsarii. Nyt käytän ripsarii,joskus saatan laittaa luomivärii. En käytä ollenkaa puuteria.

    • meikkinaama

      Heippa, aloitin meikkaamisen n. 14-vuotiaana. Minun aikoina en tiennyt ketään joka meikkasi ala-asteella, yläasteen ensimmäinenkin meni vielä meikittä, sitten kahdeksannella luokalle ripsiväriä ja tarpeen mukaan meikkivoidetta tms peittämään näppyjä. Itse en peruskoulussa rajaillut silmiä tai laittanut huulipunaa tai muutakaan. Ripsarilla mentiin, lukiossakin aika iisisti meikkiä myös. :)

      • meikkinaama

        Näin siis 90-luvun puolivälissä. Nykyään olen 31v. =)


    • sarannahh

      11-vuotias käyttää nimimerkkiä meikkihullu... Ei hyvä luoja.

      Meikkaaminen on sun iässäs okei, kunha et vedä iha överiks, koska sillo sua vaan mulkoillaan. Ripsiväri huulikiilto on iha sopiva.

    • sthysrt

      jos on kiinnostunut meikeistä ja meikkauksesta niin mikäs siinä?:o ite aloin meikkaamaan 5-6 lk lähinnä meikkivoidetta käytin koska näppyjä alko oleen jo 3 lk lla. seiskalla lisäks tuli ripsari ja kasilla vielä joskus rajaukset et näillä mennään:)

    • rimmelfan99

      moikka!
      no olen nyt 13w ja seiskalla
      aloitin olessani 6:sella ja 12w
      aloitin iha tummanharmaalla silmänrajauskynällä ja persikansävysellä luomarilla
      nyt käytän ripsaria pari kerrosta(tuuheuttavaa),musta eyelinerrajaus aivan ripsien tyveen ja persikan sävystä luomaria pikkasen.joskus valkosta kajaalia alaluomelle.
      en käytä meikkivoidetta tms koska mulla on iha ok iho.
      jos sul on finnejä voit käyttää niihin peitepuikkoa ja meikkivoidetta,sävyn kannattaa olla oikea ettei sun naamasta tuu kirjavaa:)
      no alota silmämeikki iha ripsarista ja luomarista,sitten voit alkaa kokeilla rajauksia,kunhan osaat ne siististi,koska niitä pitää vähä harjotella.
      kynärajaus on alkuu paras.jos oot tosi vaalea ei kannata ottaa mustaa vaan esim.harmaa.sitte ku taidot kehittyy niin voit kokeilla nestemmäisee eyelineria
      hyvii tuotteita on rimmelillä,mun ripsari on rimmelin "scandal eyes show off "mascara se on toosi hyvä,suosittelen.
      myös lumene natural codella on iha hyvii tuotteita

    • Ellusti

      Oon 13 vuotias sieskalla oleva likka ja aloitin nelosella tai vitosella meikkaamisen (,koska mulla on cuperoosaa poskissa & otsassa ja halusin punaiset posket peittoon.) Käytin nelosella joskus meikkivoidetta tai puuteria ja välillä huulikiiltoa. Vitosella aloin käyttämään ripsiväriä ja meikkivoisetta. Koko kutosluokan ajan käytin meikkivoidetta & puuteria ja ripsiväriä välillä mustaa kajaalia,huulikiiltoa ja ihonväristä luomiväriä. Nykyään meikkaan kiireisesti kouluun vain meikkivoidetta ja ripsiväriä ,mukaan kouluun otan puuterin.

    • itsallabouthair

      Olen 14-vuotias (8lk) ja aloitin meikkaamisen kunnolla siinä 5.-6. luokalla. Sitä ennen oli jo 2. luokalla pieniä huulipunakokeiluja kotona ja koulussa joskus vaaleaa luomiväriä ja ripsien taivutus.
      Mutta siis 6.luokalla meikkeinä toimi aluksi vain ripsari luomiväri ja puuteri (ihoni oli tähän aikaan vielä hyvä joten en kokenu meikkivoiteita tarpeellisiksi). Kuudennen lopussa mukaan tuli meikkivoide sillä epäpuhtaksia alkoi silloin tällöin iholla olemaan, joskus laitoin rajaukset ensin ruskealla ja harmaalla, myöhemmin mustalla. Kevätjuhlaan halusin lisäksi huulikiillon (sellainen natural).
      Nyt kahdeksannella en haluaisi meikata ollenkaan, mutta ihon kunnon takia meikkivoide, puuteri ja peitepuikko ovat melkein pakollisia. :( lisäksi taivutan ripset.
      Nyt kuitenkin en jaksa enää välittää meikeistä kauheasti vaan olen alkanut tekemään hiuksiin kivoja arkikampauksia. Ja jos voisin mennä ajassa taakse päin olisin itsekin aloittanut ennemmin kampauksien harjoittelulla kuin meikkaamisella. Eli mieti vielä ettet ainakaan hirveitä määriä meikkaa niihin kuluu myös viikkorahat (jos siis itse joudut ne maksamaan). Jos et meikkaa saat nukkua aamulla pidempään jne.

      http://weheartit.com/entry/27728913

      • öö kertokaa

        Mulla on tämmönen pikku ongelma: olen jo ohittanut ala-asteen ja haluaisin aloittaa meikkaamisen kunnolla, mutta ongelmana ovat äitini ja mummoni-.- käytän vain ripsaria (tavallaan salaa) ja taivutan ripset joka aamu mutta haluain käyttää mustaa eyelineria mutta kun pelkään noitten reaktiota. pelkkä ripsari ja taivuttsminen eivät näytä miltään, koska minulla on melkeen mustat ripset luonnostaan, joten mitä voin tehdä jotta saan kotiväen hyväksynnän meikkaamiseen? :0 meikkivoide ja puuteri ovat turhia koska minulla ei ole finnejä...


      • ;----)))
        öö kertokaa kirjoitti:

        Mulla on tämmönen pikku ongelma: olen jo ohittanut ala-asteen ja haluaisin aloittaa meikkaamisen kunnolla, mutta ongelmana ovat äitini ja mummoni-.- käytän vain ripsaria (tavallaan salaa) ja taivutan ripset joka aamu mutta haluain käyttää mustaa eyelineria mutta kun pelkään noitten reaktiota. pelkkä ripsari ja taivuttsminen eivät näytä miltään, koska minulla on melkeen mustat ripset luonnostaan, joten mitä voin tehdä jotta saan kotiväen hyväksynnän meikkaamiseen? :0 meikkivoide ja puuteri ovat turhia koska minulla ei ole finnejä...

        No tee niin et jos laitat vaik jokupäivä sitä mustaa eyelineria ja kävelet iha normisti sun äitin ja mummon luo,ja sit jos ne kysyy et "onks sul jotain meikkiä silmissäs?" nii oo vaa sillee " joo" ja sit vaa kävelet pois ;)


      • Minä se oon
        öö kertokaa kirjoitti:

        Mulla on tämmönen pikku ongelma: olen jo ohittanut ala-asteen ja haluaisin aloittaa meikkaamisen kunnolla, mutta ongelmana ovat äitini ja mummoni-.- käytän vain ripsaria (tavallaan salaa) ja taivutan ripset joka aamu mutta haluain käyttää mustaa eyelineria mutta kun pelkään noitten reaktiota. pelkkä ripsari ja taivuttsminen eivät näytä miltään, koska minulla on melkeen mustat ripset luonnostaan, joten mitä voin tehdä jotta saan kotiväen hyväksynnän meikkaamiseen? :0 meikkivoide ja puuteri ovat turhia koska minulla ei ole finnejä...

        Laita ripsiin vahän vaseliinia niin näyttävät luonnollisilta ja vähän tummemmilta


    • kosmetologi91

      Olet löytänyt todella mahtavan harrastuksen :)! Itsekin aloittelin tuossa iässä meikkaamista ja nykyään 20-vuotiaana rakastan edelleen laittautumista ja kosmetiikkaa - haluaisin siitä itselleni joskus ammatin.

      Henkilökohtaisesti en ymmärrä ihmisiä jotka ovat ihan kauhuissaan jos nuoret haluavat käyttää meikkiä. Olen onnekas että äitini antoi minun meikata juuri silloin kun itse halusin - ja hän antoi myös hyviä vinkkejä. Siksi osaan nykyään käyttää taitavasti erilaisia meikkejä enkä tee enää samoja virheitä mitä tein joskus yläasteella (minulla oli silloin punkkarikausi, johon kuului punaista ja mustaa luomiväriä sun muuta :D).

      Ihan ensimmäisenä kannattaa jutella äitin kanssa ja kysyä hänen mielipidettään meikkaamisestasi. Voit kertoa että haluat kokeilla meikkaamista ja toivot että äitisi voisi lähteä vaikka kanssasi kaupungille ostelemaan tarvittavia tuotteita.

      Tässä vaiheessa sun kannattaisi ekana hankkia vähän ihonhoitotuotteita, jos sulla ei niitä vielä ole. Tarvitset jonkun hellävaraisen puhdistusaineen, millä saat meikin sitten illalla pois iholta. Kannattaa myös hankkia joku kevyt kosteusvoide sekä silmämeikinpoistoaine (sillä saa helposti ripsivärin ja eyelinerin pois).

      Jos sulla on luonnostaan kaarevat ripset, niin ihan aluksi voisit ostaa vaikka pelkän ripsivärin. Jos kaipaat enemmän volyymia ripsiin, niin voit ostaa ripsarin kaveriksi ripsentaivuttimen.

      Tsemppiä! :)

    • so dark outside

      Mie alotin ''meikkaamisen'' kutosen kevätjuhlassa ku äiti osti miulle mekon kanssa samaaväriä olevaa luomiväriä. Seiskalla taivutin ripsiä koska ne on nii tummat ja tuuheet etten sillo enkä nykyisinkää käytä kauheesti ripsiväriä. Kasilla ku alko tulemaa epäpuhtauksia naamaa ni aloin käyttää puuteria silmänalusii ja näppyjen peitoks. Muistaakseni ysin kevätpuolella ostin ekan meikkivoiteen ja lukioo mennessä meikkaamine lisäänty et rajasin sillo silmät ja käytin hentoo punasta poskipunaa. Mut aina oon pysyny mahd. lähellä luonnollisuutta ja suosittelen sitä kyl kaikille:)

    • Parikymppinen

      Heippa! Kevyt meikkaus tuossa iässä on mun mielestä A ja O. Noin nuorella kuin sinäkin olet, on yleensä iho todella hyvässä kunnossa eikä ole tarvetta esim meikkivoiteelle :) Itse aloitin meikkaamisen yläasteella. Ensin vain ripsiväriä ja puuteria, myöhemmin tulivat sotamaalaukset mukaan. Huulikiilto on mielestäni jokaisen nuoren tytön paras ase sillä sitä on helppo käydä laittamassa koulussa välitunneilla. Itse en ala-asteella ymmärtänyt luokkatovereitani jotka meikkasivat sillä discot olivat asia erikseen. Yläasteella ehkä kannattaa lähteä tarkemmin tutustumaan vaikka äidin avustuksella meikkaamisen hauskaan maailmaan ja aloittaa sillä perusmeikki linjalla. Vähän ripsaria, kimalletta huuliin ja ehkäpä jotain nättiä luomiväriä :)

    • (;;

      öö kertokaa// Ota meikit mukaa ja mee johonkin vessa laittaa ne koulus.:DD

      Ite käytän joku vähä ripsarii ei muuta. ((:;;

    • vivalagreenday

      alotin ite meikaamaan siinä 7-8 luokkien välillä, en muista ihan tarkkaan. Nyt oon lukion viimesellä ja tykkään edelleen meikata, tosin nyt sitä taitoa on karttunu vähän enemmän kun sillon yläasteella, jollon saatoin näyttää erittäinki koomiselta :D

      Mut siis oon ihan sitä mieltä, et kukin alottaa meikkaamisen sillon kun itestä tuntuu mut ei vedä ihan hirveitä pakkeli kerroksia kuitenkaan, vaan nätit, luonnolliset meikit :) Eli se ripsari huulikiilto puuteri on tosi hyvä alku!

      Nykyään oon välillä aika laiska meikkaaja ja en jaksa laittaa muuta kun kulmat, ripsarin, puuterin/aurinkopuuterin ja huulirasvan ja lähtee kouluun, mut rakastan myös sitä, että voi laittaa ihanat, näyttävät meikit.

      Oon myös aina ollu meijän porukasta se, joka käyttää eniten meikkiä (silmissä lähinnä) mut se on vaan mun tapa, ja sillä siisti :D

      Kukin meikkaa miten ja millon ite tahtoo !

    • Itse aloitin joskus 14 vuotiaana. Itselleni se oli sopiva ikä, mutta jokainen tehköön miten parhaaksi itse tuntee. Ei sitä tarvitse innolla odottaa mitenkään, on sitä sitten loppuelämä aikaa meikata vaikka kuinka paljon haluaa :)

    • kutonen meikkaa

      Olen kutosella ja käytän meikkiä,käytän:ihonväristäluomaria(joskus valkosta),ripsaria,vähän puuteria ja huulirasvaa

    • :3 höppö

      aloitin meikkaamisen juhliin 2 luokalla ja kouluun aloin meikkaan 4 mutta nyt oon 6 ja en enään meikkaa kouluun koska ei oo aikaa ja iho pysyy paremmassa kunnossa :)

    • Aikkuu!<3

      Moii:) Mä oon kutosel ja laitan kouluu ripsarii ja helmiäisluomiväriii:) Ja kooska mull on jo epäpuhtauksii niin käytän myös puuterii ja peitepuikkoo mut en haluu meikkivoiteen kaa alkaa taiteiee ku pärjään noillaki iha hyvin....kandee käydä kysyy äidilt mitä mieltä se on ja keskustell:) Mut mun mielestä sun ikäsen kannattais käyttää kevyesti ripsarii ja hommaa muutenkii kunnon ihonhoitotuotteet:)

    • minä vaan

      itse aloitin meikkaamisen joskus4-5 luokalla.silloin opettelin rajaamaan silmiä kevyesti. siitäkin minua koulukiusattiin kun aloin meikkaamaan muita aiemmin.olen kuitenkin sen verran jääräpää etten välitä muista ja muiden mielipiteistä.mitä enempi ikää on tullut, sitä enemmän olen meikannut.rajaan silmiä ihan reilusti ja tykkään käyttää kaikkia kivoja luomivärejä.rakastan huulipunia ja muita. olen siis tyypillinen tyttö ja tykkään laittautumisesta. en kule muodin mukana vaan yhdistelen erilaiseja tyylejä. suosittelen sitä erilaisuutta kaikille myös tässä meikkamisessa ja tytöt ja naiset,kahtelkaa pliis itsellenne oman ihon värinen meikkivoide.yksi pahimmista tyylimokista on käyttää naamariefekti-meikkivoiteita eli todella paljon omaa ihonväriä tummempaa

    • Happy,joy,joy:Sinde

      N. 14-vuotiaana.
      Joka aamu mä laitoin kasvoille, sekä kosteusvoiteen, joskus meikkivoidetta ja puuterin. Rajasin silmät, sitten laitoin luomiväriä, kai...
      - Ihan ei ole muistikuvaa täydellisenä noista ajoista.
      Poskipunaa, mä yritin näyttää luonnolliselta, ja rajasin poskiluuni siis täydellisellä persikanvärisellä. Ripsivärinä käytin edes mielelläni, en mustaa vaan luonnonruskeaa. Kajalia en halunnut käyttää, koska se vain sotki, käteni ei ollut tarpeeksi vaka levittämään sitä. Huulikiiltoja en lisäillyt pitkin päivää, ne olivat naisellisen tahmeita, ja sotkivat kiinnittymällä "purkasti" tahmeana.
      Lukiossa mä käytin meikkivoidetta. Mun oma puhdistustuoten 2 in 1 oli poistunut markkinoilta. Mä saatoin herätä puoli viideltäkin jo pohjustamaan meikkiäni, ja tekemään sen: Kasvojeni peilikuvan kaltaisen.
      Sitten menin takaisin nukkumaan....

    • hello<3kitty

      Aloitin kutosella ripsivärillä ja seiskalla aloitin vaihtelevasti saatoin joskus laittaa luomiväriä, rajaukset tai meikkivoidetta mutta en aina! :p

    • hehee

      ite alotin meikkaamisen joskus 11 vuotiaana :D

    • Hieman ripsaria 13

      Mä alotin virallisen meikkaamisen ihan kuudennen luokan lopussa. Puhuin ensin äidin kanssa, että haluaisin alkaa käyttää meikkiä ihan arkena koulussakin.
      Lähdimme sitten heti ostamaan ripsiväriä.
      Nyt olen seitsemännellä lkl 13v ja käytän joka päivä ripsiväriä, puuteria/ja meikkivoidetta koska näppyjä.
      Joskus koululla järjestetään disco, sinne laitan myös luomiväriä ja huulikiiltoa ripsarin lisäksi.
      Mielestäni meikkaaminen on hyvä aloittaa kuudennella luokalla. Ja ei nyt oikeasti lapsen kannata meikata, murrosiässä sitten ja aikuisena:)

    • .......

      Mun 6v tyttö omistaa meikkipaletin, millä leikkii joskus :D

      Itse aloittelin 13 -vuotiaana meikkauksen ja sille tielle jäin (nyt 33v). Rakastan kaikkea kosmetiikkaa ja siihen kuluukin yllättävän paljon rahaa. Teininä opettelin meikkaamaan erilaisten kirjojen ja lehtien ohjeiden avulla. Nykyään taitaa youtube opetta nuoria meikkauksen saloihin.

    • Yläasteelle mentäessä

      Kun menin ylä-asteelle 7lk. Joka päiväiseen meikkiini kuului ripsiväri ja yleensä myös puuteria tai meikkivoidetta koska finnit. Eli ei ollut kovin rajua meikkausta. Nyt olen ammattikoulussa ja käytän ripsiväriä, meikkivoidetta/puuteria, huulikiiltoa, kajaalia, luomiväriä, poskipunaa, kulmakynää.

    • La Femme fani

      Edullisia meikkejä joista pidän on La Femmen paletit.Isot 5e/kpl,keskikokoset 4e/kpl,pienet 3e/kpl Tokmannilta.Itselläni on 10 La Femme palettia.Kuvia niistä mun blogissa bigmegamixx.blogspot.com

    • fsfse

      ite seiskalla alotin käyttään ripsarii ja joskus harmaalla rajasin silmät, juhlissa luomari ja puuterii&finnit piiloon peitepuikolla, ei kande arkena peittää finnei, ne vaan pahenee

      • ddjbrjfim

        ite alotin kun menin kutoselle ihan ripsarilla ja sit ne vaan alko lisääntyy. kannattaa alkaa meikkaa sit ku siltä tuntuu eikä muiden mukana.


    • Tyttö-00

      Moi. Ite alotin meikkaamaan joskus kutosen talvella, mut sillon käytin vaa ripsarii joskus. Nyt kevääl rupesin käyttää kans hiuka luomivärii ripsarin lisäks. Tietty hoidan mun ihoo nii et puhdistan sen ja käytän kasvovettä ja finnei ja epäpuhtauksii hoitavaa rasvaa ja sen jälkee meikki. Käytän yleensä jotain vaaleensinist luomivärii ja ripsarii, koska ne tuo mun silmät kivasti esille. Oon oppinu ittestäni et se on paras meikki just mulle ja tuntuu et se tuo mun hymyn esille just oikeel taval. Huulimeikeistä en tykkää, joten ne ovat turhia mulle. Vielä ois hankkees joku mineraalipuuteri koska mun kasvojen iho kiiltelee epämukavan näkösesti. :/ Meikata voi alkaa sillon kun on siihen valmis, kunhan kokeilee eri tyylejä ja löytää just itteään imartelevan meikin. (:

    • trol

      Minä alotin meikkaamisen vasta lukiossa :D en jotenkin kokenut tarvetta meikata yläasteella, enkä todellakaan olis jaksanu herätä aikasemmin aamulla et saan naamaan pakkelikerroksen. Nykyään en voi ees kuvitella meneväni ulos ilman meikkiä.
      Käytän meikkivoidetta, puuteria, eyelineriä, ripsiväriä ja kulmakynää :) huono iho ni voidetta puuteria pakko käyttää :(

    • lukiolainen.

      Ite alotin meikkaamaan 13-vuotiaana. Se oli siis puuteri ja satunnaisesti ripsiväri. 14-vuotiaana lopetin ja 15-vuotiaana jatkoin puuterin ja ripsivärin käyttämistä. Nyt vasta 16-vuotiaana oon alkanu käyttämään muutaki, esim. peiteväriä, huulipunia, joskus eyelineriä ja kulmakynää.

    • Yhuihgt

      Itse aloitin meikkaamisen noin. 5 luokan lopuilla ja sekin oli hyvin vähäistä meikin käyttöä ja enemmänkin pohjustusta ja peittoa. Mutta muuten en laittanut yleensä ripsaria tai muuta. Äidille kerroin kun aloitin meikkaamisen ja hän oli ihan normaalisti että "ok". Kehotan että kerrotte äidillenne meikkaamisestanne ja voitte saada häneltä hyviä vinkkejä ja tietoa mitä et välttämättä muuten tietäisi. Ja tällä tavalla saatat välttyä noloilta meikkimokilta ja olet viisaampi meikkaamisessa.

    • jee7

      12-13v alotin :D onneks tein va tosi luonnollisen eikä mitään paakkuripsiä (ne olivat vasta 14- vuotiaana) :DD

      • 12v meikkaaja.

        Moikka. Meen nyt kutoselle ja meikkaan ihan säännöllisesti kouluun. Nelosella laitoin vaan ripsaria vähän joskus ja vitosella kanssa hypnose doll eyes ripsiväriä joka on muuten tosi hyvä ja rimmelin puuteria koska ihossa epäpuhtauksia ja joskus rajasin silmät silleen siististi tai laitoin mustaa eyelineriä. Ja kesällä laitan vain päivävoidetta jossa on suojakerrointa edes vähän ripsaria. Mutta tänään mulla on eyelineriä kyllä ja olen piirrellyt hieman kulmia nypin kulmani toissapäivänä tasaisesti ja siististi. Ja saat aloittaa meikkaamisen milloin haluat. Mulle ei olla päätä auottu koska mua pidetään kauniina ja tunnen itseni enemmän minuksi kun löytyy silmistä jotain meikkiä. Mutta muista aina pestä kasvot ja meikinpuhdistusaineet kannattaa hankkia. (:


    • Rohkeasti kertoo 13v:)

      Itse alotin tuossa viime viikolla varsinaisesti:D Täytin kesäkuun puolivälissä 13v. Juteltiin vaan kaikennäköistä siinä äidin kanssa ja sitten mölöytin: "Millon sä muute alotit meikkaamisen?" vastaus oli tälläinen: "Taisin olla sinun ikäisesi, eli tuossa juuri kun ylä-asteelle menin." Sitten mä: "Mäki haluisin alkaa meikkaan, niiku kouluun ja sillee ulos lähtiessä. Ei hirveesti sillee ripsarii vaan aluks."
      Äiti otti tän tosi hyvin:)
      Lähdettiin sitten ostaan mulle ripsarii;) Käytän meikkiä aina kun lähden pois kotoa ja minulla on myös puuteria, peitepuikko ja meikkivoidetta (koska on finnejä yms).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1286
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1185
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      896
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      51
      852
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      73
      753
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      29
      742
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      734
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      60
      730
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      58
      727
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      665
    Aihe